Foto- og video-albummene indeholder billeder og videoer af interesse for brugerne på Thailand
Portalen. Fotoalbummet er på hele 4248 billeder, blandt andet med billeder fra begivenheder
og arrangementer.
Thailand Portalen anvender cookies til at huske dine indstillinger. [Læs nærmere omkring sidens cookies].
Klik venligst på Accepter Cookies for at acceptere sidens cookies.
Nogen der ved hvor meget man skal betale i skat eller hvad de nu kalder det for at indfører-eksempelvis 2 mill THB til Thailands-og fremgamgsmåden for det.Tak.
Altså hvis du kommer fra Danmark må du ikke have mere end hvad der svare til 75 tusind i Danske kroner på lommen,uanset vilken valuta det måtte være i,men du kan jo bare overføre dine 2 mill Thb fra Danmark til en konto i Thailand !
Har selv overført et større beløb i forbindelse med køb af condo,ingen problemer og ingen skat 😎
Redigeret af Klovn d. 01/02-2015 15:33
Tak, ja det ved jeg godt men ville bare gerne høre hvad dne legale fremgangsmåde er for mener at man skal betale et eller andet ved indførsel over et vist beløb
Altså hvis du kommer fra Danmark må du ikke have mere end hvad der svare til 75 tusind i Danske kroner på lommen,uanset vilken valuta det måtte være i,men du kan jo bare overføre dine 2 mill Thb fra Danmark til en konto i Thailand !
Har selv overført et større beløb i forbindelse med køb af condo,ingen problemer og ingen skat 😎
Det er ikke helt rigtig. Du må tage ligså mange penge med du vil , du skal blot angive det til told/skat hvis du har over 75.000 kr. Men som klovn siger,hvorfor ikke bare overføre dem via netbank.
går ud fra som givet at hvis man har oplysningspligt med hensyn til en sådan transaktion-at banken så også har det-og så kunne man måske få lidt ubehageligheder hvilket jeg ikke ønsker.
går ud fra som givet at hvis man har oplysningspligt med hensyn til en sådan transaktion-at banken så også har det-og så kunne man måske få lidt ubehageligheder hvilket jeg ikke ønsker.
Du får vel kun ubehageligheder, hvis det er sorte penge. Omvendt, så er risikoen meget større ved at have dem i kontanter. Dels er der som sagt oplysningspligt over en vis grænse, og problemerne ved at blive taget i at overskride den grænse uden at have opfyldt oplysningspligten er nok værre end, hvad du kan risikere ved en bankoverførsel.
Hertil kommer, at det er meget nemmere at miste kontanter end elektroniske penge. Det vil være surt at få stjålet pengene på vejen, inden du når frem til målet med dem. Man har også hørt om dem, der glemmer selv store beløb i en taxi, så det er ikke kun tyve, der kan være et problem.
Yonok, jeg fandt på expatarrivals.com følgende : expats who live in Thailand less than 180 days a year - are not taxed on their Worldwide income.
På IATA fandt jeg følgende : currency import regulations : foreign currencies : unlimited - however, amounts of foreign currency exceeding USD 20.000 ( or equivalent ) must be declared to a customs officer upon arrival by all travellers
vh