Se indlæg|
billån
|
|
| zapper |
Lagt på d. 14/05-2014 23:46
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Min bedre halvdel ønsker brændende en lille bil at køre rundt i. Hun har 130.000 baht til formålet. Hun har set på en bil til 400.000 B der sælges privat. Hun har en indtægt på 25.000 B i mdr som også fremgår af hendes bankbog.Hvor låner hun de sidste penge henne i banken ? Har set flere brugtbilforhandlere finanserer de også brugtebiler? |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 15/05-2014 06:29
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
zapper skrev: Min bedre halvdel ønsker brændende en lille bil at køre rundt i. Hun har 130.000 baht til formålet. Hun har set på en bil til 400.000 B der sælges privat. Hun har en indtægt på 25.000 B i mdr som også fremgår af hendes bankbog.Hvor låner hun de sidste penge henne i banken ? Har set flere brugtbilforhandlere finanserer de også brugtebiler? Ja de finansere også brugtbiler. Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 15/05-2014 11:08
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Da din viv har penge til en god udbetaling og et godt "statement", hvorfor koeber hun saa ikke en ny bil? Da det er en lille bil hun oensker sig, saa kan hun faa en ny til ฿ 400,000. Brugte biler er alt for dyre og finansieringen er som regel noget billigere ved koeb af en ny bil og saa faar man 1. aars "number one" forsikring med i prisen. Div. bilfirmaer har jaevnligt tilbud med meget lav rente ved koeb af ny bil. Husk at den rente der opgives er af hele laanebeloebet i hele laanets loebetid. Held og lykke med koebet, det er dejligt at vaere selvkoerende med tag over hovedet, saerligt nu hvor regntiden begynder. Conrad |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 15/05-2014 19:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
Har du mulighed/lyst til, at hjælpe er det vel det billigste. Det er et ærligt forslag. Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 15/05-2014 22:05
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
birkedhoj skrev: Har du mulighed/lyst til, at hjælpe er det vel det billigste. Det er et ærligt forslag. Ja hjælper med de 130.000 B ![]() |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 15/05-2014 23:03
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Undskyld, at jeg afsporer lidt, men jeg er nysgerrig. En lille bil, brugt til 400.000 baht. Jeg troede, biler var billige i Thailand. Må man spørge, hvad det er for en bil, og hvor gammel den er? Noget helt andet, men lidt i samme boldgade: Der må vel komme en masse billige, brugte men forholdsvis nye biler på markedet i de kommende år, efterhånden som de mange købere med tilskud ikke kan betale deres afdrag. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 16/05-2014 01:28
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
Conrad skrev: Da din viv har penge til en god udbetaling og et godt "statement", hvorfor koeber hun saa ikke en ny bil? Da det er en lille bil hun oensker sig, saa kan hun faa en ny til ฿ 400,000. Brugte biler er alt for dyre og finansieringen er som regel noget billigere ved koeb af en ny bil og saa faar man 1. aars "number one" forsikring med i prisen. Div. bilfirmaer har jaevnligt tilbud med meget lav rente ved koeb af ny bil. Husk at den rente der opgives er af hele laanebeloebet i hele laanets loebetid. Held og lykke med koebet, det er dejligt at vaere selvkoerende med tag over hovedet, saerligt nu hvor regntiden begynder. Conrad Og så er det også dejligt betryggende at der er 1, eller flere års nyvogns garanti, når i køber ny bil ![]() |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 16/05-2014 01:41
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
ang garanti på biler i thailand mener jeg mange bruger at man har 100,000 km garanti så man man har den grænse at gå efter.....og ellers ang brugte biler så se her http://www.one2ca... Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 16/05-2014 03:05
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 257 |
zapper skrev: Min bedre halvdel ønsker brændende en lille bil at køre rundt i. Hun har 130.000 baht til formålet. Hun har set på en bil til 400.000 B der sælges privat. Hun har en indtægt på 25.000 B i mdr som også fremgår af hendes bankbog.Hvor låner hun de sidste penge henne i banken ? Har set flere brugtbilforhandlere finanserer de også brugtebiler? et godt råd, aldrig køb en brugt bil i thailand, men mindre du kender bilens tidligere ejer og bilens service historik, de har en tendens til ikke at vedligeholde og følge service intervallerne på deres bilen, så du ved ikke hvad det er du køber, og prisforskellen på en ny og en brugt bil er så lille at det kan betale sig at købe en ny, med 130000 baht i lommen og en dokumenteret indtægt på 25000 baht om måneden, er der ingen problemer i at få kredit på en ny bil, og renten er faktisk ubetydelig lav i øjeblikket, så køb en ny, så du ved hvad i får og ikke en måske misligeholdt brugt bil hvor du bare får problemer, jeg kan give dig et exempel på thaiernes manglende vedligehold: min nabo købte sidste år en ny toyota vios, og var til 1000 km service, der efter er han af den opfattelse at olie er noget man skifter en gang om året, hvis man lige husker det, og da kører man ned til den nærmeste perlestens mekanikker som som han en vacum tank der kan suge olien op af motoren, derefter bliver der hældt det billigste lort på der findes, ofte gammel olie der er blevet renset men fås til halv pris i forhold til en god motor olie, og nyt oliefilter koster ca, 500 baht til en vios, så spinger man elegant over, og sidste måned fik han problem med netop motoren i bilen og kan ikke forstå at han nu må punge med en mindre formue hos toyota for at få bilen repareret, så køb for guds skyld en ny bil og ikke et misligeholdt vrag. |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 16/05-2014 05:06
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
ang bil så overvejer jeg at købe en bil men er i tivl om det skal være honda city det er nok den jeg hælder mest til se her http://www.carwal...-3197.html og så er der toyota vios s a/t http://www.autofr...-sportivo/ Redigeret af dutling68 d. 16/05-2014 05:17 Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 16/05-2014 05:53
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Hej dutling 68, Hvis du bor i Thailand, saa kan du ikke koebe en Honda City med dieselmotor. Jeg har proevet at koere baade Vios og City og foretraekker Honda City. Hilsen Conrad |
|
|
|
| Gamba |
Lagt på d. 16/05-2014 08:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 191 |
Her er lige en link til nye biler http://www.siamne... Har selv en Honda CRV 2.4 og en City men køber nok også snart en Honda Civic Hybrid da jeg køre meget. Efter hvad jeg høre er det en rigtig god til Phuket. |
|
|
|
| bcnhunter |
Lagt på d. 17/05-2014 13:09
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 52 |
Hvad med at købe et NYT hoved når du er igang "tågehorn" ![]() Gamba skrev:
Her er lige en link til nye biler http://www.siamne... Har selv en Honda CRV 2.4 og en City men køber nok også snart en Honda Civic Hybrid da jeg køre meget. Efter hvad jeg høre er det en rigtig god til Phuket. Thai 4ever.....
![]() |
|
|
|
| buzzer |
Lagt på d. 17/05-2014 15:24
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 36 |
bcnhunter skrev: Hvad med at købe et NYT hoved når du er igang "tågehorn" ![]() Gamba skrev: Her er lige en link til nye biler http://www.siamne... Har selv en Honda CRV 2.4 og en City men køber nok også snart en Honda Civic Hybrid da jeg køre meget. Efter hvad jeg høre er det en rigtig god til Phuket. Rigtig flot kommentar !!! |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 17/05-2014 19:13
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
bcnhunter skrev: Hvad med at købe et NYT hoved når du er igang "tågehorn" ![]() Gamba skrev: Her er lige en link til nye biler http://www.siamne... Har selv en Honda CRV 2.4 og en City men køber nok også snart en Honda Civic Hybrid da jeg køre meget. Efter hvad jeg høre er det en rigtig god til Phuket. Vi snakker ordentlig om, med og til hinanden her på siden. Et sådan indlæg som det du der fik præsenteret er overflødigt og unødvendigt og hører slet ikke til her på siden. Debattere ordentlig og i overensstemmelse med reglementet herinde. Tak. - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Gamba |
Lagt på d. 18/05-2014 11:23
|
|
Gerne, men jeg skal nok ikke købe det samme sted som dig. Defekt. Er der ellers nogle her som har kørt eller kender den nye Honda Civic Hybrid i Thailand og det nu også passer den er så god som de påstår. CRVen bruger dobbelt i brændstof som City som er en rigtig god bil til prisen. Kan anbefales. |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 18/05-2014 15:16
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Det ser ud til at civic hybrid har et ganske fornuftigt forbrug. http://www.spritm...owerunit=2 Spritmonitor er i øvrigt en rigtig god side til at se div modeller rigtige forbrug, men det er jo ikke givet at alle modeller i Thailand findes der. Har i øvrigt set at den nye Yaris i Thailand er med cvt automatgear i alle modeller, det er jo også godt for forbruget ifht traditionelt automatgear. |
|
|
|
| Gamba |
Lagt på d. 19/05-2014 03:59
|
|
Civic hybrid ser ud til at have samme motor som min City. 1500 cc. men med +23 HP assistmotor. Forhandleren siger hun har en ven som har en og den bruger 50% mindre. Ville dog også gerne høre fra anden side men kender ingen der har. Man bruger meget tid i bil på Phuket med bil kø og op og ned af bakke og kan godt forstille mig det kan være sandt. Biler er en smagssag men jeg er Honda fan”boy”. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 19/05-2014 08:26
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Gamba skrev: Civic hybrid ser ud til at have samme motor som min City. 1500 cc. men med +23 HP assistmotor. Forhandleren siger hun har en ven som har en og den bruger 50% mindre. Ville dog også gerne høre fra anden side men kender ingen der har. Man bruger meget tid i bil på Phuket med bil kø og op og ned af bakke og kan godt forstille mig det kan være sandt. Biler er en smagssag men jeg er Honda fan”boy”. Det er jo ikke under start og stop den lader op, i følge en test jeg lige har læst, skal den ud og trille på landevejen før den lader el motoren op. Ville aldrig vælge sådanne teknologi, hvis jeg havde en del kørsel i f.eks. Bangkok. |
|
|
|
| Gamba |
Lagt på d. 19/05-2014 09:40
|
|
Som jeg ser på deres reklame video og læser det, lagre den også kinetisk energi. Tror faktisk princippet er som ERS som F1 biler har i dag. Så er der øko stop men battriet gør så aircon stadig kører. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.