Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Generelt omkring visum og indrejse
 Udskriv debat
Nye visa regler 30 dage + nye 30 dage
phom
Der indføres længere forlængelser af indrejse stempler på 30 dage, de kan nu forlænges med yderligere 30 dage, for bl.a. Danske pas indehavere.

Samtidig bliver det væsentlig svære at opholde sig "evigt" på student visa, i Thailand, da ED visa, nu kun kan gives for højest 90 dage, og maximalt kan forlænges til et år.

http://bangkokpos...nded-visas

Bade-Dyr
Ang ED-Visa.

Vel at man nu i fremtiden skal ud af landet 1 gang om året for at forny sit start ED-Visa er vil til at leve med, Det med 90 dag forlængelse er sådan det har kørt de fleste steder i mange år, Med mindre det var på et University man studeret.

Problemet der "Kan" opstået mange steder, Er testen !!!
Da flere Immigration er begyndt med At "eleven" Nu skal består en Test hver 90 dags, tale, skrive og læse Thai.
Det er jo lidt sær det er Immigration person der skal bestemme "testen", Det er jo ikke sikkeret den person evner at tilpasse deres test, til person klassetrin.
Kan nemt se det kan misbruges af en "sur" Immigration person.

Der er jo mange i landet der aldrig har været 1 dag i skolen, og ikke kan nok.
Det er vel kun fair de teste om folk ren faktiske lære noget, Er det ikke ?

De 2 år i skolen ved Nonthaburi Immigration område jeg gik, blive vi da teste igen og igen. Både på Immigration og på selve skolen hvor Immigration kom og tjekket om vi rent faktiske var i skolen de dage der stod i vores papir..

Det 3 år i skolen skifte jeg til Bangkok Immigration, og her var de total ligeglad om man kunne noget Thai eller ej.

Men kan man læse lidt Thai, Skrive lidt, og forstå lidt Thai, Tro jeg bestemt ikke det bliver svært at være her på ED-Visa/Extension.

Ser ikke ud til de har lavet om på dagene man skal gå i skole for at opfylde kravene for ED-Visa/Extension.
Der har jo været en del snak om det skulle sættes op til 3-4-5 time pr dag.
Så det må da trods alt glæde nogle der ude.

phom
Jeg læste det som om, at du blivet nød til at forlade Thailand en gang om året og ansøge om et nyt ED visa, hvis du vil forsætte, med at opholde dig i Thailand på ED visa.

Om man kan forsætte på den samme sprogskole, eller om man skal finde en ny, kan jeg ikke lige gemmenskue, men det skal din sprogskole nok hjælpe dig med at finde ud af.

Bade-Dyr
Jeps, ud af Thailand hvert år, Det er vi da enige om.
Synes som jeg skrev før, at det er Fair nok.

Du kan som hidtil være på ED-Visa / Extension år efter år, det ser der ikke ud til der er stoppet for.
Det er det mine Thai bekendte på diverse sprog skoler fortæller mig.
De skoler er bare blevet bedt om at sende de elever der har været i Thailand et år eller mere, ud efter et nyt "start ED-Visa", Og ikke ud på Immigration for 90 dags forlængelse.
Og så er alt i orden igen.

Tro selv det bliver kontrollen der kommer til at spille ind.
Man kan jo nu læse at forskellige Immigration personer har afvist folk ansøgning om 90 dags forlængelse (ED) da de mener at eleven burde kunne læse, skrive og tale Thai "perfekt" efter 2 år på ED-Visa / Extension.

Synes trods alt det er meget urimelige at forlange at en elev efter 400 time skal kunne det.
I sær når det er over 2 år periode, altså 200 timer pr år.

Men man burde kunne snakke lidt, kende nogle af de Thai konsonant, og læse en lille smule, trods alt.
Men lukker man i som en østers, Ja så kan det vil tænkes de tro man ikke går i skole ?

Kan huske da jeg starte på min skole i 2011 fik vi en undersøgelse fra et USA Universitet omkring at lære Thai, og husker jeg korrekt stod der lidt over 1100 timer, helst på et år, for at være jævn til god til at læse, skrive samt tale Thai.
Dele vi det ud på 52 uger er det knap 22 timer pr uge.
Tager vi det op imod ED sprog skole 200 time pr år = 3,9 time pr uge.
Kan det vil ikke komme bag på nogle, hvorfor folk "måske" ikke kan nok ?

Jeg har sagt det til folk før, og kan da godt skriver det her også.
Hvis folk er nød til at bruge ED-Visa / Extension for at være lovliget i Thailand.
Og man ikke Gider lære Thai, og gøre noget ud af skolen.

Så tilmeld jeg dog English undervisning på ED-Visa / Extension.
Langt de fleste Danske kan noget, en del English, og vil havde noget nemmere med at klare undervisning, samt en evt test af ens English på et Immigration kontor.
Rigtige mange sprog skole tilbyder English også, og ikke kun Thai.

Bade-Dyr
NEW REGULATIONS FOR THE STUDENT VISA AND WARNINGS

http://www.thaivi..._id=281140

Det er en .doc file med de nye regler uddybet lidt mere for ED-Visa / Extension delen.
Og som sagt ser det ikke ud at mange år i træk bliver et problem, Altså ud over en rejse ud af landet 1 gang om året.

Fandt den igennem Thaivisa her i post #6

http://www.thaivi...d-on-them/

Har selv lavet den om til en pdf file, Men synes ikke at kan se muligheden for at post pdf filer på siden her.
Men efter jeg hente .doc brugte jeg den online Converter til at lave den om til en pdf file.

http://www.docspa...

zapper
phom skrev:

Der indføres længere forlængelser af indrejse stempler på 30 dage, de kan nu forlænges med yderligere 30 dage, for bl.a. Danske pas indehavere.

det koster 1900 baht(ca330 kr) at forlænge de 30 dage.
Men søger du visum inden afrejse fra DK koster det 200 kr.
http://www.thai-c...turist.asp

GAMBIT
Jeg skal for første gang på et Visarun og er lidt i tvivl om hvordan/hvor jeg bedst får forlænget mit visum. Jeg har p.t. et NonB visum Multiple entry, men da jeg har opsagt job vil dette ikke være gældene længere, og jeg vil nu få turistvisum ved indrejse til Thailand fra Cambodia.

Jeg rejser ud af Thailand til Cambodia med fly 8 April - retur 17 april
Jeg formoder at jeg modtager 30 dage turistvisum ved ankomst til Thailand d. 17 april ?

Jeg skal som nogen af jer ved til DK d 7 Juni og vil derfor gerne undgå at skulle over grænsen igen før afrejse til DK.

Skal jeg bare tage til immigrationskontoret efter Visarun og betale for 30 ekstra dage så jeg har 2x 30 dage?

På forhånd tak

zapper
Hej Gambit

Når du rejser ind i Thailand igen, så er du at betragte som nyankommen og har således ret til 30 dage, og ja hvis du besøger immigration i soi 5 Jomtien, så kan du sikre dig yderligere 30 dage. Så du kan være Thailand indtil du rejser til DK uden, at du behøver at gøre andet.
Så nyd ferien inden du kommer hjem til DKSunflower

GAMBIT
Tak Zapper, det bliver dog på Immigrationen i Chiang Mai at jeg må tilkøbe +30 dage, Jomtien må vente til en anden god gang Smile

Tak for svaret så kan jeg tænke på andre ting igen !

Asian Farmer
zapper skrev:

phom skrev:

det koster 1900 baht(ca330 kr) at forlænge de 30 dage.
Men søger du visum inden afrejse fra DK koster det 200 kr.
http://www.thai-c...turist.asp

En lille krølle på den mulighed.... hvis du er Thai gift kan du forlænge med 60 dage for visit wife ;-)
Stadig 1900 BTH

Girobank
http://www.thaigu...lation.png

Asian farmer, hvor står den regel?
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

FarangDingDong
Girobank skrev:

Den er god nok, man skal bare have papirerne iorden. Jeg var sidst paa immigration i oktober 2014 og skrev om det i denne traad:
http://www.thaila...ost_222002

Nu har jeg dog fornyet mit non-O visa for at slippe for det
Livet er for kort til lange underbukser

Asian Farmer
Girobank skrev:

Ved ikke hvor det står...men immigrationen i Korat gjorde mig opmærksom på det for 2 år siden. Og jeg har så benyttet mig af det flere gange siden.
En enkelt gang til Cambodia da de 30 + 60 var udløbet, 14 dage og igen 60 dages visit wife.

FarangDingDong
Der er kommet nye regler igen for et par måneder siden. Jeg måtte gå komme tilbage dagen efter med de ekstra papirer.

Der tog det 45 minutter at komme til. Der var en foran mig som kom fra Fyn og skulle have 2 måneders turist visum. Han var gal. I hans tilfælde skulle han have en invitation fra en ven han skulle besøge.

I mit tilfælde med non - immigration visa manglede jeg lønseddel og årsopgørelse, samt en invitation fra min kone til at komme og bo i et hus som jeg har betalt for

hugoboerge
FarangDingDong skrev:

Der er kommet nye regler igen for et par måneder siden. Jeg måtte gå komme tilbage dagen efter med de ekstra papirer.

Der tog det 45 minutter at komme til. Der var en foran mig som kom fra Fyn og skulle have 2 måneders turist visum. Han var gal. I hans tilfælde skulle han have en invitation fra en ven han skulle besøge.

I mit tilfælde med non - immigration visa manglede jeg lønseddel og årsopgørelse, samt en invitation fra min kone til at komme og bo i et hus som jeg har betalt for

Hvori bestaar de nye regler og hvor er link til dem ?

FarangDingDong
hugoboerge skrev:

FarangDingDong skrev:

I følge ambassaden står det på deres hjemmeside. Det sagde de til manden fra Fyn som påstod at det ikke stod der, men jeg går ud fra at han har overset det.

Jeg checkede den sidst i marts før reglerne blev ændret, men der kunne jeg ikke søge visum fordi jeg ikke havde flybillet. Da jeg endelig vidste hvornår jeg kunne tage afsted købte jeg billet, men var kun 2 hverdage til jeg skulle flyve. Så ikke tid til visa

Asian Farmer
FarangDingDong skrev:

hugoboerge skrev:

FarangDingDong skrev:

I følge ambassaden står det på deres hjemmeside. Det sagde de til manden fra Fyn som påstod at det ikke stod der, men jeg går ud fra at han har overset det.

Jeg checkede den sidst i marts før reglerne blev ændret, men der kunne jeg ikke søge visum fordi jeg ikke havde flybillet. Da jeg endelig vidste hvornår jeg kunne tage afsted købte jeg billet, men var kun 2 hverdage til jeg skulle flyve. Så ikke tid til visa

Smut til Savannakhet og faa 3 mdrs spouse visa for 2000(Visa-O). Kun vielsesattest og blaa bog.
Eller 1 aars med multi entry for 5000.

Visa reglerne er ikke for at begraense antallet af falanger. Men for at kontrollere at det rent faktisk er nogen med penge paa lommen der kommer forbi ;-)

FarangDingDong
FarangDingDong skrev:

Jeg var ude og hente mit pas i går. Jeg var lidt nervøs, men jeg fik visum heldigvis. Jeg var lidt bekymret fordi jeg brugte nøjagtig det samme billede som sidst og i følge reglerne skal foto Max være 6 måneder gammelt. Men jeg lignede mig selv på billedet så det gik fint

John
FarangDingDong skrev:

Jeg var ude og hente mit pas i går. Jeg var lidt nervøs, men jeg fik visum heldigvis. Jeg var lidt bekymret fordi jeg brugte nøjagtig det samme billede som sidst og i følge reglerne skal foto Max være 6 måneder gammelt. Men jeg lignede mig selv på billedet så det gik fint

Tror ikke de kigge så meget på billedet, bare det er der. Jeg har brugt det samme foto de sidste 7 år, og har nu kun 1 billede tilbage, så man kan vel ikke se at jeg er blevet ældre Smile
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
kiml
nogle gange kan man være uheldig, Stod bag ved en mand i Hellerup, som fik billedet afvist han brugte sit pas billed[, nyt billed passet var 7 mdr gammelt. Sadquote]John skrev:

FarangDingDong skrev:

Tror ikke de kigge så meget på billedet, bare det er der. Jeg har brugt det samme foto de sidste 7 år, og har nu kun 1 billede tilbage, så man kan vel ikke se at jeg er blevet ældre Smile[/quote]

Spring til debat: