Se indlæg|
Udontani til vientiane i laos, hvordan ?
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 08/06-2014 03:23
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Jeg skal til Vientiane imorgen mandag og lander i udontani og skal derfra videre til grænsen og immigrationen Nogle der ved hvordan jeg kan gøre dette og en pris ? Ved det koster 1700 Baht at komme ind i Laos Ved ikke om jeg kan bruge Baht i Laos, nogen der ved ? Er taknemlig for al info jeg kan få omkring det at tage til laos fra udontani Tak for hjælpen Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| cali111 |
Lagt på d. 08/06-2014 03:52
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Tag bussen fra Udon Thani til nong khai. Eller book en tur til Vientienne fra Udon Thani. I nong Khai er der mange der arrangerer ture til vientienne. Du kan bruge Thai Bath i Laos. |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 08/06-2014 04:32
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
De arrangerede busturer fra UT kraver at du har et visum til Laos allerede. Da bussen ikke venter på at alle får deres visa on arrival. Tag bussen fra Udon til graensen. Derefter bus over broen. Visum ved indrejse og en taxa til Vientiane ( koster ca 800 Bath) Det går fint med Bath i Laos - men det føles alligevel mere trygt med KIP , så man ikke skal regne om hele tiden. Risikoen for at blive snydt er også mindre. "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 08/06-2014 05:21
|
|
De 800 Baht er det kun for taxa ? Eller er det total prisen fra udontani ? Mener at have set at man i udontani lufthavn kan købe busbillet til nong khai for 80 Baht Hvor lang tid tager det med bus til grænsen ? Ved tilbage rejse har jeg en afgang fra udontani kl 18.10 så håber det er nok da udleveringen af pas slutter kl 15.30 i vientiane Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 08/06-2014 05:51
|
|
Fra Nong Khai til Thai pas kontrollen 15-20 minutter, Derefter kan du gå over eller tage bussen over broen til Laos paskontrollen - 10-20 Bath- Efter du har købt dit visum kan du tage taxa eller bus ind til Vientianne (Dejlig by) "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 08/06-2014 05:55
|
|
De 800 Bath var for taxa fra Laos paskontrollen ind til Vientiane ( kan sikkert forhandles ned) Vi var 4 pers sa maske derfor dyrere.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 08/06-2014 06:34
|
|
Tak Boes Turen fra udontani til nong kai, hvor lang tid tager den ? Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 08/06-2014 07:15
|
|
Der er ca. 60 km highway, vil tro ca 1,5 - 2 timer afhangigt af antal stop...
Albert Einstein |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 08/06-2014 07:16
|
|
Forresten husk 2 pasfotos....
Albert Einstein |
|
|
|
| larsstig |
Lagt på d. 08/06-2014 11:02
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 24 |
I lufthavnen er der en VAN-service til Nong Khai. Afgang ved alle fly ankomster. Det koster 200 Baht. Passagerer til Laos er de første der kommer af lige ved broen. Det tager ca. 1 time fra Udon. Du køber billetten ved limousine service lige neden for trappen ved siden af udgangen. God tur Lars |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 08/06-2014 12:22
|
|
Jeg siger pænt tak for svarene, nu er nerverne i ro igen Grænseovergange og immigrations kontorer er bare ikke min kop the Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 11/06-2014 09:06
|
|
Hvis nogen skal til Vientiane og har brug for hjælp af enhver art, så har jeg en meget god og stabil kontakt der En meget hjælpsom og ærlig laoit Kan kun rekommandere ham for meget vel udført arbejde Skriv en pb og jeg vil sende dig info Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 11/06-2014 17:04
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
taxidriver990 skrev: De 800 Baht er det kun for taxa ? Eller er det total prisen fra udontani ? Mener at have set at man i udontani lufthavn kan købe busbillet til nong khai for 80 Baht Hvor lang tid tager det med bus til grænsen ? Ved tilbage rejse har jeg en afgang fra udontani kl 18.10 så håber det er nok da udleveringen af pas slutter kl 15.30 i vientiane Du kan jo bare komme og hente dit pas før kl. 15.30, men ikke for tidligt, for da er køen megalang. Kom fx kl. 14.00. Det går ikke hurtigere, fordi man står i kø, før ambassaden åbner. Tirsdag er i øvrigt den værste dag at hente passet. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 12/06-2014 02:12
|
|
Tak @Robert Nu blev det heldigvis ikke noget problem for mig, jeg fandt en anden vej, ved hjælp af en laos kollega, der må være noget specielt med taxidrivers over den ganske verden Hvis man ikke regner den halvanden times tid jeg stod i kø ved laos visa on arrival lugen pga af 'Dinner' så tilbragte jeg kun 16 timer i Laos og så nåede vi endda en god sightseeing tur rundt i byen Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.