Se indlæg
 Udskriv debat
Momondo
kiml
Hej forum er der nogle som har haft samme oplevelse. Søgte i går efter flybillet på Momondo, jeg finder en til 6803 kr hos flybilllet.dk går vidre til bestilling.
billetten desvære udsolgt, men vi har så nogle andre som er billigere med en masse stop.
tilbage til Momondo. nedenfor i sidste line er der ca 6 udbydere af samme billet det samme gentager sig hos alle sammen...... desvære igen billet.
sletter min cokies og venter et par timer med at søge, prisen var hævet til 7171 kr okay prøver lige at bestille engang til, denne gang var der 8 udbydere prøvede dem alle for at se om der var billetter.
jeg mener at der et program på Momondo som sidder og overvåger hvad man søger på. Ved godt at de skriver at de ikke har noget med billetten at gøre , men noget er der galt, det var forøvrigt Thair Air.
mener også at det spild af min og andres tid at side og søge på billetter der ikke er tilgængelige

Thomas72
Jeg havde en lignende oplevelse for ca. en måned siden. Jeg søgte efter de billiges billetter med ikke alt for lange rejsetider. Fandt Turkish Airlines til uden 5000- med rejsetid på 19 timer hver vej, med transittid fra AAL. Jeg ville selvfølge slå til og blev henvist til udbyderen, men billetten var udsolgt. Jeg mener det var Kilroy.
Dagen efter stod det dog heller ikke på Momondo mere, billetterne blev åbenbart hurtig udsolgt.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

vandango
Når man søger på flybilletter skal man altid sætte internet browseren til "private browsing", så ricikerer man ikke at priserne ændrer sig fra gang til gang.

Husk og at prøve den svenske www.momondo.se de kan nogle gange være billigere.

maik
Har været udsat for lignende hos både Momondo og Skyscanner - over et halvt år siden.
I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
jh
vandango skrev:

Når man søger på flybilletter skal man altid sætte internet browseren til "private browsing", så ricikerer man ikke at priserne ændrer sig fra gang til gang.

Husk og at prøve den svenske www.momondo.se de kan nogle gange være billigere.

Hvordan sætter internet browseren til privat browsing,det kan jeg ikke finde nogle steder på min pc kører Windows 7.Momondo.se har jeg prøvet flere gange har nu aldrig fundet noget biligere der end Dk.

vandango

https://www.googl...e+browsing

jh

Oki Van den er feset ind.Tak for det.

farao54
Jeps.. Jeg var ude for dette for en del år siden... Kontaktede forbrugerprogrammet 'Fakta' (som det hed dengang). De tog fat på opgaven, og pludselig var priserne rettet, inden Fakta nåede at kunne dokumentere det.
Dette er hvad jeg fandt ud af dengang:
Søge portaler har ikke noget ud af at 'lyve' om priserne.
Portalerne sender ganske enkelt en forespørgsel til de udbydere af billeter, som de har registreret. Det er så de enkelte udbyderes priser, som vises på portalerne.
Udbyderne har tilgengæld en masse ud af at lokke folk ind i butikken.. I mit tilfælde blev det først afsløret at billetten fatisk ikke var til rådighed EFTER jeg havde indtastet ALLE oplysninger om mig selv... Det var årsagen til min store vrede, da det stod på over adskillige uger...
Da udbyderen fandt ud af at jag havde pudset Fakta på dem, skete der ting og sager... Sagen er den, at udbyderen får sine priser ved at kontakte de forskellige flyselskaber (elektronisk)... Og hvis de ikke kontakter dem jævnligt bliver priserne ikke opdateret... Så hvad er mere fristende end at undlade at forespørge flyselskaberne, når de ligenu ligger inde med billige priser...
Så det er sagens kerne.. Heldigvis kan man vurdere den enkelte udbyder, og jeg anbefaler at man både selv vurderer dem, men også læser hvad andre har skrevet... For der er nogle udbydere, der ikke er helt så fine i kanten..
:-)

jh
farao54 skrev:

Jeps.. Jeg var ude for dette for en del år siden... Kontaktede forbrugerprogrammet 'Fakta' (som det hed dengang). De tog fat på opgaven, og pludselig var priserne rettet, inden Fakta nåede at kunne dokumentere det.
Portalerne sender ganske enkelt en forespørgsel til de udbydere af billeter, som de har registreret. Det er så de enkelte udbyderes priser, som vises på portalerne.
Udbyderne har tilgengæld en masse ud af at lokke folk ind i butikken.. I mit tilfælde blev det først afsløret at billetten fatisk ikke var til rådighed EFTER jeg havde indtastet ALLE oplysninger om mig selv... Det var årsagen til min store vrede, da det stod på over adskillige uger...
Da udbyderen fandt ud af at jag havde pudset Fakta på dem, skete der ting og sager... Sagen er den, at udbyderen får sine priser ved at kontakte de forskellige flyselskaber (elektronisk)... Og hvis de ikke kontakter dem jævnligt bliver priserne ikke opdateret... Så hvad er mere fristende end at undlade at forespørge flyselskaberne, når de ligenu ligger inde med billige priser...
Så det er sagens kerne.. Heldigvis kan man vurdere den enkelte udbyder, og jeg anbefaler at man både selv vurderer dem, men også læser hvad andre har skrevet... For der er nogle udbydere, der ikke er helt så fine i kanten..

Det med ikke helt fine i kanten,prøvede jeg for ca 4 år siden ved BUDJET jeg købte en billet til god pris+alle gebyrer for at betale med kort sædevalg osv osv fik en bekræftelse på mail.Ca 3 timer efter kommer så en ny mail at der ikke er billketter på det tidspunkt jeg har valgt,de trak på kortet Mandag Tirsdag fik jeg beløb tilbage på nær de 240kr i gebyrer prøvede at kontakte dem men fik aldrig svar.Det kalder jeg sku bondefangeri af værste slags. BUDJET er det samme som GOLEIF.Så hver gang jeg søger billet er de 2 blaklistet.

Rasmus
Det er et helt og ganske almindligt fænomen, at billetpriserne stiger i takt med éns søgninger på div. Websider som udbyder flybilletter.

Årsagen er ganske simpel og lige til:
Desto stører søgning på enkelte afgange/destinationer – desto højre priser! Og ikke nok med det, så efterlader man sig et lille ”spor” på Websiden i form af sin IP-adresse, og ikke mindst sit MAC-nummer på sin PC..! Dog gemmes ikke disse oplysninger i særligt lang tid på de enkelte Websøgemaskiner. Almindeligvis slettes disse oplysninger automatisk igen efter ca. én uges tid.
Grunden til dette lille ”trick” på Websider som udbyder flybilletter – er at få folk til at gå i panik og købe deres billet netop der, her og nu ..!
Nogle Websider som udbyder flybilletter Online, er ovenikøbet så frække at de oplyser at der ”kun” er 6 eller 8 billetter tilbage på den søgte afgang – igen et forsøg på at få folk til at gå i panik og købe deres billetter netop hos dem ..!

Årsag:
Jo flere billetter den enkelte Webside sælger, desto stører bliver deres egen fortjeneste, i form af returkommission fra flyselskaberne. (læs: profit)
Mere kompliceret er det altså ikke ..!

Så mit råd er ganske simpelt:
Søg efter flybillet til Thailand på egen PC på et givet afrejsetidspunkt som passer dig bedst, og noter dig prisen. Derefter foretager du selv samme søgning dagen efter, nu bare fra én anden PC med et andet IP og MAC nummer. Her vil man med stor sandsynlighed opdage at prisen nu kan varier helt op til 4-500 kr. Passer prisen og afrejsetidspunktet dig - slår du til og køber din billet.

Rasmus

farao54
jh skrev:

farao54 skrev:

Det med ikke helt fine i kanten,prøvede jeg for ca 4 år siden ved BUDJET jeg købte en billet til god pris+alle gebyrer for at betale med kort sædevalg osv osv fik en bekræftelse på mail.Ca 3 timer efter kommer så en ny mail at der ikke er billketter på det tidspunkt jeg har valgt,de trak på kortet Mandag Tirsdag fik jeg beløb tilbage på nær de 240kr i gebyrer prøvede at kontakte dem men fik aldrig svar.Det kalder jeg sku bondefangeri af værste slags. BUDJET er det samme som GOLEIF.Så hver gang jeg søger billet er de 2 blaklistet.

Det var netop disse 2 selskaber jeg også havde erfaringer med, og sjovt nok passer perioden også...
Også jeg har blavklistet dem, ligesom jeg har skrevt på portalen og advaret andre om at benytte dem.

mugge
mmm.har ikke helt den stor tiltro til momondo. Jeg søgte på en billet til Hat Yai via BKK. Den kostede 7600 kr..men søgte jeg kun til BKK og derefter en ny søgning BKK-HDY var den samlede pris 5400 kr..
det er da mærkeligt ..

milex
Momondo sælger ikke billetter.

Momondo indsamler blot priser fra de forskellige udbydere af billetter og præsenterer dem for dig.

Så det er udbyderne der har forskellige pris-strukturer afhængig af hvad du søger på.

Spring til debat: