Se indlæg
 Udskriv debat
Overføre til andre Banker !!
Bade-Dyr
Hej.

Idag da jeg login ved Danske bank så jeg denne besked.

Fra den 21. november 2014 går det hurtigere, når du vil overføre penge til konti i andre banker.

Når du opretter en kontooverførsel, f.eks. i netbanken, og vælger ”I dag” som overførselsdato, bliver pengene hævet og overført på et øjeblik. Det gælder 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen, 365 dage om året, og det koster ikke ekstra.

Er der nogle der ude der VED om det Kun er til andre Banke i Danmark ??
Eller gælder det også til Thailandsk Bank, det er jo også en andre Banker ??

Girobank
Det er selvfølgelig kun til andre DANSKE banker!
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Bade-Dyr
Hvorfor selvfølgelig ?

Andre lande tager under 2 timer, nogle samme dag service, andre inden for 24 timer for "normal" overførelse.

Dansk Bank overførelse tager jo kun 10-12 timer, Men pga den måde de arbejde på tager det 3 Bank dage.
Det jeg vil beskrive her, er Dansk Bank egen svar til mig for ca 2 år siden.

Hvis jeg vil overføre penge en Mandag, Hæve Dansk Bank mine penge Mandag morgen Dansk tid.
De smide i system at overførelse skal ske Tirsdag morgen når Banken åben.
Altså Dansk Bank har mine penge i 24 timer før de begynder at overføre dem.

Tirsdag morgen Dansk tid begynder selve overførelsen.

Onsdag morgen kl 08:30 / 09:00 Thai tid har jeg penge her i Thailand.

Regn selv ud hvor få / mange timer der er fra Tirsdag morgen Dansk tid, Til Onsdag morgen Thai tid.

Men det er vel lovlig at Danske Bank kan "bortføre" ens penge i 24 timer. !!!!!!

vandango
I min bank kan jeg kun lave samme dags overførsler til danske banker.

Når jeg overfører til min bank i Thailand kan jeg vælge imellem standard overførsel eller hasteoverførsel, sidstnævnte har jeg dog aldrig prøvet.

Anjin
http://politiken....-sekunder/

Girobank
Har læst artiklen i Politiken, jeg tror ikke en meter på det der skrives- vil gerne se beviset!

Men den kommer nok aldrig frem.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Anjin
Girobank.

Jeg ved ikke helt hvad du mener, men jeg benytter selv Danske Bank og overførslerne sker med det samme, det har jeg oplevet adskillige gange allerede, altså til anden dansk bank.

Eksempelvis hvis man har personen i telefonen og overfører samtidig med at man taler sammen, så kan vedkommende se det kommer ind på kontoen.

Girobank
Læs i øvrigt Vandangos indlæg vedr. Swift-overførsler.

Flere oplysninger om Swift kan ses på din banks hjemmeside!
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Anjin
Girobank.

Du skriver du "ikke tror en meter på det der skrives i artiklen fra Politiken" . I artiklen gøres der opmærksom på, at straksoverførslerne er fra en dansk bank til en anden dansk bank. De skriver således :

"Hvem kan overføre penge:
Alle privatkunder (inklusiv foreninger uden vedtægter) kan overføre penge til konti i andre banker i Danmark på et øjeblik"

Det er i min verden en normal konto til konto overførsel, blot med den nyhed, at den straks er synlig hos modtageren. Hertil ville jeg blot bekræfte overfor dig, at jeg har oplevet dette system som værende velfungerende. Det har ikke noget at gøre med swift overførsler.

Bade-dyr spurgte til straksoverførslerne, og fik det blandet sammen med overførsel til udlandet (eks swift) , og derfor ville jeg vise Bade-dyr denne artikel.

Jeg har læst Vandango s indlæg, som jeg finder er korrekt, Vandango nævner både straksoverførsler indenlands i Dk + ovf til udlandet, hvorimod Politikens artikel omhandler overførsler indenlands i Dk.

Ja, det er korrekt, der står om swift + en masse andet på bankens hjemmeside, men jeg holder mig til det du kommenterer på, og det var artiklen i Politiken, og artiklen omhandler konto til konto indelands i Dk.

Spring til debat: