Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Fast ejendom i Thailand vs. SKAT i DK
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 19/05-2014 18:16
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 550 |
Jeg er endnu ikke kommet til pensionsalderen endnu, men intet kan jo forhindre tankerne at gå lidt i forvejen. Jeg skal høre om der er nogen herinde, der ved hvordan reglerne forholder sig ifht at købe en condo (da jeg jo ikke sådan uden videre kan eje et hus), og så om SKAT's rolle ifbm sådan et køb. Helt konkret går mine tanker i retning af hvad der sker hvis en person, der ejer en condo i Thailand, bliver arbejdsløs i DK, ikke kan finde nyt arbejde, og dermed på et tidspunkt nærmer sig tiden for offentlig ydelse.. Dette gives jo kun til folk uden midler, hvilket jo normalt betyder salg af fast ejendom, realisere sine pensionsopsparing mv. Ved SKAT på nogen måde at der findes en Condo i Thailand? |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 19/05-2014 19:06
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 549 |
Du har pligt til at oplyse det hvis du ejer ejendom i udlandet og du vil blive beskattet af det. Desuden så vil du ved betalingen stå med et forklarings problem i Danmark når du skal overføre pengene til købet og glem at hive den med kontant eller endnu være sort for her kan du så ikke bevise pengene er lovlige ved købet i Thailand. Og ja selvfølgelig skal du sælge din lejlighed inden du kan få kontant hjælp i danmark kontanthjælp er ikke som mange tror en ringere form for dagpenge kontanthjælp er hjælp til dem som intet ejer så de kan leve og spise og man kan sagtens leve og spise hvis man har noget som kan sælges fair eller ej ?? men sådan er loven farao54 skrev: Jeg er endnu ikke kommet til pensionsalderen endnu, men intet kan jo forhindre tankerne at gå lidt i forvejen. Jeg skal høre om der er nogen herinde, der ved hvordan reglerne forholder sig ifht at købe en condo (da jeg jo ikke sådan uden videre kan eje et hus), og så om SKAT's rolle ifbm sådan et køb. Helt konkret går mine tanker i retning af hvad der sker hvis en person, der ejer en condo i Thailand, bliver arbejdsløs i DK, ikke kan finde nyt arbejde, og dermed på et tidspunkt nærmer sig tiden for offentlig ydelse.. Dette gives jo kun til folk uden midler, hvilket jo normalt betyder salg af fast ejendom, realisere sine pensionsopsparing mv. Ved SKAT på nogen måde at der findes en Condo i Thailand? |
|
|
|
| peterplyds |
Lagt på d. 19/05-2014 23:25
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 38 |
Du kan bare lade være med at oplyse til skat, de har ingen mulighed for at selv finde ud af du har condo i thailand. Du skal blot oprette en konto i en thailands bank og overføre pengene fra din netbank hertil. Så kan ingen se hvad du bruger pengene til i thailand. Jeg har selv gjort det, |
|
|
|
| 1viggovax |
Lagt på d. 20/05-2014 08:40
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 376 |
en anden ting er at du holde din mund lukket 100 % med hvad du lave , der er altid nogen der har ondt i røven, der er ingen i thailand, banker eller uvæsner der oplyser noget til dk,s uvæsner, men der søges oplysninger i media. det skal kun være dig der ved om din condo er købt eller udlejning. overfør under 70000 dk nogen gange så du har hvad du skal bruge og køb kun noget du fysisk selv har set og pas på fællesudgifterne i ejendommen. held og lotto viggovax sattahip ![]() |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 20/05-2014 09:49
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Du kan udmarket eje hus I Thailand. Det er jorden det er bygget på du kun kan leje.... Personligt ville jeg afstå fra at købe fordi det er svaert , ofte meget svaert at saelge uden tab. "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| 1viggovax |
Lagt på d. 20/05-2014 10:46
|
boes han spørger ind til en condo og ikke hus med jord. condo kan han jo købe uden nogen problemer og er memt at sælge igen![]() |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 20/05-2014 11:45
|
|
Jeg kender godt til problemerne omkring hus. Derfor skrev jeg netop condo. Men uasnet om det er hus, bil eller condo, så var mit spørgsmål mere af akademisk interesse... Nemlig om hvor meget SKAT ved om folks aktiver i udlandet. |
|
|
|
| 1viggovax |
Lagt på d. 20/05-2014 12:27
|
skat ved intet, hvis du selv holder din mund og søger for at nogen ikke ved hvad du laver i thai, ikke noget med facebook og lign |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 20/05-2014 14:01
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
viggo Hvis du laeser - så skriver han (da jeg jo ikke sådan uden videre kan eje et hus) Virker på mig som han hellere vil eje et hus... deraf mit svar. "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 20/05-2014 14:34
|
|
Jeps.. Ville så klart hellere eje et hus.. Men problemerne med købet såvel som salget har jeg ikke lyst til, så derfor tænker jeg blot i condo. |
|
|
|
| 1viggovax |
Lagt på d. 20/05-2014 15:08
|
ok held til dig når du går igang, parentes bemærkning lagde jeg så ikke vægt på![]() |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 20/05-2014 16:36
|
|
Tak Viggo... Nu sker det nok ikke lige sådan med det samme, og måske endda aldrig... Men når nu tanken opstod, så ville jeg lige spørge omkring, om der var nogen med erfaring, og det var der jo så også... |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 20/05-2014 21:32
|
Skat ved langt mere end i tror, de har fuld adgang til jeres bankkonto og kan se hvad i bruger hvad i tjener og hvad i overføre til udlandet og hvis skat ser du har overført mere end normalt forventes så kan de jo spørge Thailand som sikkert svare i forbindelse med køb af ejendom skal du jo overfor Thailand bevise at pengene er ærlige og overført far Danmark Jeg tvivler nu på skat bruger tid på disse undersøgelser pga ejendomsskat men det er heller ikke her han bør bekymre sig det er nærmere kommunen som vil granske i hans fortid og forbrug inden de vil betale kontanthjælp og med den vej samfundet er på så bliver alt undersøgt mindst dobbelt |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 20/05-2014 21:56
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
buick skrev: Skat ved langt mere end i tror, de har fuld adgang til jeres bankkonto og kan se hvad i bruger hvad i tjener og hvad i overføre til udlandet Nej skat har ikke adgang til vores bankkonti og kan ikke se vores bevægelser. De kan rekvirere oplysningerne hvis de får mistanke om noget men det er ikke en online løsning til alle danskeres konti. Men jeg ville heller ikke begynde på at omgå det, man ved aldrig hvem der ser sig ond på en eller endnu værre Danmark får en aftale med Thailand om udveksling af oplysninger. |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 21/05-2014 10:52
|
Jo desværre har skat direkte adgang til vores bank osv dette ses tydeligt i de tv programmer hvor told og skat er ude og kontrollere biler osv her ser man direkte på tv at skatte medarbejderen trykker ind på flere personer for at kontrollere om de arbejder dvs om der går løn ind på deres konto de kikker også på forbrug for udlands danskere via deres danske kontoer og al det kan de stå og se på en motorvejs afkørsel i det mørke Jylland Så staten skat osv ved stort set alt i dag og kan hvor som helst logge ind og se alt det du ved, alt det du har glemt og al det du ikke ved vores samfund er strammet så meget sammen idag så svindel osv bliver opdaget på en pc og ikke ude i marken. TomDK skrev: buick skrev: Skat ved langt mere end i tror, de har fuld adgang til jeres bankkonto og kan se hvad i bruger hvad i tjener og hvad i overføre til udlandet Nej skat har ikke adgang til vores bankkonti og kan ikke se vores bevægelser. De kan rekvirere oplysningerne hvis de får mistanke om noget men det er ikke en online løsning til alle danskeres konti. Men jeg ville heller ikke begynde på at omgå det, man ved aldrig hvem der ser sig ond på en eller endnu værre Danmark får en aftale med Thailand om udveksling af oplysninger. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 21/05-2014 11:27
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
buick skrev: Jo desværre har skat direkte adgang til vores bank osv dette ses tydeligt i de tv programmer hvor told og skat er ude og kontrollere biler osv her ser man direkte på tv at skatte medarbejderen trykker ind på flere personer for at kontrollere om de arbejder dvs om der går løn ind på deres konto Tror nærmere de tjekker om der er registreret noget på e-indkomst. Det skal der indberettes til hver måned. Jeg har aldrig kørt om at skat skulle have direkte online opkobling til bankerne og Google kan heller ikke finde noget for mig. Jeg tror du overfortolker på nogle TV programmer. |
|
|
|
| 1viggovax |
Lagt på d. 21/05-2014 12:29
|
jeg tro også der er lidt fiktion her, og jeg er 100 siker på skat eller andre ikke har og ikke kan få online til danske konto uden dommer og da slet ikke til konti i udlandet ikke end gang med dommerkendelse, jeg tro der husere spøgelser omkring dette emne |
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 21/05-2014 13:04
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 393 |
1viggovax skrev: jeg tro også der er lidt fiktion her, og jeg er 100 siker på skat eller andre ikke har og ikke kan få online til danske konto uden dommer og da slet ikke til konti i udlandet ikke end gang med dommerkendelse, jeg tro der husere spøgelser omkring dette emne Det kunne da ellers være fedt, hvis Skat og andre myndigheder kunne samkøre oplysninger fra cpr-registret med overførsler til udenlandske bankkonti. Det kunne måske sætte en stopper for de pensionister som bor i udlandet og som stadig er tilmeldt en dansk folkeregisteradresse OG som uberettiget modtager danske velfærdsydelser. |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 21/05-2014 15:57
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Jeg har lige gaflet lidt fra Skats hjemmeside om Ejendomsværdiskat af udenlandske ejendomme Ejer du en ejendom i udlandet, skal du betale dansk ejendomsværdiskat efter danske regler. Der er mulighed for at få nedslag i den danske ejendomsværdiskat for den skat, du har betalt til det andet land. og med den lille tilføjelse: •Du betaler automatisk ejendomsværdiskat, hvis du oplyser om din udenlandske ejendom på din forskudsopgørelse. Det er altså tilsyneladende lidt efter Lars Løkke-metoden: Lad være med at belaste Skat med unødige henvendelser..... Spring evt. selv ind og se nærmere: [url]http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1648148 [/url] |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 21/05-2014 16:15
|
Tjaa op til dig du kan jo handle som du tror jeg handler som jeg ved men en sidste chance kan du og andre som tvivler få, prøv at finde de gamle skat udsendelser fra tv2 så kan i jo selv se hvad de kan og gør TomDK skrev: buick skrev: Jo desværre har skat direkte adgang til vores bank osv dette ses tydeligt i de tv programmer hvor told og skat er ude og kontrollere biler osv her ser man direkte på tv at skatte medarbejderen trykker ind på flere personer for at kontrollere om de arbejder dvs om der går løn ind på deres konto Tror nærmere de tjekker om der er registreret noget på e-indkomst. Det skal der indberettes til hver måned. Jeg har aldrig kørt om at skat skulle have direkte online opkobling til bankerne og Google kan heller ikke finde noget for mig. Jeg tror du overfortolker på nogle TV programmer. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.