Se indlæg|
Jomtien Beach til Pattaya bus station
|
|
| mugge |
Lagt på d. 11/08-2014 15:47
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 389 |
Nå kære venner, jeg er totalt grøn og ved stort set ingenting om Jomtien. Mit spørgsmål går på hvordan vi kommer fra Jomtien Beach Road soi 1 til bus stationen i Pattaya. Dén bus station hvor busserne stopper ved Ekkamai i Bangkok da vi skal mødes med nogen dér. Jeg synes de råd jeg får er noget misvisende og tænkte der er nok nogen garvede folk herinde som kan hjælpe. På forhånd tak : ) |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 11/08-2014 16:14
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
du kan starte med at tage baht bussen fra jomtien 10 baht der køre du til second road hvor du så tager en anden baht bus, og med den skal du køre til den anden store vej kan selvfølgelig ikke huske hvad den vej hedder men efter pattaya klang, og den baht bus er også 10 baht. Så skal du stå af igen og tage en bahtbus mere de holder som regel på hjørnet også skal du et stykke ned med den bus som også koster 10 baht, med mindre prisen er steget siden sidste år.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| Mykland |
Lagt på d. 11/08-2014 16:34
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 72 |
sony skrev: du kan starte med at tage baht bussen fra jomtien 10 baht der køre du til second road hvor du så tager en anden baht bus, og med den skal du køre til den anden store vej kan selvfølgelig ikke huske hvad den vej hedder men efter pattaya klang, og den baht bus er også 10 baht. Så skal du stå af igen og tage en bahtbus mere de holder som regel på hjørnet også skal du et stykke ned med den bus som også koster 10 baht, med mindre prisen er steget siden sidste år. Enkelt og nemt................ ![]() |
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 11/08-2014 16:34
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Du tar ganske rigtig bathbilen og følger 2.road indtil springvandet, hvor 2.road deler sig til Beach road og North pattaya road ( Nu klua) og du skal med North pattaya road og så kommer busstationen på din v hånd. er du usikker så ta en motorbike taxi fra springvandet til stationen koster næppe mere end 40 bht
Redigeret af zapper d. 11/08-2014 16:35 |
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 11/08-2014 16:35
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 652 |
Nej det ville være alt for forvirrende for dig. Snup en Bathbus ja men gør den privat. Det vil måske koste dig et sted mellem 200 og 300 baht og så kører du direkte.. Easy as goes. Problemet ligger i at du ALDRIG kan være sikker på hvor disse bahtbusser kører hen. Måske drejer de af et eller andet sted og du ender ud i No mands land..Den sikre er direkte. Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 11/08-2014 16:53
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Mykland skrev: sony skrev: du kan starte med at tage baht bussen fra jomtien 10 baht der køre du til second road hvor du så tager en anden baht bus, og med den skal du køre til den anden store vej kan selvfølgelig ikke huske hvad den vej hedder men efter pattaya klang, og den baht bus er også 10 baht. Så skal du stå af igen og tage en bahtbus mere de holder som regel på hjørnet også skal du et stykke ned med den bus som også koster 10 baht, med mindre prisen er steget siden sidste år. Enkelt og nemt................ ![]() Det i hvert fald det billigste Men ok det er nok det nemmeste at tage en med en fast pris.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 11/08-2014 17:59
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Mykland skrev: sony skrev: du kan starte med at tage baht bussen fra jomtien 10 baht der køre du til second road hvor du så tager en anden baht bus, og med den skal du køre til den anden store vej kan selvfølgelig ikke huske hvad den vej hedder men efter pattaya klang, og den baht bus er også 10 baht. Så skal du stå af igen og tage en bahtbus mere de holder som regel på hjørnet også skal du et stykke ned med den bus som også koster 10 baht, med mindre prisen er steget siden sidste år. Enkelt og nemt................ ![]() Ja! ![]() [img]http://blogs.discovermagazine.com/d-brief/files/2013/04/confused.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 11/08-2014 19:52
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 513 |
Hvis "mukke" har tid nok skal han gøre som zapper og sony foreslår, det kan jo også være en oplevelse i sig selv hvis man skulle komme lidt på afveje, herregud, så får man lidt xtra sightseeing af byen og så kun til 10 baht ![]() Man kan jo altid spørge chaufføren hvor der køres hen, så ikke noget problem, så "mukke" tag turen med sightseeing.
Mvh,
Nahm |
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 11/08-2014 20:11
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 652 |
Nahm so not..... chaufføren siger et og gør andet... Drop det.. Tag en direkte og betale prisen... Hold nu op ca 40 kr..Det er vel til at betale for en taxi der kører on spot...Og så er det lige det ved de kære baht busser når man frem til tiden til den rigtige bus ?? JA ja ved godt der næsten altid er forsinkelse på men alligevel... @Van spot on ........... Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
|
| Asian Farmer |
Lagt på d. 11/08-2014 22:10
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 445 |
http://www.buspat... |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 12/08-2014 02:21
|
|
Kig her for informationer: http://www.pattay...-stations/ [img]http://www.pattayabus.com/wp-content/uploads/2011/12/MAP-Chonburi-eng.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 12/08-2014 04:16
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
Amagerdreng skrev: Nej det ville være alt for forvirrende for dig. Snup en Bathbus ja men gør den privat. Det vil måske koste dig et sted mellem 200 og 300 baht og så kører du direkte.. Easy as goes. Problemet ligger i at du ALDRIG kan være sikker på hvor disse bahtbusser kører hen. Måske drejer de af et eller andet sted og du ender ud i No mands land..Den sikre er direkte. Helt enige, langt det nemmeste, og bliver kørt lige der hen man ønsker det. I dagtimerne er de mega billige at "leje" til sådan en tur. |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 12/08-2014 08:58
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
https://www.bellt...nsfer.aspx Jeg ved ikke om Bell køre til Ekamai ellers er de en god løsning de hender dig ved hotel. Og så er der en bus holdeplads lidt længre ude på Jomtin der køre til Ekamai, husker ikke lige hvor men det er en af dem der holder overalt ind. Hopper du på en baht bus mod Pattaya så når han kommer godt derud af så vift med 100 og sig du skal til busstationen. men helevejen sikkert 200. |
|
|
|
| mugge |
Lagt på d. 13/08-2014 04:04
|
Super..tak for alle de gode råd. Rart med denne hjemmeside hvor info kan deles. Vi vælger Amagerdrengens, da vi ikke gider slæbe kufferter for fem personer ud og ind af baht biler. Lidt sjovt er det at min kone ikke selv kunne finde disse info.. Jeg mener, hun er jo Thai !! ![]() |
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 13/08-2014 04:30
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 384 |
Med 5 personer og fuld oppakning ville jeg nok vælge at tage en taxi hele vejen fra Jomtien til Ekkamai..... Ikke meget dyrere end først baht bil fra Jomtien og videre i bus. Bahtbilen fra Jomtien med 5 personer og kufferter vil sandsynligvis koste ca 400 baht, bussen koster så vidt jeg husker ca 130baht per mand, ialt ca 1000 baht...... Taxi'en/ minibussen vil kunne erhverves for 12-1500 baht og noget mere behageligt...... Bare en tanke :-) |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 13/08-2014 15:49
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Ja når i er så mange menesker vil jeg nu også bruge moerks ide, den vil kunde forhandles til den pris. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 13/08-2014 15:55
|
|
Pas nu på - mugge er måske jyde, og med de mange kufferter mente han måske konens? Jyder er jo pr. kultur jo ikke så begejstret for at lufte svinelæderet. ![]() Måske Danmark Anno 2014's Skotter? Siger jo ikke at Mukke er en pranger - men alligevel? Redigeret af vandango d. 13/08-2014 16:03 |
|
|
|
| mugge |
Lagt på d. 16/08-2014 09:09
|
Hahaha du har ramt helt rigtigt Vandango. Godt nok bor vi i Nordsjælland men jeg er jo Herningenser med et stort hjerte ( FCM ) så ja gider absolut ikke at betale een eneste baht for meget til disse penge slugere som er her. Bortset fra det var det 4 gode dage med sol og varme dog var mad priserne meget høje |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 16/08-2014 12:23
|
|
Ha ha ha - rart at i havde det godt. ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.