Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Non-Immigration Visum til Thailand
 Udskriv debat
Non-Immigrant Visa
mickE
Hejsa!

Er i Thailand paa turistvisa 60 days 2 entries.

Er der nogen der ved om man kan faa retiredment visa eller non-immigrant fra Thai ambassaden Sawanakhet Laos eller om man skal en tur til DK?

Mvh. MickE

Asian Farmer
Ja det er muligt, men der findes nemmere måder.
Du skal ha lavet en bankbog.(Der behøver ikke stå penge på kontoen).
Derefter går du ind på et Visa Agency i Pattaya. Boss, Sawadee osv... der er rigtigt mange at vælge imellem.
Sent samme dag og 13-14.000 Bath fattigere har du et 1 års retirement visa.

milex
Det er nok ikke helt efter reglerne.

Men det er jo op til een selv.

Conrad
@mickE

Du kan faa aendret dit visa til et non-o hos Immigration og hvis du saa er 50 aar eller derover, har baht 800.000 paa thai bankbogen i 2 maaneder eller en indkomst paa min. baht 65.000 pr. md (dokumenteret af Ambassaden i Bangkok eller en konsul) eller en kombination af dette, saa kan du faa en et aarig retirement extension til dit Non-o visa. Det koster baht 1.900.

Hvid du har i sinde at opholde dig laengere tid i Thailand, saa hold dig til den lovlige vej.
Asian Farmers vejledning er ikke anbefalelsesvaerdig.

Hilsen
Conrad

Anonym Bruger
Conrad skrev:

@mickE

Du kan faa aendret dit visa til et non-o hos Immigration og hvis du saa er 50 aar eller derover, har baht 800.000 paa thai bankbogen i 2 maaneder eller en indkomst paa min. baht 65.000 pr. md (dokumenteret af Ambassaden i Bangkok eller en konsul) eller en kombination af dette, saa kan du faa en et aarig retirement extension til dit Non-o visa. Det koster baht 1.900.

Hvid du har i sinde at opholde dig laengere tid i Thailand, saa hold dig til den lovlige vej.
Asian Farmers vejledning er ikke anbefalelsesvaerdig.

Hilsen
Conrad

og du er så stand til at se forskel på et retirement visa fra en asgent og et retirement visa du selv skaffer?
disse visa er i tilkfældet pattaye udstedt af samme mand eller dame på imigration og er ført ind i computer systemet på samme måde, så uanset om du syntes den måde er moralsk bedre end den anden, så er fakta at disse visa er identiske,har derimod set et visa udstedt i khon kaen med penge under bordet direkte på imigration være meget uligt et visa lavet på den moralsk rigtige måde, men dette må jo så skyldes enten amatør arbejde eller bare grådighed fra imigration officeren her, og tivler på at khon kaen visa er ført i computer systemet, men dertil skal siges at det landsdækkende computer system er forholdsvis nyt så måske det ikke var i brug da de udstedte visa i kk.

bemærk at jeg IKKE nævner noget om fremgangs måden og moralen i denne, jeg bare fortæller fakta.

Conrad
@number1kk

Hvor laeser du at jeg omtaler at jeg kan se forskel paa retirement extension som er udfaerdiget paa en aerlig maade og et som er udfaerdiget via korruption????

Min personlige mening er bare at hvis du vil opholde dig i Thailand, saa goer det lovligt!

At du og Asian Farmer maaske har lyst til at begaa ulovligheder for at kunne vaere her er op til Jer, men jeg kan ikke anbefale det.

Ind imellem sker det da ogsaa at ulovligheder bliver opdaget og onkel Prayuth er ogsaa igang med at rydde op, saa hvem ved hvad det ender med.
At saa mange i Pattya er vidende om disse ulovligt udstedte extensions kan ogsaa bevirke at det lettere bliver opdaget.

God weekend til alle, her paa Phuket er der koeligt idag, kun 25 gr. og blaesevejr

Conrad

Bade-Dyr
@mickE

Kan du opfylde diverse krav for et NoN O single 90 dage hjemmefra DK, Så ville jeg gøre det.

Så indenfor de sidste 30 dage (Nogle Immigration er det 45 dage) af dem, lave om til et år retirement Extension efter de regler der er.
Hvis du opfylder diverse krav, er det mega dumt at betale XX.XXX baht for det, som i sidste ende er ulovlige.

Gøre du det selv.
Så med indkomst erklæring koster det 1000 baht til Ambassaden, Skal det sende til der du opholder/bo, 40 baht ekstra.
1.900 baht på Immigration kontoret for et års retirement Extension.

Bank metoden, 200 baht til Banken, 1.900 baht til Immigration for et års retirement Extension.

Og bruge du mix metoden, så bliver det 1000 baht til Ambassaden, 200 baht til banken, samt de 1.900 baht til Immigration for et års retirement Extension.

Mener der er noget med at kommer man på Tourist Visa og skal over på retirement Extension, kommer der først 2.000 baht for at lave Tourist Visa om til NoN O, som derefter skal laver om Extension.

HUSK på at bruge du en Agent til at skaffe dig dit et års retirement extension, og du ikke kan opfylde kravene, JA så er det dig der står med hånden i kagedåsen, HVIS Immigration ønsker flere beviser, kontrol at dine papir der er indgivet.
Der skal man nemlige fremvise ydelige dokumenter på sine indkomst, penge i banken.
Det er ikke Agent, det er ikke den Immigration person(er), den bank person(er) der er med i at bryde loven de går efter, NEJ det er dig.
Aflever du "Falske" papir til Immigration er det jo et lovbrud (Forfalskning).

Ved godt at at alle siger de bliver aldrig kontrolleret, og der er ikke noget at frygte.
Bare havde det i baghovedet, Hvis Immigration bede om det.

hugoboerge
mickE naevner ikke noget om sin alder.

cali111
1.900 Baht for et års single retirement visa. Det koster yderligere 3800 Baht, hvis man skal have med multi entry.

http://www.aseanmctour.dk
Anonym Bruger
Conrad skrev:

@number1kk

Hvor laeser du at jeg omtaler at jeg kan se forskel paa retirement extension som er udfaerdiget paa en aerlig maade og et som er udfaerdiget via korruption????

Min personlige mening er bare at hvis du vil opholde dig i Thailand, saa goer det lovligt!

At du og Asian Farmer maaske har lyst til at begaa ulovligheder for at kunne vaere her er op til Jer, men jeg kan ikke anbefale det.

Ind imellem sker det da ogsaa at ulovligheder bliver opdaget og onkel Prayuth er ogsaa igang med at rydde op, saa hvem ved hvad det ender med.
At saa mange i Pattya er vidende om disse ulovligt udstedte extensions kan ogsaa bevirke at det lettere bliver opdaget.

God weekend til alle, her paa Phuket er der koeligt idag, kun 25 gr. og blaesevejr

Conrad

og hvor læser du at jeg har et (korruptions visa)? jeg komenterede på at der ikke nogen eller da lille forskel på disse visas udformning og er de lagt i computer systemet, ser jeg ikke helt hvordan disse skal kunne blive genstand for en efterforskning fra imigration, hvad asian farmer har eller ikke har kan jeg ikke vide,og detkan du heller ikke, men jeg kan forsikre dig at mit visa og workpermit er den ægte slags, mulighederne er mange i thailand og folk må så gøre som de vil, og ingen burde gøre sig til dommer overfor andres gøren og laden

Bade-Dyr
Alle i Thailand kende til de Agent i Pattaya og andre steder, både os Fa-Rang, og Thailandsk Immigration, og militær. Sådan er det nu engang, det er ikke en hemmeligehed eller sådan noget, De læser jo også English sproget forums med mere.

Så den dag de "måske" vælge at slå ned på det, Ja så falder der brænde ned for folk.
Man kan jo tænke sig de "måske" venter til de nye regler omkring overstay er trådt i kraft, ikke ?

Efter de nye regler træder i kraft, anholde de de agent, og give dem muligheden, Aflever jeres oplysning omkring de Fa-Rang i har hjulpet, og i slippe for straf.
Så er chancen nok ikke så stor for at disse Thai beskytte alle de Fa-rang der ude, Vel det tro jeg ikke de gøre !!!

Så hiver de de Fa-Rang ind til kontrol, og fortæller dem at de er i landet ugyldige, Da de har fået Extension pga falske oplysning, Som Fa-rang jo godt ved selv.
DETTE betyder så at Fa-Rang er her på overstay !!!
Nu kan du/i selv så slå op og se hvad det giver at udvisning af landet.
Da det betegnes som man er blevet på-grebet med overstay.

Det er vel en god mulighed for Thailand at komme af med alle dem, der jo ikke brude være her, Thailand vil jer gerne af med alle dem, som ikke er her lovlige.

Dette er bare en tanke, Men det kunne godt ske, kunne det ikke ?

Conrad
@number1kk,

Hvis du kan laese og forstaa dansk, saa vil du ikke i mine indlaeg kunne udlede at jeg laeser eller paastaar at du eller andre har ulovligt visa eller at jeg saetter mig til dommer over dem som har lyst til at goere noget ulovligt mht visa/extension.

Men jeg kan ikke anbefale at nogen benytter ulovlige fremgangsmaader til dette og det er noget andet.

For min skyld maa folk goere som de har lyst til, bare det ikke generer mig.

Paa dette forum er det vel tilladt at goere opmaerksom paa hvis nogen foreslaar noget som ikke er lovligt i foelge Thailands lovgivning.

Venlig hilsen
Conrad

hugoboerge
Conrad skrev:

@number1kk,

Hvis du kan laese og forstaa dansk, saa vil du ikke i mine indlaeg kunne udlede at jeg laeser eller paastaar at du eller andre har ulovligt visa eller at jeg saetter mig til dommer over dem som har lyst til at goere noget ulovligt mht visa/extension.

Men jeg kan ikke anbefale at nogen benytter ulovlige fremgangsmaader til dette og det er noget andet.

Paa dette forum er det vel tilladt at goere opmaerksom paa hvis nogen foreslaar noget som ikke er lovligt i foelge Thailands lovgivning.

Venlig hilsen
Conrad

Godt sagt Conrad.

Anonym Bruger
Conrad skrev:

@number1kk,

Venlig hilsen
Conrad

ja selvfølgelig, ligesom det er tilladt at gøre opmærksom på andre alternativer som findes og som iøvrig bliver kraftigt opreklameret på bla, web forums, og lovligheden må jo være op til folk sel, må formode at folk der har planer om at bosætte sig udenlands har en smule forstand så de kan tænke selv, og ikke er afhængig af andres råd og vejledning, se tråden om piro consulting hvor det helt galt.
generelt anbefaler jeg folk til at bruge deres sunde fornuft og deres egen fornemmelse for hvad der er rigtigt eller forkert, men at oplyse om de muligheder der findes er vel ikke ligefrem en forbrydelse

Bade-Dyr
Netop "nye" folk der kommer forbi et forum som dette for at søge oplysning omkring hvordan gøre i andre !!

Skal man jo passe på med at skrive at de bare kan betale for en Extension, da det er i strid med Thailandsk lov.
Selv om folk siger det er jo det samme stemple man få, JA det er det, Men det er på baggrund at forfalskning at diverse papir med mere, og de penge man betaler går jo til bestikkelse med mere.

Så længe man gøre folk opmærksom på at de Bryder loven hvis de vælge den løsning, Og kan komme galt afsted.
Men lige netop den del "glemme" folk som regel at fortælle.

Asian Farmer
Bade-Dyr skrev:

Netop "nye" folk der kommer forbi et forum som dette for at søge oplysning omkring hvordan gøre i andre !!

Skal man jo passe på med at skrive at de bare kan betale for en Extension, da det er i strid med Thailandsk lov.
Selv om folk siger det er jo det samme stemple man få, JA det er det, Men det er på baggrund at forfalskning at diverse papir med mere, og de penge man betaler går jo til bestikkelse med mere.

Så længe man gøre folk opmærksom på at de Bryder loven hvis de vælge den løsning, Og kan komme galt afsted.
Men lige netop den del "glemme" folk som regel at fortælle.

En omgang sludder du skriver. Man kan ikke opnå visa på illegal vis, men der findes forskellige muligheder for dokumentation. Og i kraft af at ikke alle lande har samme regler der skal opfyldes kan man vælge at bruge f.ex. engelske regler. Blandt andet dokumentations reglerne er markant anderledes for andre EU lande. Og direkte forespurgt på emigrationen er samtlige EU-variations regler gyldige for alle EU borgere.

Conrad
@Asian Farmer,

Kunne du ikke tydeliggoere hvad det er for regler for dokumentation, som du oplyser at Immigrationen accepterer for EU-borgere?

Har det sammenhaeng med det gebyr for visa/extension du omtaler i #2?

Det vil da vaere deligt hvis jeg kunne undgaa at skulle have Ambassaden til at udfaerdige et brev til mig.

Hilsen
Conrad

Asian Farmer
Conrad skrev:

@Asian Farmer,

Kunne du ikke tydeliggoere hvad det er for regler for dokumentation, som du oplyser at Immigrationen accepterer for EU-borgere?

Har det sammenhaeng med det gebyr for visa/extension du omtaler i #2?

Det vil da vaere deligt hvis jeg kunne undgaa at skulle have Ambassaden til at udfaerdige et brev til mig.

Hilsen
Conrad

Dokumentationen fra ambassaden er kun en mulighed for at opfylde indkomstkravet. Dette krav eksisterer ikke hvis du har 800.000 Bath på en konto eller en tilsvarende Bank garanti. Eller en kombination af indkomst og bank indestående på tilsammen 800.000 Bath årligt.
Gebyret fra #2 er for bankgaranti, diverse kopier og service fra det valgte Visa Service. Der kræves så ingen dokumentation fra Ambassade eller anden off. myndighed i DK.
... Og ja, jeg ved godt at nogle agencies har brugt at flytte penge rundt og dermed dokumentere for nogle penge der ikke var på bankbogen i mere end 2 minutter.... men det er jo ulovligt, eller er det? 2 mdrs kravet er ikke gældende for alle nationaliteter.

Og så var jeg lige hurtig nok med min EU-borger bemærkning... Kroatien, Rumænien og flere nyere central og østeuropæiske lande har ikke samme EU status som de gamle EU land.

Conrad
Tak for oplysningerne.

Jeg ved godt at man kan have ฿ 800,000 staaende paa bankbogen i 2 maaneder foerste gang og 3 maaneder efterfoelgende, eller en kombination, men jeg bruger indtaegtsvejen.

Kan du komme med links til Immigration el. lign. hvor der staar at de 2 maaneders krav ikke gaelder for alle og for hvem det ikke gaelder for?
Det vil ogsaa vaere fint hvis du kunne vise om der nogen steder oplyses om at kort tids parkering af beloeb paa bankbogen er nok i denne sammenhaeng.

Ellers vil jeg stadig holde mig til at pengene skal vaere paa bankbogen, som jeg skriver ovenfor. At benytte visa agenter, der kan skaffe visa/extension uden du har penge paa bankbogen, ved at betale Immigration ansatte under bordet, er at anskaffe sig et ulovligt visa/extension.

Conrad

Asian Farmer
Conrad skrev:

Tak for oplysningerne.

Jeg ved godt at man kan have ฿ 800,000 staaende paa bankbogen i 2 maaneder foerste gang og 3 maaneder efterfoelgende, eller en kombination, men jeg bruger indtaegtsvejen.

Kan du komme med links til Immigration el. lign. hvor der staar at de 2 maaneders krav ikke gaelder for alle og for hvem det ikke gaelder for?
Det vil ogsaa vaere fint hvis du kunne vise om der nogen steder oplyses om at kort tids parkering af beloeb paa bankbogen er nok i denne sammenhaeng.

Ellers vil jeg stadig holde mig til at pengene skal vaere paa bankbogen, som jeg skriver ovenfor. At benytte visa agenter, der kan skaffe visa/extension uden du har penge paa bankbogen, ved at betale Immigration ansatte under bordet, er at anskaffe sig et ulovligt visa/extension.

Conrad

Det holder du dig så bare til Smile

Spring til debat: