Se indlæg|
Køb af Condo
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 12/08-2014 05:54
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
http://www.hipfla... I dagens Bangkok Post Market Place tillaeg er der en artikel omkring HipFlat.com. Artiklen er dog ikke paa nettet. |
|
|
|
| fml |
Lagt på d. 14/08-2014 18:07
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 22 |
Condominium og Condotel er der nogen forskel? Er det bare 2 navne for det samme ? Med venlig hilsen Flemming |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 14/08-2014 18:17
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
fml skrev: Condominium og Condotel er der nogen forskel? Er det bare 2 navne for det samme ? Med venlig hilsen Flemming Teknisk set er det ikke det samme. Jeg vil tro at begreberne stammer fra USA og de er af ren juridisk karakter, da der gælder forskellige regler alt efter om det er "apartments, condo el. condotel". "Condominium" er kort fortalt typisk et udelukkende lejlighedskompleks, mens "Condotel" er et lejlighedskompleks hvorfra der også udlejes værelser som på et hotel. I Thailand dækker begreberne dog ofte det samme, dels fordi thaierne ikke tager begreberne så højtideligt (simple hoteller hedder "resorts" osv.) og dels fordi de fleste condominiums har kortidsudlejning a la hotel. Som køber betyder det ikke så meget, folk kommer/går/køber/sælger uanset hvad. Det er dog hyggeligst med permanente naboer hvis disse ellers er rare mennesker. Redigeret af Anonym Bruger d. 14/08-2014 18:25 |
|
|
|
| fml |
Lagt på d. 16/08-2014 12:23
|
|
Prissætning på Condo er selvfølge fri i Thailand – hvor kommer ejendomsmæglerens fortjeneste ind i prisen og hvor mange % er den typisk – for jeg undres over at jeg kan se den samme Condo til salg ved 3 forskellige ejendomsmægler til 2 – 2.1 og 2.2 mill. baht Med venlig hilsen Flemming |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 16/08-2014 13:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 575 |
Hej Flemming Da jeg købte min condo til 1.2 mio skulle der betales 30 tusind til ejedomsmægler,de blev delt i 2 altså 15 til mig og 15 til sælger,ganske fair synes jeg men det er 4 år siden så,du må nok forhøre dig lidt rundt omkring ,men alt kan vel forhandles |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 16/08-2014 14:55
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
fml skrev: Prissætning på Condo er selvfølge fri i Thailand – hvor kommer ejendomsmæglerens fortjeneste ind i prisen og hvor mange % er den typisk – for jeg undres over at jeg kan se den samme Condo til salg ved 3 forskellige ejendomsmægler til 2 – 2.1 og 2.2 mill. baht En sælger bindes ikke til én ejendomsmægler ligesom hjemme i Danmark. Du vil derfor ofte se den samme bolig til salg (eller udlejning) flere forskellige steder - nogle gange uden ejerens viden. Forskellene i priserne svarer sikkert til, hvad de enkelte mæglere mener, de kan få for boligen. Uanset om det er 2, 2,1 eller 2.2 millioner, så er prisen til forhandling. Du skal ikke bare acceptere en annonceret pris. I nogle tilfælde kan prisen måske kun sænkes en lille smule, i andre tilfælde ganske meget - det er næsten, som når du køber varer på markedet ![]() Jeg ved ikke, om mæglerne bruger faste salærer, jeg vil faktisk blive overrasket, hvis det er tilfældet. Jeg kan forestille mig, at hvis en mægler kan sælge en bolig til 200.000 baht mere end ejeren forventede, så vil han måske kræve 50.000 baht af disse plus det sædvanlige salær. Men dette er kun gætværk fra min side. |
|
|
|
| fml |
Lagt på d. 20/08-2014 09:10
|
|
Advokat i Thailand, så vidt jeg ved, er advokat ikke beskyttet i Thailand og alle kan kalde sig det – selv har jeg ikke erfaring og fundet dem her – kender i nogen af dem? http://www.siam-l... http://www.pattay...index.html Kender i nogen advokat i Pattaya / Jomtien og som i har haft gode oplevelser med vil jeg gerne have et link. / adresse eller telefonnummer. Med venlig hilsen Flemming |
|
|
|
| bemaramy |
Lagt på d. 21/08-2014 03:26
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 7 |
Hej Flemming, Jeg har har ifm med køb af condo haft utrolig stor og billig hjælp fra en advokat i Bangkok. Tal med mr. Somsak og hils gerne fra mig KAMTHORN SURACHET & SOMSAK 31st Floor Sinn Sathorn Tower 77/131-132 Krungthonburi Road Klongtonsai, Klongsarn Bangkok 10600, Thailand. TELEPHONE: (662) 440 0288 through 97 FAX: (662) 440 0298 and 440 0299 WEB SITE: www.kss.co.th E-MAIL: MVH Ole Sommer |
|
|
|
| Lagge |
Lagt på d. 21/08-2014 17:47
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 4 |
Jeg har brugt KT law office 2 gange til køb af condo, det gik glat og til en fair pris ca. 12.000,00 Baht pr. køb, så har kun positive oplevelser med dem. http://allpattaya...Law-Office |
|
|
|
| nan |
Lagt på d. 22/08-2014 16:05
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 28 |
Vi købte en fin lejlighed i Royal Hill Jomtien for ca 9 år siden til 3,6 mil bath. 116 m2 excl 4 terrasser. Har også købt i vores eget navn. Kan også anbefale Advokat Mr Somsak i Bangkok som jeg kan se at andre har brugt. Det er bare om at komme i gang. Held og lykke med projektet. Mvh NAN |
|
|
|
| fml |
Lagt på d. 26/08-2014 14:11
|
|
Thailand vil nu kikke på ”Company” konstruktioner og specielt inden for turisme og her må Condo ejerskabet tilhører. Jeg har ingen fornemmelse af hvor udbredt det er og hvor stor en del der vil få betegnelsen ”fiktiv” og udenlandske ejer som vil få problemer. Er det noget som vil påvirke Condo boligmarkedet væsentligt, på priserne ”Ownership: Foreign” og udlejning? http://www.pattay...ed-by-dsi/ Med venlig hilsen Flemming |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 26/08-2014 17:16
|
|
Blev selv advaret mod at købe condo på de 2 mest kendte måder ! Køb Foreign Own,køb legalt uden alt muligt fiktivt,så undgår du at ryge ud i problemer senere,det er ikke så svært ! Det har aldrig været meningen at man skulle udnytte 'huller ' i loven,og på et tidspunk bliver de som regel lukket,og hvem sidder tilbage med Sorte-Per :-) |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 26/08-2014 17:29
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Koeb af condo skulle vaere lige ud ad landevejen for udlaendinge. Det eneste forbehold er at ejerskab i condo skal vaere min. 51% Thai. |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 26/08-2014 17:47
|
|
hugoboerge skrev: Koeb af condo skulle vaere lige ud ad landevejen for udlaendinge. Det eneste forbehold er at ejerskab i condo skal vaere min. 51% Thai. Altså der er ikke 51% thai i min condo ! Men det er rigtigt at hvis et condomidium har lad os sige 100 Units,ja så skal de 51 være på Thai-hænder,men det er jo ligemeget for jeg kan slet ikke købe Thai-own,i mit eget navn,uden fix-fax osv... |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 27/08-2014 03:21
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
Mon ikke det er det igen der er kommet op med at Fa-rang lave "fake" firma/selskaber så de den vej igennem kan eje land, jord, huse i Firmaet / Selskabet navn, og derved omgås loven ?? Der er jo mange her nede der betale for sådan fup firma / selskaber for at eje selv, og få nemmere langtids Visa / Extension muligheder. Kan huske der var en del skriveri omkring det tilbage for 3-4 år siden. Ved ikke hvad der kunne ske, hvis vi f.eks siger at et "falsk" Fa-Rang firma køber jord og bygger et condo tower, og sælge condo ud, selv om condo bliver solgt efter loven 51% / 49% Det starter jo med at købe jorden på et ulovlige baggrund. Hvad kan der mon så sker med det hele ?? Bliver det bare overtaget af "staten" og køre videre ? Bliver alle solgt condo begtegnet som ulovlige ? Bliver de betragte som ulovlige, Hvad så med ens penge ?? Nu er det her jo Thailand, så regler er nok ikke som vi kende dem omkring sådan noget. |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 27/08-2014 16:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
Er der nogen her på forummet, der kan forklare mig fordelen ved at eje bolig i udlandet. med mindre det er med fortjeneste for øje. Man bliver jo mere eller mindre "stavnsbundet" til samme sted. At leje giver jo mere frihed til at bevæge sig omkring i verden. Ingen kan jo være klar over om Thailand er det der tæller resten af livet. (er ikke ude på ballade) Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 27/08-2014 17:25
|
|
birkedhoj skrev: Er der nogen her på forummet, der kan forklare mig fordelen ved at eje bolig i udlandet. med mindre det er med fortjeneste for øje. Man bliver jo mere eller mindre "stavnsbundet" til samme sted. At leje giver jo mere frihed til at bevæge sig omkring i verden. Ingen kan jo være klar over om Thailand er det der tæller resten af livet. (er ikke ude på ballade) Tja der kan være mange grunde til at eje / leje,hvis du nu gerne vil være i Pattaya og derfra tage ud i Landet,og du vender tilbage igen og igen år efter år, og du lejer et hus eller en condo til 10 tusind thb,hver måned , bliver det til 1,2 mio på 10 år,det kan du jo godt købe en Condo for,som du så kan nyde på dine gamle dage,eller leje ud,når du så bliver træt af Thailand kan du jo sælge,eller give den videre til dine børn,ja mulighederne er mange,men kan også godt se fordele ved at leje,tror bare det er dyrt på den lange bane hvis du altså bliver ved med at komme det samme sted,du slipper også for at skulle pakke ud og ned,slæbe kufferter med overvægt,når du har en fast garderobe i Thailand,man kunne egentlig sige det samme om Danmark,hvoffer eje et hus her,eller hvorfor eje en bil osv....der er fordele og udlemper ved slt i denne verden du skal bare ta' de rigtige briller på. Redigeret af Klovn d. 27/08-2014 17:31 |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 01/09-2014 05:18
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
Sad lige og læste på andet forum omkring at eje Condo. Husk på kvartdartmeter prisen pr måned der skal betales, som jeg læse det afregnes der en gang om året for det, kan se de skriver det svinger en del fra X-XX baht pr kvm. Ud over det skriver de at man kan være sikker på hvordan man skal betale, hæfter. Dække de faste udgifter igennem kvm prisen alt på ens egen condo. Eller som nogle steder skal man betale sin egen udgifte pr kvm. Plus være med til at dække de mangle indbetaling fra de condo der måske ikke er solgt. Da det "budget" der laves som regel er lavet efter alle Condo er solgt. Ud over det, Kan man forvente at skal smide ekstra i "kassen" hvis der skal laves noget ud over det normal, ved f.eks skade med mere. Bare en infomation til dem der kan bruge det. |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 01/09-2014 08:36
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Jeg har ikke haft alle Bade-dyrets problemer i de 10 år vi har haft Condo, vi betaler til huset, Tv e-net og forsikring 1 gang om året og det er da steget en smule i de 10 år mener ca. 3000 men så er der også sket en hel del veligehold, men mange af de problemer han nævner sker når man begynder at købe før det hele er færdig bygget, og det advare alle kloge om. og det er da en kæmpe fordel at bare pakke håndtasken og rejse når der er en billig bilet, og at vi så er låst fast er jo noget vrøvl vi rejser da altid rundt i Thailand og omegn, og så har vi vores base et godt sted til en billig penge, og det vi spare er vel så det vi rejser rundt for, men naturligvis afhængig af hvor lang tid man er der, kan ikke betale sig for 14 dage. ![]() |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 01/09-2014 16:43
|
|
Jeg betaler 4800 bath eller ca 800 om året og for dem for jeg 24/7 secur,forsikring (mod brand ) tømt affald og gartner der klipper og beskære div.planter rensning af pool og kabel-tv,jeg synes det er kanon billigt,og husk,der er ingen ejendoms-skat i Thailand |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Jeg har ikke haft alle Bade-dyrets problemer i de 10 år vi har haft Condo, vi betaler til huset, Tv e-net og forsikring 1 gang om året og det er da steget en smule i de 10 år mener ca. 3000 men så er der også sket en hel del veligehold, men mange af de problemer han nævner sker når man begynder at købe før det hele er færdig bygget, og det advare alle kloge om. og det er da en kæmpe fordel at bare pakke håndtasken og rejse når der er en billig bilet, og at vi så er låst fast er jo noget vrøvl vi rejser da altid rundt i Thailand og omegn, og så har vi vores base et godt sted til en billig penge, og det vi spare er vel så det vi rejser rundt for, men naturligvis afhængig af hvor lang tid man er der, kan ikke betale sig for 14 dage.