Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Turist visum til Thailand
 Udskriv debat
Departure card væk
moerk5002
Jeg har tabt mit departure card da jeg rejste ind for 3 måneder siden. Det blev ikke sat fast i passet i lufthavnen som de plejer.

Er der nogen som ved hvad der sker når jeg engang skal ud igen.....?

Har lige været ude på immigration og fået 90 dages rapport og de sagde ikke noget.

ThaiFar
For mange, mange aar siden tabte jeg ogsaa mit arrival/departure card. Jeg gik paa Immigrationen i Suan Phlu, Bangkok, hvor jeg blev sendt ind paa et kontor hvor de havde kaempe stakke af arrival cards.

Jeg fik saa en tyk stak af kort udleveret og fik besked om at finde mit eget kort. Det gjorde jeg saa og fik udstedt et nyt. Jeg husker ikke om det kostede noget. Men behandlingen var fin.

Hvis du bor taet paa en Immigration, saa tag derhen personligt. Hvis ikke, ring til det kontor hvor du tilhoerer og normalt bruger. Spoerg dem hvad du skal goere for ikke at have nogle problemer ved udrejse.

90 dages rapportering checker ikke om du har et departure kort eller ej, det er ikke deres job.

moerk5002
De spurgte faktisk efter det på immigration, men kommenterede ikke på det da jeg sagde det var væk.... Det var først da jeg var kommet hjem, jeg begyndte at tænke på om det kunne give problemer senere ved udrejse....

Asian Farmer
Du får bare et nyt ved indtjekning i lufthavnen. Har jeg gjort flere gange uden problemer.

moerk5002
Asian Farmer skrev:

Du får bare et nyt ved indtjekning i lufthavnen. Har jeg gjort flere gange uden problemer.

Ja men kortet er jo stemplet med indrejse dato...... ved godt det også står i passet, men alligevel......

Boes
Alt findes registreret , for at undgå ventetid, den dag du rejser ud bør du gå til narmeste immigration opvise dit pas og vips har du et nyt departure card...
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

L
Da vi skulle hjem her i juli 2014 var min kones også væk da vi skulle vise pas.

Drengene og jeg blev sendt igennem paskontrol og det gav lidt kaos fordi de ikke kunne forstå at mor blev tilbageholdt og min kone panikkede da også lidt.

Men der skete altså ikke andet end at min kone udfyldte bare et nyt kort og vi blev vel kun ca 15 min forsinket.

Rasmus
De sidste 2 gange min store datter (21 år gl.) har været i Thailand, har hun også mistet sit hvide Departur Card. Ingen af gangene gav det anledning til problemer – dog fik hun en venlig formaning om at passe bedre på det i fremtiden. Om det så har noget at gøre med at hun besidder både et svensk og et Thai-pas, skal jeg ikke kunne sige.
Sidste gang vi rejste hjem sammen (her i sommers) sagde den venlige betjent i grænsekontrollen, at hun fremover skulle - ind og udrejse - på sit Thai-pas, men fremvise sit svenske pas samtidigt. På den måde skulle et Departur Card være ligegyldigt for Thaier (?)
Mit eget Departur Card sad godt nok klipset fast i mit pas ved udrejsen, men der stod ikke noget som helst på kortet, kun et eller andet farvet Thai stempel. Samme venlige grænsebetjent rystede bare på hoved, og bad mig underskrive kortet. Hele seancen med min datter og jeg, tog mindre end 10 minutter..!

Med ca. 18-20 millioner turister som går gennem grænsekontrollen i Bangkok lufthavn om året, er manglende Departur Card hverdagskost for dem, og kan umuligt give anledning til de helt store armbevægelser eller bekymringer. Smile

Rasamus

Spring til debat: