Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Re-entry men?
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 19/06-2014 13:32
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 302 |
Er der nogen af de herboende danskere, som vil være behjælpelig med at fortælle, hvordan man skal børe sig ad, som jeg har læst på nettet skal man vist nok, når man forlænger med 90 dage, gøre opmærksom på at man skal bruge en udrejse/indrejse og samtidig med de normale formularer og udfylde/medbringe en tm.8 og så skulle det koste 1000.bath men er der mere?? Jeg har også læst for et stykke tid siden, at man skal være opmærksom på immigrationens stempel, men nu kan jeg ikke finde det igen, så ved ikke hvad jeg skal være opmærksom på, så håber meget at der er en der kan guide mig lidt på vej, nu hvor det er første gang jeg skal tilbage til DK? Med venlig hilsen Michael |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/06-2014 13:59
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Michael Andersen skrev: Er der nogen af de herboende danskere, som vil være behjælpelig med at fortælle, hvordan man skal børe sig ad, som jeg har læst på nettet skal man vist nok, når man forlænger med 90 dage, gøre opmærksom på at man skal bruge en udrejse/indrejse og samtidig med de normale formularer og udfylde/medbringe en tm.8 og så skulle det koste 1000.bath men er der mere?? Jeg har også læst for et stykke tid siden, at man skal være opmærksom på immigrationens stempel, men nu kan jeg ikke finde det igen, så ved ikke hvad jeg skal være opmærksom på, så håber meget at der er en der kan guide mig lidt på vej, nu hvor det er første gang jeg skal tilbage til DK? Med venlig hilsen Michael En tur ned paa immigrationen og faa en exit/re-entry permit. |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 19/06-2014 14:15
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Eller i lufthavnen på vej ud 1000 Baht for single re-entry synes jeg at jeg gav i lufthavnen Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 19/06-2014 14:17
|
Ja så er det nemmeste at betale i lufthavnen! Men hvad med når man kommer tilbage til Thailand, noget man skal være opmærksom på? |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 19/06-2014 14:26
|
|
Bare gøre som du plejer, stå i kø ved immigration og så stempler de dig ind igen
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/06-2014 14:28
|
Michael Andersen skrev: Ja så er det nemmeste at betale i lufthavnen! Men hvad med når man kommer tilbage til Thailand, noget man skal være opmærksom på? Ikke hvis du har faaet en re-entry saa burde det vaere ligetil. Jeg personligt ville nok lige tage en tur omkring det naermeste immigrationskontor og faa det exit/re-entry paa plads istedet for at rende rundt i lufthavnen paa afrejsedato. |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 19/06-2014 14:31
|
|
@HB Man skal ikke rende rundt .... Selvom motion er sundt I BKK er det ved immigrationen bare lige før nede i hjørnet, et lille skrivebord og to søde damer I Chiang Mai er det også lige før immigrationen Så ikke noget renderi .... Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/06-2014 14:43
|
taxidriver990 skrev: @HB Man skal ikke rende rundt .... Selvom motion er sundt I BKK er det ved immigrationen bare lige før nede i hjørnet, et lille skrivebord og to søde damer I Chiang Mai er det også lige før immigrationen Så ikke noget renderi .... Motion er godt nok. Gaar tur med hunden to gange om dagen. Der hvor jeg vil hen er at hvis man skal en tur ud af landet er det jo meget rart lige at faa de noedvendige stempler foer man drager afsted til lufthavnen istedet for paa afrejsedatoen. Jeg har 7 km lige noejagtig til immigrationen i Samut Prakan saa hvis jeg skulle ud af landet ville jeg garanteret lige tage ned og aflaegge besoeg og faa det bragt i orden. |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 19/06-2014 14:57
|
|
Du er også så ordentlig HB, det må være EAC som har opdraget godt Nu kan jeg ikke så godt lide immigrationskontorer så jeg bruger altid lufthavnen og faktisk ret smidigt Men smagen er som bagen, delet Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| JanH |
Lagt på d. 19/06-2014 14:59
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 100 |
Som taxidriver990 skriver, få det lavet i lufthavnen, koster 1200 THB de 200 er eksp. gebyr - meget nemt og hurtig. HB: "Jeg har 7 km lige noejagtig til immigrationen i Samut Prakan saa hvis jeg skulle ud af landet ville jeg garanteret lige tage ned og aflaegge besoeg og faa det bragt i orden." Det er da spild af tid, penge og km. når du på max. 10-15 min. kan få det lavet i lufthavnen! Det ligger i hjørnet i samme rum som paskontrol ved afgang, det kan da ikke være så svært? |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/06-2014 15:20
|
JanH skrev: Som taxidriver990 skriver, få det lavet i lufthavnen, koster 1200 THB de 200 er eksp. gebyr - meget nemt og hurtig. HB: "Jeg har 7 km lige noejagtig til immigrationen i Samut Prakan saa hvis jeg skulle ud af landet ville jeg garanteret lige tage ned og aflaegge besoeg og faa det bragt i orden." Det er da spild af tid, penge og km. når du på max. 10-15 min. kan få det lavet i lufthavnen! Det ligger i hjørnet i samme rum som paskontrol ved afgang, det kan da ikke være så svært? Vi er ikke ens allesammen og gud ske tak og lov for det. Man kan altid kombinere turen ned til immigrationen med noget andet saa der er ikke tale om spild af tid, penge og km. |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 19/06-2014 15:24
|
|
@HB En mester kommentar ![]() Praktisk mand .... Ja godt vi ikke alle er ens så var det godt nok kedeligt Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 19/06-2014 15:39
|
Rigtig mange tak for svarene! Vil man så skulle bruge det nye departure card, ved rapportering og forlængelse af ophold eller er det stadig det gamle, som alt er lavet efter??? Rigtig god aften med eller uden fodbold? |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 19/06-2014 15:52
|
|
Depature cardet tager de ved udrejsen og når du kommer tilbage udfylder du bare som du plejer i flyveren Du får et stort stempel i passet som er dit re-entry visa men ikke noget du skal udfylde i passet det er forbeholdt immigrationen når du kommer tilbage Du skal udfylde et papir ved skranken ved re-entry disken når du rejser, det som koster admgebyr Total pris 1200 Baht og tager ikke lang tid Jeg hader alt med sådant visa og pas, jeg fandt det ret simpelt og lige til og så er de hjælpsomme Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 19/06-2014 16:14
|
Mange tak |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 19/06-2014 16:17
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Når man rejser ind i Thailand på et visum og især en "re-entry permit", så skal man være opmærksom på, om grænsepolitiet ser det, da især sidstnævnte ikke er så tydeligt. Hvis de ved en fejl kun giver en 30 dage, så har man kun 30 dage, og derudover vil det være over-stay, uagtet man måske ville kunne snakke sig fra det ved at vise de forskellige stempler. Derudover har vi prøvet en gang, at en betjent havde glemt at underskrive på et stempel med en visum-forlængelse. Stempel, datoer osv var der, men ingen underskrift. Hun fik derved problemer med at komme ud af Thailand, da hendes visum-forlængelse var ugyldig, og hun derpå var på over-stay. Det fik vi da også snakket ud af. Altså tjek datoer og underskrift. Det tager et minut. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 19/06-2014 16:58
|
Mange tak igen! |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 20/06-2014 00:00
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
hugoboerge skrev: taxidriver990 skrev: @HB Man skal ikke rende rundt .... Selvom motion er sundt I BKK er det ved immigrationen bare lige før nede i hjørnet, et lille skrivebord og to søde damer I Chiang Mai er det også lige før immigrationen Så ikke noget renderi .... Motion er godt nok. Gaar tur med hunden to gange om dagen. Der hvor jeg vil hen er at hvis man skal en tur ud af landet er det jo meget rart lige at faa de noedvendige stempler foer man drager afsted til lufthavnen istedet for paa afrejsedatoen. Jeg har 7 km lige noejagtig til immigrationen i Samut Prakan saa hvis jeg skulle ud af landet ville jeg garanteret lige tage ned og aflaegge besoeg og faa det bragt i orden. For en gangs skyld er jeg enig med hugoboerge ! Jeg kunne ikke drømme om at forlade mig på, at jeg kan få en re-entry permit i lufthavnen. Hvis jeg af en eller anden grund bliver forsinket på vej til lufthavnen, er der måske ikke tid til at få det. Forsinkelser kan jo opstå, hvis der er trafikpropper, en punktering, et færdselsuheld. Eller hvis Immigration af en eller anden grund har lukket skranken den dag, hvor jeg rejser, så er det ikke dem, der er på røven, det er mig ! For så er min forlængelse af ophold ikke fem flade øre værd, og det er noget bøvl at skulle begynde forfra. Der er åbenbart nogen herinde, der synes, at det er kedeligt at have sine udrejsepapirer i orden, inden man tager til lufthavnen, dem om det ! Hvis jeg vil have spænding i livet, skal jeg nok finde den uden at inddrage en re-entry permit i lufthavnen ![]() Og at nogen ikke bryder sig om immigrationskontorer ? Kan det mon skyldes, at de netop ikke har orden i sagerne ? ![]() |
|
|
|
| JanH |
Lagt på d. 20/06-2014 00:08
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 100 |
"Hvis jeg af en eller anden grund bliver forsinket på vej til lufthavnen, er der måske ikke tid til at få det. Forsinkelser kan jo opstå, hvis der er trafikpropper, en punktering, et færdselsuheld." Jamen, hvis det sker så når du da heller ikke flyet! Tjek ind først, derefter re-entry permit, derefter paskontrol, og hvis du er sent på den så eskorterer de flinke unge damer fra "re-entry disken" dig foran hele hoben af ventende turister! Hvorfor dog gøre det så kompliceret, har du OCD eller bare nervøst anlagt? "Og at nogen ikke bryder sig om immigrationskontorer ? Kan det mon skyldes, at de netop ikke har orden i sagerne ?" Hold nu op, hvem gider sidde at vente sammen med Niggerianere, Russere, Perkere og andet ragelse i flere timer? Ikke mig, slet ikke. "Hvis jeg vil have spænding i livet, skal jeg nok finde den uden at inddrage en re-entry permit i lufthavnen" Du opholder dig meget i Thailand, du HAR spænding i livet, det ved jeg da, wink, wink, nudge, nudge! Hvad med den plimsoller du roder rundt i nede i Bang Chang?
Redigeret af JanH d. 20/06-2014 00:14 |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 20/06-2014 02:01
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
[quote]JanH skrev: " Tjek ind først, derefter re-entry permit, derefter paskontrol, og hvis du er sent på den så eskorterer de flinke unge damer fra "re-entry disken" dig foran hele hoben af ventende turister! Det er jo svært at komme til re-entry før check-in!. Læste en anden tråd - mener det var her på DTW - at re-entry-personalet 'trak tiden'. Tee-Money speedede pludselig processen op. Hvis du ikke har checkin-luggage er din airline fuldstændig ligeglade med om dukker op i gaten. Sååå - tror også jeg ville have tingene i orden før departure. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.