Se indlæg
 Udskriv debat
Tekstforfatter til Dansk virksomhed i Thailand fra primo Juni/juli 2014
Webmaster
Tekstforfatter til Dansk virksomhed i Thailand fra primo Juni/juli 2014

Ønsker du at få afprøvet dine personlige og faglige kompetencer i praksis i et dynamisk og ungt
miljø samt bidrage til udviklingen af en IT virksomhed, der har base i det eksotiske Thailand?

Så grib muligheden her hos VSI Group, der nu søger en praktikant som tekstforfatter.

Om os

VSI Group Asia er en danskejet IT virksomhed med base i Chiang Mai, Thailand.

Virksomheden blev startet i 2010, og har de seneste 4 år tilbudt danske virksomheder hjemmesider, webshop, samt grafiske løsninger.

Om praktik med VSI Group

Den studerende vil komme til at arbejde med et dansk team bestående af 7 mand, her vil den studerende indgå I et samarbejde med vores markedsførings-team samt projektledelsen.

Praktik opholdet hos VSI Group, vil bestå af følgende arbejdsopgaver:

Tekstforfatning til hjemmesider og webshops i samarbejde med slutkunden

Tekstforfatning af nyhedsbreve samt opfølgning i samarbejde med slutkunden

Udarbejdelse af kategori og produkt tekster ud fra research

Gennemarbejdet og søgeoptimeret tekster til udvalgte søgeord

Udarbejdelse af manuskripter i samarbejde med slutkunden

Om dig

Vi forventer af den søgende til praktikopholdet følgende:

En udadvendt person med en positiv tilgang til arbejdsopgaverne

En person som kan arbejde selvstændig

Er struktureret og har sans for detaljer

Er I gang med en uddannelse der er relevant indenfor tekstforfatning og kommunikation

Erhvervserfaring er et plus i vores overvejelser

Vi tilbyder dig:

En betalt flybillet tur/retur fra København til Chiang Mai, Thailand

Et udfordrende og lærigt praktikforløb i en iværksættervirksomhed, hvor du vil blive tildelt betydningsbærende ansvarsområder samt arbejdsopgaver.

Studierelevant erfaring og erfaring med at arbejde i en ny kultur.

Du vil arbejde tæt sammen med en projektleder, der vil fungere som din praktikvejleder.

Arbejde Mandag til Fredag fra tidsrummet 09.00 - 18.00 lokal tid.

Praktikopholdet vil være ulønnet med mulighed for fastansættelse med løn efter endt praktikperiode.

VSI Group sørger for alt det praktiske med arbejdstilladelse og tager godt i mod den nye praktikant.

De bedste hilsner

VSI-Group Asia Co,. Ltd.

Links:
- VSI GROUP
- VSI-Group på Trust-Pilot
- Job-opslaget på KU Jobbank
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
phom
Ulønnet arbejde og arbejdstilladelse, hvordan kan det lade sig gøre.

sudsakhon
Jeg håber heller ikke, at der er nogen der gider søge.

Men der er desværre nok nogen, der er dumme nok.

Firmaet vil nok argumentere med, at det er en stor chance for at få noget på sit CV. Nej. det er fordi firmaets ejere hellere vil stoppe lønnen i egne lommer i stedet for at betale for udført arbejde. Hverken mere eller mindre. Rent svineri!

Samme problem er der i Danmark, i mange receptionist og træner stillinger i f.eks. fitnesscentre.
Jeg blev tilbudt ansættelse i Fitness.dk som træner. Fint nok. Men da de ikke ville betale anden løn end at jeg kunne benytte mig af faciliteterne takkede jeg nej.
Vil I have at jeg skal arbejde for at skaffe profit til jeres bix, så betal!

Senere har jeg hørt, at det er normalt mange steder.

Det bliver det ikke mere svinsk af.! Man udnytter, at mange er villige til det, idet de ellers har svært ved at få en fod indenforpå arbejdsmarkedet.
Hvor mange gad arbejde gratis, hvis de kunne få en fuldt lønnet stilling? Nej, vel..

Og mulighed for fastansættelse... Ja, ja.. Fint nok.

Men firmaet leverer jo heller ikke gratis løsninger til sine kunder, hvis kunderne nævner at der er mulighed for at de (måske) vil betale...For nogle andre varer på et senere tidspunkt

Så, vil man have noget til at arbejde i sit firma...så betal!

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
THansen
sudsakhon skrev:

Samme problem er der i Danmark, i mange receptionist og træner stillinger i f.eks. fitnesscentre.
Jeg blev tilbudt ansættelse i Fitness.dk som træner. Fint nok. Men da de ikke ville betale anden løn end at jeg kunne benytte mig af faciliteterne takkede jeg nej.
Vil I have at jeg skal arbejde for at skaffe profit til jeres bix, så betal!

Senere har jeg hørt, at det er normalt mange steder.

Måske normal praksis, men spørgsmålet er så om det er helt lovligt.

Fitnesskæde aflønner ulovligt med naturalier (Link)

sudsakhon
Artiklen er fra 2006, faktisk samme år jeg blev tilbud "ansættelse".
Jeg ved, at så sent som i sidste uge har en kusine fået "tilbuddet" i et fitnesscenter

Jeg kan ikke betale min aftensmad og mine månedlige udgifter med gratis adgang til en hula-hop ring. Og der skal betales for min arbejdskraft!

Det var jeg meddelteFitness.dk i sin tid, og det var hvad jeg rådede hende til at sige i centeret, da hun spurgte mig til råds.

Anonym Bruger
det sjovt at ens alarmklokker helt automatisk ringer når det drejer sig om udenlandske it og marketingsfirmaer i thailand.

men, de virksomheder kommer også hurtigt til at virke lidt for 'smart i en fart'..

mandag til fredag 9 timer om dagen? ulønnet! man kunne i det mindste tilbyde kost og logi....

står der nogle steder noget om hvor længe dette 'praktikforløb' er? og hvornår vil en evt. fastansættelse blive tilbudt? det ikke for at svine firmaet el. danske iværksættere til, men det oser langt lidt af udnyttelse af gratis arbejdskraft...

anyway, det kan være at jobbet er attraktivt for en ung knægt der lige er færdig på sin uddannelse og gerne vil se verden inden det bliver alvor, mens mor og far sender penge til mad og husleje.......men at sidde 9 timer hver dag og arbejde gratis for en dansker lyder sgu ikke alt for fedt...så hellere en backpacker tur for de penge..

manden bag firmaet hedder iøvrigt Jonas Overgaard, men der er også en række andre unge danskere inden over..

http://www.vsi-gr...r/ansatte/

http://www.amino....i-thailand

Redigeret af Anonym Bruger d. 27/04-2014 07:34

vandango
En af vores vikarer på min arbejdsplads, har været tourguide på Koh Lanta. Han arbejdede for et anerkendt stort dansk rejsebureau.
Blev spidset af med 4000 kr. om måneden, samt vist nok delt værelse.
Mad kan jeg ikke huske om de fik.

Nogen dage arbejdede de i lufthavnen fra tidlig morgen til sen aften.

Vi finder plat-ugleri over alt.

Nu får knægten en ordentlig løn og nogle gode arbejdsforhold.

Kunne selv personligt aldrig drømme om, at arbejde for nogle større børn. Mikkel, Peter og Jonas.

http://www.vsi-gr...r/ansatte/

Redigeret af vandango d. 27/04-2014 10:35

sudsakhon
Jeg har nu respekt or initiativet, og den iværksætterånd.

Og jeg ville skam ikke have noget imod at arbejde for nogen der var meget yngre, eller i en opstartsfase.

Men hvis de forestiller sig, at et firma skal bygges op med hjælp fra kollegiet og klassekammerater, som man kan betale med en pils og en pizza, har de ikke noget at gøre i erhvervslivet.

Ekspertise og arbejdskraft koster løn. Hvad skal man ellers betale sine regninger med?

Robert Kronberg
Det er nu ret udbredt med praktikpladser i Thailand. Ambassaden har vist tre, handelskammeret plejer at have en, og så er der også nogle private virksomheder.

Det er forskelligt, hvorfor en person søger job som ulønnet praktikant. Visse uddannelser kræver en praktik, så her siger det sig selv. En praktisk på en ambassade er nok mere for at få indsigt i diplomatisk arbejde.

Men jeg mener, at praktikanten selv skal vurdere, om en praktik har værdi. I øvrigt er det forskelligt, hvad eller om praktikanten får en slags økonomisk kompentation.

Mht. til rejsebranchen, så er det nu ret almindeligt, at danske guider får en elendig løn og skal arbejde i mange timer. Sådan er det vist for alle eller i det mindste de fleste charterbureauer. Faktisk er der nogen, som slet ikke giver løn.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
phom
Ambassaden har lov til at ansætte på andre vilkår end alle andre i Thailand,

Fra sidste opslag fra ambassaden

Praktikopholdet er ulønnet, men ambassaden yder et tilskud til dækning af leveomkostninger på DKK
2.500 om måneden. Der er under opholdet mulighed for at medtage SU efter gældende regler.

Jeg har meget svært ved at se hvordan man kan opnå en lovlig arbejds tilladelse under de forhold der fremgår af annoncen.

buick
man skal vel heller ikke have arbejdstilladelse på ambasaden det er jo dansk jord

phom
Man får den ihvertfald meget nemmer når det er en ambassade.

Jeg går dog ud fra at ambassaden følgerne reglerne for studieophold i Thailand, når de nævner su som en indtægts kilde.

Robert Kronberg
buick skrev:

man skal vel heller ikke have arbejdstilladelse på ambasaden det er jo dansk jord

Ja, man arbejder på dansk jord, men hvordan det lige fungerer med visum, hvis man ikke har diplomatpas, det ved jeg ikke, eftersom jeg aldrig har spurgt, men det vil jeg da gøre ved lejlighed, sådan af ren nysgerrighed.

Handelskammeret er dog ikke dansk jord, og her virker det.

Hilsen, Robert

THansen
phom skrev:

Hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre? Der stilles (så vidt jeg ved) ikke krav om et bestemt lønniveau ved udstedelse af arbejdstilladelse, og det er jeg sikker på at Robert Kronberg eller anden kan bekræfte.

Evt. krav til lønniveau kommer først hvis der søges om forlængelse af ophold (extension of stay) på det lokale immigrationskontor.

http://www.immigr...551_en.pdf

Hilux
phom skrev:

Med den baggrund Jonas Overgaard har med fra Bakuri kan han nok et trick eller to...

phom
Thansen

Jo der stilles naturligvis krav om passende løn, for sådant en job er lønnen minimum 50.000 baht, pr. Måned, lønnen skal fremgår af de papirer der afleveres ved job visum ansøgningen.
Hvilke da også fremgår af det link du selv henviste til ?

Men på den anden side så er det nok bare mig der er naiv. Når jeg tror at ulønnet arbejde ikke kan lade sig gøre.

Robert Kronberg
phom skrev:

Thansen

Jo der stilles naturligvis krav om passende løn, for sådant en job er lønnen minimum 50.000 baht, pr. Måned, lønnen skal fremgår af de papirer der afleveres ved job visum ansøgningen.
Hvilke da også fremgår af det link du selv henviste til ?

Men på den anden side så er det nok bare mig der er naiv. Når jeg tror at ulønnet arbejde ikke kan lade sig gøre.

Min. løn er 35.000 baht, hvis man kører på multiple visa.

Jeg skal derimod ikke kloge mig på, hvordan fx handelskammeret og andre gør ved praktikanter.

Hilsen, Robert

Jonas Overgaard
Som i kan se på min profil er det desværre ikke mange indlæg jeg har haft mulighed for at kunne lave herinde, har haft travlt med at arbejde.

Jeg har taget jeres feedback konstruktivt, må ikke have formuleret mig ordenligt i jobopslaget til trods for at jobbanken sagde: "Lige efter bogen" men taget den geografiske placering af virksomheden i betragtning kunne det godt være jeg skulle have uddybet den nærmere.

Brugen af praktikanter startede faktisk for lang tid siden. Vi voksede hurtigt, og fik brug for ekstra hænder, det vidste sig dog at være en udfordring at få kvalificeret arbejdskraft, og i denne forbindelse fik vi vores første praktikant som vidste sig at være en succes, hvilket er grundlaget for at vi forsatte det samarbejde med skolerne i Danmark.

Dog fik jeg beskeden om at vi ikke måtte give praktikanten løn under opholdet da de er på SU, men at vi måtte give f.eks. t/r flybillet til Thailand, hvilket vi har gjort brug af.

Idag 3.5 år senere fra vores første praktikant ankom har vi haft 5 praktikanter i vores virksomhed, hvoraf 3 af dem er i fast stilling, de sidste 2 tog hjem for at læse videre.

Jf. lovgivningen skal de have multiple VISA, og arbejdstilladelse til rådighed, og betale social insurance hvilket vi naturligvis har fulgt.

Deres arbejdstider er ligepræcis de samme som de øvrige i virksomheden, da vi arbejder hen mod at praktikanten bliver fastansat, dog er deres opgaver anderledes under praktikopholdet da vi i samarbejde med skolen laver en oplæringesplan som vi følger nøje, så når praktikanten er færdig med sin hovedopgave, har vi en mulig medarbejder der kender til alt fra vores CRM til projektstyring og den øvrige gang i virksomheden, og det er jo perfekt for os hvis medarbejderen har lyst til at blive ved os, hvilket det har vist sig de har.

Skulle en praktikant lave arbejde for en slut-kunde, så bliver kunden gjort opmærksom på det, og får en rabat herefter, hvor de så også bære over med praktikanten hvis der skulle være fejl i den opgave personen er blevet tildelt under opsyn, men at lave noget af det teoretiske i praktisk arbejde for slut-kunder er også en del af forløbet fra skolens side.

Vi har kun godt feedback fra skolerne som kontakter os, og det er da en kanon mulighed for et ungt menneske at starte sin karriere i Chiang Mai for en "dansk" virksomhed.

Og "Hilux" det er helt korrekt jeg selv startede som 18 årige elev i Bakuri, og JA jeg lærte også et par tricks til hvordan man ikke skulle gøre, så den sammenlignelighed kan ikke være helt fair.

Og kommentaren til om vi er en "kælder" butik, der bliver jeg bare nød til at bede jer tjekke os ud
www.vsi-group.dk

Der vil i også kunne se nogen af de andre i virksomheden, senest vores nye supporter, som smed dette indlæg: http://www.amino....27226.aspx

Må heller lukke "kassen" så jeg kan være frisk om 7 timer igen, hvis nogen af jer mener der er "ugler i mosen" så er i mere end velkommen til at ringe 36990804, ellers god aften til jer!

De bedste hilsner
Jonas Overgaard

Hilux
Jonas Overgaard skrev:
Og "Hilux" det er helt korrekt jeg selv startede som 18 årige elev i Bakuri, og JA jeg lærte også et par tricks til hvordan man ikke skulle gøre, så den sammenlignelighed kan ikke være helt fair.

Ja startede som elev måske - men sluttede som salgsansvarlig...
Det har jeg svært ved at forestille mig kan lade sig gøre med mindre man er dybt involveret i de måder og metoder Bakuri arbejder efter.
Jeg syntes at det er rigtig synd når unge mennesker bliver narret til f.eks. Thailand med løfter og aftaler som ikke bliver overholdt og derefter må vende desillusionrede tilbage - ofte med stor personlig gæld. Ikke at jeg ved med sikkerhed ved at det er det du gør, men din fortid får en del alarmklokker til at ringe hos mig, og det syntes jeg er fair at oplyse om også.

THansen
Jonas Overgaard skrev:

Som i kan se på min profil er det desværre ikke mange indlæg jeg har haft mulighed for at kunne lave herinde, har haft travlt med at arbejde.

Jeg har taget jeres feedback konstruktivt, må ikke have formuleret mig ordenligt i jobopslaget til trods for at jobbanken sagde: "Lige efter bogen" men taget den geografiske placering af virksomheden i betragtning kunne det godt være jeg skulle have uddybet den nærmere.

Brugen af praktikanter startede faktisk for lang tid siden. Vi voksede hurtigt, og fik brug for ekstra hænder, det vidste sig dog at være en udfordring at få kvalificeret arbejdskraft, og i denne forbindelse fik vi vores første praktikant som vidste sig at være en succes, hvilket er grundlaget for at vi forsatte det samarbejde med skolerne i Danmark.

Dog fik jeg beskeden om at vi ikke måtte give praktikanten løn under opholdet da de er på SU, men at vi måtte give f.eks. t/r flybillet til Thailand, hvilket vi har gjort brug af.

Idag 3.5 år senere fra vores første praktikant ankom har vi haft 5 praktikanter i vores virksomhed, hvoraf 3 af dem er i fast stilling, de sidste 2 tog hjem for at læse videre.

Jf. lovgivningen skal de have multiple VISA, og arbejdstilladelse til rådighed, og betale social insurance hvilket vi naturligvis har fulgt.

Deres arbejdstider er ligepræcis de samme som de øvrige i virksomheden, da vi arbejder hen mod at praktikanten bliver fastansat, dog er deres opgaver anderledes under praktikopholdet da vi i samarbejde med skolen laver en oplæringesplan som vi følger nøje, så når praktikanten er færdig med sin hovedopgave, har vi en mulig medarbejder der kender til alt fra vores CRM til projektstyring og den øvrige gang i virksomheden, og det er jo perfekt for os hvis medarbejderen har lyst til at blive ved os, hvilket det har vist sig de har.

Skulle en praktikant lave arbejde for en slut-kunde, så bliver kunden gjort opmærksom på det, og får en rabat herefter, hvor de så også bære over med praktikanten hvis der skulle være fejl i den opgave personen er blevet tildelt under opsyn, men at lave noget af det teoretiske i praktisk arbejde for slut-kunder er også en del af forløbet fra skolens side.

Vi har kun godt feedback fra skolerne som kontakter os, og det er da en kanon mulighed for et ungt menneske at starte sin karriere i Chiang Mai for en "dansk" virksomhed.

Og kommentaren til om vi er en "kælder" butik, der bliver jeg bare nød til at bede jer tjekke os ud
www.vsi-group.dk

Der vil i også kunne se nogen af de andre i virksomheden, senest vores nye supporter, som smed dette indlæg: http://www.amino....27226.aspx

Må heller lukke "kassen" så jeg kan være frisk om 7 timer igen, hvis nogen af jer mener der er "ugler i mosen" så er i mere end velkommen til at ringe 36990804, ellers god aften til jer!

De bedste hilsner
Jonas Overgaard

Tak for info Smile Jeg har et par spørgsmål - ikke for at stille dig eller vsi group i et dårligt lys, men måske dine svar kan besvare nogle af de spørgsmål som er opstået her i tråden.

1. Hvordan 'kringler' I arbejdstilladelsen til praktikanten som er ulønnet? Der er flere indlæg der nævner en månedsløn på mellem 35000 til 55000 thb ved udstedelse af arbejdstilladelse. Jeg ved, at der findes specielle regler for personer, der laver velgørenhedsarbejde for non-profit organisationer, og vil gerne vide om samme (undtagelse fra minimumsløn) også findes for ulønnede praktikanter?

2. Jeg undrer mig over, at der skulle være et lovkrav om et multiple visum, og vil mene at et enkelt burde være nok. Hvis nødvendigt kan der så, inden udløbet af de første 90 dage, søges om forlængelse af opholdet (extension of stay) på det lokale immigrationskontor. Måske lidt for meget papirarbejde for en forlængelse på 1-2 måneder såfremt praktikanten kun skal være der i et semester, og så er et lille smut over grænsen måske nemmere og mere interessant for vedkommende. Det blev så en kommentar i stedet for et spørgsmål Smile

Spring til debat: