Se indlæg
 Udskriv debat
Spørgsmål vedr transit i Kuala Lumpur
Elektrolyt
Hej!

Jeg har booket en rejse til Kuala lumpur t/r med KLM, og skal videre derfra ved ankomst til Phuket. Jeg har dog aldrig prøvet at rejse den vej før, og jeg ville høre om der var nogle forholdsregler eller andre formelle ting der skal ordnes ved transit i KUL?

Skal jeg have indrejsetilladelse/visum i Malaysia/KUL, hvis jeg alligevel ikke skal opholde mig i landet?

Når jeg ankommer til Phuket fra KUL, får jeg stadig de 30 dages turistvisa stempel i lufthavnen?

Håber at høre fra nogen af jer, der muligvis har prøvet den tur før!?...

Hymmer
Du er kun i transit og behøver derfor fx ikke visa.

Og reglerne om visa undtagelse for G7 landenes indbyggere er uvedkommende hvordan du kommer ind i landet

Elektrolyt
Okay, og hvis jeg nu bestemmer at jeg gerne vil blive i KUL 1-2 dage før jeg rejser videre til Thailand, så er der ingen problemstillinger i det? Jeg har nemlig ikke booket en billet videre til Thailand endnu, da jeg overvejer at blive i KUL et par dage...

Hymmer
Der er visafrit i 90 dage i Malaysia, så det kan du sagtens gøre Smile

http://um.dk/da/r...-og-visum/

Elektrolyt
Lagde mærke til at der på udenrigsministeriets side står følgende..

Ved indrejse pr. fly gives indrejsestempel med ret til 30 dages ophold. Indrejser man over en landegrænse, f.eks. fra Cambodia, gives dog kun ret til 15 dages ophold.

Og siden jeg indrejser fra Malaysia, så får jeg vel kun 15 dages ophold?

maik
Elektrolyt skrev:

Okay, og hvis jeg nu bestemmer at jeg gerne vil blive i KUL 1-2 dage før jeg rejser videre til Thailand, så er der ingen problemstillinger i det? Jeg har nemlig ikke booket en billet videre til Thailand endnu, da jeg overvejer at blive i KUL et par dage...

Det kan du også roligt gøre, Malaysia er visumfrit i 90 dage.

Du skal kun være opmærksom på at lufthavnen er en smule primitiv og ligger et stykke fra Kuala Lumpur.

Desuden hvis du besøger Kuala Lumpur vil jeg anbefale dig at tage op i Patronas Twin Towers. Det er halvdyrt, men det er også pengene værd.
I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
maik
Elektrolyt skrev:

Lagde mærke til at der på udenrigsministeriets side står følgende..

Ved indrejse pr. fly gives indrejsestempel med ret til 30 dages ophold. Indrejser man over en landegrænse, f.eks. fra Cambodia, gives dog kun ret til 15 dages ophold.

Og siden jeg indrejser fra Malaysia, så får jeg vel kun 15 dages ophold?

Rejser du til Thailand med fly kan du opholde dig der i 30 dage uanset hvilket land du kommer fra. Men hvis du rejser på landjorden (bil, tog, osv) får du kun 15 dages ophold.
I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
Elektrolyt
Super! Tak for jeres svar - altid en fornøjelse at få hjælp herinde fra! Smile

Og selvfølgelig skal jeg da opleve Patronas Twin Towers, det er jo oplagt!...

sank
Smile Du skal også være opmærksom på at der er 2 lufthavne i Kuala Lumpur, så ikke sikkert du skal afgå fra den samme. Petronas er en oplevelse selv om man kun kommer op til mellemgangen, Radio tårnet er også et besøg vær.

handy
ja skulle lige til at skrive det samme man kan godt få lidt travlt hvis man har billet videre med Asia air og skal til deres lufthavn ...Cool

fml
Elektrolyt skrev:

Og selvfølgelig skal jeg da opleve Patronas Twin Towers, det er jo oplagt!...

sank skrev:

Petronas er en oplevelse selv om man kun kommer op til mellemgangen

Patronas Twin Towers skal opleves, men så skal du tidligt op for at få en billet – jeg var der for 2 år siden – var der da billetsalg åbnede – meget lang kø og efter godt en time i kø blev det min tur til at købe, men nu var alt udsolgt og man kunne ikke købe til næste dag – derfor du skal hen og stå i kø mindst 1 time før billetsalg åbner.

Jeg havde også hørt man kun kunne komme til mellemgangen mellem de 2 tårne, men der var mulighed for at komme til 86 etage efter et ophold i mellemgangen – på 86 etage var der et showroom om bygningen.

God tur Flemming

Spring til debat: