Se indlæg|
Giftes med Thai i DK
|
|
| prasat |
Lagt på d. 05/04-2006 18:26
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
du har skrevet 5 indlæg i træk nu kronborg, er du nu begyndt at debatere med dig selv. prasat |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 05/04-2006 18:31
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej Prosot, prasat skrev: du har skrevet 5 indlæg i træk nu kronborg, er du nu begyndt at debatere med dig selv. prasat Ja, hvis der ikke er andre der vil. Nej, spøg til side. Som jeg skrev, kunne jeg ikke rette/tilføje i det forrige indlæg. Desuden er jeg træt af denne evindelige debat, om man kan miste eller ej, som altid ender i sandet. Så lad os nu en gang for alle endelig finde ud af, om man kan miste den garanti eller ej, okay? Og så slipper vi også for at diskutere det i fremtiden. Måske har du dit på det tørre, men det er ikke alle, der har det sådan. Der er mange, som sidder i en situation, hvor det at miste 50,000 eller ej, er ret så vigtigt. Så i respekt for dem, synes jeg, at vi skal afslutte denne diskussion med et resultat, og ikke med øregas. /Robert Redigeret af Robert Kronberg d. 05/04-2006 18:38 Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| manden |
Lagt på d. 05/04-2006 20:44
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 85 |
Robert dine intentioner er prisværdige, men du når ikke det mål på denne måde, det eneste du måske kan nå, er at forstå hvad Sudsakhon siger, han har jo allerede forklaret reglerne op til flere gange. Så der er kun 2 muligheder tilbage nemlig 1. Du vælger at tro på Sudsakhon. 2. Du må søge oplysninger et andet sted fordi du ikke stoler på hvad Sudsakhon siger. Toy |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 05/04-2006 20:52
|
Hej Toy, Velkommen til DTW. Rart at se nye brugere... Toy skrev: Robert dine intentioner er prisværdige, men du når ikke det mål på denne måde, det eneste du måske kan nå, er at forstå hvad Sudsakhon siger, han har jo allerede forklaret reglerne op til flere gange. Så der er kun 2 muligheder tilbage nemlig 1. Du vælger at tro på Sudsakhon. 2. Du må søge oplysninger et andet sted fordi du ikke stoler på hvad Sudsakhon siger. Toy I hvilket debat-indlæg har sudsakhon forklaret reglerne??? Det vil være til meget stor hjælp for mig, hvis du kan præcisere. Tak for hjælpen. /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 05/04-2006 21:45
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Jeg har forklaret disse regler flere gange.(og det er ikke første gang her på DTW)..og givet en konkret henvisning til hvor i loven det står. Venligst tag denne henvisning....print den ud og læs. Det står der klart og tydeligt. Denne henvisning kan du også smide på bordet på ambassaden. Jeg er også træt af denne diskussion.Hvis man ikke kan/vil forstå hvad der står i loven, så kan man henvende sig til en advokat. Det kan gøres gratis hos advokatvagten. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 05/04-2006 22:23
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Hejsa Robert, Er I trætte af Thailand siden I skal flytte til Danmark ?????? Vi andre vil sgu' hellere den omvendte vej.... Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 05/04-2006 22:26
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
En lille update fra min side af. Jeg har nu gennemlæst loven endnu en gang og opfatter også loven som Sudsakhon beskriver. Derfor mener jeg heller ikke at man mister sin anfordringsgaranti hvis man søger FS i DK. Jeg har dog i dag sendt en mail til udlændingestyrelsen med lige netop det spørgsmål som bliver debateret her og har bedt dem om at begrunde deres svar. Når nu jeg får det skal jeg nok kopiere både min email og deres svar ind her på siden. I øvrigt ser det ud til at den plan jeg havde med at gifte mig med min kæreste i DK bliver lige til øllet. Vi skal have oversat og verificeret et antal papirer hos ambassaden i Bangkok og før at vi får disse papirer tilbage kan vi ikke rigtigt komme videre. For at vi kan få udstedt den ægteskabsattest som kommunen kræver skal de have hendes skilsmissepapirer fra hendes tidligere ægteskab og de skal være verificeret og oversat. I følge en emailkorrespondance jeg har haft med ambassaden i BKK tager det omkring 1½ måned for dem at gøre. Når så disse dokumenter er klar og sendt til mig i DK skal jeg sende den oversatte og verificerede skilsmisseerklæring ind til Statsamtet som så skal godkende den. I følge min emailkorrespondance med dem tager det mellem 1-3 uger. Endelig skal ægteskabserklæringen, hendes (af statsamtet) godkendte skilsmisseerklæring, kopi af hendes pas og visum samt kopi af min dåbsattest sendes til min kommune som derpå vil udstede ægteskabsattesten. Når så vi er nået hertil kan vi så gifte os. I henhold til min kommunes hjemmeside skal jeg påregne 14 dages ventetid før vi kan blive gift. Eftersom at min kæreste kommer til DK her den 24. april og skal hjem igen den 08. juni skulle det undre mig meget om vi kan nå at blive gift i DK. Det ville dog klart være det bedste for os, da vi så ville kunne indlevere FS ansøgningen her og hun ville kunne opholde sig i DK mens de behandler ansøgningen. Hvis det ikke lykkedes tager jeg et smut til Thailand den 01. juli og gifter mig med hende dernede og indgiver ansøgning om FS på ambassaden i BKK. Samtidigt med vil jeg så også ansøge om et nyt turistvisum til hende så hun trods alt kan komme herop mens de behandler FS ansøgningen. |
|
|
|
| solmand |
Lagt på d. 05/04-2006 22:31
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 320 |
kronberg du er et problem barn........
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............
|
|
|
|
| Zombie |
Lagt på d. 05/04-2006 22:49
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
Hej robert Familiesammenføring (FS) er et udtryk der bruges hvis du vil have feks. Din thai kone op at bo hos dig i Danmark, du søger i den situation reelt om at hun kan få en tidsbegrænset opholdstilladelse i Danmark, det kaldes bare for FS da i endnu ikke er ”sammenført” i Danmark. Har du eksempelvis besøg af din thai kæreste som er i Danmark på et turistvisum og i gifter jer er i nu ægtefæller og er allerede ”sammenført” derfor søger man i denne situation blot om tidsbegrænset opholdstilladelse. Enligt er det den samme ting som søges om, så skulle den vist være på plads. For at gå videre til hvorfor man ikke vil miste sin garanti hvis man søger om opholdstilladelse i nævnte situation er følgende: Da der blev lavet et visum til din dengang kæreste har du sikkert angivet at hun bor på din adresse, i er siden hen blevet gift og opfylder dermed det som står i § 9 stk. 1: Der kan efter ansøgning gives opholdstilladelse til en udlænding over 24 år som samlever på fælles bopæl i ægteskab. (sudsakhon mener så at dette er en fremadrettet formulering) Ifølge § 4 c. stk. 2 skal du ikke slippe dine 50.000 kr. hvis du har ansøgt om opholdstilladelse på denne baggrund. Alt dette er vist nok d.d. teori, det ville være ønskværdigt at spørgsmålet afklares en gang for alle ved en direkte henvendelse til udlst. For det værste der kan ske er ikke at miste sine kroner hvis vi tager fejl, det er at din kæreste ikke kan få et nyt visum de næste 3 eller 5 år og det syntes jeg er værre. Her er så paragrafferne som der er taget udgangspunkt i: § 4. Visum udstedes i medfør af Schengenkonventionens artikel 12, jf. artikel 15, til at gælde indrejse og ophold i alle Schengenlande. Visum kan gives til en eller flere indrejser inden for et nærmere fastsat tidsrum. Varigheden af et sammenhængende ophold eller den samlede varighed af flere på hinanden følgende ophold i Danmark og de andre Schengenlande må dog ikke overstige 3 måneder pr. halvår regnet fra datoen for den første indrejse i Schengenlandene. Stk. 2. Udstedelse af visum efter stk. 1 kan betinges af, at den herboende reference stiller økonomisk sikkerhed for betaling af et beløb på 50.000 kr. Stk. 3. Beløbet nævnt i stk. 2 forfalder til betaling, hvis udlændingen efter indrejsen uden fornøden tilladelse opholder sig i Danmark eller i et andet Schengenland ud over det tidsrum, der er angivet i det udstedte visum, jf. dog 2. pkt. Halvdelen af beløbet nævnt i stk. 2 forfalder til betaling, og det resterende beløb frigives, hvis opholdet varer op til en måned ud over det angivne tidsrum. 1. og 2. pkt. finder ikke anvendelse, hvis udlændingen godtgør, at overskridelsen af det angivne tidsrum skyldes omstændigheder, der ikke kan lægges udlændingen til last. Stk. 4. Beløbet nævnt i stk. 2 forfalder til betaling, hvis udlændingen efter indrejsen 1) udvises efter reglerne i kapitel 4, 2) indgiver ansøgning om opholdstilladelse her i landet, jf. dog stk. 5, eller 3) indgiver ansøgning om asyl i et andet Schengenland. Stk. 5. Uanset bestemmelsen i stk. 4, nr. 2, forfalder beløbet nævnt i stk. 2 ikke til betaling, hvis udlændingen har indgået aftale eller fået tilbud om ansættelse inden for et fagområde, hvor der er mangel på særligt kvalificeret arbejdskraft, jf. § 9 a, stk. 1, og søger om opholdstilladelse på dette grundlag, eller hvis hensyn af humanitær karakter afgørende taler derimod. Stk. 6. Ministeren for flygtninge, indvandrere og integration fastsætter nærmere regler for, hvordan økonomisk sikkerhed efter stk. 2 skal stilles, og for betaling af beløb, der er forfaldet til betaling efter stk. 3 og 4. Det i stk. 2 angivne beløb er fastsat i 2004-niveau og reguleres fra og med 2005 én gang årligt den 1. januar efter satsreguleringsprocenten, jf. lov om en satsreguleringsprocent. § 4 a. Uanset bestemmelserne i §§ 3-4 kan der i særlige tilfælde udstedes visum, der begrænses til kun at gælde indrejse og ophold i Danmark. § 4 b. En udlænding, der har opholdt sig i Danmark eller et andet Schengenland i medfør af §§ 2-3 a, kan i særlige tilfælde få forlænget sin ret til ophold her i landet. § 4 c. En udlænding kan ikke få visum efter § 4, stk. 1, i en periode på 5 år, hvis der foreligger sådanne omstændigheder som nævnt i § 4, stk. 3, 1. pkt., og stk. 4. Perioden udgør 3 år, hvis der foreligger sådanne omstændigheder som nævnt i § 4, stk. 3, 2. pkt. § 4, stk. 3, 3. pkt., finder tilsvarende anvendelse. 1. og 2. pkt. finder ikke anvendelse, hvis der foreligger ganske særlige grunde. Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1, 1. pkt., jf. § 4, stk. 4, nr. 2, finder ikke anvendelse, hvis der foreligger omstændigheder som nævnt i § 4, stk. 5, eller hvis udlændingen har indgivet ansøgning om opholdstilladelse i medfør af § 9, stk. 1, nr. 1 eller 2. Bestemmelsen i stk. 1, 1. pkt., jf. § 4, stk. 4, nr. 2 og 3, finder ikke anvendelse, hvis udlændingen har indgivet ansøgning om opholdstilladelse efter § 7 og medvirker til sagens oplysning, jf. § 40, stk. 1, 1. og 2. pkt., og efter afslag på eller frafald af ansøgningen selv udrejser eller medvirker til udrejsen uden ugrundet ophold. § 9. Der kan efter ansøgning gives opholdstilladelse til 1) en udlænding over 24 år, som samlever på fælles bopæl i ægteskab eller i fast samlivsforhold af længere varighed med en i Danmark fastboende person over 24 år, der a) har dansk indfødsret, har statsborgerskab i et af de andre nordiske lande, c) har opholdstilladelse efter §§ 7 eller 8 eller d) har haft tidsubegrænset opholdstilladelse her i landet i mere end de sidste 3 år, 2) et ugift mindreårigt barn under 15 år af en i Danmark fastboende person eller dennes ægtefælle, når barnet bor hos forældremyndighedens indehaver og ikke gennem fast samlivsforhold har stiftet selvstændig familie, og når den i Danmark fastboende person a) har dansk indfødsret, har statsborgerskab i et af de andre nordiske lande, c) har opholdstilladelse efter §§ 7 eller 8 eller d) har tidsubegrænset opholdstilladelse eller opholdstilladelse med mulighed for varigt ophold, Redigeret af Zombie d. 05/04-2006 22:53 |
|
|
|
| Zombie |
Lagt på d. 05/04-2006 22:50
|
|
Hej Hep Jeg har dog i dag sendt en mail til udlændingestyrelsen med lige netop det spørgsmål som bliver debateret her og har bedt dem om at begrunde deres svar. Når nu jeg får det skal jeg nok kopiere både min email og deres svar ind her på siden. Fedt ![]() |
|
|
|
| Zombie |
Lagt på d. 05/04-2006 23:01
|
|
I øvrigt kan jeg oplyse at § 4. c. stk. 2 samt § 9. stk. 1. er "hemlige" de er ihvertfald ikke nævnt med et ord på de dokumenter man får når når man søger visum og skal stille garanti. |
|
|
|
| petergm |
Lagt på d. 05/04-2006 23:59
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 30 |
Undskyld jeg sådan "bumper ind i" debatten, men jeg er pt. igang med processen omkring familiesammenføring. Jeg blev gift med min kæreste i sidste uge. Hun er her på turistvisum for 2. gang. Første gang skulle jeg stille anfordringsgaranti for de 2 uger hun var her. Da hun ankom igen midt i januar, blev jeg IKKE bedt om at stille den samme garanti. Vi blev som sagt gift i sidste uge, og i mandags var vi hos UDLST for at søge familiesammenføring. Jeg blev spurgt om jeg havde stillet garanti ifm. hendes turistvisum, hvilket jeg svarede "Nej" til. "Det var heldigt" sagde den flinke mand bag skranken, "for så havde du mistet de penge nu." Hvorvidt han så tolker reglerne korrekt eller ej ved jeg så ikke, men man skulle mene at en person der arbejder med familiesammenføringer hver dag, ved hvad han snakker om. Og dog... Min kone og jeg rejser til Thailand i næste uge netop som hendes turistvisum udløber og skulle have et stempel i passet med indrejsetilladelse til DK. Det var han faktisk i tvivl om hun kunne få, selv om jeg 3 gange tidligere havde ringet til dem for at være sikker i min sag. Da han spurgte sin chef, kunne hun dog alligevel godt få stemplet, vi skulle bare være opmærksomme på at indrejsetilladelsen var tidsbegrænset og den KUN gælder til DK, dvs. hun kan ikke som på turistvisum besøge andre Schengen-lande. Det var bare mit lille indspark i debatten. Jeg vender tilbage med meget mere info omkring hele vores sag senere, når jeg ved mere om status på vores sag. /Peter |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 06/04-2006 05:26
|
Hej sudsakhon, Du skrev: Jeg er også træt af denne diskussion.Hvis man ikke kan/vil forstå hvad der står i loven, så kan man henvende sig til en advokat. Det kan gøres gratis hos advokatvagten. Jeg er uddannet til at forstå vanskelige tekster og har aldrig haft problemer med sådanne. Men jeg forstår ikke, at hver gang jeg begynde at stille spørgsmål til dig i en debat, så svarer du udenom, påstår at jeg ikke forstår jura og henviser til advokatvagten. Du skriver endvidere: Tjaa... Det er nu ikke teori...Ikke når det står klart og tydeligt. (Men jeg forståe hvad der menes med teori i dette tilfælde. Det er når man har dommere til at fortolke loven og deres domme danner præcedens. Nej, inden for jura kan du ikke kun skelne mellem teori og præcedens, for så glemmer du praksis. Teori er, når man ikke kender praksis, eller når det ikke er sket i parksis endnu. Det er derfor teori, når vi debatterer. Og det er praksis, når Udlændingeservice bruger loven, og når vi får et svar fra dem. 1) Du har ikke svaret konkret på mit spørgsmål om, hvorfor man ikke mister garantien. Jeg kan ikke læse det ud af dine svar. Det er ikke nok blot at sige, at svaret er et andet sted. Jeg beder dig venligst om at svare selv. 2) Og du har heller ikke svaret på, hvorfor og med hvilken referencer du skelner mellem FS og opholdstilladelse. Umiddelbart kan opholdstilladelse til en Thai-kone kun søges efter FS. Din skelnen ville være ligegyldig, hvis du ikke benyttede den til at læse loven. Hvis du studerer jura, og hvis du vil hjælpe folk, som du påstår i et tidligere indlæg, så må det være muligt at forklare mig, hvorfor man ikke mister sine penge. Hvis du ikke kan forklare det, så tror jeg ikke på, at du selv forstår, hvad du skriver om. Hilsen, Robert Redigeret af Robert Kronberg d. 06/04-2006 06:26 Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 06/04-2006 06:00
|
Hej Zombie, Der kan efter ansøgning gives opholdstilladelse til en udlænding over 24 år som samlever på fælles bopæl i ægteskab. (sudsakhon mener så at dette er en fremadrettet formulering) Ifølge § 4 c. stk. 2 skal du ikke slippe dine 50.000 kr. hvis du har ansøgt om opholdstilladelse på denne baggrund. Alt dette er vist nok d.d. teori, det ville være ønskværdigt at spørgsmålet afklares en gang for alle ved en direkte henvendelse til udlst. Jeg synes ikke, at jeg har hørt om love, der omtaler en nutidig situation, men som skal forstås fremadrettet. Lad os derfor høre det fra Udlændingeservice selv. Jeg giver dig nemlig ret i, at det er teori. Men sudsakhon skriver, at "det står klart og tydeligt", og derfor må der være noget andet i loven, som er klart og tydeligt og ikke skal forstås fremadrettet, men som sudsakhon ikke har fået formidlet til os - eller som jeg ikke forstår. /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 06/04-2006 09:43
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Jeg har svaret 117 gange på disse spørgsmål og givet KONKRET reference til hvor det står. Årsagen til at jeg henviser til advokatvagten, er for de som ikke VIL forstå hvad der bliver sagt. robertkronberg: Du spørger i ring. Sæt dig nu bare ned og læs mine tidligere indlæg. Der står allt hvad du skal bruge. Du skal nok gøre op med dig selv om du ønsker svar på et konkret spørgsmål eller om du bare nyder at diskutere. For spørgsmålet: Mister man sine penge? Svar: Nej. Hvorfor? Det er der ikke lovhjemmel til.(se reference til lovtekst) Hvor tydeligere og konkret vil du have det?? |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/04-2006 10:09
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hejsa sudsakhon Ja jeg tror nu bare kronberg nyder diskutionen, ![]() Det er da tydeligt ,at han vil blive ved med at spørge, om det samme uanset hvad du skriver. Kronberg vil åbenbart ha sin kone herop Men ER bange for at miste sine penge, men hvis han ikke vil forstå dig Er næste mulighed at snakke med udlændingestyrelsen Ellers du blive ved at svare til du bliver gammel ![]() bamsen |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 06/04-2006 12:30
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Kaere Bamse og alle andre. Jeg forstaar det saaledes at det Robert og sikkert ogsaa mange andre vil er at faa et svar hvor laeseren ikke behoever vaere jurist for at kunne forstaa det. Det mener jeg ikke at Robert har faaet. Dette spoergsmaal er et spoergsmaal af stor betydning for mange paa denne side og allene af denne grund ville det vaere rart med en forklaring som selv jeg ville kunne forstaa. Clyde Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| TheKid |
Lagt på d. 06/04-2006 13:47
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Så mangler vi bare at Suk også blander sig og bakker op om Bangkok-klanen........ igen..... Nu er lovgivning jo juridisk indrettet, så det eneste der er at forholde sig til er den juridiske tekst og intet andet. En omskrivning til pattebarnssprog ville bare vanskeliggøre det for en endnu større gruppe af befolkningen end Bangkok-klanen og ved en omskrivning til almindelige dansk ville mange af de juridiske spidsfindigheder sandsynligvis forsvinde. Det kan vel hellere ikke være så svært for Robert at forstår når han er uddannet til vanskelige tekster. Selv et 7. klasse barn kan jo forstå det. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 06/04-2006 14:40
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
I betragtning af at du er tilmeldt dtw idag, røber du et forbløffende kendskab til medlemmerne herpå. Tillykke med din nye identitet ![]() |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 06/04-2006 16:16
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Jeg tror det er på tide at låse denne tråd og sende en lille advarelse til alle om at opføre sig ordentlig i henhold til reglementet for siden. Tak - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.