Se indlæg
 Udskriv debat
Dansk i thailand
kylling
Sjovt nok prøvede jeg at komme ind på den F B gruppe,men de vil ikke tage en type?? som mig med i gruppen,men det er jo så ok for mig, de mister ikke noget og det gør jeg heller ikke, Men blive stemplet som en forkert tybe det kan jo gøre ondt(men det er ok)

GAMBIT
Hvorfor skulle du ikke få adgang ?

kylling
GAMBIT skrev:

Hvorfor skulle du ikke få adgang ?

Forgi jeg bor i danmark er en forkert tybe og uonsket på seden men det er ok for mig.

buick
gruppen er for danskere som bor i Thailand så hvis du bor i danmark så høre du jo ikke til den gruppe.
Du kommer f.eks heller ikke med i gruppen danske forretningsejere i thailand

Fotofreak
kylling skrev:

Sjovt nok prøvede jeg at komme ind på den F B gruppe,men de vil ikke tage en type?? som mig med i gruppen,men det er jo så ok for mig, de mister ikke noget og det gør jeg heller ikke, Men blive stemplet som en forkert tybe det kan jo gøre ondt(men det er ok)

Øhh ...... Du skriver ikke noget om hvilken FB gruppe du er uønsket i.

M.v.h. Fotofreak

THansen
Fotofreak skrev:

kylling skrev:

Øhh ...... Du skriver ikke noget om hvilken FB gruppe du er uønsket i.

M.v.h. Fotofreak

Navnet på gruppen står i overskriften og er "Dansk i Thailand"

https://www.faceb...288497301/

Der findes også en anden gruppe, som ikke har så strenge optagelseskrav og som hedder "Dansker i Thailand (DIT)"

https://www.faceb.../ditogtit/

Fotofreak
THansen skrev:
Navnet på gruppen står i overskriften og er "Dansk i Thailand"

OK - Den havde jeg ikke lige 'fanget' - Tak for info.

M.v.h. Fotofreak

vandango
Har tidligere været medlem af en thai gruppe i facebook, mine facebook billeder og chat blev misbrugt af idioter der kendte mig fra denne gruppe.

Hold jer væk fra facebook grupper hvor i ikke har helt styr på medlemmerne.

GAMBIT
den der Dansk i Thailand er en lorte gruppe. Hold du dig bare til TP gruppen Kylling Wink

buick
5555 vil det sige du mener at have styr på medlemmerne her Til hest

vandango skrev:

Har tidligere været medlem af en thai gruppe i facebook, mine facebook billeder og chat blev misbrugt af idioter der kendte mig fra denne gruppe.

hugoboerge
GAMBIT skrev:

den der Dansk i Thailand er en lorte gruppe. Hold du dig bare til TP gruppen Kylling Wink

Hvis man er "ejer" af et forum som dette eller en FB side er op til ejeren hvem han eller hun oensker bliver optaget som medlemmer. Hvis man ikke kan foelge disse regler saa er det "just too bad" at sige at een bestemt FB gruppe er en "l,,,, gruppe". Har Gambit vaeret medlem eller er han blevet strittet ud ?

vandango
buick skrev:

vandango skrev:

Ha ha ha nope, og medlemmerne her har heller ikke styr på mig.

Problemet er at folk får adgang til din facebook dit job privatliv og billeder.
De venner jeg har på facebook, er nogle ordentlige mennesker jeg kender og stoler på.

Skal da også lige nævne, at som dette site ser ud idag, tror jeg at de fleste er ok folks.

THansen
vandango skrev:

buick skrev:

vandango skrev:

Ha ha ha nope, og medlemmerne her har heller ikke styr på mig.

Problemet er at folk får adgang til din facebook dit job privatliv og billeder.
De venner jeg har på facebook, er nogle ordentlige mennesker jeg kender og stoler på.

Skal da også lige nævne, at som dette site ser ud idag, tror jeg at de fleste er ok folks.

Medlemskab af en fb-gruppe betyder ikke, at medlemmerne af denne gruppe automatisk får adgang til noget på din profil, såsom job, privatliv og billeder.

GAMBIT
hugoboerge skrev:

GAMBIT skrev:

Hvis man er "ejer" af et forum som dette eller en FB side er op til ejeren hvem han eller hun oensker bliver optaget som medlemmer. Hvis man ikke kan foelge disse regler saa er det "just too bad" at sige at een bestemt FB gruppe er en "l,,,, gruppe". Har Gambit vaeret medlem eller er han blevet strittet ud ?

Hej HB,

Jeg er "medlem" af gruppen og sikke en amatør side. Gruppen er fyldt med de mennesker som du helst vil undgå kontakt med hernede og det siger ikke så lidt. Jeg har gennem længere tid fulgt med fra side linjen hvor Clyde og Robert de er Thailands eksperter på alle områder og guider folk til viden om emner som de kunne finde svar på herinde.

Jeg er ikke vippet ud af siden som du hentyder til - hvorfor skulle jeg dog være det ? Jeg er dansk og bor i Thailand - Jeg har intet at tilføje til gruppen andet end at krumme tær´over at se omfanget af grimme mennesker som residerer her i landet, og hvor åndsvagt deres fælleskab via an facebook gruppe ser ud til at være. Jeg kender flere der har været her i mindre tid end mig som er begyndt at være EKSPERTER på Thailand og skriver kommentarer til alt, VELKOMMEN I PENSIONIST GRUPPEN - Ja den ene er klogere end den anden. Kan de overhovedet snakke Thai ? Dem jeg har bekendtskab med kan ikke sige andet en Beer Leo 2 qouad og de er pludseligt blevet Thai og har et lorte hus i Hua Hin eller andre byer hvor de render rundt mens Thaierne griner af dem i kulissen.

Det er forfærdeligt at se personer som der er blevet "THAI" uden at kunne sige en sætning på Thai - En slags virkelighedsflugt fra Danmark fordi de var/er tabere i landet og de tror nu at i Thailand kan de skabe sig en ny identitet i "LAND OF SMILES ALLE ER SÅ SØDE OG DE KAN IKKE SE JEG ER EN FED MONGOL FRA DANMARK SÅ JEG KAN NU BILDE DEM IND AT JEG ER BRAD PITT"

Jeg brækker mig.

Er du en af disse grimme mennesker HB ?
Redigeret af GAMBIT d. 19/03-2015 04:51

chaingmai
jeg må tage hatten af for gambit, han må jeg et perfekt meneske, uden nogen af alle de fejl som har har så let ved at finde hos andre, mage til klarsyn skal man lede længe efter, min eneste bekymring er, at gambit krummer tæer så meget ,at han får klumpfod.......................Joker

hugoboerge
GAMBIT skrev:

hugoboerge skrev:

GAMBIT skrev:

Hej HB,

Jeg er "medlem" af gruppen og sikke en amatør side. Gruppen er fyldt med de mennesker som du helst vil undgå kontakt med hernede og det siger ikke så lidt. Jeg har gennem længere tid fulgt med fra side linjen hvor Clyde og Robert de er Thailands eksperter på alle områder og guider folk til viden om emner som de kunne finde svar på herinde.

Jeg er ikke vippet ud af siden som du hentyder til - hvorfor skulle jeg dog være det ? Jeg er dansk og bor i Thailand - Jeg har intet at tilføje til gruppen andet end at krumme tær´over at se omfanget af grimme mennesker som residerer her i landet, og hvor åndsvagt deres fælleskab via an facebook gruppe ser ud til at være. Jeg kender flere der har været her i mindre tid end mig som er begyndt at være EKSPERTER på Thailand og skriver kommentarer til alt, VELKOMMEN I PENSIONIST GRUPPEN - Ja den ene er klogere end den anden. Kan de overhovedet snakke Thai ? Dem jeg har bekendtskab med kan ikke sige andet en Beer Leo 2 qouad og de er pludseligt blevet Thai og har et lorte hus i Hua Hin eller andre byer hvor de render rundt mens Thaierne griner af dem i kulissen.

Det er forfærdeligt at se personer som der er blevet "THAI" uden at kunne sige en sætning på Thai - En slags virkelighedsflugt fra Danmark fordi de var/er tabere i landet og de tror nu at i Thailand kan de skabe sig en ny identitet i "LAND OF SMILES ALLE ER SÅ SØDE OG DE KAN IKKE SE JEG ER EN FED MONGOL FRA DANMARK SÅ JEG KAN NU BILDE DEM IND AT JEG ER BRAD PITT"

Jeg brækker mig.

Er du en af disse grimme mennesker HB ?

@Gambit - det var et utrolig godt indlaeg maaske lige paa naer den sidste linie. Men jeg kan besvare dit spoergsmaal med at jeg tilhoerer heldigvis ikke den kategori du lige naevner der.

Jeg synes for oevrigt selv at jeg er en ganske nydelig aeldre herre, godt nok er der i tidens loeb roeget nogle ekstra kg paa her og derSmile.

Det er soergelige bekendtskaber at have som kun kan udtrykke sig paa Thai naar de skal have en Beer Leo.

Uden at komme naermere ind paa min egen baggrund kan jeg da naevne at jeg har et eksamensbevis i Thai udstedt af The British Chamber of Commerce, Bangkok og eksamen bestod af 3 ting. 1. Laesning af et Thai dokument paa ca. 1 A4 side. 2. Samtale med censors paa Thai omkring emnet som man havde laest og 3. Skriftlig Thai. Punkt 3 talte dog kun 15%. Eksamensbeviset er udstedt i 1969 og jeg maa have haft en god laerer siden Thai (laesning og tale) stadigvaek haenger godt ved.
Censorerne bestod af et panel paa 5 personer.

Hvad boligforhold angaar saa bor vi i et kvalitetshus paa 7. aar i vores egen lille "landsby", village eller Moo Baan om man oensker det i Samutprakan provinsen paa graensen til Bangkok (Bangna). Husstanden bestaar af 4 personer - jeg selv, hustru, hustrus barnebarn og vor "auntie" (det lyder bedre end at udtrykke ordet "maid"Wink samt en hund. Vi lever ganske almindeligt saa jeg maa sige jeg tilhoerer ikke nogen af de "grimme" mennesker som naevnt i Gambits indlaeg. Vores "landsby" har ogsaa et internationalt tilsnit i form af mange nationaliteter. Tysk, fransk, schweiz, oestrig, amerikansk samt dansk (faktisk 4).

Der hvor jeg ville hen i mit tidligere indlaeg er at det er "ejerne" af de forskellige grupper som bestemmer og det maa man respektere.

Nogle grupper akcepterer f.eks. ikke reklamer, nogle grupper akcepterer at eet firma kan komme op med en reklame f.eks. een gang om ugen.

Uden at naevne navnet paa gruppen saa blev en person som godt kan lide ost strittet ud af den simple aarsag at man mente at personen gjorde reklame. Personen som vist nok bor oppe nordpaa havde fundet ud af at et mejeri med et dansk navn producerede samsoe ost. Mejeriet ligger i Korat et eller andet sted. Personen startede sin bil op og koerte den lange tur til Korat og fik sin ost. Til glaede for andre medlemmer som godt kan lide ost gjorde han opmaerksom at der fandtes dette mejeri. Det blev opfattet som reklame og han blev smidt ud.

Jeg ville personligt nok have naevnt at der er nogle grupper som er bedre eller ringere end andre, istedet for ligefrem at bruge udtrykket "l...".

Der er blandt nogle grupper hvor man faar indtrykket af at her gaelder det om at svine hinanden til, jo mere des bedre.

Formaalet er at vi hjaelper hinanden bedst muligt og giver gaade raad til evt nybegyndere saa godt man nu kan samt dele ud af ens erfaringer med diverse myndigheder, det vaere sig danske som Thai.

Hvad raad og vejledning angaar er TP efter min egen mening den bedste.

De bedste hilsener. HB.

Undskyld det blev lidt langt.

Conrad
Hej GAMBIT,

Vil du ikke nok oplyse hvor laenge du har vaeret her i Thailand?

Saa vi andre (nogle af os pensionister) kan bedoemme om vi kan tillade os at skrive kommentarer til indlaeg paa sider hvor du er medlem.

Venlig hilsen
Conrad

GAMBIT
chaingmai skrev:

jeg må tage hatten af for gambit, han må jeg et perfekt meneske, uden nogen af alle de fejl som har har så let ved at finde hos andre, mage til klarsyn skal man lede længe efter, min eneste bekymring er, at gambit krummer tæer så meget ,at han får klumpfod.......................Joker

Chiang Mai,

Perfekt menneske ? Overhovedet ikke - Men jeg er aldeles autentisk.

Klarsyn ? Ja det må jeg sige at jeg har. Det er nemt at gennemskue faranger der render rundt og er pinligt "Thai forelsket" (og alt er simpelthen så smukt og hvor er Thaier nogle glade mennesker og jeg tror også på Buddha og jeg waier til alt og alle og jeg kalder min ludder af en kæreste for teeerak."

Jeg ser dem konstant og jeg kender nogle af de tåber - de falder for de ældste trick i bogen og "ja jeg fandt hende på gogo bar men hun er stoppet nu og hun vil aldrig gøre det igen, for hun siger hun elsker mig"

Klumpfod? Ja det er lige før, men det vil nok skyldes alle de tabere som jeg har lyst til at losse i røven hernede.

De skulle have sådan en på munden for at være så ynkelige og derefter smides hjem til deres taber liv i Danmark - for nej de er akkurat ligeså store tabere hernede som derhjemme, den eneste forskel er at de kan købe sig til kærlighed her.

Der er en anden tråd om bitre expats. Er jeg en bitter expat ? Det synes jeg nu ikke, men man har vel lov at have en mening om tåber og deres idioti.
Redigeret af GAMBIT d. 19/03-2015 07:49

GAMBIT
Hej Conrad,

Det behøver du slet ikke at bekymre dig om - jeg har meldt mig ud af diverse facebook manier.

Fortsæt du bare - ingen grund til at holde her

Conrad
Hej GAMBIT,

Jamen, jeg ville jo bare gerne vide hvor laenge du har vaeret her i Thailand, saa jeg maaske kunne undgaa at vaere aarsag til at du skal krumme taer over mine skriverier her paa TP.

Venlig hilsen
Conrad

Spring til debat: