Se indlæg
 Udskriv debat
PAS PÅ SVINDEL MED DINE LEGALISERINGS PAPIRER.
hugoboerge
johnhelt skrev:

hugoboerge skrev:

Lad os nu proeve at analysere os igennem det her engang til.

I traadstarters 1. indlaeg bruger han ordene scam samt svindel.

En scam er vel noget man frivilligt gaar ind til ? Jeg kan ikke forestille mig at RK har staaet paa et gadehjoerne og sagt pist, jeg har et godt tilbud til dig.

Ordet svindel er efter min mening for groft. Men traadstarter er ogsaa blevet beskyldt for svindel og det er sagen uvedkommende.

I hele forloebet er der ingen af de to parter der har dokumenteret sort paa hvidt, hvem fyrede hvem eller opsagde kontrakten eller ordren om man vil.

Ordet tyveri forekommer ogsaa.

RK har holdt sig forbavsende tavs og er kommet med et bjaef engang imellem, men han har paa ingen maade forsvaret sig selv.

Jeg gentager at jeg kender ikke personen RK og har aldrig moedt ham i den tid jeg har boet i Thailand.

Hvad taler til hans fordel ?

Det er de tillidsposter han har haft indenfor det skandinaviske samfund heriblandt som formand for SSS i 2 aar samt endvidere medlem af bestyrelsen af Thai-Danish Chamber of Commerce i 6 aar.

Med andre ord han har sit omdoemme at tage vare om.

Det taenker han tilsyneladende ikke over. Han lader bare tingene flyde i denne traad.

Hvis man er veltalende nok kan man sikkert snakke sig ind i en hvilken som helst bestyrelse saa som SSS og TDCC.

Ordet "moral" forekommer ligeledes. Har RK "moral" ? det haaber jeg da for naar man soeger paa hans CV osv saa har RK vaeret journalist paa Kristeligt Dagblad samt studeret teologi.

Min mening er at RK viser imoedekommenhed overfor traadstarter (per kulance) og betaler om ikke hele forskuddet tilbage saa det meste af det med mindre at RK klart kan vise sort paa hvidt at traadstarter annullerede ordren og saa vil jeg henholde mig til RKs forretningsbetingelser.

Hej Hugoboerge,

at vaere formand for SSS er ikke just noget jeg personligt vil ligge meget i. Den forening er totalt dod og de er vist bare heldigt at Robert gad at stille op. Nu har jeg kommet en del til Det Danske Handelskammer's moeder osv, og ja nu traeder jeg nok nogle over taerne, men Robert Kronberg (Robert Von Kronberg paa facebook) er altsaa en person man "griner lidt af", specielt naar han har faaet noget at drikke og aabner op for posen.

@johnhelt - jeg er helt enig med dig og jeg naevner det saadan set ogsaa selv omkring hvor "let" det var. Jeg er ikke medlem af SSS (var dog for saadan ca. 46 aar siden) saa jeg aner ikke hvor aktiv SSS er i dag. Jeg har haft mulighed via mit firma at deltage i handelskammerets moeder, men det blev aldrig til noget.

patirak
For mig at se, så er det egentlig ligegyldigt hvordan tingene hænger sammen. Begge parter i denne sag har handlet forkert...

Trådstarter:
Det er ikke fair at komme med udtryk som Svindel, Scam, Tyveri mv. For kunden har selv valgt at finde en anden leverandør, inden deadline for opgaven. Det er heller aldrig smart at true nogen, da det ihvertfald normalt aldrig fører noget positivt med sig. Man kan sagtens beklage sig, uden at true og komme med anklager om svindel, scam, tyveri mv.

Firmaet:
Burde have lavet en udregning over tidsforbrug brugt på sagen, tilbagebetale eventuelt udestående og så blot have lukket sagen der. Om så der kun havde været 200 THB tilbage til kunden er ligegyldig. Man havde vist professionel vilje til at få sagen lukket og kunden af vejen. Dermed havde man også signaleret klart, at sagen var lukket fra firmaets side og yderligere kommentarer ville være unødvendige.

Jeg tror alle her forstår, at man kan være uenige om ting, men der er efter min mening bare handlet totalt forkert i denne sag - fra begge sider.

Derudover, så synes jeg nogle af indlæggene her er alt for personligt rettede mod RK og det synes jeg faktisk ikke er fair mod ham. Han har faktisk hjulpet mange helt gratis her og der er ingen grund til at blive personlig.

JesperK
Webmaster skrev:

Jeg har prøvet og sidde og regne mig lidt frem til hvad et acceptabelt tidsforbrug er og ville være på sådan en opgave som den trådstarter gav RK. Jeg var godt nok også lidt inde på det allerede i indlæg 129.

- 3 dage til papirarbejdet hos legaliseringskontoret hos det thailandske udenrigsministerium
- 3 dage til papirarbejdet hos den danske ambassade

Det bliver hermed til 6 arbejdsdage, hertil skal lægges selve oversættelsen som enten kan laves selv eller hos et bureau. Så vil lægge én dag mere på til oversættelsen af dokumentet som skal legaliseres.

Så 7 arbejdsdage er vel det vi taler om som skulle bruges på den opgave trådstarter havde til RK.

I indlæg 1 her i tråden kan vi så læse at trådstarter først den 23/6-2014 havde bedt RK om at gå videre med papirerne. Vi ved ikke på hvilket tidspunkt af døgnet og vi ved hellere ikke på hvilket tidspunkt af døgnet i Thailand RK blev bekendt med trådstarters 'go'.

Hvis man så er fræk og udregner de 7 arbejdsdage fra den 24/6-2014 så ender vi på en dato der hedder den 2/7-2014.

I indlæg 1 kan vi læse at trådstarter endnu ikke den 3/7-2014 havde modtaget papirerne i Danmark. Det ville også være fysisk umuligt såfremt arbejdet med papirerne først blev startet den 24/6-2014.

Jeg ved ikke hvad der er aftalt mellem trådstarter og RK fra start af og hvor klart der blev gjort opmærksomt på at RK skulle iværksætte opgaven før trådstarters 'go' den 23/6-2014.

Noget er i hvert fald gået galt.

Ja, noget er gået galt. Kommunikation er svært ting. Smile

7 dage er et godt bud. Her er kort beskrivelse da jeg gjort det her i juni måned.

Dag 1: Mandag.

*Ankomme til "The Govenment Complex på Chaeng wattana Road". kl 8.00.

*Aflevere papir til oversættelse ved et firma der ligge på 1 sal. Der skal oversat dåbsattet,
navnændring og en myndighedsattest. Pris 1000 bath og kan hentes 2 timer senere.

* kl. 10:30 aflevere jeg papir til Legalisering på 2 sal. Vi får besked at vi kan afhent dem Onsdag.

Dag 3. Onsdag.

*Ankommer til "The Govenment Complex" kl. 8:00 går op på 2 sal og trække et nummer for afhenting.

* Vi får udlevere papir omkring kl. 8:25, vi skal genaflevere da der en stavefejl og en formuleringsfejl.

*Aflevere papirerne til rettelse hvor vi fik dem oversat først gang. (Det koster ingenting, da man har
betalt for det.)

*Vi venter ca ½ time på korrektionen og genaflevere papirerne ca kl. 9:30.

*Omkring kl. 11:30 bliver vi kaldt op og får udleveret vores papir. Alt ting ok.

*Drager afsted til Dansk amb. ankommer ca. 14:00. Kl. 14:10 er vi færdig og har fået besked at vi kan
afhent papirerne igen mandag, det koster 3000 bath. Det tager normal 2 dage, men den Dansk Amb.
er lukket om Fredagen derfor først mandag.

Dag. 7. Mandag

* Ankommer Dansk amb. kl. 10:00, får udleveret papirerne og er nu helt færdig.

Kunne vi ha gjort det hurtigt

Svar ja, hvis vi havde valgt ekspres service ved Thailandske UM. Så kunne vi nok havde aflevere papirerne Tirsdag i sted for onsdag og fået dem tilbage Torsdag fra den Dansk Amb.

GAMBIT
@Buick det er 2. gang du nævner firmaets travlhed.

Det er sagen uvedkommende og ikke købers problem, SLUT!

Dit forsøg på at skyde trådstarters sag ned på er mislykket og du er mere irriterende end gavnfuld for RK´s situation.

Du er ganske enkelt en ækel debatør.
Redigeret af GAMBIT d. 26/07-2014 13:18

buick
I den idelle verden ja, men ingen konkurrence dygtig virksomhed har råd til at have personale til at vente på overbelastning eller råd til at betale for overarbejde og sælge til normalpris.

Man kan ikke forvente at en opgave der teoretisk kan klares på 6 dage også altid vil kunne klares på 6 dage.
Det må dels være bestiller og dels udbyder som sørger for at få-give oplysninger om forventet tid
dog i denne sag kan det være svært når bestiller beder om at det skal ligge stille til han giver ok.

men 20+ dage virker som forlang tid med mindre det er hvad udbyder normalt bruger

Webmaster skrev:

buick skrev:

Der er en meget vigtig ting som ingen åbenbart tager med i deres beregninger er andre kunder
men ja hvis Robert sad og intet havde at lave så passer webmasters beregning men som en hver burde vide så har virksomheder mere end en opgave ad gangen så det kunne jo tænkes at der var en del andre kunder end trådstarter endda nogle som ikke skulle ligge i dvale disse skal Robert selvfølgelig have klaret igennem inden han kan gå i gang med nye opgaver.

Men det er så en typisk tankegang fra kunder som trådstarter alt skal smides og kun hans opgave er vigtig, skide være med andres opgaver forsinkes bare ikke hans

Det er vel noget en udbyder af en ydelse oplyser kunden om ved indgåelse af en aftale, eller ordner internt ved overarbejde eller ansættelse af mere personale til at klare opgaverne. Som kunde har man naturligvist kun én interesse og den er at man bliver betjent og får behandlet sine ting indenfor en acceptabel tid.

Påtager man sig som udbyder en opgave, så må man som kunde også forvente at opgaven bliver løst indenfor acceptabel tidsramme.

Min pointe i den her sag er at RK ikke kan tillade sig at bruge 20+ arbejdsdage på en opgave som tager maks 7 arbejdsdage. Og trådstarter kan ikke forvente at der sker fremskridt i weekender, helligdage og aftner og nat.

Noget er gået galt mellem trådstarter og RK - vi ved ikke helt hvad da vi ikke kender til hvad som oprindeligt er aftalt og skrevet ind i en kontrakt.

hugoboerge
Ved opgavens start bliver der ikke aftalt nogen deadline - jeg tror det er alle enige om ?

Noget vi ikke har taenkt over er at den mulighed foreligger at indenfor de kommende dage vil lignende opgaver dukke op indenfor RKs firma.

Det vil sige man samler opgaverne sammen og tager ud til Chaeng Wattana een gang i stedet for 5-6-7 gange eller hvor mange opgaver vedkommende har.

Omkostningsbesparelse og kunden betaler.

skoge
hugoboerge skrev:

skoge skrev:

Med hensyn til NO REFUND - skal vi ikke længere væk end til mange af de billetter vi selv bestiller ved typisk lavprisselskaberne, når vi køber flybilletter til f.eks Thailand - Billet købt og betalt = bare ærgeligt hvis du ikke kan komme afsted alligevel, af den ene eller anden grund = NO REFUND

Traaden har intet med flybilletter at goere. Her er der tale om et stykke papirarbejde som skal udfoeres og som ikke blev udfoert.

Naar man koeber noget i 7-11 staar der ogsaa NO REFUND.

Tak HugoB - YOU rest MY case - Selvfølgelig drejer tråden sig ikke om flybilletter lige så lidt som 7-11 gør - men princippet i, at Robert Kronborg ikke er alene om at have NO REFUND i sine forretningsmetoder - det er faktisk meget almindeligt og det var det der var min "konklusion" i mit første indlæg.

http://www.skoge.dk
hugoboerge
skoge skrev:

hugoboerge skrev:

skoge skrev:

Med hensyn til NO REFUND - skal vi ikke længere væk end til mange af de billetter vi selv bestiller ved typisk lavprisselskaberne, når vi køber flybilletter til f.eks Thailand - Billet købt og betalt = bare ærgeligt hvis du ikke kan komme afsted alligevel, af den ene eller anden grund = NO REFUND

Traaden har intet med flybilletter at goere. Her er der tale om et stykke papirarbejde som skal udfoeres og som ikke blev udfoert.

Tak HugoB - YOU rest MY case - Selvfølgelig drejer tråden sig ikke om flybilletter lige så lidt som 7-11 gør - men princippet i, at Robert Kronborg ikke er alene om at have NO REFUND i sine forretningsmetoder - det er faktisk meget almindeligt og det var det der var min "konklusion" i mit første indlæg.

Problemstillingen her er at 2 parter ikke er enige om hvem har opsagt hvem eller det vil de ikke fortaelle os, men hvis RK har opsagt aftalen skal han selvfoelgelig tilbagebetale. Hvis BTJ har opsagt aftalen og fundet en anden service udbyder ja saa traeder RKs forretningsbetingelser automatisk i kraft.

Der er bare ingen af de to parter der kan bringe noget konkret op i form af en e-mail eller lignende.

GAMBIT
skoge skrev:

hugoboerge skrev:

skoge skrev:

@SKØGE,

Vil du købe 1 million Thai baht af mig for 10.000 DKK ?

Jeg skal blot overføre fra min Thailandske bank til din Danske bankfilial.
Forventet tid før de er på din konto er normalt på 10 arbejdsdage - Dog skal der gøre opmærksom på at banken har deres lukkedage mm. som kan forsinke den forventede tid.

Hvis pengene ikke lander på din konto efter du HAR betalt mig 10.000 dkk for opstart af opgaven, henvises der til forretnings betingelser

Forretnings betingelser
-No Refund-
Uanset hvad
læs mere på www.no-refund.dk Headbanger
Redigeret af GAMBIT d. 26/07-2014 15:36

GAMBIT
@Skøge,

Synes du selv det lyder fair ?

Anonym Bruger
johnhelt skrev:

hugoboerge skrev:

Lad os nu proeve at analysere os igennem det her engang til.

I traadstarters 1. indlaeg bruger han ordene scam samt svindel.

En scam er vel noget man frivilligt gaar ind til ? Jeg kan ikke forestille mig at RK har staaet paa et gadehjoerne og sagt pist, jeg har et godt tilbud til dig.

Ordet svindel er efter min mening for groft. Men traadstarter er ogsaa blevet beskyldt for svindel og det er sagen uvedkommende.

I hele forloebet er der ingen af de to parter der har dokumenteret sort paa hvidt, hvem fyrede hvem eller opsagde kontrakten eller ordren om man vil.

Ordet tyveri forekommer ogsaa.

RK har holdt sig forbavsende tavs og er kommet med et bjaef engang imellem, men han har paa ingen maade forsvaret sig selv.

Jeg gentager at jeg kender ikke personen RK og har aldrig moedt ham i den tid jeg har boet i Thailand.

Hvad taler til hans fordel ?

Det er de tillidsposter han har haft indenfor det skandinaviske samfund heriblandt som formand for SSS i 2 aar samt endvidere medlem af bestyrelsen af Thai-Danish Chamber of Commerce i 6 aar.

Med andre ord han har sit omdoemme at tage vare om.

Det taenker han tilsyneladende ikke over. Han lader bare tingene flyde i denne traad.

Hvis man er veltalende nok kan man sikkert snakke sig ind i en hvilken som helst bestyrelse saa som SSS og TDCC.

Ordet "moral" forekommer ligeledes. Har RK "moral" ? det haaber jeg da for naar man soeger paa hans CV osv saa har RK vaeret journalist paa Kristeligt Dagblad samt studeret teologi.

Min mening er at RK viser imoedekommenhed overfor traadstarter (per kulance) og betaler om ikke hele forskuddet tilbage saa det meste af det med mindre at RK klart kan vise sort paa hvidt at traadstarter annullerede ordren og saa vil jeg henholde mig til RKs forretningsbetingelser.

Hej Hugoboerge,

at vaere formand for SSS er ikke just noget jeg personligt vil ligge meget i. Den forening er totalt dod og de er vist bare heldigt at Robert gad at stille op. Nu har jeg kommet en del til Det Danske Handelskammer's moeder osv, og ja nu traeder jeg nok nogle over taerne, men Robert Kronberg (Robert Von Kronberg paa facebook) er altsaa en person man "griner lidt af", specielt naar han har faaet noget at drikke og aabner op for posen.

hov, nu kom det frem at hr kronberg er en latterlig drukkenbolt der kvajer sig i det danske handels kammer, gad vide hvad mere der gemmer sig under overfladen?

undskyld, hr. von kronberg.

Webmaster
number1kk skrev:
hov, nu kom det frem at hr kronberg er en latterlig drukkenbolt der kvajer sig i det danske handels kammer, gad vide hvad mere der gemmer sig under overfladen?

undskyld, hr. von kronberg.

Trådstarter har startet denne tråd på grund af en for ham ikke tilfredsstillende behandling som kunde. Det er helt fair at tage et sådan emne op. Men personangreb såsom drukkenbolt og lignende hører ikke til hverken i tråden eller på siden. Hold nu denne og andre debatter i en ordentlig tone uden personangreb.

Tak

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
skoge
GAMBIT skrev:

@Skøge,

Synes du selv det lyder fair ?

@Gambit

Du skriver Skøge - tænker på, at det nok er Skoge du mener og selv synes det er genialt / sjovt at lave det om til Skøge - altså, Øgenavne hjælper da i hvert fald ikke - og en vaks webmaster ved havelågen havde da grebet ind (iøvrigt webmaster gør du det godt - og det er IKKE ironisk) - du har squ nok det sværeste frivillige job af alle.

Gambit et svar som dit har jo intet med sagen at gøre, hvorfor nu et øgenavn, synes du selv det er sjovt ? - Jeg kan jo ikke gøre for, at der nu engang er noget i forretningsverden der hedder NO REFUND, jeg har ikke opfundet det ! - Igen, et svar som dit, gør jo netop, at forummet som i gamle dage hed DTW stort set altid var i svineri - mode - så lavt vil jeg ikke synke og uanset om du synes NO REFUND er et super koncept eller l..t - ja så eksisterer det - take it or leave it.

Og for at slutte med begyndelsen: øgenavne gavner ikke nogens sag hverken trådstarter / Roberts / dine indlæg.

mvh. skoge

GAMBIT
Dine udtalelser i denne tråd er latterliggørende og direkte provokerende. Kom dog med noget konkret og brugbart som kan berige debatten.

skoge
GAMBIT skrev:

Dine udtalelser i denne tråd er latterliggørende og direkte provokerende. Kom dog med noget konkret og brugbart som kan berige debatten.

?

Webmaster
skoge skrev:
Du skriver Skøge - tænker på, at det nok er Skoge du mener og selv synes det er genialt / sjovt at lave det om til Skøge - altså, Øgenavne hjælper da i hvert fald ikke - og en vaks webmaster ved havelågen havde da grebet ind (iøvrigt webmaster gør du det godt - og det er IKKE ironisk) - du har squ nok det sværeste frivillige job af alle.

Gambit et svar som dit har jo intet med sagen at gøre, hvorfor nu et øgenavn, synes du selv det er sjovt ?

Og for at slutte med begyndelsen: øgenavne gavner ikke nogens sag hverken trådstarter / Roberts / dine indlæg.

Ja ok, den så jeg ikke lige i farten. Smuttere sker, og det var så én af dem.

Men rigtigt at tråden nu er begyndt at dreje væk fra udgangspunktet og over i fnidder. Det hører sig ikke til herinde.

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Mayer
Hej

Jeg er en af de allernærmeste til Bjarne, som har startet denne tråd. Der har været nogle ubehagelige indlæg, men også pæne. Enhver kan selvfølgelig sige, at jeg tager Bjarnes parti, men det er ikke det, det handler om for mig her.

Bjarne har fremstillet sagen korrekt, og der er ikke tilføjet nogen linjer, som ikke er korrekte. Jeg har været på sidelinjen hele vejen, og ved at der ikke blev svaret på mails, der blev ikke ringet som lovet osv.

Men for mig at se handler det ikke kun om penge. Det er en ulykkelig situation, når 2 mennesker virkelig elsker hinanden, og skal igennem sådan en omgang. Mange har en mening om, hvad den korrekte måde at håndtere det her på rent juridisk er. Og det skal jeg ikke gøre mig klog på. Men for mig at se Hr. Robert Kromborg, så håber jeg ikke det her har fundet / finder sted over for andre. Du repræsenterer immervæk Thailand, da du har dit firma der, og hvorfor ikke være med til at give landet et ordentligt omdømme og fremstå som et godt eksempel.

Det er endvidere synd for de thai kvinder, som vitterlig elsker den mand de har fundet i et andet land, og skal igennem sådan et pres. Vi ved alle godt, at de ikke alle kommer fra de bedste vilkår og jeg syntes de fortjener en ordentlig behandling af os danskere. Endvidere er det et stort pres, når man selv er tilbage i DK og ikke har mulighed for at "smutte" forbi selv og tage en dialog med dig, men er afhængig af, at andre skal gøre det for en, når du ikke svarer på henvendelser. For mig at se er det usmageligt.

Du svarede ikke på Bjarnes mails, men når andre prøvede og sende til dig for at se om du reagerede på dem, så kom der hurtigt svar - uforståeligt for mig. Jeg sad ved siden af, da din kone lovede du ville ringe indenfor kort tid - der kom aldrig en opringning. Thailand er jo immervæk ikke et uland, og mail og tlf. fungerer udmærket, det gjorde det i hvert fald da jeg var der for et par måneder siden.

Lad os vise de thai kvinder og mænd fra DK den respekt, i det mindste at behandle dem ordentligt. Det fortjener alle mennesker vel Smile De har i forvejen nok at slås med, når dem de holder af ofte sidder mange tusinde kilometer på den anden side af kloden. Det kan i sig selv være hårdt nok.

Bare et lille pip fra mig, som ønsker alle thai kvinder og danske mænd held og lykke fremover.

buick
Hvi du er hvem du udgiver dig for (første indlæg) så kan jeg ikke se hvad formålet med dit indlæg er?? altså udover at forsøge at sige trådstarter ikke er en kværulant som hidser sig op over ingen ting og har fået dit? og hans papir sendt retur pga Robert ikke ville arbejde for jer længere.

Du har helt ret i dine betragtninger om at vi skal behandle pigerne ordentligt de fortjener ikke andet selvfølgelig pånær de ikke så få af dem der har en natur mange af os desværre kender ganske godt Sad
men hvad har det med denne sag at gøre der har på intet tidspunkt været fare for at i ikke har kunnet blive gift osv denne sag tog 29 dage? som jeg lige husker pigerne har 90 dages visum så der er-var mere end god tid til at nå det hele også selv om Robert skulle være lidt for langsom

Mayer skrev:

Hej

Jeg er en af de allernærmeste til Bjarne, som har startet denne tråd. Der har været nogle ubehagelige indlæg, men også pæne. Enhver kan selvfølgelig sige, at jeg tager Bjarnes parti, men det er ikke det, det handler om for mig her.

Bjarne har fremstillet sagen korrekt, og der er ikke tilføjet nogen linjer, som ikke er korrekte. Jeg har været på sidelinjen hele vejen, og ved at der ikke blev svaret på mails, der blev ikke ringet som lovet osv.

Men for mig at se handler det ikke kun om penge. Det er en ulykkelig situation, når 2 mennesker virkelig elsker hinanden, og skal igennem sådan en omgang. Mange har en mening om, hvad den korrekte måde at håndtere det her på rent juridisk er. Og det skal jeg ikke gøre mig klog på. Men for mig at se Hr. Robert Kromborg, så håber jeg ikke det her har fundet / finder sted over for andre. Du repræsenterer immervæk Thailand, da du har dit firma der, og hvorfor ikke være med til at give landet et ordentligt omdømme og fremstå som et godt eksempel.

Det er endvidere synd for de thai kvinder, som vitterlig elsker den mand de har fundet i et andet land, og skal igennem sådan et pres. Vi ved alle godt, at de ikke alle kommer fra de bedste vilkår og jeg syntes de fortjener en ordentlig behandling af os danskere. Endvidere er det et stort pres, når man selv er tilbage i DK og ikke har mulighed for at "smutte" forbi selv og tage en dialog med dig, men er afhængig af, at andre skal gøre det for en, når du ikke svarer på henvendelser. For mig at se er det usmageligt.

Du svarede ikke på Bjarnes mails, men når andre prøvede og sende til dig for at se om du reagerede på dem, så kom der hurtigt svar - uforståeligt for mig. Jeg sad ved siden af, da din kone lovede du ville ringe indenfor kort tid - der kom aldrig en opringning. Thailand er jo immervæk ikke et uland, og mail og tlf. fungerer udmærket, det gjorde det i hvert fald da jeg var der for et par måneder siden.

Lad os vise de thai kvinder og mænd fra DK den respekt, i det mindste at behandle dem ordentligt. Det fortjener alle mennesker vel Smile De har i forvejen nok at slås med, når dem de holder af ofte sidder mange tusinde kilometer på den anden side af kloden. Det kan i sig selv være hårdt nok.

Bare et lille pip fra mig, som ønsker alle thai kvinder og danske mænd held og lykke fremover.

Asian Farmer
buick skrev:

Hvi du er hvem du udgiver dig for (første indlæg) så kan jeg ikke se hvad formålet med dit indlæg er?? altså udover at forsøge at sige trådstarter ikke er en kværulant som hidser sig op over ingen ting og har fået dit? og hans papir sendt retur pga Robert ikke ville arbejde for jer længere.

Du har helt ret i dine betragtninger om at vi skal behandle pigerne ordentligt de fortjener ikke andet selvfølgelig pånær de ikke så få af dem der har en natur mange af os desværre kender ganske godt Sad
men hvad har det med denne sag at gøre der har på intet tidspunkt været fare for at i ikke har kunnet blive gift osv denne sag tog 29 dage? som jeg lige husker pigerne har 90 dages visum så der er-var mere end god tid til at nå det hele også selv om Robert skulle være lidt for langsom .
[/quote]

Og jeg kan ikke se hvad formålet er med dit indlæg.
Du himler hele tiden op som om Robert betalte dig for det.
Og glemmer alt om hvor mange mennesker der har haft en mindre sjov oplevelse med det firma.
Hvis du kan tillade dig at kalde trådstarter for kværulant, hvad kunne man så passende kalde dig og dine indlæg?

buick
Ja men det var da trist for dig hvis du ikke forstår indlæget, måske du skulle prøve at læse det igen så.

Hvis du selv drev virksomhed eller forstod det private erhvervs liv så ville du vide at der altid er en lille procent del som bare skal brokke sig, dem slipper man aldrig for men det store flertal som er tilfredse de blander sig sjældent og lader sig heller ikke påvirke at små pip her og der ej heller de medløbere som altid skal kæfte op i et forsøg på for engang skyld at blive hørt i et eller andet.

Robert har hverken bedt mig eller betalt mig for at skrive lidt i mod strømmen af medløbere men i mine øjne er det vigtigt at skrive lidt med så al skvaderen ikke får lov at blive stående helt ensidigt

Som erhvervsdrivende så ved jeg selv om det endnu ikke er sket at jeg også en dag løber ind i en kvæulant og så vil det jo være rart hvis andre så skriver lidt fra virkeligheden i den evt. debat

Asian Farmer skrev:

buick skrev:

men hvad har det med denne sag at gøre der har på intet tidspunkt været fare for at i ikke har kunnet blive gift osv denne sag tog 29 dage? som jeg lige husker pigerne har 90 dages visum så der er-var mere end god tid til at nå det hele også selv om Robert skulle være lidt for langsom .

Og jeg kan ikke se hvad formålet er med dit indlæg.
Du himler hele tiden op som om Robert betalte dig for det.
Og glemmer alt om hvor mange mennesker der har haft en mindre sjov oplevelse med det firma.
Hvis du kan tillade dig at kalde trådstarter for kværulant, hvad kunne man så passende kalde dig og dine indlæg?[/quote]

Spring til debat: