Se indlæg
 Udskriv debat
Hurtigt svar på visumansøgning - hvad kan det betyde!?
lincoln1242
Måske er der intet at bekymre sig om, men...

Min kæreste har d. 20. august afleveret ansøgning om visum til DK.

I foråret ifm. hendes første visumansøgning i foråret gik der 8 dage fra hun afleverede ansøgningen til hun fik mail om at ansøgningen var behandlet. Og dagen efter kom passet med isat visumsticker. Lynhurtigt, eftersom behandlingstiden iflg. min fætter (der bor i BKK) normalt var ca. 14 dage, men at de kunne 'tillade' sig op til 60 dages behandlingstid.

I dag, d. 25., sender hun mig så kopi af mail fra VFS... den behandlede ansøgning er overleveret til kurerpost - dvs. kun 5 dages behandlingstid, inkl. en weekend! Har nogen af jer oplevet en så hurtig behandling!? Ventetiden til i morgen, hvor hun formentlig får sit pas retur, er ulidelig Wink, og jeg tænker om den ultrakorte behandlingstid kan skyldes at det er et afslag fordi et eller andet komma er sat forkert, eller der mangler nogle oplysninger...

Min fætter hjalp min kæreste med at udfylde ansøgningen første gang; denne gang har jeg udfyldt de rubrikker, så godt jeg kunne, og så har min fætters TH-kone hjulpet med resten. Hendes første besøg i DK forløb uden problemer, ingen overskredne frister el.lign.

Jeg har ingen umiddelbar grund til at formode et afslag. Men synes at den korte sagsbehandlingstid virker, ja, mistænkelig kort! Wink

Anonym Bruger
Forstår godt din overraskelse.

Mon ikke den hurtige ekspedition hænger sammen med "Lav Sæson".?

Hvis, der havde været problemer, vil jeg tro at VFS havde adviseret i deres mail.

Så slap af, uden at kunne garantere, vil jeg tro at den er go' nok.

Webmaster
lincoln1242 skrev:
I foråret ifm. hendes første visumansøgning i foråret gik der 8 dage fra hun afleverede ansøgningen til hun fik mail om at ansøgningen var behandlet. Og dagen efter kom passet med isat visumsticker.

Som du selv skriver så har hun haft visum før, og såfremt betingelserne dengang blev overholdt så er hun jo "nærmest forhåndsgodkendt" og ambassaden/VFS skal sådan set bare udstede et nyt visum uden at rådgive sig med Danmark/Udlændingestyrelsen på nogle måder.

Normalt er maks behandlingstid 15 arbejdsdage, og nu når der ikke er allermest tryk på så burde de selvfølgelig også kunne gøre arbejdet hurtigere - hvilket det jo også tyder på de har gjort i dette tilfælde.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
H_Larsen
Hej

Jeg har oplevet det at få visum på under en uge

Når VFS har et mål på max 14 kalenderdage.

Så de har bare være hurtigt.

Jeg tro de ville bruge mere tid på afslag, da dette kan ankes, så de skal være sikker, når de giver afslag

Så tag det med ro

med venlig hilsen

H_Larsen

lincoln1242
Ja, jeg tænkte også at ansøgningen kom hurtigere igennem fordi hun har søgt og fået visum tidligere uden problemer.

Takker for svar - og venter spændt på svar fra kæresten ca. engang i morgen! Smile

handy
ja vi fik vores med samme dag sidst hun synes ikke passet skulle med postvæsenet retur så hun spurgte om vi kunne komme tilbage inden de lukkede til middag så fin servise....Smile det var i april, når hun har været i DK før skal det vel heller ikke ind over DK US....Smile

TG950
lincoln1242 skrev:

Ja, jeg tænkte også at ansøgningen kom hurtigere igennem fordi hun har søgt og fået visum tidligere uden problemer.

Takker for svar - og venter spændt på svar fra kæresten ca. engang i morgen! Smile

tror ikke at du skal bekymre dig om afslag, jeg vil formode at det bare er gået hurtigt ( uden garanti )

næste gang du ansøger om visa, så vil jeg anbefale dig at gøre det online, bare følg anvisningerne i online
formularen, du kan også downloade alle nødvendige papir som skal fremsendes på formularen.

http://www.nyidan...online.htm

Redigeret af TG950 d. 26/08-2014 21:00
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

lincoln1242
Min kæreste fik i dag sit pas retur med en fin 90-dages visumsticker, så al bekymring var ubegrundet! Wink

lincoln1242
TG950: Vi skrev vores indlæg præcis samtidig Wink Jeg har begge gange benyttet online-invitationen, og må vel sige at det er en succes Wink

Anonym Bruger
lincoln1242 skrev:

Min kæreste fik i dag sit pas retur med en fin 90-dages visumsticker, så al bekymring var ubegrundet! Wink

Tillykke...

Og god tur Nord på Wink

TG950
lincoln1242 skrev:

TG950: Vi skrev vores indlæg præcis samtidig Wink Jeg har begge gange benyttet online-invitationen, og må vel sige at det er en succes Wink

vi bruger også online version hver gang vi skal inviter, det gør hele processen meget nemmer med hensyn til fremsendelse af dokumenter.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

sjusju
Tidl. har var det muligt at følge invitation hvis den var lavet med nem-id.
dvs. kun se at den var modtaget og til sidst godkendt. Har oplevet at det hel skete på en gang, i løbet af 2-3 dage. Dette var i januar.
Nu er der kommet svar igen og jeg kan kun se at der er truffet en afgørelse og Visacentret kan kontaktes for resultatet.
Kan det betyde et afslag eller er det bare en ny stil at de kun oplyser ansøger om resultatet?

peterplyds
hvis jeg er i thailand selv og vil sgr om visum for at få hende hjem hvor lang tid vil det ca tage?

Spring til debat: