Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
God skrædder i Bangkok
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 23/04-2014 10:37
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
Jeg skal på min årlige tur til asien med et stopover i bangkok for at vænne mig til tidszonen og købe ind til konen. I år skal jeg have købt mig et nyt jakkesæt da jeg er blevet noget højere (når jeg ligger ned de senere år og det gamle derfor er ved at være lidt stramt. Samtidig skal jeg have suppleret med nye bukser og skjorter så det ender med at være en større udskrivning. Jeg har prøvet en del forskellige steder over årene og har de sidste gange købt hos Empire tailors på Sukhumvit og er glad for kvaliteten. Men de er også ret dyre og jeg synes ikke at deres skjorter har været meget bedre end andre jeg har købt langt billigere. Så jeg vil gerne høre om i har nogle gode råd til gode skræddere med rimelige priser, gerne i Sukhumvit området. Lad mig understrege at jeg ikke er på jagt efter 500 baht tilbud og stadig ønsker noget der holder i lang tid, men hvis jeg kan spare lidt penge ville det da være meget velkomment. |
|
|
|
| Mykland |
Lagt på d. 23/04-2014 11:04
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 72 |
Jeg har købt her et par gange http://www.jackie...t-us.html, de ligger på SUKHUMVIT. Flinke folk og god kvalitet. Jeg fik syet en jakke og 4 skjorter og jeg mener det kostede 6000 B i september. Jeg ved ikke om det er dyrt eller billigt, det var som sagt rigtigt go kvalitet og så var jeg tilfreds. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 23/04-2014 15:13
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
Hej Tom, Da jeg i begyndelsen af 80'erne startede med at arbejde i Asien, fik jeg altid mit tøj syet i Hong Kong. Som årene gik, måtte jeg erkende, at prisniveauet i Hk. efterhånden ikke var så attraktivt længere, selvom Prins Joachim, ambassadens folk m.m. stadig benyttede sig af samme skrædder. Fandt så på anbefaling af SAS staff, samt andre, BEST TAILOR, i arcaden på Ambassador Hotel i Bangkok. Det hotel som SAS personalet boede på i mange år, før de fik nykker. Og jeg har brugt ham siden. Priser Ok. og han er også til at handle med. Så vidt jeg husker, gav jeg sidst ca. 4-5.000 bht. for et jakkesæt, men det er selvfølgelig afhængigt, af dit stofvalg. Det som er interessant, er at han udelukkende lever af faste kunder. Du vil i hans glas disk se masser af visitkort fra skandinaver, incl. mit. Service og hastighed er i top. Altså Ambassador Hotel arkade, Sukumvit soi 11 (mener jeg) som er bagindgangen til hotellet. Og du får for en sikkerheds skyld butikkens tlf. nummer her:. 08 59 46 18 53, Det er muligvis hans private mobil, men er den som jeg bruger. Held og lykke med det. |
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 23/04-2014 15:36
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
Hej Jeg bruger St. Marco ligger på Sukhumvit Road Soi 15, ca 20 meter nede af gaden. Ellers har jeg brugt Skræderen på Sukhumvit road Soi 18 Danny på Hotel Rembrandt, Her har bla. SAS personalet der benyttede Rembrandt og Prins gemalen fået syet meget tøj. Danny og et par stykker fra personalet taler Dansk. Han er ikke helt billig, men kvaliteten er god. Kim
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 23/04-2014 16:13
|
Super med feedback lad endeligt mere komme. Jeg har kigget jeres forslag igennem og jeg vil da nok kigge forbi når jeg er dernede. Jeg plejer at bo i Soi 11 på Grand president så "Best tailor" er jo belejligt tæt på (om end jeg normalt plejer at gå uden om steder der indeholder angivelse af at de er de bedste, da det sjældent forholder sig sådan) :-) St. Marco er jeg faktisk sikker på jeg har købt nogle kortærmede skjorter hos for en 5-6 år siden. Jeg kan dog ikke huske at den skulle lige på den placering (har tjekket på Google earth). Min erindring var at de lå på et hjørne i en bygning som siden blev revet ned, så troede faktisk de var lukket. Hvordan har kvaliteten ellers været? jeg synes tit at billigere typer stof har det med at blive grimt før tid. Enten ved at de bliver flosssede på ærmerne eller ved at stoffet bliver nubret. Bukser har jeg især tildens til at slide ihjel på bagdelen da jeg er kontormand og bruger 99% af min dag siddende ned. Der har især bukserne fra empire tailors været meget holdbare, men til en pris omkring 4500 baht er de også ret dyre. Men det er noget andre priser end de 12500 baht og opefter som empire Tailors vil have for et jakkesæt. Mit værste køb var dog engang jeg købte for billigt. Jeg valgte bla. nogle lette lyse bukser som jeg så tog på hjem i flyet, Da jeg kom hjem kunne jeg se at de allerede var blevet grimme og jeg tror jeg havde dem på et par gange yderligere indtil jeg smed dem i en genbrugs container. |
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 23/04-2014 18:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
Hej Tom Jeg har da stadig et par skjorter med både korte og lange ærmer fra St. Marco i Soi 15, de er vel 3 år gamle, og virker ikke slidte, men går jo ikke med dem hver dag, Bukser holder også godt, sidder selv på kontor. Der skal renoveres i den bygning de ligger i, så han regner med at skulle flytte engang i juli måned, men han lovede at sende mig den nye adr. da jeg ikke har kørt fra ham, regner jeg med han stadig er der. Kan ikke huske prisen, men mener det var omkring 6.000 THB for 3 par. Kim
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 24/04-2014 10:01
|
TomDK skrev: Super med feedback lad endeligt mere komme. Jeg har kigget jeres forslag igennem og jeg vil da nok kigge forbi når jeg er dernede. Jeg plejer at bo i Soi 11 på Grand president så "Best tailor" er jo belejligt tæt på (om end jeg normalt plejer at gå uden om steder der indeholder angivelse af at de er de bedste, da det sjældent forholder sig sådan) :-) Nu skal du ikke lægge for meget i navnet Best Tailer.! Det er en lille shop, med 2 ansatte. Men som sagt, har kendt de mennesker i 25 år, eller mere og er aldrig blevet snydt (tror jeg)...Selv mine drenge bruger ham. Jeg skrev at shoppen var i arkaden. Til orientering, er det arkaden inde i hotellet, IKKE uden for. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 24/04-2014 10:37
|
Nej, det var jo også derfor jeg spurgte efter erfaringer, for mange skrædder hedder noget med Armani, boss, best osv uden at det nødvendigvis har noget med det de påstår at gøre :-) Det er en lille shop, med 2 ansatte. Men som sagt, har kendt de mennesker i 25 år, eller mere og er aldrig blevet snydt (tror jeg)...Selv mine drenge bruger ham. Jeg skrev at shoppen var i arkaden. Til orientering, er det arkaden inde i hotellet, IKKE uden for. Jeg regnede godt med at skulle ind på hotellet for lige omkring ligger kun den lille smøge med massage shops som har åbent nærmest 24/7. Jeg havde faktisk overvejet lidt at prøve og bo på ambassador hotel men er lidt bange for kvaliteten med alle de pakkerejsende der ankommer i store busser. Det er ikke min erfaring at den slags hoteller er super godt vedligeholdt. Men jeg har generelt besluttet mig for at ikke bestille hotel før sidste øjeblik i år. Man ved aldrig hvornår de beslutter sig for at der skal laves ballade igen og hvor så holder mine options åbne. |
|
|
|
| alkenbo |
Lagt på d. 25/04-2014 06:03
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 206 |
Kan anbefale Jesse og Victor på sukhumvit http://www.dress-...uccess.com |
|
|
|
| savarden |
Lagt på d. 27/04-2014 08:04
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 226 |
Kan varmt anbefale Crown Tailor i Sukhumvit Soi 8, han kommer derudover til Danmark hvert år så man har mulighed for at bestille online hvis ens størrelse ikke har ændret sig for meget , ... du kan se hvad andre syntes her også http://www.tripad...ngkok.html |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 27/04-2014 09:10
|
Ja dem har man hørt meget godt om, men jeg har nok ikke rigtigt tid til at få det lavet hos dem da de har lukket om søndagen og jeg kun er i Bangkok fra fredag til mandag middag. Men jeg er virkeligt i tvivl, skal jeg snuppe et "billigt" til ca 5000 baht eller skal jeg sige "fuck det" og bruge de samme penge som jeg ville herhjemme for et rimeligt jakkesæt dvs ca 18-20.000 baht. savarden skrev: Kan varmt anbefale Crown Tailor i Sukhumvit Soi 8, han kommer derudover til Danmark hvert år så man har mulighed for at bestille online hvis ens størrelse ikke har ændret sig for meget , ... du kan se hvad andre syntes her også http://www.tripad...ngkok.html Ja det er en af de butikker der bliver nævnt på mange hjemmesider, har du nogen ide om hvad de tager for et jakkesæt? |
|
|
|
| alkenbo |
Lagt på d. 27/04-2014 09:18
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 206 |
ja med tilpasninger har du ikke tid , det tager 4-5 dage. |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 27/04-2014 10:08
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 549 |
for langt de fleste skræddere kan du gå efter det billigste tilbud kvaliteten på deres arbejde er 100% ens da de stort set alle benytter de samme skrædder værksteder til at få syet deres ordre i så istedet for at vælge den butik der ser mest fancy ud så tage den billige og brug det du spare på at vælge en bedre kvalitet stof |
|
|
|
| Unggoy |
Lagt på d. 28/04-2014 21:07
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 50 |
Pierre Boutique. Ligger på hotellet Holiday Inn ikke langt fra Central World. Havde tidligere til huse på Intercontinental. Jeg har fået lavet 5-6 suits der gennem årene. Fik lavet 2 i en af de bedre kvaliteter i 2005 og de holder flot endnu. |
|
|
|
| jimmikoldenborg |
Lagt på d. 28/04-2014 21:15
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 504 |
Majestic Tailors. http://www.majest... Super kvalitet. Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 29/04-2014 12:33
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
På hjørnet af sukhumvit soi 8 ligger der en skrædder ( Ravi Sehgal )som jeg ofte har brugt, jeg har altid været tilfreds med pris og kvalitet, det ligger forøvrigt kun 100 meter fra Bangkok´s bedste hotel Stable Lodge.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
| maik |
Lagt på d. 29/04-2014 13:12
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 582 |
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 29/04-2014 13:52
|
kanut skrev: På hjørnet af sukhumvit soi 8 ligger der en skrædder ( Ravi Sehgal )som jeg ofte har brugt, jeg har altid været tilfreds med pris og kvalitet, det ligger forøvrigt kun 100 meter fra Bangkok´s bedste hotel Stable Lodge. ![]() Nhå ham... Har jeg brugt to gange. Første og sidste.! ![]() |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 29/04-2014 17:52
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
kanut skrev: På hjørnet af sukhumvit soi 8 ligger der en skrædder ( Ravi Sehgal )som jeg ofte har brugt, jeg har altid været tilfreds med pris og kvalitet, det ligger forøvrigt kun 100 meter fra Bangkok´s bedste hotel Stable Lodge. ![]() Ja du er jo velhavende, og har råd til at spise på det ekstremt dyre Stable Lodge dansker sted. Tak fordi du holder gryden i kog, det er sgu god humor. ![]() |
|
|
|
| sabaitoo |
Lagt på d. 29/04-2014 23:34
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 105 |
Min anbefaling er New Esquire Tailors, Sukhumvit , Soi 11 overfor Ambassador...har handlet med dem siden 1984... og aldrig haft problemer...faire priser ( man er jo vendelbo og kan handle lidt ) En far og sön forretning http://www.newesq... |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

, ... du kan se hvad andre syntes her også