Se indlæg
 Udskriv debat
En måde til langtids ophold i Thailand !!
Bade-Dyr
Hej.

Jeg har jo igennem min tid her nede mødt en del Dansker der af den ene eller andre grund, ikke har kunne opfylde kravene til 1 år Extension.
De er måske ikke 50 år endnu !!
De er måske ikke gift !!!
De er måske ikke far (eller Mor) til et eller flere Thai børn !!
De har måske ikke penge til de 40k/65k baht pr måned !!
De har måske ikke 400.000 baht / 800.000 baht in banken.

Osv osv

En del af dem ved jeg har brugt Tourist Visa single//double Entry, samt 30 dag forlængelse pr entry.
Den mulighed ser jo ud til at være slut NU !!
Man kan jo læse at har folk for mange Tourist, 30 dags stamp (VOA) har fået afslag ved grænsen de sidste mange dage, samt de skrive at fra 13 August gælder det også i lufthaven.

Så for dem der før var i Thailand på Tourist Visa + 30 dag forlængelse , 15/30 dags stamp (VOA) er den mulighed nok over.

Og kan de ikke klare kravene for 1 år Extension, Ser det nok ikke for godt ud.

Jeg læste idag omkring noget der hedder.

Thailand Elite easy access 500k THB card

Der er en god forum post her omkring det, der dække de spørgsmål man måske har omkring det er Legal Visa, hvem der står bag det firma.
Om man kan være sikker på sine 5 år.
Men læst selv her omkring det.

http://www.thaivi...-thb-card/

Har er link til side man skal kontakte omkring det. eller hvis man har spørgsmål.

http://www.thaila.../index.php

Man skal ikke betale før man er godkendt. og det giver så 5 år Visa med multi entry, og hver entry give 1 år VIsa, Er man i Thailand hele tiden, skal man betale 1.900 baht en gang om året da man "kun" får et år Visa af gangen, men som i kan i link til forum post, givers der 5 år i hans pas / Visa.
Man skal huske 90 dage adresse rapport hvis man ikke rejser ud af landet.

Der er snak om at hvis man udrejse / indrejser lige før 5 år grænsen om man derved får et år Visa igen at det kan trækkes til 6 år på den måde, MEN ved ikke om det passer.

Det her er bare en oplysning til folk der gerne vil være i Thailand længer tid end hvad de nye regler tillader.
Det er jo ikke alle den kan opfylde kravene til andre former for langtidsophold.

Kim Ludvigsen
Du har set det lille k efter de 500 baht?Frown

Hvis man ikke kan opfylde de andre krav, heriblandt de 400.000/800.000 baht i banken, har man nok ikke råd til at betale 500.000 baht.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Bade-Dyr
Vel kære Kim, nu er der jo en del hernede der er imellem de 20-45 år (ved godt at flere over de 50 år bruge det her kort også), ikke gift, og ingen Thai børn med mere.
Så begynder mulighedene jo at forsvinde, i sær nu da de vil tage Tourist Visa delen væk. Og der er jo flere der har penge nok. Og Ikke alle der gider Ed-Visa/Extension (Som der også er snak om at lave regler om for).

Jeg synes ikke 500k baht for 5 år er så meget igen, Men vi er alle forskellige, og har alle forskellige midler til rådehed.

500.000 delte med 60 måned (5 år gange 12 måned) giver 8.333 baht pr måned.
Kan en ud/indrejse før det 5 år er nået give et år mere end de 5 år (total 6 år så) Ja så giver det derved 6.944 baht pr måned for total 6 år.

Dertil komme jo de 1.900 baht pr 1 år forlængelse hvis man forbliver i landet hele tiden, eller hvis man rejse ud nu og da, komme de penge jo oven i også.

Tager man Tourist Visa + 30 dage forlængelse pr år, og indregner rejser, hotel, ophold, Visa, Extension, og ikke mindst tiden man bruge på det, løber det jo hurtige op.
Ikke sagt at det her Elite kort ikke er dyre.

Opfylder man ikke kravene og rejse meget ud/ind, er der også fordele i lufthaven som man kan læse på link.
Man kan for tilknytte work permit til den form også, og der er flere ting som du selv kan læse op på.

Det er jo bare en mulighed for folk der nu bliver ramt, og som det antydes af navnet på korte, er det jo for eliten.

Husk venligst på at alle der opholde sig i Thailand ikke er 50 år og op eller gift, har børn osv.

Det er rigtige mange "unge" Dansker der opholde sig her nede også, der ikke mangler penge.

Anonym Bruger
Bade-Dyr skrev:

Husk venligst på at alle der opholde sig i Thailand ikke er 50 år og op eller gift, har børn osv.

Det er rigtige mange "unge" Dansker der opholde sig her nede også, der ikke mangler penge.

Jo men hvis du har råd til at lægge 80.000 kr på bordet her og nu for at få 5 års opholdstilladelse så vil du garanteret også opfylde nogle af de andre krav og kunne få et visum den vej.

hugoboerge
Thailand Elite er en Thaksin opfindelse og gaar saadan ca. 10 aar tilbage i tiden.

Der er en masse faranger som er blevet lad os sige blevet snydt og bedraget af denne ordning som faktisk var ved at gaa nedenom og hjem men saa er blevet genoplivet igen.

Og med hensyn til 5 aars visum osv saa havde de glemt at tage immigrationen i ed.

Det er efter min mening et eventyr man skal holde sig meget langt vaek fra.

http://khonkaen.w...pid-people

http://integrity-...lite-card/

Bade-Dyr
Jeg giver infomation videre.

Om folk tro på det ene eller andet lader jeg dem.

MEN går man ind på link til Thaivisa dele, kan man læse omkring dette.
Også dem fra starten af der til dags dato er tilfreds for hele forløbet, og så de skrive det blev forsøgt stoppe, Men det kunne ikke stoppes, pga der så skulle betale penge tilbage med mere.

Og her får man også forklaret "misforståelsen" omkring det man "cancel" delen der ikke kunne lade sig gøres tilbage i tiden.
Og se nye folk får deres 5 år Visa multi entry Efter at Immigration har godkendt dem, så jeps, Immigration siger ja eller nej, inden man skal betale, Så intet omkring det kort går uden om Immigration.

Tomdk, hvis en 20 år person med penge nok gerne vil være i landet år efter år, ikke er gift, ikke har Thai børn, ikke gide bruge ED-Delen, hvad muligheder vil du så mene denne person har ??
Der er massevis at unge mennesker her nede der er unge og har penge nok.

hugoboerge
Bade-Dyr skrev:

Jeg giver infomation videre.

Det er helt fint med at videredele information ingen tvivl om det.

Jeg har endnu ikke hoert noget positivt om Thailand Elite.

Der hvor der skal saettes ind efter min mening er at lave et scheme i stil med Malaysia "Malaysia Your 2nd Home" hvor man netop faar 10 aars visum, toldfri indfoersel af automobil, koeb af land, hus osv. Her kan Thailand laere en del.

Bade-Dyr
Huggo læs mit link til thaivisa, og se flere beskrive det positive.
Der er både poste billede af deres Visa for dem der ikke tro på dette.

Dem på det "gammel" Elite card, beskrive de har været med fra starten af og er mere end tilfreds fra start til nu.
Det her med 5 år gyldighed samt 1 år pr indrejse/forlængelse er NYT. Før var det 90 dag pr indrejse eller 90 dags Extension., 5 år total Visa.
Det er sammenarbejde imellem Grovement og Immigration der står for dette.

Ved godt der er 21 sider på det link, men masse ting bliver svar på og forklaret, også dem der er stille her, så synes det er nemmere at folk så hoppe der ind og læser.

Om det er dyrt eller billige er jeg stort set ligeglad med, det er jo op til folk.
Smider det bare herned, da jeg har en del bekendte her nede, jeg prøve at hjælpe med at opholde sig hele året, som ikke opfylde de "normal" krav.
Og de har været her til nu på Tourist Visa+30 days Extension delen, som nu er væk.
Er bare glad for de har anden mulighed for at kan være i et land de holde af.

Var jeg ikke selv blevet gift i år, er jeg ikke sikker på jeg gad at forblive på Ed-Visa (Extension) og ville havde prøvet det her. Da jeg ikke opfylde kravene til 1 år Extension retirement (jeg er ikke gammel nok endnu he he). Eller andre former for at kunne forblive her nede.

Men for folk der er interesseret, brug venligst tiden på at gemmen læse thaivisa delen, opret jeg som bruge og spørg der inde, evt selv skrive til siden der tager sig af arbejde med papir delen, kontakten til Immigration, dem der står i lufthaven og hente/hjælpe en.
De er god support fra den side, skriver de der har brugt dem.

hugoboerge
Bade-Dyr skrev:

Huggo læs mit link til thaivisa, og se flere beskrive det positive.
Der er både poste billede af deres Visa for dem der ikke tro på dette.

Dem på det "gammel" Elite card, beskrive de har været med fra starten af og er mere end tilfreds fra start til nu.
Det her med 5 år gyldighed samt 1 år pr indrejse/forlængelse er NYT. Før var det 90 dag pr indrejse eller 90 dags Extension., 5 år total Visa.
Det er sammenarbejde imellem Grovement og Immigration der står for dette.

Ved godt der er 21 sider på det link, men masse ting bliver svar på og forklaret, også dem der er stille her, så synes det er nemmere at folk så hoppe der ind og læser.

Om det er dyrt eller billige er jeg stort set ligeglad med, det er jo op til folk.
Smider det bare herned, da jeg har en del bekendte her nede, jeg prøve at hjælpe med at opholde sig hele året, som ikke opfylde de "normal" krav.
Og de har været her til nu på Tourist Visa+30 days Extension delen, som nu er væk.
Er bare glad for de har anden mulighed for at kan være i et land de holde af.

Var jeg ikke selv blevet gift i år, er jeg ikke sikker på jeg gad at forblive på Ed-Visa (Extension) og ville havde prøvet det her. Da jeg ikke opfylde kravene til 1 år Extension retirement (jeg er ikke gammel nok endnu he he). Eller andre former for at kunne forblive her nede.

Men for folk der er interesseret, brug venligst tiden på at gemmen læse thaivisa delen, opret jeg som bruge og spørg der inde, evt selv skrive til siden der tager sig af arbejde med papir delen, kontakten til Immigration, dem der står i lufthaven og hente/hjælpe en.
De er god support fra den side, skriver de der har brugt dem.

Nu har jeg skimmet linket til Thaivisa hurtigt igennem. Jeg kan ikke laese at der er een eneste kommentar fra een person som har benyttet sig af Thailand Elite dvs som er medlem.

Tvaertimod har der tidligere vaeret en masse skriveri om folk som har mistet en hulens masse penge ved at blive medlem.

For at blive medlem at dette scheme (laes scam) skal man have pengepungen i orden. Det henvender sig mest til forretningsfolk som besoeger Thailand regelmaessigt og efter min mening er de fuldstaendig ligeglade med saadan et scheme. En hoejtstaaende executive vil blive hentet i lufthavnen i en limousine fra det firma han besoeger eller repraesenterer. Hotel er der taget vare om og golf finder de ogsaa ud af. Saa spild af penge. For oevrigt saa foregaar mange moeder nu per video conference.

@Bade-Dyr det er ikke nogen kritik at du bringer det op og det har jeg ogsaa naevnt tidligere.

Man skal undersoege de muligheder der er.

hugoboerge
The link to a PDF file on TV forum with the announcement from Thai Elite that the 5 year visa has been suspended. It it written in horrible English! You would think they could afford a decent translator! http://www.thaivi...3570-.html

Thailand elite program is dying! Special Entry Visa suspended!

I am a Thailand elite member and I was informed today by Thailand elite company that the renewal of Thailand elite 5 year Special Entry Visa has been suspended.

The Thailand elite program was marketed as a government backed program that gives its members indefinite visa privileges in a form of a special visa entry that is renewable every 5 years. As a result of this extraordinary privilege many members has bought in to this program for 1 million baht. Apparently today the renewal of visa privilege has been suspended!

There has been a lot of negative comments in the past towards this program coming mainly from expats that live in Thailand and are not members of this program. Apparently those fears about the government not continuing to respect this program are coming to be true!

My personal opinion is that this situation will kill the programs reputation completely regardless the outcome of the expected cabinet vote about Thailand elite visa privilege approval.

As for today there are about 2500 members in the program. I am just wondering what will be the consequences of this move by thai government after not respecting a program it has self established, generating significant profits of this scam and insulting influential wealthy people from many nation around the world? What does this say about the country? What does this say about the people of this country? What does this say about doing business in this country?

Bade-Dyr
Som du kan se har post starten klaret det, han ven skrive i slutning at han er kommet her ned på det, men er igang med at komme på plads. han fik det klaret fra hans hjemland, og der stod folk klar i lufthaven til at føre han igennem told i "fast lane", Men hans ven siger vil få han til at post tilbage melding .

ukrules i post #363 der bo i Hua Hin (hvis jeg huske korrekt) viser hans Visa, og et år stempel.

Men her er de for at gøre det nememere for folk der ikke gider går igennem alle sider.

[img]http://static.thaivisa.com/forum/uploads/monthly_06_2014/post-44895-0-59228500-1403170519.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]http://static.thaivisa.com/forum/uploads/monthly_06_2014/post-44895-0-66634000-1403170528_thumb.jpg[/img] is not a valid Image.

Ud over det er der tilbagemelding fra dem på den "gammel" Elite card med 90 dags Extension, MEN dem må i selv igang med at finde.
Søg og i skal finde.

Der er jo altid folk for og imod, sådan er det nu engang, og derfor skal folk selv gøre deres hjemmearbejde omkring dette før de vælger.

Jeg tro selv på, de har pudser regler, loven omkring Elite Card op igen, da de godt ved at folk der ikke kan klarede "normal" krav, må gå denne vej = flere penge i kassen, Nu da de strammer op på Tourist Visa delen, Men det er bare hvad jeg tro..

Ved ikke om du kan huske tilbage i tiden hugo, til 2010 da en Danske skrev omkring "gold card" så man slap for at betale for sygehuset ??
Stort set alle Danske skrev negative omkring, og tro ikke på det var korrekt, og tro det var "scam"
MEN MEN den var god nok, da jeg start på min første skole i 2011 blev jeg spurgt ind til om min udlejer vil hjælpe mig med at få en "Yellow book" da det samt en NoN O visa/exension var kravet i mit området for det kort. det var mig ikke mulige at få min udlejer til da jeg lige var flytte ind.
1 Tysker på skolen havde det, og har fået 1 bypass operation på det kort, samt alt hans daglige hjerte Medicine Gratise . I 2012 gik Thai Government ind og lavet loven om som det ikke dække udlænding mere.
Men til trods for det, mener mange Dansker den dag idag, at det var "scam", ikke fandes med mere.

Nå det var et lille sidespring :-)

hugoboerge
@Bade-Dyr - oensker ingen stoerre diskussion omkring dette Elite Card.

Ingen har naevnt noget positivt omkring det, lad os sige det paa den maade. Mvh.

Bade-Dyr
@Hugoboerge - Det er okay.

Der er blevet gjort opmærksomt på den lovlig mulighed for dem der ikke har andre måde at være i landet på, Hvis de ikke opfylder diverse krav.
Så må/skal folk selv undersøge og vælge hvad de vil.
Det hele var bare for at hjælpe dem der nu bliver ramt at de nye Visa regler.

PS: Det nye Visa crackdown rammer jo også offshore worker, lærer med mere.

uan
ja der er nok mange der bliver gift sidst på året :-)
Please note:

I will now be charging a $20.00 service fee for stupidity. There will also be a $40.00 surcharge if the stupidity is accompanied by whining

Spring til debat: