Se indlæg|
originalt windows 8.1
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 10/11-2014 09:31
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 378 |
Så fik jeg endelig købt mig det originale windows 8.1 peofessional.... Ja selv på landet har de nu fået dem, men men mit internet sucks. Jeg er på 10 minutter og skal så starte forfra igen... Lidt irriterende når man ser en film... Jeg fik for nylig installeret et 30 MB download og 5 mb upload hos TOT, så jeg ringede til dem, og de sendte også 2 mand stærk for at løse problemet, men da de fandt ud af jeg havde windows 8.1, måtte de melde pas, for dette program stiller for mange spørgsmål til TOTs internetforbindelse, hvorfor jeg blive afbrudt hele tiden... Lyder da som en joke synes jeg, men er der andre der er ude for det samme, og hvordan kan man løse det problem... |
|
|
|
| Hymmer |
Lagt på d. 10/11-2014 10:12
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
Der kan være andre årsager... Enten har du programmer som kører allerede ved opstart og tager af din internet hastighed...Du kan kontrollere det ved at gå ind og se hvilke programmer der kører. Et andet problem kan være du har hente virus,-spyware som tit er grunden til et langsomt internet...der findes en masse gratis programmer til fjernelse af spyware derude. Der ligger i Windows et tool som kan afhjælpe og reparere fejl ved din netforbindelse...gå ind i kontrolpanelet find Internet/netværk og tryk på fejlfinding. Hvis du kører på WI-FI kan problemet ligge i routeren hvis ikke andre bruger nettet på samme tid som dig. Hvis mange er bruger det på samme tid opstår der ofte flaskehalse og dermed en dårligere forbindelse, er der mange brugere til en enkel router så gælder det om at have en router der kan følge med...selv om du har den hastighed du nu har så er det ikke sikkert du har den hastighed på WI-FI det kommer igen an på din router og med hvilken hastighed den sender signalet videre ...og selvfølgelig skal dit netværk være sikret med en ordentlig kryptering sådan dine naboer ikke bruger dit netværk og sætter din hastighed ned ![]() Håber du kan bruge lidt af dette... |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 10/11-2014 10:18
|
Hymmer tak for dit svar, og jeg forstår godt hvad du mener, men TOT folkene påstår at Windows 8.1 ikke kan arbejde med deres internet, og det mener jeg er noget vås, men det er jo Thailand, så alt er muligt... Mine naboer kan ikke bruge mit net, og min router er af en sådan beskaffenhed, at den kan tage 5 computere uden problemer... |
|
|
|
| VIP |
Lagt på d. 10/11-2014 11:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 567 |
Mukke skrev: Hymmer tak for dit svar, og jeg forstår godt hvad du mener, men TOT folkene påstår at Windows 8.1 ikke kan arbejde med deres internet, og det mener jeg er noget vås, men det er jo Thailand, så alt er muligt... Mine naboer kan ikke bruge mit net, og min router er af en sådan beskaffenhed, at den kan tage 5 computere uden problemer... Havde du samme problem med win 7. tidligere? Har du eller dine naboer en computer med win 7 installeret ? Hvis ja, kan i teste om problemet stadig er der. Er det det, kan i aflive TOT forklaringen. >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 10/11-2014 13:01
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Mukke skrev: Hymmer tak for dit svar, og jeg forstår godt hvad du mener, men TOT folkene påstår at Windows 8.1 ikke kan arbejde med deres internet, og det mener jeg er noget vås, men det er jo Thailand, så alt er muligt... Mine naboer kan ikke bruge mit net, og min router er af en sådan beskaffenhed, at den kan tage 5 computere uden problemer... Er fuldstændig enig med dig. Hvis TOT kan levere ordentligt internet til din router, skal en hvilken som helst windows nok klare resten. De har fyldt dig med en gang bullshit. |
|
|
|
| Hymmer |
Lagt på d. 10/11-2014 14:13
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
Dit styresystem her Windows 8.1 og din internet opkobling har ikke noget at gøre med hinanden. Din forbindelse er imellem din pc og en evt wireless router ellervia stik til samme. Internettet kan ikke se hvilket styresystem du har, så den begrundelse med at Win 8.1 ikke duer med TOT's forbindelse passer ikke. Nu sidder jeg jo endnu i DK. men her ved jeg at specielt TDC lover en forbindelse noget ligende din, men det de glemmer at fortælle er at de oplyste hastigheder er max hastigheder, kort fortalt er TDC's net lavet på en sådan måde at jo flere mennesker der bruger det på samme tid, jo lavere bliver hastigheden. Dette sker pga. "flaskehalse" i centralerne fx. ude på landet. Og er man så fx privatkunde bliver man altid smidt bagest i køen ud fra devisen at firmakunder først. En let måde at forklare det på er at fx. TDC og sikkert osse TOT stadig bruger kobberledninger og de kan godt overføre den datamængde som din forbindelse har, men hvis 100 eller 1000 TDC kunder er på samtidigt så kniber det gevaldigt. Har man derimod fibernet (lyslederkabel) er der ingen problemer. Og til sidst en wireless router kan sagtens have 5 pc'er opkoblet, men selv om du har 30 mb down/ 5mb upload kan det godt være at din router kun sender fx 10 mb og er der 5 pc'er i netværket er der kun 2mb til hver. Hvis du har mulig for det prøv at teste din hastighed her : http://www.speedt... Og alt efter hvordan din hjemmenetværk er bygget op så start med en direkte dvs. med ledning hvor det kommer ind i huset, derefter direkte fra din router og til sidst wireless. Og gerne på forskellige tidspunkter. Hvis det viser sig at din hastighed er utrolig god når ikke mange mennesker er online er årsagen som beskrevet ovenfor. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 10/11-2014 15:03
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Og routeren kan også være konfigureret forkert. Tag bare feks. en funktion som hedder QoS. Quality of service. Er funktionen slået til, bliver din internethastighed reduceret til en lille brøkdel. Og så er der noget med afstanden til telefonselskabet, de gamle TDC problemer. Og når man kigger op i luften, er der båndsalat og rod på kablerne. Har jo selv lysleder kabel med vist nok 60/60 mbit her in Danmark. Har vist nok 6/1 i Thailand hos 3BB, svine godt internet er meget tilfreds. WiFi routeren kører supergodt. Redigeret af vandango d. 10/11-2014 15:17 |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 11/11-2014 02:52
|
Hej Internet hastigheden er altid den samme næsten, hvis anderledes 40 MB og mere.. Jeg har lige fået dette nye fiber, ny router og en box mere. Hymmer de andre laptops jeg har har dette windows starter, og der er der ingen problemer med udfald overhovedet, så et eller andet halter, for det er kun den helt nye laptop med windows 8.1 der har problemer... Jeg vil tage laptoppen ned til shoppen igen, så må de finde ud af hvad der er galt, for det var en meget dyr laptop med det hele, men måske har den for meget ![]() |
|
|
|
| savarden |
Lagt på d. 11/11-2014 06:33
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 226 |
Der er et par spørgsmål som skal afklares. 1) Start med at sætte et kabel direkte i pc´en og check hastigheden på f.eks http://www.speedt... , er hastigheden stabil her ? 2) Hvilken router benytter du ? og er den firmware opgraderet ? (Se producentens hjemmeside 3) Check producentens hjemmeside for driver til din maskine og få dem opdaterede især til dine netværkskort trådløs og kablet. Dette da der tit ikke er installeret korrekte fra stedet hvor den er købt eller alternativt at der er kommet fejl rettelser. Giv os herefter en melding ![]() |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 11/11-2014 08:40
|
savarden. Har nu checket med din speedtest og ikke tots.. Er meget konstant over de 3 timer jeg har testet mellem 25MB til 35 MB download og en næsten konstant upload på 5,2 MB upload, så det må vel siges at være i orden. Jeg ved ikke hvad der er sket, for skarp er jeg altså ikke i dette EDB, men jeg gik ind på opstarts proceduren, og slettede en masse, for at nøjes med Google.com og ikke de 10 andre i denne opstart... Ved altså ikke hvad der sket men nu køre det hele perfekt, og har gjort det i mere end 3. timer... Måske er det bare et tilfælde eller hvad ved jeg.... |
|
|
|
| Mukke |
|
savarden. Har nu checket med din speedtest og ikke tots.. Er meget konstant over de 3 timer jeg har testet mellem 25MB til 35 MB download og en næsten konstant upload på 5,2 MB upload, så det må vel siges at være i orden. Jeg ved ikke hvad der er sket, for skarp er jeg altså ikke i dette EDB, men jeg gik ind på opstarts proceduren, og slettede en masse, for at nøjes med Google.com og ikke de 10 andre i denne opstart... Ved altså ikke hvad der sket men nu køre det hele perfekt, og har gjort det i mere end 3. timer... Måske er det bare et tilfælde eller hvad ved jeg.... |
|
|
|
| Mukke |
|
|
|
|
| savarden |
Lagt på d. 11/11-2014 18:19
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 226 |
ville anbefale dig at køre en fuld scan med et af følgende produkter : https://www.malwa... eller denne : http://www.safer-...ng.org/dl/ Husk i begge tilfælde at installere free version mvh Savarden |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 18/11-2014 08:59
|
savarden bare for at afslutte dette med denne Windows 8.1... Jeg prøvede alt og intet hjalp med hensyn til TOT.s opkobling, men nu har jeg lige haft det 3. team fra TOT på besøg, som åbenbart ved mere end de andre, der har været her... De forklarede der var mere til dette Windows 8.1 end som så, så de ændrede nogle koder på den maskine der havde dette, men det gav så problemer for dem med Windows 7.... ALT er nu okay med ny router og andet...men jeg kan altså ikke forklare hvad de har gjort, ud over alt virker nu.. Takker for hjælpen.. Redigeret af Mukke d. 18/11-2014 09:26 |
|
|
|
| karstenf |
Lagt på d. 18/11-2014 18:50
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 130 |
Hej Har prøvet med driver til det trådløse net fra microsoft det kunne kører ca 5 opload. Skiftede til driver fra pc leverandøren nu kan den klare 85 opload og download som forventet. Køre med router fra dlink og fiber 90/90. Der skrives en del om dette problem ude på det store net. Googl er din igen min redning. Hvad koster en 8.1 pro da jeg overvejer at skifte fra en 8.1 home? Håber at dette kan hjælpe andre med at få lidt fart på deres trådløse net. Karsten |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 21/11-2014 09:47
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
Mukke skrev: Hej Internet hastigheden er altid den samme næsten, hvis anderledes 40 MB og mere.. Jeg har lige fået dette nye fiber, ny router og en box mere. Hymmer de andre laptops jeg har har dette windows starter, og der er der ingen problemer med udfald overhovedet, så et eller andet halter, for det er kun den helt nye laptop med windows 8.1 der har problemer... Jeg vil tage laptoppen ned til shoppen igen, så må de finde ud af hvad der er galt, for det var en meget dyr laptop med det hele, men måske har den for meget ![]() Det er vel det, der hedder Fiber2you, Må man spørge, hvor meget det kostede at få installeret ? |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 21/11-2014 09:57
|
Nul kroner at installere, men jeg betalte jo også for programmet |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.