Se indlæg|
færre russere
|
|
| Dagbogen |
Lagt på d. 17/12-2014 15:47
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 14 |
Det ser ud til at vi snart kan få mere for vores penge ifølge http://finans.dk/...rte%C2%AB/ Flashback fra 1998: »Forbered jer på mere smerte« Store globale økonomiske bevægelser kan få markante konsekvenser, vurderer analytiker. Den russiske rubels nedsmeltning får hedgefondmanager Stephen Jen fra SLJ Macro Partners LLP til at tænke på situationen i 1997-98. Dengang blev thailandske bath devalueret og efterfølgende spredte uroen sig til Brasilien og Rusland. Stephen Jen pointerer nu, at investorerne skal til at forberede sig på mere smerte efter tirsdagens nedsmeltning i Rusland, og han minder om, at der er mange eksperter i nye markeder(emerging markets), som er kommet til efter 2001, hvor BRIC betegnelse opstod. BRIC, som står for Brasilien, Rusland, Indien og Kina, er en betegnelse for de fire hurtigt voksende økonomier efter krisen ved årtusindskiftet. Rublen rasler ned – Kreml er under pres. Stephen Jen nævner, at nu vakler Venezuelas økonomi, og aktierne i Thailand og Brasilien oplever voldsomme udsving. Det thailandske indeks SET dykkede mandag pludseligt med 9 pct., da udenlandske investorer trak fingrene til sig. SET-indekset kom sig dog umiddelbart efter det voldsomme udsving. Rusland ramt af den perfekte storm. Yderligere bliver det fremhævet, at den brasilianske real, den mexicanske pesos, den tyrkiske lira og den sydafrikanske rand ligger på nye lavpunkter, og Stephen Jen venter, at investorerne viger væk fra aktier fra disse kanter, og dermed skabes et øget pres på dem. Hedgefondmanageren ser endda større risici end ved Rusland, og han henviser til olieprisernes nedtur samt Kinas opbremsning. På den lange bane ser Stephen Jen risiko for, at kapitalflugt fra nye markeder (emerging markets), hvilket kan blive hjulpet af et opsving i USA kombineret med rentestigninger hos centralbanken. Der har simpelthen været for stor kapitalopbygning i de nye markeder, og landene kan ikke gøre noget hvis kapitalflugten begynder, pointerer Stephen Jen, som var valutaanalytiker hos Morgan Stanley i krisen i slutningen af 90’erne. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 17/12-2014 18:26
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Så i fjernsynet igår, at skal det Russiske statsbudget hænge sammen, skal olieprisen op på 100 dollar pr. tønde. Lige nu ligger prisen vist nok på 60 dollar. Samtidig er væksten gået i stå, og efterspørgslen er faldet. OPEC landende fastholder deres produktion, har jeg læst et eller andet sted for nylig. Så Rusland har virkelig nogle store udfordringer her og nu og i fremtiden. |
|
|
|
| hiks |
Lagt på d. 17/12-2014 18:54
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 209 |
korrekt hele ruslands budget er sat op omkring olie, nu hvor olie prisen falder kommer der underskud i deres budgetter. Det er MEGET MEGET alvorligt med olien at prisen er faldet. De har tidligere været gået bankerot pga. olie krise. Olie prisen skal op, ellers er der ingen håb, de mister rigtig mange penge, russerne er en af verdens største eksport af olie producenter. sanktionerne fra verden og nu olie krise, det blir meget værre..... De startede selv balladen, det var rigtig dumt. Hvad med bath èn Skal vi købe nu eller kan vi roligt vente ???? har vi nogle eksperter der ved noget. Redigeret af hiks d. 17/12-2014 19:04 |
|
|
|
| Anjin |
Lagt på d. 17/12-2014 20:02
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 170 |
hiks skrev: Hvad med bath èn Skal vi købe nu eller kan vi roligt vente ???? har vi nogle eksperter der ved noget. Nej, det er der ingen der ved. |
|
|
|
| hiks |
Lagt på d. 17/12-2014 21:11
|
Det er sådan i rusland, er der er ingen stat garanti for penge indestående i banker, i tidligere kriser har flere banker lukket og pengene er tabt, russerne trækker nu deres penge ud af bankene, det er langt sikre at grave pengene ned i haven. Men undt blir kun værre på den måde for bankerne. Derfor har mange russere med formuer købt lejlighed i thailand for at sikre pengene bedste muligt. Ja det vil få indflydelse på boligmarked i thailand, det meget få, nye projekter der er sat igang her i starten af denne høj sæson. Med krisen i rusland vil der sandsynligt ikke komme flere af de store projekter. kineserne køber mange condoer, de rige kineser køber ikke 1 lejlighed, de er kun interesseret i en hel etage. Alle de store investorer incl. kina vil holde igen. kongen er også syg, prinsen vil skilles, militærstyret, rublen er faldet mm. Ja det kan hurtigt sætte en kæde igang, tror dog thailand nok skal klare den, bare med lidt færre penge, men det vil ramme skævt. Husk alle de entrepanører der levere arbejdskraften til eks. en condo, stål, cement, vandrør, el kabler, gasbeton/fliser, gulv, lys, elevatorer, pool, kloak, fragt/levering af varerne mm. . det altså også ude for turist områderne der vil blive ramt. Hva med alle dem som transporterer russerne som busser og taxier, der vil nok komme lidt modvind, der skal laves "gummi" til dæk, div. reservedele, mekanikeren, ham der køre bussen, hva med landbrug russerne æder og drikker som svin. ja det er begyndelsen vi har set, og condo market vil blive sat meget ned i gear. Omvendt tror jeg det er sundt for condo market at få det bremset lidt. Måske i vil se mange russere, men prøv og spørg div. sælgere hvordan de har det, selv 7eleven vil blive ramt, russerne elsker øl fra 7eleven. Redigeret af hiks d. 17/12-2014 21:16 |
|
|
|
| energy |
Lagt på d. 18/12-2014 06:29
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
Næste år skulle der komme færre russere til Thailand. lhttp://nyhederne....paa-ferien |
|
|
|
| Dagbogen |
Lagt på d. 18/12-2014 10:49
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 14 |
Måske kommer der også færre Kinesere hvis man skal tro Bloomberg der kommer med en noget skræmmende økonomisk dyster analyse af Kinas fremtid (og ASEAN) !! http://www.bangko...hina-crash Pen. Redigeret af Dagbogen d. 18/12-2014 10:55 |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 18/12-2014 11:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 700 |
Ja jeg tror sku krisen kan mærkes hernede jeg er i Pattaya lige nu i central Pattaya,her er der sat en del til salg og leje af resturanter og barer og det har jeg aldrig set før så indtjeningen er nok ikke så god mere. |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 19/12-2014 08:04
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 550 |
Også jeg befinder mig i Pattaya (Jomtien) og har ej heller set så mange huse, condo's og hotelværelser stå tomme i højsæsonen. Dette må uomtvisteligt kunne mærkes på de stakkels mennesker, der er afhængig af turisterne. En bekendt fortæller at hun kun har i snit 2 massage kunder om dagen hvor hun normalt på denne tid har 5. Restauranterne ser tomme ud, og på walking street går folk mere forbi end de går ind på barerne... Men det justerer sig over tid, og hvis russerne og kineserne trækker sig, så efter smerten har fortaget sig, så bliver det måske sm i gamle dage... Man har jo lov at håbe. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 19/12-2014 10:13
|
|
Hvordan ser de ud på de dansk ejet steder, hvis du kommer forbi der? |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 19/12-2014 17:12
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
Godt nok beskrevet i en anden tråd om russere men alligevel: Spiste på Buffalo steakhouse i kata over for Dino Park. Bord bestyreren var svensker, og en rigtig hyggelig fyr.( Huskede hvilket bord vi kunne lide o.l. En aften kom et russisk selskab med Heineken øl i hænderne og et par poser med sprut, som de muntrede sig med. Da vi havde spist og betalt, kunne jeg ikke nære mig for lige, at kommentere det over for bord bestyreren. Jeg mente ikke han skulle satse alt på russerne. Han fortalte om "proppenge" hvis man medbragte egne drikkevarer som åbenbart er normalt på restauranter i Thailand. Nu viste det sig jeg havde ret. Russernes boble er sprunget, som bobler gør før eller siden. Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 19/12-2014 17:39
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 550 |
Soi whitehouse bløder efter min mening også. Jeg vil mene at der vel er mindre end halvdelen af hvad der normalt er. Markedet for enden af soi 7 ligeså. Det er bestemt ikke normalt i år. |
|
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 19/12-2014 23:42
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1392 |
http://www.busine...VJSoimCfE8 Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
|
| Angela-dk |
Lagt på d. 20/12-2014 09:41
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 37 |
Ja Thailand var så dejligt , da russerne ingen steder kunne rejse. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 21/12-2014 21:18
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Er i Hamburg i år til den årlige jule-marked tur med konen. Kan oplyse, at også her er overrendt med russere. Så det er ikke kun et fænomen, der ses på andre destinationer, vi før var "alene" på. Vi var på Kos i sommer. Det var ulideligt med de russiske gæster på vores "all-inclusive" hotel. Det gør vi A_L_D_R_I_G igen. Men det var en overraskelse, at russere også ville overrende julemarkedet i Hamburg. Vi havde talt om Berlin næste år. Det kan jeg forudse til at være værre... Det kan være, at vi bare skulle blive i Sdr.Bøvsinge. Ret kedeligt, men der kommer kun relativt fredelige lokale |
|
|
|
| hiks |
Lagt på d. 21/12-2014 22:26
|
tak for lidt info nede fra pattaya... det de næste 3 mdr. thaierne skal tjene deres penge, men russerne har nok ikke mange penge med denne gang. lidt om rusland økonomi, kort sagt det går virkelig dårligt. http://www.dr.dk/...090104.htm Redigeret af hiks d. 21/12-2014 22:49 |
|
|
|
| Atrox |
Lagt på d. 21/12-2014 23:57
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 157 |
Godt indlæg JS. Den ene skriver der er færre russere, den anden skriver der er flere eller lige så mange. Baseret på hvad man ser og lægger mærke til. Men så kommer du med fakta, som siger at der ER færre russere, hvilken glædelig nyhed. Lad os endelig håbe det fortsætter nedad, så vi når et niveau anno 2006 eller endnu lavere. |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 30/12-2014 07:32
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 330 |
kan så fortælle at i dag og den sidste uge har jeg ALDRIG set så mange russere på gaderne i Pattaya. Det værste er at mange er begyndt at leje bikes, og kører så på samme måde som hjemme på stepperne. I det hele taget er der ikke mangel på turister af alle sorter og arter, men måske de ikke bruger så mange penge som før. Kan se at mange er flyttet fra de store hoteller og til de små ydmyge steder på de små Sois, hvor de fleste rum koster fra 550 og op. Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 30/12-2014 09:57
|
|
Atrox skrev: Godt indlæg JS. Den ene skriver der er færre russere, den anden skriver der er flere eller lige så mange. Baseret på hvad man ser og lægger mærke til. Men så kommer du med fakta, som siger at der ER færre russere, hvilken glædelig nyhed. Lad os endelig håbe det fortsætter nedad, så vi når et niveau anno 2006 eller endnu lavere. Kan oplyse om, da jeg rejste fra Moskva til Bangkok den 23.12, var der ikket et eneste ledigt sæde på B777´eren. |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 31/12-2014 08:35
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Russerne har en dårlig rollemodel , derfor går det galt.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

, derfor går det galt.