Se indlæg
 Udskriv debat
Gave til thai-kæreste
Kim Ludvigsen
Rosen skulle selvfølgelig med i håndbagagen (i hånden) fra Danmark. Og ja, man kan købe roser i Thailand - det var mere den romantiske tanke, at man havde taget en rose med hele vejen fra Danmark til sin skat.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Jydekrebsen
Mukke skrev:

Jydekrebsen

Køb da den gave du har lyst til at give, for det afhænger i bund og grund i, hvad du vil ofre.. HB ide med en rose, mener jeg er helt ude i hampen, for roser kan du købe friske alle steder i Thailand, også dem i glas...

Mener stadig at et revsmykke med et insekt i, samt en guldkæde som du selvfølgelig ikke behøver at flotte dig med, som jeg foreslog tidligere 1 baht guld... 1/2 baht guld er jo halv pris og med dette stykke rav i kæden, vil der ikke være et øje tørt..

Guld kan du jo købe ved ankomsten til lufthavne i Bangkok, så du har den med ud fra lufthavnen...

Parfume tror jeg ikke er godt, for det kan de købe selv og min erfaring er, at det er de altså bedst til thai pigerne..

Et ravsmykke med insekt plus 1/2 baht guldkæde lyder som noget der koster væsentlig mere end 500,-, ikk fordi hun ikke er det værd, det er hun, men pengene skal jo også lige være der.

Og nu er jeg hel forvirret, flere siger at parfume er ok, så nu er jeg i tvivl.

Bjarne
Uanset om du vælger parfume, roser i reagensglas eller andet fugtigt, så husk lige, at der er noget med fly og væsker i håndbagage!!!!!
God tur.

hugoboerge
Jydekrebsen skrev:

Mukke skrev:

Jydekrebsen

Køb da den gave du har lyst til at give, for det afhænger i bund og grund i, hvad du vil ofre.. HB ide med en rose, mener jeg er helt ude i hampen, for roser kan du købe friske alle steder i Thailand, også dem i glas...

Mener stadig at et revsmykke med et insekt i, samt en guldkæde som du selvfølgelig ikke behøver at flotte dig med, som jeg foreslog tidligere 1 baht guld... 1/2 baht guld er jo halv pris og med dette stykke rav i kæden, vil der ikke være et øje tørt..

Guld kan du jo købe ved ankomsten til lufthavne i Bangkok, så du har den med ud fra lufthavnen...

Parfume tror jeg ikke er godt, for det kan de købe selv og min erfaring er, at det er de altså bedst til thai pigerne..

Et ravsmykke med insekt plus 1/2 baht guldkæde lyder som noget der koster væsentlig mere end 500,-, ikk fordi hun ikke er det værd, det er hun, men pengene skal jo også lige være der.

Og nu er jeg hel forvirret, flere siger at parfume er ok, så nu er jeg i tvivl.

Bliv ikke forvirret. Der behoever ikke at vaere nogen guldkaede til ravsmykket. Jeg mener kaeden er af laeder af en eller anden slags og det goer det endnu mere simpelt og smykket bliver endnu mere unikt.

Fruen min har 2 stk ravsmykker med simple halskaeder. Det man skal se er selve smykket og ikke guldkaeden.

Dalton
Nu er det ikke fordi jeg har den store erfaring med at tage gaver med til Thailand,
men jeg er bange for at den opmærksomhed Jydekrebsens gave,
har fået af brugerne her på siden, langt vil overgå
den opmærksomhed den vil få fra modtageren.

Der er naturligvis stor forskel på piger, men det er i hvert fald det,
jeg har oplevet, de gange jeg har haft en gave med.

Selvfølgelig er pigen glad for at få en gave, men det er ikke alle der forstår at vise det.

Jeg selv er stoppet med at tage andet end småting med og så hellere bruge pengene,
sammen med kærresten, til hvad hun kunne tænke sig i Thailand.

Hvorfor købe en dyr parfume, når hun ligeså gerne vil købe en kopi, hvor hun kan dufte til de forskellige og få den hun kan lide for 100-200 baht.

Sidst jeg var afsted havde jeg købt en cardigan, som jeg var faldet over i Aldi til 30 kr og den var hun utrolig glad for og brugte rigtigt meget.

Det kan godt være at det lyder som jeg er meget nærig, men det har absolut ikke noget med det at gøre, er bare blevet skuffet over reaktionen eller rettere manglende reaktion på de gaver jeg har haft med.

Det er selvfølgelig min personlige erfaring og jeg ved godt at der er stor forskel på hvordan pigerne modtager og værdsætter gaver.

En sjov ting med hensyn til parfume, så giver min kæreste mig altid 10 baht når jeg køber parfume til hende.
Så har hun købt den af mig, for ifølge hende er der uheld ved at få den foræret.
Er der andre der har oplevet det?

Jydekrebsen
Dalton skrev:

Nu er det ikke fordi jeg har den store erfaring med at tage gaver med til Thailand,

Selvfølgelig er pigen glad for at få en gave, men det er ikke alle der forstår at vise det.

Jeg selv er stoppet med at tage andet end småting med og så hellere bruge pengene,

Hvorfor købe en dyr parfume, når hun ligeså gerne vil købe en kopi, hvor hun kan dufte til de forskellige og få den hun kan lide for 100-200 baht.

Sidst jeg var afsted havde jeg købt en cardigan, som jeg var faldet over i Aldi til 30 kr og den var hun utrolig glad for og brugte rigtigt meget.

Det kan godt være at det lyder som jeg er meget nærig, men det har absolut ikke noget med det at gøre, er bare blevet skuffet over reaktionen eller rettere manglende reaktion på de gaver jeg har haft med.

Det er selvfølgelig min personlige erfaring og jeg ved godt at der er stor forskel på hvordan pigerne modtager og værdsætter gaver.

En sjov ting med hensyn til parfume, så giver min kæreste mig altid 10 baht når jeg køber parfume til hende.
Så har hun købt den af mig, for ifølge hende er der uheld ved at få den foræret.

Ja må sige at det er hel overvældende så mange input der er kommet til den her tråd, troede egentlig ikke at jeg ville modtage ret mange svar, men det er jo godt, eller måske ikke, nu havde jeg ellers besluttet mig for bare at købe en parfume, og det gør jeg måske også. Men min plan nu er at jeg tager hen i et nærliggende storcenter og bruger et par timer på at se om jeg kan finde noget spændende, her tænker jeg primær smykker/rav eller måske et ur, finder jeg ikke noget, ja så bliver det parfume. Ikke et bestemt mærke, tror bare jeg går efter en som ser flot ud.

Jeg skal af sted i morgen så er nød til at beslutte mig i dag, og uanset så er jeg ikke i tvivl om at hun bliver glad uanset hvad jeg har med (eller viser at hun er glad, om hun så tænker noget andet er en anden sag).

Og med hensyn til at købe nogen sammen med kæresten, så er det også en af grundende til at jeg ikke vil købe en alt for dyr gave, for min plan har hele tiden været at vi skal rundt og shoppe, og at hun så selv kan være med til at vælge hvad hun gerne vil have/mangler (inden for rimelighedens grænser selvfølgelig :-)), men er ikke i tvivl om at mine budgetterede penge nok skal blive brugt (og måske lidt mere til :-))

hugoboerge
Jydekrebsen skrev:

Dalton skrev:

Ja må sige at det er hel overvældende så mange input der er kommet til den her tråd, troede egentlig ikke at jeg ville modtage ret mange svar, men det er jo godt, eller måske ikke, nu havde jeg ellers besluttet mig for bare at købe en parfume, og det gør jeg måske også. Men min plan nu er at jeg tager hen i et nærliggende storcenter og bruger et par timer på at se om jeg kan finde noget spændende, her tænker jeg primær smykker/rav eller måske et ur, finder jeg ikke noget, ja så bliver det parfume. Ikke et bestemt mærke, tror bare jeg går efter en som ser flot ud.

Jeg skal af sted i morgen så er nød til at beslutte mig i dag, og uanset så er jeg ikke i tvivl om at hun bliver glad uanset hvad jeg har med (eller viser at hun er glad, om hun så tænker noget andet er en anden sag).

Og med hensyn til at købe nogen sammen med kæresten, så er det også en af grundende til at jeg ikke vil købe en alt for dyr gave, for min plan har hele tiden været at vi skal rundt og shoppe, og at hun så selv kan være med til at vælge hvad hun gerne vil have/mangler (inden for rimelighedens grænser selvfølgelig :-)), men er ikke i tvivl om at mine budgetterede penge nok skal blive brugt (og måske lidt mere til :-))

at vi skal rundt og shoppe, og at hun så selv kan være med til at vælge hvad hun gerne vil have/mangler

Min mening om ovennaevnte er at det er en forkert indgangsvinkel. Paa intet tidspunkt har jeg haft min kone med paa saadan en shoppetur. Hun gav paa et tidspunkt udtryk for hvad hun godt kunne lide og det var EFTER vi var blevet gift og nogle af de faa ting hun havde i tankerne koebte vi i udlandet, ikke i Thailand.

Saa Jydekrebs, brug dine penge fornuftigt.

Jydekrebsen
hugoboerge skrev:
.

at vi skal rundt og shoppe, og at hun så selv kan være med til at vælge hvad hun gerne vil have/mangler

Min mening om ovennaevnte er at det er en forkert indgangsvinkel. Paa intet tidspunkt har jeg haft min kone med paa saadan en shoppetur. Hun gav paa et tidspunkt udtryk for hvad hun godt kunne lide og det var EFTER vi var blevet gift og nogle af de faa ting hun havde i tankerne koebte vi i udlandet, ikke i Thailand.

Ja sådan er vi jo heldigvis så forskellig, for selvfølgelig skal hun da med rundt og shoppe, det er da en del af at være forelsket, at man går hånd i hånd gennem byens gader, og finder hun så en sød bluse hun gerne vil have, ja så får hun den da (selvfølgelig alt med måde).

Men det er bare min mening, ingen grund til at skændes om det :-)
Redigeret af Jydekrebsen d. 31/03-2015 15:08

milex
Næ - ingen griund til at skændes.

Man skal bare være klar over der ikke findes et socialt sikkerhedsnet i Thailand.

Så penge/guld/land er det der tæller.

Det er thai'ers pension i Thailand!.

Held og lykke med kæresten - og det er ikke ironisk ment.

hugoboerge
Jydekrebsen skrev:

hugoboerge skrev:
.

Ja sådan er vi jo heldigvis så forskellig, for selvfølgelig skal hun da med rundt og shoppe, det er da en del af at være forelsket, at man går hånd i hånd gennem byens gader, og finder hun så en sød bluse hun gerne vil have, ja så får hun den da (selvfølgelig alt med måde).

Men det er bare min mening, ingen grund til at skændes om det :-)

Jeg har bare givet dig et godt raad. Men tillykke og haaber alt vel i fremtiden. Bedste hilsener.

Bade-Dyr
Om du købe det ene eller andet, TRO jeg ikke betyder så meget.
Mon ikke den bedste gave, Er at du komme på besøg, Det vil jeg da Tro.

Glem det andre skrive omkring Thaier KUN vil have Thai guld.
Ja der er nogle der på den måde, Men langt fra alle.

Hvis alle Thaier var på den måde, tænke sådan, Ja så var jeg personlige aldrig blevet gift med en Thaier.
Da en person med sådan et ringe værdier sæt (Det er det i mine øjne), Ikke er en person jeg gider bruge min tid med, leve med.

Håber du/i får en dejlig tid sammen, God ferie...

Mukke
Bade-dyr

Jeg vil vove den påstand og sige, at hvis du kan finde bare en enkelt thailandsk kvinde der ikke kan lide guld, ja så skal du købe en lotteri seddel, for vil du vinde...

Sikke noget sludder, alle thailandske kvinder elsker guld, dermed ikke sagt alle kan give dem det, så det er vel det du mener.

JohnBKK
Er Bade-Dyr sikker på at den kone som ikke bryder sig om guld, egentlig ER thai??

Har aldrig mødt den slags, alle elsker guld, og penge, og handphones, og så videre...og efter alt det så elsker de måske også dig, hvis du holder dem forsynet med penge ad lib.

Mukke skrev:

Bade-dyr

Jeg vil vove den påstand og sige, at hvis du kan finde bare en enkelt thailandsk kvinde der ikke kan lide guld, ja så skal du købe en lotteri seddel, for vil du vinde...

Sikke noget sludder, alle thailandske kvinder elsker guld, dermed ikke sagt alle kan give dem det, så det er vel det du mener
.

Præcist, hvis ej Bade-Dyret har så mange penge, så vil kone - hvis hun er god - lave kreng jai så Bade-Dyret ikke taber ansigt ved at erkende at han ikke er rig og ikke formår at holde hende forsynet med materielle ting, gaver, guld etc.

Kan sådan et forhold blive ved at holde??? Vil kone ikke tænke på hvordan hun skal leve som gammel med få penge? Mange ting at spekulere over.
Redigeret af JohnBKK d. 01/04-2015 09:24

Bade-Dyr
Nu er der jo forskel på om en Thaier kan lide Thai guld.
Og om alt andet end Thai guld ikke er "godt nok".

Min kone er glad Når hun får nogle gave, Hvad hun får i gave er ikke det vigtige for hende.

Jeg ser det ikke her i området, blandt vores venner, At Thai + Thai par går og give guld, købe guld i nu og næ.

Nu er vores omgangskreds måske også "ung" 30-40 år. Så måske de ser på tingene på en anden måde, Gøre tingene på en anden måde ?

Thaier er lige så forskellige som alle andre folk fra andre lande, De er ikke ens, De tænke ikke Ens, Og ikke alle er så fokuseret på penge, guld med mere.

Det har en del bare svært ved at indse.
Se bare på forum her, hvor tit alle Thaier bliver skåret over en kam.

zapper
[quote]Bade-Dyr skrev:

Glem det andre skrive omkring Thaier KUN vil have Thai guld.
Ja der er nogle der på den måde, Men langt fra alle.

Hvis alle Thaier var på den måde, tænke sådan, Ja så var jeg personlige aldrig blevet gift med en Thaier.
Da en person med sådan et ringe værdier sæt (Det er det i mine øjne), Ikke er en person jeg gider bruge min tid med, leve med.

quote]

Kom lige til at bemærke at dit indlæg er lavet den 1. april LOL LOL
Så forstår jeg det bedre

Sunflower over Aarhus men for s.... det blæser

Mukke
Sikke dog noget sludder zapper, for inden du fare i blækhuset skal du jo kunne læse og forstå, det der er skrevet..

Jeg skrev

Jeg vil vove den påstand og sige, at hvis du[i] kan finde bare en enkelt thailandsk kvinde [/i]der ikke kan [b]lide guld
, ja så skal du købe en lotteri seddel, for vil du vinde...

Sikke noget sludder, alle thailandske kvinder elsker guld, dermed ikke sagt alle kan give dem det, så det er vel det du mener.[/b]

zapper
dobbelt sry
Redigeret af zapper d. 01/04-2015 12:49

zapper
Mukke inden du farer i blækhuset, så bedes du lige kigge en ekstra gang, og notere at jeg skriver til badedyret og ikke til dig Pfft

derudover kan ironi godt forekomme i mit indlæg LOL LOL

Men det er ikke sikkert for det er vist forbudt her på siden Grin

Så er der påske Angel

vandango
Jeg har endnu til gode at møde en kvinde der ikke ønsker sig guld.
Og det gælder vist for alle hunkøns væsener på kloden.
Ret mig hvis jeg tager fejl. Grin

buick
De vil alle have guld og diamanter.

Alt det med det er tanken der tæller, jeg kan ikke lide guld og diamanter, jeg vil kun have små gaver osv er kun sagt for at få giveren til at føle det er ok de ikke har råd til guld og diamanter.

Spring til debat: