Se indlæg|
Guld told
|
|
| vandango |
Lagt på d. 21/04-2014 22:29
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
jens skrev: Bortset fra gulddiskusionen, hvordan værdisætter de Buddha charms, som dem du nævner er 800000 værd som jeg formoder er uden evt guldindpakning. Selvfølgelig har de en stor religiøs værdi, men at de skulle kunne koste sådanne svimlende beløb lyder vanvittigt for mig og helt ude af trit med den buddhistiske filosofi. Mht cyklen kan det vel ikke være svært at skaffe en "kvittering" i Thailand på et passende beløb på den. Ligesom der er frimærkekataloger, har man det også for disse Buddha vedhæng, har selv set sådanne et katalog. |
|
|
|
| worthy42 |
Lagt på d. 22/04-2014 03:52
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Nåh, men tråden kom godt nok lidt på afveje. Anyway, jeg har nu fået at vide at tolden vil være 2,5% på guldet ved ankomst og så 25%moms på hele beløbet oveni. Der må altså være forskellige toldtariffer på forskellige varer. |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 22/04-2014 08:03
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 549 |
Prisen vanvittig, ja det har du ret i og den er bestemt ikke en af de dyreste hvordan de kommer frem til den er som alt andet efterspørgsel og udbud intet i prisen er pga religiøsitet dog følges det jo selvfølgelig med efterspørgselen jens skrev: Bortset fra gulddiskusionen, hvordan værdisætter de Buddha charms, som dem du nævner er 800000 værd som jeg formoder er uden evt guldindpakning. Selvfølgelig har de en stor religiøs værdi, men at de skulle kunne koste sådanne svimlende beløb lyder vanvittigt for mig og helt ude af trit med den buddhistiske filosofi. Mht cyklen kan det vel ikke være svært at skaffe en "kvittering" i Thailand på et passende beløb på den. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 24/04-2014 14:21
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Vi prøvede for mange år siden forgæves at få konens guld registreret hos Skat i Københavns lufthavn. Men det gad de ikke bruge tid på. Måske et tip kunne være selv at tage et foto med guldet, hvoraf det tydeligt fremgår, at fotoet er taget i Danmark? Fx. lige ved Skats vindue efter toldkontrollen i terminal 3 i Københavns Lufthavn! ![]() Gad vide hvad "almindelige" mennesker gør? Der skal ikke mange ringe/øreringe/halskæder med mere af guld med diamanter før man har overskredet bagatelgrænsen. |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 24/04-2014 15:33
|
Et foto hjælper ingen ting det er jo højst sandsynligt bare taget af et guldsmykke der tidligere er smuglet ind det at man er gået over grænsen med noget en gang betyder ikke at det bagefter er lovligt du skal kunne fremvise en kvittering fra et eu land eller en kvittering på der er betalt told og moms af smykket Det samme skal du kunne gøre med alle smykker /vare dog kan man jo på smykker via stempler , design osv mange gange slippe igennem pga sandsynligheden for at det så er et momset europæisk smykke. HUSK du har bevisbyrden skat får altid ret hvis ikke du kan modbevise deres påstand Frank skrev: Vi prøvede for mange år siden forgæves at få konens guld registreret hos Skat i Københavns lufthavn. Men det gad de ikke bruge tid på. Måske et tip kunne være selv at tage et foto med guldet, hvoraf det tydeligt fremgår, at fotoet er taget i Danmark? Fx. lige ved Skats vindue efter toldkontrollen i terminal 3 i Københavns Lufthavn! ![]() Gad vide hvad "almindelige" mennesker gør? Der skal ikke mange ringe/øreringe/halskæder med mere af guld med diamanter før man har overskredet bagatelgrænsen. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 24/04-2014 16:21
|
|
buick skrev: Et foto hjælper ingen ting det er jo højst sandsynligt bare taget af et guldsmykke der tidligere er smuglet ind det at man er gået over grænsen med noget en gang betyder ikke at det bagefter er lovligt du skal kunne fremvise en kvittering fra et eu land eller en kvittering på der er betalt told og moms af smykket Det samme skal du kunne gøre med alle smykker /vare dog kan man jo på smykker via stempler , design osv mange gange slippe igennem pga sandsynligheden for at det så er et momset europæisk smykke. HUSK du har bevisbyrden skat får altid ret hvis ikke du kan modbevise deres påstand Frank skrev: Vi prøvede for mange år siden forgæves at få konens guld registreret hos Skat i Københavns lufthavn. Men det gad de ikke bruge tid på. Måske et tip kunne være selv at tage et foto med guldet, hvoraf det tydeligt fremgår, at fotoet er taget i Danmark? Fx. lige ved Skats vindue efter toldkontrollen i terminal 3 i Københavns Lufthavn! ![]() Gad vide hvad "almindelige" mennesker gør? Der skal ikke mange ringe/øreringe/halskæder med mere af guld med diamanter før man har overskredet bagatelgrænsen. Jeg forstår ikke dit brug af højst sandsynligt? Mig bekendt svarer guldprisen i Thailand pt. for en baht til den lovlige bagatelgrænse ved indrejse i Danmark. Rejser man to, kan man således uden problemer indføre to baht ved hver rejse. Rejser man ofte kan det hurtigt løbe op, hvilket jeg ved af erfaring. Hvor ved du fra, at et foto ikke er ok som dokumentation? |
|
|
|
| DeeJ |
Lagt på d. 24/04-2014 17:34
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 195 |
Frank skrev: buick skrev: Et foto hjælper ingen ting det er jo højst sandsynligt bare taget af et guldsmykke der tidligere er smuglet ind det at man er gået over grænsen med noget en gang betyder ikke at det bagefter er lovligt du skal kunne fremvise en kvittering fra et eu land eller en kvittering på der er betalt told og moms af smykket Det samme skal du kunne gøre med alle smykker /vare dog kan man jo på smykker via stempler , design osv mange gange slippe igennem pga sandsynligheden for at det så er et momset europæisk smykke. HUSK du har bevisbyrden skat får altid ret hvis ikke du kan modbevise deres påstand Frank skrev: Vi prøvede for mange år siden forgæves at få konens guld registreret hos Skat i Københavns lufthavn. Men det gad de ikke bruge tid på. Måske et tip kunne være selv at tage et foto med guldet, hvoraf det tydeligt fremgår, at fotoet er taget i Danmark? Fx. lige ved Skats vindue efter toldkontrollen i terminal 3 i Københavns Lufthavn! ![]() Gad vide hvad "almindelige" mennesker gør? Der skal ikke mange ringe/øreringe/halskæder med mere af guld med diamanter før man har overskredet bagatelgrænsen. Jeg forstår ikke dit brug af højst sandsynligt? Mig bekendt svarer guldprisen i Thailand pt. for en baht til den lovlige bagatelgrænse ved indrejse i Danmark. Rejser man to, kan man således uden problemer indføre to baht ved hver rejse. Rejser man ofte kan det hurtigt løbe op, hvilket jeg ved af erfaring. Hvor ved du fra, at et foto ikke er ok som dokumentation? Man kan ikke få "hvidvasket" en genstand ved at fremvise den i Danmark ... hverken på foto eller fremvisning hos tolderne. Jeg skulle engang have et ret dyrt kamera uden kvittering med ud af landet og bad tolden om et eller andet bevis for at de havde set det hér i Danmark. Det blev afvist med ovenstående begrundelse. vh Dan |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 24/04-2014 17:51
|
Iflg skat er foto ikke ok der skal være en kvittering. -dit eksempel holder ikke man kan ikke som 2 doble grænsen, hver kan lovligt tage et smykke på en Baht og så intet udover den går ikke med en ikke har og den anden har et på 2 Baht og slet ikke at man siger jeg har rejst 5 gange med en baht og har nu en ny kæde på 5 baht heller ikke hvis du hver gang køber en baht og så femte gang veksler kæderne til en ny på 5 hvert nyt smykke er et nyt køb uanset om du har betalt med penge eller med guld Frank skrev: buick skrev: Et foto hjælper ingen ting det er jo højst sandsynligt bare taget af et guldsmykke der tidligere er smuglet ind det at man er gået over grænsen med noget en gang betyder ikke at det bagefter er lovligt du skal kunne fremvise en kvittering fra et eu land eller en kvittering på der er betalt told og moms af smykket Det samme skal du kunne gøre med alle smykker /vare dog kan man jo på smykker via stempler , design osv mange gange slippe igennem pga sandsynligheden for at det så er et momset europæisk smykke. HUSK du har bevisbyrden skat får altid ret hvis ikke du kan modbevise deres påstand Frank skrev: Vi prøvede for mange år siden forgæves at få konens guld registreret hos Skat i Københavns lufthavn. Men det gad de ikke bruge tid på. Måske et tip kunne være selv at tage et foto med guldet, hvoraf det tydeligt fremgår, at fotoet er taget i Danmark? Fx. lige ved Skats vindue efter toldkontrollen i terminal 3 i Københavns Lufthavn! ![]() Gad vide hvad "almindelige" mennesker gør? Der skal ikke mange ringe/øreringe/halskæder med mere af guld med diamanter før man har overskredet bagatelgrænsen. Jeg forstår ikke dit brug af højst sandsynligt? Mig bekendt svarer guldprisen i Thailand pt. for en baht til den lovlige bagatelgrænse ved indrejse i Danmark. Rejser man to, kan man således uden problemer indføre to baht ved hver rejse. Rejser man ofte kan det hurtigt løbe op, hvilket jeg ved af erfaring. Hvor ved du fra, at et foto ikke er ok som dokumentation? |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 24/04-2014 18:01
|
|
DeeJ skrev: Frank skrev: buick skrev: Et foto hjælper ingen ting det er jo højst sandsynligt bare taget af et guldsmykke der tidligere er smuglet ind det at man er gået over grænsen med noget en gang betyder ikke at det bagefter er lovligt du skal kunne fremvise en kvittering fra et eu land eller en kvittering på der er betalt told og moms af smykket Det samme skal du kunne gøre med alle smykker /vare dog kan man jo på smykker via stempler , design osv mange gange slippe igennem pga sandsynligheden for at det så er et momset europæisk smykke. HUSK du har bevisbyrden skat får altid ret hvis ikke du kan modbevise deres påstand Frank skrev: Vi prøvede for mange år siden forgæves at få konens guld registreret hos Skat i Københavns lufthavn. Men det gad de ikke bruge tid på. Måske et tip kunne være selv at tage et foto med guldet, hvoraf det tydeligt fremgår, at fotoet er taget i Danmark? Fx. lige ved Skats vindue efter toldkontrollen i terminal 3 i Københavns Lufthavn! ![]() Gad vide hvad "almindelige" mennesker gør? Der skal ikke mange ringe/øreringe/halskæder med mere af guld med diamanter før man har overskredet bagatelgrænsen. Jeg forstår ikke dit brug af højst sandsynligt? Mig bekendt svarer guldprisen i Thailand pt. for en baht til den lovlige bagatelgrænse ved indrejse i Danmark. Rejser man to, kan man således uden problemer indføre to baht ved hver rejse. Rejser man ofte kan det hurtigt løbe op, hvilket jeg ved af erfaring. Hvor ved du fra, at et foto ikke er ok som dokumentation? Man kan ikke få "hvidvasket" en genstand ved at fremvise den i Danmark ... hverken på foto eller fremvisning hos tolderne. Jeg skulle engang have et ret dyrt kamera uden kvittering med ud af landet og bad tolden om et eller andet bevis for at de havde set det hér i Danmark. Det blev afvist med ovenstående begrundelse. vh Dan Jeg taler heller ikke om hvidvaskning eller andet illegalt. Jeg taler om lovligt indførte varer til Danmark. Eller bare varer som er købt i Danmark, men hvor man smidt kvitteringen væk. Jeg gætter på at der dagligt er tusindvis af mennesker, som rejser ind i og ud af Danmark via CPH med et dyrere ur, en laptop, en smartphone etc, som ud over den øvrige bagages værdi sikkert overstiger bagatelgrænsen med 3, 4, 5 gange eller mere uden at de nødvendigvis har nogen kvitteringer på noget af det liggende. Ja bare med en kvalitetskuffert kommer man hurtigt deropad. Jeg siger ikke at det du siger er forkert, men jeg forstår ikke hvorfor Told siger til dig som de gør. I så fald skulle de have inddraget kameraet indtil du kunne fremvise kvittering, da du spurgte. Henviste de ikke til nogle regler for området? Det lyder jo helt sort, at du ikke kunne rejse med dit kamera - blot fordi du havde smidt kvitteringen væk?! |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 24/04-2014 19:08
|
Det meste elektronik er jo til at spore via nummer osv hos producenten dvs kameraet kunne ved tvivl sikkert undersøges hos fabrikanten der kan siger hvor i verden det er solgt første gang Men ellers viser det jo tydeligt at der er rigtig mange grunde til at passe på - kopiere og gemme alle sine kvitteringer ud over at kunne bevise det er lovligt indført er der jo garanti og tyveri at tænke på hvis ikke du har kvittering så dækker forsikringen jo heller ikke |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 24/04-2014 19:37
|
|
buick skrev: Det meste elektronik er jo til at spore via nummer osv hos producenten dvs kameraet kunne ved tvivl sikkert undersøges hos fabrikanten der kan siger hvor i verden det er solgt første gang Men ellers viser det jo tydeligt at der er rigtig mange grunde til at passe på - kopiere og gemme alle sine kvitteringer ud over at kunne bevise det er lovligt indført er der jo garanti og tyveri at tænke på hvis ikke du har kvittering så dækker forsikringen jo heller ikke Det lyder fornuftigt at gemme sine kvitteringer. Men de kan jo være forlist af mange forskellige grunde. Moderne termoprint holder fx. ikke langtid. En pc kan gå i stykker eller blive stjålet. Det virker stadig utroligt på mig, hvis der ikke er en lovlig metode til at tage varer med til udlandet for at tage med tilbage, hvis man ikke har en kvittering. Så mit spørgsmål gælder stadig. |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 24/04-2014 21:08
|
I sidste ende er det jo op til skat om de mener en vare er fortoldet og momset eller ej Husk hos skat er der omvendt bevisbyrde men som jeg har set det er de ikke så emsige når det er en ældre vare det er mest når varen er ny - nyere at de gå i gang prisen betyder selvfølgelig også noget ligesom der er forskellige typer vare de er meget på udkik efter f.eks guld, ædelsten og elektronik. jeg har hørt om et par stykker som er blevet stoppet med thai guld hvor smykket tydeligt havde mange år på bagen de fik lov at gå igennem uden at betale |
|
|
|
| DeeJ |
Lagt på d. 24/04-2014 22:31
|
|
Jeg taler heller ikke om hvidvaskning eller andet illegalt. Jeg taler om lovligt indførte varer til Danmark. Eller bare varer som er købt i Danmark, men hvor man smidt kvitteringen væk. Jeg gætter på at der dagligt er tusindvis af mennesker, som rejser ind i og ud af Danmark via CPH med et dyrere ur, en laptop, en smartphone etc, som ud over den øvrige bagages værdi sikkert overstiger bagatelgrænsen med 3, 4, 5 gange eller mere uden at de nødvendigvis har nogen kvitteringer på noget af det liggende. Ja bare med en kvalitetskuffert kommer man hurtigt deropad. Jeg siger ikke at det du siger er forkert, men jeg forstår ikke hvorfor Told siger til dig som de gør. I så fald skulle de have inddraget kameraet indtil du kunne fremvise kvittering, da du spurgte. Henviste de ikke til nogle regler for området? Det lyder jo helt sort, at du ikke kunne rejse med dit kamera - blot fordi du havde smidt kvitteringen væk?! Jeg ved godt, at du ikke mener noget illegalt, men det kan tolderne jo ikke vide. Jeg fik at vide, at man i princippet altid var forpligtet til at kunne bevise lovligheden af al indførsel. Der blev ikke henvist til noget konkret lovhjemmel ... jeg spurgte heller ikke. De fortalte mig dog, at der reelt aldrig ville blive forlangt dokumentation for noget, der viste rimelig slitage. Guld og ædelstene er nok i en strengere kategori. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 25/04-2014 03:33
|
|
DeeJ skrev: ... Jeg ved godt, at du ikke mener noget illegalt, men det kan tolderne jo ikke vide. Jeg fik at vide, at man i princippet altid var forpligtet til at kunne bevise lovligheden af al indførsel. Der blev ikke henvist til noget konkret lovhjemmel ... jeg spurgte heller ikke. De fortalte mig dog, at der reelt aldrig ville blive forlangt dokumentation for noget, der viste rimelig slitage. Guld og ædelstene er nok i en strengere kategori. Hvilket bringer mig tilbage til spørgsmålet om bevisets udformning. Et foto af det indførte - tydeligt taget i Danmark før udrejse - burde efter min mening være tilstrækkeligt bevis. Men jeg skal skynde mig at konstatere, at det er min mening og ikke noget, som jeg har konkret viden om. Det giver ingen mening, at kræve told- og momsbevis for tidligere lovligt indførte og ikke told- og momsbelagte varer, idet beviset jo så netop aldrig har eksisteret. |
|
|
|
| Gamba |
Lagt på d. 25/04-2014 08:03
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 191 |
For en del år siden blev jeg stoppet i Tolden og de ville se dokumentation på mit 4 år gamle SONY video kamera. Det havde jeg selvfølgelig ikke og måtte betale ca. 2000 kr i told-moms. Jeg spurgte om de så ikke bare kunne beholde det gamle kamera men det ville de ikke. Det havde ellers været ude og ind af DK over 20 gange og godt brugt. Derfor tør jeg ikke tage min cykel til DK på mit korte ophold i DK da jeg har absolut ingen tilid til SKAT. Jeg bor i Thailand men betaler stadig skatter til DK men kan ikke tage mine personlige ting med til DK på en kort ferie. Glæder mig til jeg har fået afhændet alt i DK. |
|
|
|
| DeeJ |
Lagt på d. 25/04-2014 08:06
|
|
Frank skrev: DeeJ skrev: ... Jeg ved godt, at du ikke mener noget illegalt, men det kan tolderne jo ikke vide. Jeg fik at vide, at man i princippet altid var forpligtet til at kunne bevise lovligheden af al indførsel. Der blev ikke henvist til noget konkret lovhjemmel ... jeg spurgte heller ikke. De fortalte mig dog, at der reelt aldrig ville blive forlangt dokumentation for noget, der viste rimelig slitage. Guld og ædelstene er nok i en strengere kategori. Hvilket bringer mig tilbage til spørgsmålet om bevisets udformning. Et foto af det indførte - tydeligt taget i Danmark før udrejse - burde efter min mening være tilstrækkeligt bevis. Men jeg skal skynde mig at konstatere, at det er min mening og ikke noget, som jeg har konkret viden om. Det giver ingen mening, at kræve told- og momsbevis for tidligere lovligt indførte og ikke told- og momsbelagte varer, idet beviset jo så netop aldrig har eksisteret. Et foto er kun et bevis for at varen er kommet til landet på enten lovlig eller ulovlig vis. Det er dit ansvar at sørge for at beviset eksisterer ... uanset om det kan lade sig gøre ![]() Kvittering fra det oprindelige køb og rejseplan e.lign da varen blev indført er sikkert tilstrækkeligt bevis, vil jeg gætte på. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 25/04-2014 10:40
|
|
DeeJ skrev: ... Et foto er kun et bevis for at varen er kommet til landet på enten lovlig eller ulovlig vis. Det er dit ansvar at sørge for at beviset eksisterer ... uanset om det kan lade sig gøre ![]() Kvittering fra det oprindelige køb og rejseplan e.lign da varen blev indført er sikkert tilstrækkeligt bevis, vil jeg gætte på. Jeg har søgt lidt og fundet, at der for borgere med bopæl i Danmark ved indrejse i Danmark fra Thailand gælder toldbekendtgørelsens §117 stk. 2, som siger at: Rejsende med bopæl i det danske toldområde kan ved indrejse fra et tredjeland afgiftsfrit genindføre det samme rejseudstyr, som de pågældende til brug under rejsen har medført herfra ved udrejsen. Men jeg kan ikke finde nogen beskrivelse af beviset art samme sted. Til gengæld faldt jeg over en folder fra Skat fra 2008, hvor det står formuleret således: Hvis du havde varerne med, da du rejste fra Danmark, kan du tage dem med ind i Danmark igen uden at betale told og afgifter. Men husk, at du kan blive bedt om at dokumentere, at du har købt tingene i Danmark eller har haft dem med fra Danmark eller et andet EU-land. Som dokumentation kan du bruge kvitteringer og fakturaer. Anvendelsen af ordet kan i stedet for ordet skal efterlader dog i tvivl om krav bevisets udformning. Desuden står der, at du kan blive bedt om at dokumentere, at du har haft tingene med fra Danmark, hvilket bestemt ikke er det samme som, at du har købt dem i Danmark og således har en kvittering eller faktura. Så jeg er stadig ikke overbevist om, at et foto ikke er nok dokumentation. Folk som rejser i dag, kan nemt overskride bagatelgrænsen adskillige gange med en smartphone, en laptop, et kamera, et videokamera, en ipod, et ur, en halskæde, øreringe, en ny kuffert, et par nye sko etc. Jeg tror, at det må være ganske få, som er under bagatelgrænsen, hvis de skal vise kvitteringer for det hele. Personligt vil jeg efter denne tråd fremover tage et foto af diverse ting med værdi hjemme i stuen inden afrejse. Især med tanke på Gambas latterlige tilfælde med videokameraret. Til gengæld jeg er meget enig med dig i, at hvis man gemmer kvitteringen fra et tidligere køb af guld i Thailand, som kan sammenholdes med et tilsvarende tidsstempel i passet, så burde det være nok - selv om jeg absolut ikke er sikker. |
|
|
|
| phom |
Lagt på d. 25/04-2014 11:13
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 282 |
Et FOTO burde være rigligt, især hvis det blot er få baht, en kvittering beviser jo blot at man har fortaget et køb, da der ikke er serie nummer på guld, kunne man i teorien sagtens genbruge kvitteringen gentagende gange. Jeg er temmelig sikker på at kan man fremvise et FOTO med tydlig dansk baggrund, så burde der ikke være de store problemer. Helst bør man kunne fremvise flere billeder, hvoraf nogle af dem gerne må se ud som om de er taget år tilbage. Men det er dog klart, at står man parat med en masse billeder allerade ude i tolden, så kan toldvæsnet godt tro at man er ude på at snyde, gamle billeder skal derfor kun bruges hvis man får taget sit guld. Men et billed der tilfældigvis er taget med ens rejse kamera, lige før afrejse, enten hjemme i haven eller ude ved tjeck in, burde være nok. |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 25/04-2014 16:27
|
burde ja men det er det ikke alt et foto beviser er at tingen har været her i dk men det at en ting fysisk befinder sig her i dk betyder ikke at det så er fritaget for told og moms Det er ejers opgave at bevise at der er betalt told og moms og kan han ikke så kan skat vælge at kræve told og moms af den værdi de anslår varen har |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 25/04-2014 18:08
|
|
buick skrev: burde ja men det er det ikke alt et foto beviser er at tingen har været her i dk men det at en ting fysisk befinder sig her i dk betyder ikke at det så er fritaget for told og moms Det er ejers opgave at bevise at der er betalt told og moms og kan han ikke så kan skat vælge at kræve told og moms af den værdi de anslår varen har Jeg spørger lige igen: Er det noget, som du tror, eller er det et faktum, som du kan linke til? Jeg henviste tidligere til Skats egen pjece fra 2008: Hvis du havde varerne med, da du rejste fra Danmark, kan du tage dem med ind i Danmark igen uden at betale told og afgifter. Men husk, at du kan blive bedt om at dokumentere, at du har købt tingene i Danmark eller har haft dem med fra Danmark eller et andet EU-land. Som dokumentation kan du bruge kvitteringer og fakturaer. Man skal altså ikke nødvendigvis dokumentere, at man har købt en ting, men blot dokumentere, at man har haft den med fra Danmark. Der står efterfølgende, at man kan anvende kvittering eller faktura, men ikke at man skal. Det efterlader selvfølgelig spørgsmålet om, hvordan man så kan dokumentere. Måske er der tale om en gave, hvor man aldrig har fået en kvittering. Her bliver krav om kvittering direkte absurd, og det er - som jeg læser Skats pjece - heller ikke et krav fra Skats side. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.