Se indlæg
 Udskriv debat
Hvor er dit uopdaget Thailand?
sank
: |a hvad er det rigtige Thailand, er vel også lidt afhængig af hvad man vil se, er det strand og vand så er det sikkert svært at finde det uspolerede, men vil man som turist se det dagligdags land vil jeg mene man skal ud øst på og køre lidt op langs Mekong, og man skal jo ud i landsbyerne for at se det helt dagligdags. Og Bangkog er jo en storby på godt og ondt men bevæger man sig ud i ydreområderne er det vel også det rigtige Thailand.
Redigeret af sank d. 14/07-2014 22:03

Girobank
TOMDK skrev:
Jo men det er bare ikke for alle, så fordi du havde 2 gode uger der er det ikke det samme som Kim eller jeg ville have det samme. Jeg vil gerne opleve noget når jeg er på ferier og en lille ø som Koh Phayam er jo udforsket på en formiddag. Så jeg ville personligt være ved at gå til af kedsomhed når vi nåede ud på eftermiddagen.

NU har jeg aldrig besøgt de berømte steder der begynder med P-selv om jeg har rejst til Thailand gennem 22 år.

At nogen keder sig efter en enkelt formiddag-ja det er jo ikke godt.

Men har du nu også været de steder, du udtaler dig om? eller er det bare en påstand.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Anonym Bruger
Girobank skrev:

NU har jeg aldrig besøgt de berømte steder der begynder med P-selv om jeg har rejst til Thailand gennem 22 år.

At nogen keder sig efter en enkelt formiddag-ja det er jo ikke godt.

Men har du nu også været de steder, du udtaler dig om? eller er det bare en påstand.

1. gider du ikke bruge citat funktionen i stedet for at blot kopiere min tekst ind i dit indlæg, det er meget forvirende at læse.

2. Skal man absolut have besøgt en semi øde ø for at kunne udtale sig om hvorvidt man ville kede sig? Jeg kender da mig selv godt nok til at vide at det ikke er noget for mig. Jeg vil være hvor der er liv, mennesker og ting at se. Hvis jeg bare vil lave ingenting kan jeg fint lave det hjemme på parcellen i provins Danmark.

Men det lyder lidt som om du bliver fornærmet af at jeg afskriver dit paradis og du lige skal hævde dig over at du ikke besøger turist stederne. Det er for mig sagen uvedkommende jeg fremhævede bare at der er forskel på hvad vi søger når vi tager på ferie og den enes paradis kan være den anden helvede.

Girobank
TOMDK

LÆS LIGE TRÆDENS OVERSKRIFT IGEN.

Turiststederne er nok ikke særlig relevante i denne tråd.

Men du må bare træde al det du har lyst, jeg vil bare gerne ud og se Thailand i næsten alle afkroge.

Kan oplyse , at det er ret sjovt, selv om man ikke forstår, alt der bliver sagt.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

hugoboerge
Nu er titlen paa indlaegget "Dit uopdaget Thailand". Det kan betyde steder man aldrig har vaeret foer i Thailand eller steder som man aldrig havde droemt om eksisterede. Det behoever ikke noedvendigvis at vaere et sted uden for civilisationen.

For mig var Sam Roi Yot et "uopdaget" sted og det var kun et tilfaelde at vi kom dertil fordi min kone har en veninde som var flyttet dertil. Hvis det ikke havde vaeret tilfaeldet tvivler jeg meget om at vi i det hele taget havde taenkt paa at komme dertil. Det havde vi aldrig fundet ud af selv.

I forbindelse med at konens barnebarn skiftede skole til Assumption College Samut Prakan afholdt skolen et car rally for de nye elever samt deres foraeldre (i vores tilfaelde bedsteforaeldre).

Dette rally var utrolig interessant fordi man kom til steder man aldrig havde droemt om. For eksempel saa er Amphawah markedet beroemt, men hvad ligger der hvis man koerer laengere derudaf mod floden ?
Der ligger en stor flot katedral som kan ses her:

http://en.wikiped...#Cathedral

Under dette car rally besoegte vi mange steder som man aldrig havde droemt om. Car rally sluttede af i Cha-Am. Hvis man havde koert den direkte vej havde det taget maaske 2 timer. Nu tog det saadan ca. 7 timer. Konen koerte og jeg var navigatoer. Vi fik flest point og det betoed vi endte paa en flot sidsteplads.Smile

Nu gaelder det jo ikke om at vinde men om at deltage.

Anonym Bruger
Girobank skrev:

TOMDK

LÆS LIGE TRÆDENS OVERSKRIFT IGEN.

Turiststederne er nok ikke særlig relevante i denne tråd.

Men du må bare træde al det du har lyst, jeg vil bare gerne ud og se Thailand i næsten alle afkroge.

Kan oplyse , at det er ret sjovt, selv om man ikke forstår, alt der bliver sagt.

Hvorfor så aggressiv? jeg argumenterer stille og roligt for min holdning til den ø du omtalte. Det er dig der bringer turiststeder ind i diskussionen.

Men fortolkningen af tråd spørgsmålet afhænger vel af hvad man personligt oplevede først gang man var i Thailand. Jeg var i Thailand for første gang i 2001 og dengang tilbragte jeg omkring 20 dage i midten af Bangkok og en uge på Phuket. Allerede i 2001 var Phuket overrendt af turister og da jeg ikke har behov for at finde min private strand er min reference ramme helt anderledes end din. For mig ville det meget mere være i midten af Bangkok under private forhold på steder hvor de færreste vesterlændinge kommer. Det kan feks være at være med munk rundt om morgnen, eller at komme ind steder hvor ingen turist ville våge sig ind.

Rasmus
Som ”jojokent” beskrev i sit indlæg #12

jojokent skrev:

Syd for koh chang ligger koh kood. Det er ikke helt uopdaget ,men ingen hæveautomater og barer.
Og noget af det bedste vand jeg har oplevet.

Så ligger der en del småøer syd for Koh Chang, hvor man den dag i dag kan finde lidt af det uberørte Thailand. Det er primært øer så som Koh Khlum – Koh Mak og ikke mindst Koh Wai, samt 5-7 andre øer.

(Nogle af dem er ikke beboet, andre er der ikke adgang til da de er udlagt som baser for Den Thailandske Marine. Grunden er den tætte beliggenhed ved den Cambodianske grænse – mig bekendt er Thaierne og Cambodianerne vist ikke helt enige om ejerskabsforholdene til et par af disse øer i farvandet?)

Ønsker man for en uges tid at opleve én af disse øer, så er øen Koh Wai virkeligt et besøg værd. Der er ingen veje, kun gangstier langs den nordlige kystlinje. Øen byder på 3 overnatningsmuligheder via hytter langs stranden, godt nok lidt primitive dog med bad og toiletter. Øen har også 3 små restauranter!

En lokal fisker tilbyder også dykker og fiskeudflugter til nærliggende koralrev. Det man fanger på disse ture, bliver behørigt tilberedt på restauranten om aftenen..! Sidst jeg besøgte Koh Wai, var der kun elektricitet mellem kl. 15.00 og 23.00 via en fælles diselgenerator. Var ham som ellers skulle passe generatoren - af én eller anden årsag fuld en aften – JA: så havde vi alle elektricitet til langt op af formiddagen dagen efter.!

Vandet omkring øen Koh Wai er helt krystalklart, man kan uden problemer se 15-20 ned i dybet. Men dykker man mere end 6-8 meter ned, bliver vandet pludseligt meget koldt. Øen har også 3 små strande med helt hvidt sand, hvor kokospalmerne hænger ud over stranden.

Det er det jeg mener med ”Hvor er dit uopdaget Thailand” – så rigtig god tur, til det som du selv opfatter som én god tur til Thailand…!

Hilsen Rasmus

sudsakhon
Jeg er jo en af de, der ikke går af vejen for lidt komfort på ferien.

Og efter at have pisket rundt med praktiske gøremål i det meste af denne ferie, kom min kone op med en blændende ide.

Hun havde booket et par dage her, og havde bedt mig skaffe et par flasker god rødvin, når vi kommer forbi en forretning med den slags:

http://www.salare...ok-en.html

Jeg har travet mange jungler tynde, sovet i telt og bivuak i dagevis tidligere.
Khaoyai har jeg også travet meget i, første gang for 25 år siden.

Men denne side af Khaoyai er helt ny for mig.

Min kone vil ikke nærme sig skoven, (Jeg har fortalt hende om de igler der er i regntiden hedder dua taag på thai, og som jeg har billeder af hvor der sad over 50 stk. efter vi fik tøjet af) men synes at en privat pool, kun os, rødvin og bjergudsigt var lige hvad vi trængte til

Jeg må give hende ret.. Og så er det en OK køretur fra Chonburi.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
cali111
På mine MC ture rundt i Thailand, har jeg besøgt og overnattet i over halvdelen af Thailands 77 provinser. Mit uopdagede Thailand er resten af de provinser, som jeg ikke har besøgt endnu.

http://www.aseanmctour.dk
sony
cali111 skrev:

På mine MC ture rundt i Thailand, har jeg besøgt og overnattet i over halvdelen af Thailands 77 provinser. Mit uopdagede Thailand er resten af de provinser, som jeg ikke har besøgt endnu.

Det kunne da være sjovt at se billeder der fra eller hvis du har videoer
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

cali111
sony skrev:

[quote]cali111 skrev:

Det kunne da være sjovt at se billeder der fra eller hvis du har videoer[/qu Jeg har desværre ikke noget kamera og kun en gammel mobiltlf Der er enkelte billeder under min profil ote]

http://www.aseanmctour.dk
Chase
Jeg er også en af dem med et bristet gen , som har drønet Thailand rundt på en Mc et par gange eller tre , og vil nok sige at Phrae- Phayao - Nan - og ruten op til Laos igennem Phu Chi Fa og kører langs floden Mekong , det giver altså hjertebanken igen og igen

Og jeg er klar til at tage den igen

Spring til debat: