Se indlæg
 Udskriv debat
Bruge en paraply klapvogn i Thailand
energy
Turen går til Thailand i september med vores baby som vil være ca. 7.5 mdr. når vi ankommer.
Vi tager til Bangkok, Hua Hin og til sidst en tur til konens familie i nordøst, som skal se deres barnebarn for 1 gang. Smile

Vi medbringer en bæresele som vi kan have hende i, når vi går rundt men hvad med en klapvogn.
Jeg overvejer stærkt at købe en paraply klapvogn men er kommet lidt i tvivl.... hvad er jeres erfaringer ?
Fik i brugt jeres meget ? eller er det nok bare med en bæresele og en stærk armLOL LOL ?

På nuværende tidspunkt, kan jeg dog allerede se 2 gode ting ved at medbringe en.

1. Kan bruge den helt frem til gaten i lufthavnen og når vi kommer ud fra maskinen igen..
2. Kan bruge den om dagen/aften, hvis vi går ud og spiser. Så kan hun sove i den.

Jeg ved godt det kan være noget problematisk at gå rundt med en klapvogn i Thailand men vil gerne høre lidt om jeres erfaringer og hvad i mener ?

Energy Shock

Mali
i kan ikke have den med i flyet, den kan rigtigt nok tages med ud til gaten, men i får den først udleveret sammen med jeres baggage i thailand.

det er helt umuligt at gå med den på normale gader i thailand, men skal i f.eks i shopping center er den rar at have.

vi havde selv en med da vores datter var her 1. gang da hun var 4 måneder, og igen da hun lige var blevet et år, men det var så lidt vi brugte den at det næsten var for besværgeligt at have den med. det eneste sted vi virkeligt havde god nytte af den var i bangkok MBK og da vi skulle flyve hjem.

en anden ting vi gjorde som de gode forældre vi er, vr at tage en autostol med 1. gang vi var her.. men at finde en taxi med sikkerhedssele er altså ikke nemt her Smile så den slæbte vi rundt på i en måned uden at bruge den.

rinpoche
Jeg har haft klapvogn og bæresele med et par gange da junior 1 og 2 var baby.

Den ene gang fik vi klapvognen med op i kabinen, det var en lille, let sammenfoldelig sag. Den anden gang skulle vi checke vores store, prætentiøse klapvogn ind som separat bagage.
(Den led i øvrigt en krank skæbne efter at landsbyens unger havde kørt ræs med den fra morgen til aften i et par dage)

Baseret på mine erfaringer, så er en lille, let sammenfoldelig klapvogn fin.
Helst en sag med solskygge og mulighed for at lægge ryglænet ned, således at guldklumpen kan nappe en lur, når behovet melder sig.
Der var den virkelig velegnet.

Som Mali ganske rigtigt påpeger, så er mange steder ikke egnede til kørsel med klapvogn, men en lille let en kan hurtigt klappes sammen og transporteres uden de store sværdslag.
Vi forærede vores bort inden hjemrejsen, da der var rigeligt at slæbe på mht. nyerhvervelser af dette og hint.

Jeg synes, at vi havde god brug for klapvognen og da den velsagtens blot vejede 2-3 kilo, var det ikke det store besvær at have den med.
En bæresele er varm at gå med, men der er situationer hvor den kan være god. Og da den hverken vejer eller fylder noget, ville jeg partout medbringe en sådan.

God tur.

Jeppe C
energy skrev:

Turen går til Thailand i september med vores baby som vil være ca. 7.5 mdr. når vi ankommer.
Vi tager til Bangkok, Hua Hin og til sidst en tur til konens familie i nordøst, som skal se deres barnebarn for 1 gang. Smile

Vi medbringer en bæresele som vi kan have hende i, når vi går rundt men hvad med en klapvogn.
Jeg overvejer stærkt at købe en paraply klapvogn men er kommet lidt i tvivl.... hvad er jeres erfaringer ?
Fik i brugt jeres meget ? eller er det nok bare med en bæresele og en stærk armLOL LOL ?

På nuværende tidspunkt, kan jeg dog allerede se 2 gode ting ved at medbringe en.

1. Kan bruge den helt frem til gaten i lufthavnen og når vi kommer ud fra maskinen igen..
2. Kan bruge den om dagen/aften, hvis vi går ud og spiser. Så kan hun sove i den.

Jeg ved godt det kan være noget problematisk at gå rundt med en klapvogn i Thailand men vil gerne høre lidt om jeres erfaringer og hvad i mener ?

Energy Shock

Vi har været 2 gange i Thailand med vores søn, inden for hans 2 første år. Første gang medbragte vi en paraplyklapvogn der skulle i "Odd Size" i Kastrup, der gik turen til Phuket, og der var den uhyggelig anvendelig. Når lillemanden skal sove til middag er den guld værd. Samtidig er den rigtig god til om aftenen, når man skal ud og spise eller andet.

Anden gang gik turen til Khao Lak, og her medbragte vi en større klapvogn (Ikke paraply) og den fungerede suverænt godt, lidt ala turen til Phuket.

Jeg vil til hver en tid fraråde jer at tage en bæresele med, det er simpelthen for varmt! Vi havde en bæresele med på første tur, men brugte den ikke ene eneste gang.

dutling68
har selv brugt klapvognen mange gange når vi var i bangkok det er lidt svært i starten men så køre det derud af så det er bare at køre på nogle gange er de ikke så gode til at flytte sig men så siger man bare dyt dyt..har kørt en del gange i chinatown og pratunam og div storcentre og dem tager vi som ren afslapper efter en lang tur rundt i byen som giver sved på panden ...så god tur
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

rexulus
Hej vi har også brugt paraplyklapvogn med succes iår, købte en i Big C, kostede kun 800 baht, og fungerede fint.
Den var let og nem at transportere, havde ingen problemer med at få den med på indenrigsflyvninger. Vi brugte den
I 3 uger både i byen og ude i landsbyen, og den kan sagtens bruges igen næste år. De 800 baht var rigtigt godt givet
Ud, den var også god til at lægge/hænge alle indkøbene på. God tur
[url][/url]

energy
Tak for jeres inputs . Dejligt at høre lidt om jeres erfaringer og meninger.
Selvom jeg har været i Thailand mange gange,så er det som sagt første gang med en baby, så jeg vil gerne være forberedt så godt som muligt.
Det bliver jo en noget anderledes rejse denne her gang og sikkert også lidt hårdt til tider . Shock men det skal nok gå.

Jeg er nu kun i tvivl om vi skal købe en klapvogn her eller vente til vi kommer til Thailand.
Min svigerinde arbejder i Big C , så vi vil få hende til at kigge priser på klapvogne og tage lidt fotos.
Så tager vi en beslutning derefter.

Ha en fortsat varm weekend-end Sunflower

Energy

Energy

dutling68
hvorfor ikke finde en god brugt i danmark kender godt dem i big c og er ikke de bedste syntes jeg men det er jo smag og behag..for skal du ud og finde en her i thailand af en god kvalitet så koster det..og hvorfor bruge tid til at fare rundt og finde en når du kan få en god brugt en som er billig fra danmark ja det ville jeg gøre..og så evt gi den væk når i tager hjem....
Redigeret af dutling68 d. 27/07-2014 12:09
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

vandango
Med alle de kloak-cementlåg på fortovene og meget høje kantsten, tror jeg at så store hjul som muligt, vil lette nogle af disse ujævnheder.

energy
dutling68 skrev:

hvorfor ikke finde en god brugt i danmark kender godt dem i big c og er ikke de bedste syntes jeg men det er jo smag og behag..for skal du ud og finde en her i thailand af en god kvalitet så koster det..og hvorfor bruge tid til at fare rundt og finde en når du kan få en god brugt en som er billig fra danmark ja det ville jeg gøre..og så evt gi den væk når i tager hjem....

Vi har kigget lidt på dem, de har i Big C nu og tror du har ret.
Jeg har nu også set på brugte her på DBA og må indrømme, at jeg er blevet noget skuffet over hvad de koster ift kvalitet. 4-500 kr for en brugt som er ca 4 år gammel, er ikke lige mig.
Så vi køber en i babysam som har udsalg lige nu til 1000 kr og så har vi den de næste 3 år, når vi skal ud og rejse.

Energy

dutling68
lyder som en god ide og så ellers god tur Sunflower

Robert Kronberg
Jeg synes ikke, at det er problematisk at køre med klapvogn i Bangkok. Naturligvis er det mere bøvlet end i Danmark. Men de fleste mænd er så meget dreng, at det næsten er sjovt med lidt forhindringer.

Det bedste er naturligvis, at barnet har et sted at sove, hvis man fx er på restaurant.

Min klapvogn blev ødelagt i et voldsomt trafikuheld, hvor min bil blev ramt af et spritbillist, men vi fik erstatning. Dog var ungen stå stor, at jeg købte en billig model i Siam Paragon. Men den faldt hurtigt fra hinanden, så det var en dårlig løsning.

Man skal huske på, at thaiere ofte fokusere på det nye og flotte, men mindre på, at det hurtigt falder sammen, så derfor kan de sælge disse ting.

Men skal man blot bruge den i et par uger, og et par uger næste gang, så går det nok.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
energy
Så er den flotteste klapvogn købt hjem.Grin
Når vi kommer hjem engang, så vil jeg skrive lidt om hvordan det gik.

Energy Cool

energy
Lovede jeg ville give lidt Info om hvordan det var gået på ferien.

Klapvognen blev afleveret ved gaten og udleveret lige så snart flyet var landet. Så det var bare dejligt ikke at skulle slæbe rundt på baby hele vejen ind til kufferterne. For det er en laaaaang gåtur.

I BKK omkring On Nut området, gik det super godt. Tror de har lavet fortov fornylig.
Der var gjort klart til klapvogn, så skulle ikke engang løfte klapvogn når vi skulle over gaden.
Det eneste der er noget møg, er når man skal over på modsat side . Så skal der slæbes over broerne men ellers var det ok.
I de mindre byer omkring Sisaket, der skal man gå en del på gaderne men faktisk ok, for der er ikke så meget trafik.

Så alt i alt.. Uden en ordentlig klapvogn til en lille baby så var ferien blevet noget lort

Jeg var iøvrigt inde i det kæmpe center der hedder Mega Bangna i BKK og der var bla. ca 5 butikker med bla. klapvogne til samme priser som herhjemme. Jeg så flere klapvogne som kan købes i Babysam.

.

Spring til debat: