Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
CONDO EJET AF FARANG.
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 09/09-2014 12:31
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
En speget sag. Sidder netop nu og er klar med pennen til underskrift... Men, lamperne blinker. Jeg køber Condo af en Thai. Og reglen her er at 51 % af bygningens lejligheder, skal være ejet af en Thai'. Nhå' hvad gør jeg så for at sikre mig, at jeg ikke på et tidspunkt bliver udsat for Thai' benspænd og skal levere MIN lejlighed tilbage, fordi procenten er skredet.? Uha. Og kan jeg overhovedet sælge den videre på et senere tidspunkt.? Mægler siger no problem. Men pludselig bor der måske flere farang's end Thai'er i komplekset. Og hvad sker der så.? Det er sgu ikke så nemt. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 09/09-2014 13:04
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Haaber og formoder at du har en kompetent advokat til at assistere ? Der er nok noget der skal undersoeges foer fyldepennen rammer papiret. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 09/09-2014 13:54
|
hugoboerge skrev: Haaber og formoder at du har en kompetent advokat til at assistere ? Der er nok noget der skal undersøges foer fyldepennen rammer papiret. Advokater, er ikke så meget anderledes end andre her, de vi sgu bare tjene penge.! |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 09/09-2014 14:26
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
DK skrev: En speget sag. Sidder netop nu og er klar med pennen til underskrift... Men, lamperne blinker. Jeg køber Condo af en Thai. Og reglen her er at 51 % af bygningens lejligheder, skal være ejet af en Thai'. Nhå' hvad gør jeg så for at sikre mig, at jeg ikke på et tidspunkt bliver udsat for Thai' benspænd og skal levere MIN lejlighed tilbage, fordi procenten er skredet.? Uha. Og kan jeg overhovedet sælge den videre på et senere tidspunkt.? Mægler siger no problem. Men pludselig bor der måske flere farang's end Thai'er i komplekset. Og hvad sker der så.? Det er sgu ikke så nemt. Det må vel være ledelsen i ejendomskomplekset, der har overblik over, hvor mange procent, der er ejet af thaier. Har du spurgt ledelsen ? |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 09/09-2014 14:29
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
DK skrev: hugoboerge skrev: Haaber og formoder at du har en kompetent advokat til at assistere ? Der er nok noget der skal undersøges foer fyldepennen rammer papiret. Advokater, er ikke så meget anderledes end andre her, de vi sgu bare tjene penge.! Du har sikkert ret, men der maa ogsaa vaere nogle reelle advokat firmaer i Thailand, ellers saa det sloejt ud. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 09/09-2014 16:19
|
OleH skrev: DK skrev: En speget sag. Sidder netop nu og er klar med pennen til underskrift... Men, lamperne blinker. Jeg køber Condo af en Thai. Og reglen her er at 51 % af bygningens lejligheder, skal være ejet af en Thai'. Nhå' hvad gør jeg så for at sikre mig, at jeg ikke på et tidspunkt bliver udsat for Thai' benspænd og skal levere MIN lejlighed tilbage, fordi procenten er skredet.? Uha. Og kan jeg overhovedet sælge den videre på et senere tidspunkt.? Mægler siger no problem. Men pludselig bor der måske flere farang's end Thai'er i komplekset. Og hvad sker der så.? Det er sgu ikke så nemt. Det må vel være ledelsen i ejendomskomplekset, der har overblik over, hvor mange procent, der er ejet af thaier. Har du spurgt ledelsen ? Ja, her og nu procenten, har de sikkert styr på... Og hvad så om nogle år og 80% af ejerne er farangs.? Har hørt om et "nummer" med at man får et andet lejligheds nummer på skødet, for at få det gennem systemet. Og det er måske ikke skide smart senere.! |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 09/09-2014 17:37
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Måske netop derfor skal du allierede dig med en pålidelig advokat. Og - ja - selvfølgelig skal de tjene penge - det skal vi vel alle! |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 09/09-2014 17:50
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
DK skrev: En speget sag. Sidder netop nu og er klar med pennen til underskrift... Men, lamperne blinker. Jeg køber Condo af en Thai. Og reglen her er at 51 % af bygningens lejligheder, skal være ejet af en Thai'. Nhå' hvad gør jeg så for at sikre mig, at jeg ikke på et tidspunkt bliver udsat for Thai' benspænd og skal levere MIN lejlighed tilbage, fordi procenten er skredet.? Uha. Og kan jeg overhovedet sælge den videre på et senere tidspunkt.? Mægler siger no problem. Men pludselig bor der måske flere farang's end Thai'er i komplekset. Og hvad sker der så.? Det er sgu ikke så nemt. Fedt at dine alarmer blinker. Nu ved jeg ikke om du har en Thaikvinde eller venner som du stoler på. Kan du/i ikke tage en tur på landoffice, eller hvor det nu er at man registrerer handlede lejligheder? |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 09/09-2014 18:37
|
vandango skrev: DK skrev: En speget sag. Sidder netop nu og er klar med pennen til underskrift... Men, lamperne blinker. Jeg køber Condo af en Thai. Og reglen her er at 51 % af bygningens lejligheder, skal være ejet af en Thai'. Nhå' hvad gør jeg så for at sikre mig, at jeg ikke på et tidspunkt bliver udsat for Thai' benspænd og skal levere MIN lejlighed tilbage, fordi procenten er skredet.? Uha. Og kan jeg overhovedet sælge den videre på et senere tidspunkt.? Mægler siger no problem. Men pludselig bor der måske flere farang's end Thai'er i komplekset. Og hvad sker der så.? Det er sgu ikke så nemt. Fedt at dine alarmer blinker. Nu ved jeg ikke om du har en Thaikvinde eller venner som du stoler på. Kan du/i ikke tage en tur på landoffice, eller hvor det nu er at man registrerer handlede lejligheder? Ja, men jeg har da proff. assistance. Men selv sælger tør ikke på nuværende tidspunkt, give garanti for at jeg kan købe i mit navn. Men håber som hun siger. Vi er nu i fuld gang med at samle de nødvendige papirer og garantier. Men det endelige blå stempel, får vi først den dag vi står på land office. Hvis vi får det. Iøvrigt stoler jeg ikke på Thai'er i den slags situationer. De gør sgu alt for at mele deres egen kage. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 09/09-2014 18:59
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Det er hammer godt at du melder ud på forummet, at du har de rette briller på. Håber at det maner til forsigtighed, for andre kommende købere der læser denne tråd. |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 09/09-2014 19:21
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 513 |
Dk, Hvorfor overhovedet købe noget ? der er jo så meget til leje alle vegne, og for billige penge, pak pengene og evt. langtidslej noget, og så kan man sove roligt og være uden bekymringer for evt. tabte penge, tja, det var bare hvad jeg til enhver tid ville gøre ang. Thailand. Mvh,
Nahm |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 09/09-2014 19:34
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
DK skrev: OleH skrev: DK skrev: En speget sag. Sidder netop nu og er klar med pennen til underskrift... Men, lamperne blinker. Jeg køber Condo af en Thai. Og reglen her er at 51 % af bygningens lejligheder, skal være ejet af en Thai'. Nhå' hvad gør jeg så for at sikre mig, at jeg ikke på et tidspunkt bliver udsat for Thai' benspænd og skal levere MIN lejlighed tilbage, fordi procenten er skredet.? Uha. Og kan jeg overhovedet sælge den videre på et senere tidspunkt.? Mægler siger no problem. Men pludselig bor der måske flere farang's end Thai'er i komplekset. Og hvad sker der så.? Det er sgu ikke så nemt. Det må vel være ledelsen i ejendomskomplekset, der har overblik over, hvor mange procent, der er ejet af thaier. Har du spurgt ledelsen ? Ja, her og nu procenten, har de sikkert styr på... Og hvad så om nogle år og 80% af ejerne er farangs.? Har hørt om et "nummer" med at man får et andet lejligheds nummer på skødet, for at få det gennem systemet. Og det er måske ikke skide smart senere.! DK skrev: Ja, men jeg har da proff. assistance. Men selv sælger tør ikke på nuværende tidspunkt, give garanti for at jeg kan købe i mit navn. Men håber som hun siger. Vi er nu i fuld gang med at samle de nødvendige papirer og garantier. Men det endelige blå stempel, får vi først den dag vi står på land office. Hvis vi får det. Iøvrigt stoler jeg ikke på Thai'er i den slags situationer. De gør sgu alt for at mele deres egen kage. Mon ikke du bør overveje, om du skal købe condo i Thailand overhovedet ? Hvis du allerede nu er urolig for, hvad der eventuelt kan ske om nogle år, så er det måske bedre at lade være ? I øvrigt lyder det ikke til, at du har spurgt ledelsen i ejendommen ? Der er vel også en bestyrelse, som du kan spørge til råds. De skulle da gerne vide, hvordan ejerskabet fordeler sig. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 10/09-2014 03:09
|
OleH skrev: Mon ikke du bør overveje, om du skal købe condo i Thailand overhovedet ? Hvis du allerede nu er urolig for, hvad der eventuelt kan ske om nogle år, så er det måske bedre at lade være ? I øvrigt lyder det ikke til, at du har spurgt ledelsen i ejendommen ? Der er vel også en bestyrelse, som du kan spørge til råds. De skulle da gerne vide, hvordan ejerskabet fordeler sig. Det er da muligt at jeg ikke skulle købe Condo i Thailand... Men nu har jeg besluttet at gøre det. Og så er det jo ikke ulovligt at tænke sig om og undersøge, hvilke problemer som kan opstå, inden man springer ud i det. Andre her, kunne måske også få glæde af de informationer jeg kan bidrage med. Tråden her, har ihvertfald allerede hjulpet mig. Gennem DTW, har jeg mødt et medlem som selv har prøvet "turen" og er inde i alle aspekter vedr. køb af Condo. Han har haft mine papirer til gennemsyn og i morges, lå dette i min indbakke.: Kære XXXXXX Jeg har en glædelig nyhed til dig, din condo som i starten har været ejet af en Bank,( ligesom min ) blev købt af en Thai,som derefter solgte til Farang ! Som igen solgte til den nuværende ejer,som rigtigt nok er den som er på ID-kort.....altså din condo har været ejet af en udlænding som nr.3 ejer, jeg kan ikke se noget problem, dit skøde ligner mit......nu mangler der kun dit navn :-) god tur til Land-Office og Tillykke Så nu "kører" processen og jeg vender tilbage når vi i løbet af en uges tid, forhåbentlig har fået mit navn på skødet samt de nødvendige stempler. |
|
|
|
| 1viggovax |
Lagt på d. 10/09-2014 04:39
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 376 |
til lykke med efter alle de sten der er vendt, er det i jomtien du har købt![]() |
|
|
|
| Anjin |
Lagt på d. 10/09-2014 08:51
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 170 |
@DK Til lykke med din beslutning om køb ![]() Fandt du svar på de spørgsmål du startede med i trådens start ? = "Men, lamperne blinker. Jeg køber Condo af en Thai. Og reglen her er at 51 % af bygningens lejligheder, skal være ejet af en Thai'. Nhå' hvad gør jeg så for at sikre mig, at jeg ikke på et tidspunkt bliver udsat for Thai' benspænd og skal levere MIN lejlighed tilbage, fordi procenten er skredet.? Uha. Og kan jeg overhovedet sælge den videre på et senere tidspunkt.? Mægler siger no problem. Men pludselig bor der måske flere farang's end Thai'er i komplekset. Og hvad sker der så.?" |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 10/09-2014 10:17
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 378 |
Anjin Det er vel ganske indlysende, hvis kvota for de 51 er opbrugt, kan DK jo ikke eje noget, men han kan vel gøre som så mange andre... finde stråmænd... Jeg ville ikke turde efter hvad jeg har set herude igennem rigtig mange år... men sådan er vi jo forskellige... ![]() |
|
|
|
| Anjin |
Lagt på d. 10/09-2014 10:33
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 170 |
@Mukke Ja, det kan jeg godt følge dig i, at hvis de 51% allerede ér ejet af andre osv. Men hvis det er sådan det fungerer - at ikke-Thaier kun kan købe,hvis ejerprocenten er under de 51, så er det jo dét som er svaret på DK s åbningsspørgsmål (jeg ved ikke selv hvordan det styres i praksis) . Hvis det styres på den facon, så er man jo også nødt til at have en instans hvor dette styres (land office eller lign), og så må det være dér, at DK og andre kan forehøre sig om den aktuelle procent samt sikkerheden overfor , at en fremtidig overskridelse ikke kan ramme DK som ejer. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 10/09-2014 16:36
|
Anjin skrev: @Mukke Ja, det kan jeg godt følge dig i, at hvis de 51% allerede ér ejet af andre osv. Men hvis det er sådan det fungerer - at ikke-Thaier kun kan købe,hvis ejerprocenten er under de 51, så er det jo dét som er svaret på DK s åbningsspørgsmål (jeg ved ikke selv hvordan det styres i praksis) . Hvis det styres på den facon, så er man jo også nødt til at have en instans hvor dette styres (land office eller lign), og så må det være dér, at DK og andre kan forehøre sig om den aktuelle procent samt sikkerheden overfor , at en fremtidig overskridelse ikke kan ramme DK som ejer. Jeg har i dag været på ejendommens kontor og fået udskrevet en liste over den procentuelle fordeling. Iflg. den, ligger mit køb lige indenfor grænsen. Vi taler om de ca. 49.% som farang må eje. Som det ser ud nu, vil jeg være den sidste farang, som kan købe lejlighed i komplekset, af en thai. Som tidl. nævnt stoler jeg ikke en skid på thai'er i disse situationer. Ser derfor frem til mødet med mine rådgivere på fredag, hvor tingene forhåbentlig falder på plads. |
|
|
|
| hiks |
Lagt på d. 10/09-2014 21:26
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 209 |
tillykke, ja det er billigt og leje, men det er stadig ok priser at købe, men som priserne stiger på jord og der bliver mindre af det, må man nok forvente det bliver dyre i fremtiden. landoffice ved procent deling, hvis de ikke viste det, ville folk snyde i stor still. Man kan godt købe fra en thai, men i 29 ud af 30 tilfælde er falang name fyldt op, du kan få en kopi og selv køre op og tjekke, og samtidig kan de oplyse hvad det koster dig at skifte ejerskab Det skal siges thaièr, russer og kineser investerer rigtig mange penge i condoèr, der er altså mange thai`er med større virksomheder som investere i condo, så længe kina buldre derud ad, som er vækst motoren i asien, så går det også godt i thailand. Køb nu ikke noget med kæmpe pool, som man ser skyder i vejret PT. det blir dyrt at holde vedlige i fremtiden, tænk bare på hvis noget skal rep. og alt vandet skal tømmes, fordampning pr. dag, el til pumper, vedligholdse af pumper, stigende materiale priser mm. tjek hvordan solens bane er, for det kan bliver rigtig varmt hvis du har for meget direkte sol, og dyre at køle. hvordan vender altanen i forhold til solen, selv når solen er væk kan det ta 8 timer før murerne er kølet ned. dit køb er som at sætte pengene i banken, men til en højere rente, og du for dem igen når du sælger..... Redigeret af hiks d. 10/09-2014 21:41 |
|
|
|
| kisser |
Lagt på d. 11/09-2014 16:14
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 170 |
DK skrev: OleH skrev: Mon ikke du bør overveje, om du skal købe condo i Thailand overhovedet ? Hvis du allerede nu er urolig for, hvad der eventuelt kan ske om nogle år, så er det måske bedre at lade være ? I øvrigt lyder det ikke til, at du har spurgt ledelsen i ejendommen ? Der er vel også en bestyrelse, som du kan spørge til råds. De skulle da gerne vide, hvordan ejerskabet fordeler sig. Det er da muligt at jeg ikke skulle købe Condo i Thailand... Men nu har jeg besluttet at gøre det. Og så er det jo ikke ulovligt at tænke sig om og undersøge, hvilke problemer som kan opstå, inden man springer ud i det. Andre her, kunne måske også få glæde af de informationer jeg kan bidrage med. Tråden her, har ihvertfald allerede hjulpet mig. Gennem DTW, har jeg mødt et medlem som selv har prøvet "turen" og er inde i alle aspekter vedr. køb af Condo. Han har haft mine papirer til gennemsyn og i morges, lå dette i min indbakke.: Kære XXXXXX Jeg har en glædelig nyhed til dig, din condo som i starten har været ejet af en Bank,( ligesom min ) blev købt af en Thai,som derefter solgte til Farang ! Som igen solgte til den nuværende ejer,som rigtigt nok er den som er på ID-kort.....altså din condo har været ejet af en udlænding som nr.3 ejer, jeg kan ikke se noget problem, dit skøde ligner mit......nu mangler der kun dit navn :-) god tur til Land-Office og Tillykke Så nu "kører" processen og jeg vender tilbage når vi i løbet af en uges tid, forhåbentlig har fået mit navn på skødet samt de nødvendige stempler. Der skulle ikke være problemer med køb af lejligheder, condo m.m. Der er ikke noget der hedder 51%, men 100% ejen a den der har skødet. Det er kun land, altså jord. Du kan eje huset, men ikke jorden. Så er det der skal være en bestyrelse af thai på 51%. Men ikke condoer! ![]() |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.