Se indlæg
 Udskriv debat
Bo på Koh Simillan
ptg
Hejsa, min hustru og jeg er ved at planlæge en tur til Thailand og vi vil gerne til Koh Simillan, mit spørgsmål går på om der er en, som kender et sted på selve øen eller det er bedst at bo i Phuket og rejser ud der fra eller andet sted på vest kysten tæt på Koh Simillan??

Jeg takker på forhånd til alle!!
Run for a reason 16.11.14

rinpoche
Mu koh Similian er en gruppe af øer - 9 stk.

Ø nr. 8 også kendt som Sail Rock Island pga en iøjnefaldende klippeformation har overnatningsmuligheder.

Lige ved siden af Sail Rock ligger der en park ranger station, hvor man kan overnatte i telte - 550 baht betalte vi i december sidste år. Der er også nogle nødtørftige hytter, men området er generelt en svinesti. Det fælles toilet stinker fælt og hele lejrområdet stinker generelt af kloak. Tilligemed vrimler det med så mange sorte rotter efter mørkets frembud at man tror det er løgn.

Alle gæster på øen som vi traf på eller hørte tale sammen, var af en eller anden grund russere. IKke fordi vi havde nogle problemer med det, de foretrækker interaktion med deres egne pga manglende engelskkundskaber.
En lille dåseøl koster her 80 baht, og den enlige "restaurant" jeg spottede var ikke noget sarte sjæle ville værdsætte. I øvrigt lukker den efter forgodtbefindende.

Ikke noget jeg ville anbefale andre end forhærdede backpackers. Der er dog god snorkling og dykning i bugten der ligger lige ud for Sail Rock, det synes de snesevis af opankrede speedbåde fra Phuket og Khao Lak. Læg dertil de ligeså talrige dykkerbåde og du får en ide om hvor uspoleret det er.

Ø nr. 4 har bungalows, også drevet af NP. Her er der langt pænere, og man kan gå lidt ture rundt på øen, der er langt mindre kuperet end ø nr. 8.
Men ønsker man en romantisk ferie med blot lidt luksus, så glem alt om Similan.
Det skulle da lige være hvis man bookede en liveaboard på en luksusbåd - og dem er der nu heller ikke for mange af.
Hvis i ikke interesserer jer brændende for dykning eller snorkling, så vil jeg seriøst anbefale jer at tage et andet sted hen.

Jeg ville aldrig personligt gide at sejle helt fra Phuket til Similan, der er over 100 km. I en speedbåd bliver får man bøllebank, hvis der er blot den mindste smule sø.
Vi sejlede ud fra Khao Laks havn på en 3 dages liveaboard, herfra var der kun knap 40 km og ombord i vores adstadige dykkerbåd var det en okay tur 4 timer lang tur.

De sydligste 3 øer i Similan Arkipelaget er officielt no-go pga fredning.
Ikke fordi det bliver respekteret, selvfølgelig. TIT.

mvh

ptg
Jeg vil tak mange gang for dit svar det var meget brugbart:http://www.thailand-portalen.dk/images/smiley/smile.gif

Conrad
Adgang til Koh Similian er lukket i regntiden og der aabnes foerst igen d. 1. november.

Dette til orientering, hvis I har planlagt rejse inden den tid.

Hilsen
Conrad

ptg
Det ved jeg, men ellers mange tak for oplysningen!

Chook dee khrap

Conrad
http://phuketwan....ers-20968/

Til orientering, saa aabnes der paa Similian d. 15. oktober i aar mod tidligere d. 1. november.

Det ser ogsaa ud til at de vil goere noget ved affalds problematikken, men TIT.

Spring til debat: