Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Turist visum til Thailand
 Udskriv debat
visum til vores dansk/thai børn
prasat
konen og vores 2 drenge på 4 og 7 skal til Thailand hele sommerferien. det vil sige de er der over 30 dage.
drengene er både danske og thailandske statsborgere, men har kun dansk pas, de er registreret i Thailand og står i konens blå husbog.
kan det virkelig være rigtigt vi skal søge og betale visum til dem? burde det ikke bare være nok at have husbogen med ved udrejse, kan det løses ved at vi tager et smut over grænsen til cambodia inden de 30 dage er gået

prasat

Girobank
Prasat, det har været nævnt flere gange på det sidste, at man kan tage en tur på det lokale immigrationkontor og få forlænget visa med ekstra 30 dage. Pris 1900 B - husk foto.

Selvfølgelig du den blå bog ikke!

Få lavet lavet Thaipas til dem- dobbelt statborgerskab!
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

jens
Og selvfølgelig kan det også løses med en tur til cambodia, der skal i bare lige huske at det kun giver 14 dage ved indrejse over landegrænse.
Og så kan prisen for et visum jo også være noget højere for visa til cambodia når de har dansk pas.
Og det med at få lavet Thai pas til dem der vil jeg nok tænke mig om, der er risiko for at de vinder 2 års thailandsk værnepligt.

rinpoche
Children less than 14 years old who are traveling with a parent or guardian are not required to pay any fines for overstays.

http://www.touris...-and-Visas

Relevant indvending mht. de 2 års thailandsk værnepligt.
Kender et par stykker der ikke tør at rejse hjem af samme årsag.
Og de har ikke midlerne til at betale sig fra militærtjeneste.

Hymmer
Nu spørger jeg måske dumt..... Wink

Men værnepligten er den ikke afhængig af statsborgerskab og ikke pas.

Kan huske engang jeg så en udsendelse på tv om en dansk familie der levede i USA. Der fik sønnen indkaldelse til dansk session. Men da han var født i USA kunne kan slippe fordi han selv valgte US Army frivilligt. Det er længe siden men mener osse han samtidigt stiftede statsborgerskab til USA da hans mor var statsboger.

Og loven omkring dobbelt statsborgerskab er da ikke trådt i kraft endnu, og jeg ved ikke hvordan reglerne omkring fx. session etc kommer til at fungere. Men vælger man løsningen med 2 statsborgerskab er det vel ret vigtigt at undersøge disse ting, sådan man ikke kommer i klemme.

Girobank
det nemmeste og formentlig også billigste måde er som jeg har beskrevet i tidligere indlæg.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

prasat
jeg syntes bare det er utroligt man skal betale for et visum når de er thai statsborgere.
værnepligt kommer de til at få hvis de ikke vælger thailandsk statsborgerskab fra når de bliver 18, men spørgsmålet er om Thailands militær kan bruge nogle der slet ikke forstår thai.
prasat

Girobank
Prasat, så må du ind og have lavet thaipas til dem, når I kommer til Bangkok.

Dog vil det nok kræve, at de har Thai-ID-kort.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

HFD
prasat skrev:

jeg syntes bare det er utroligt man skal betale for et visum når de er thai statsborgere.
værnepligt kommer de til at få hvis de ikke vælger thailandsk statsborgerskab fra når de bliver 18, men spørgsmålet er om Thailands militær kan bruge nogle der slet ikke forstår thai.
prasat

Når de ikke har Thailandsk pas er de ikke Thailandske statsborgere altså skal de have visum som vi andre en 60 dages turist visum koster vist 400 kr. på den thailandske ambasade i Hellerup. Hvis de skal have lavet Thailandske pas vil det blive meget dyere.

vandango
Kunne man ikke lade være med at lave visa, men i stedet tage de 30 dage.
Så ind til Bangkok og få lavet et thailansk pas, sådanne et varer vel i mange mange år.

Prisen på disse pas bliver næppe mere end prisen på visa?

HFD
vandango skrev:

Så ind til Bangkok og få lavet et thailansk pas, sådanne et varer vel i mange mange år.

Dåbsatester skal oversættes til Thai, vertifiseres på danske ambasade samt thailandsk udm. derefter en tur til kones ampur for at blive registreret der med tre vidner og først så kan man ansøge om pas. Min søns pas endte i en pris med diverse udgifter på ca 8000 Bath.

Men måske det kan gøres nemmere og biligere på Thai ambasaden i Dk.?

savasava
rinpoche skrev:

Children less than 14 years old who are traveling with a parent or guardian are not required to pay any fines for overstays.

rinpoche har nemmeste løsning, har prøvet det med et meget langt overstay, over et år, ingen problemer.

HFD
savasava skrev:

rinpoche skrev:

rinpoche har nemmeste løsning, har prøvet det med et meget langt overstay, over et år, ingen problemer.

En turist visa koster 250 kr så de 500kr ( til to børn ) er vel givet godt ud fremfor at måske ikke at nå flyveren P.G.A. forsinkelser.

vandango
HFD skrev:

vandango skrev:

Dåbsatester skal oversættes til Thai, vertifiseres på danske ambasade samt thailandsk udm. derefter en tur til kones ampur for at blive registreret der med tre vidner og først så kan man ansøge om pas. Min søns pas endte i en pris med diverse udgifter på ca 8000 Bath.

Hallo læs nu hvad der skrevet, børnene er registreret i Thailand.

HFD
vandango skrev:

HFD skrev:

vandango skrev:

Hallo læs nu hvad der skrevet, børnene er registreret i Thailand.

Så burde det jo bare være at få et pas til dem.
Men indrejser du på et dansk pas skal du også bruge den når du udrejser ergo visa, man kan ikke bare rejse ud på den Thailandske pas (vi har prøvet) Så det er vel en tur til ambasaden og få et pas der til dem.

bannok
Hvis børnene er registreret i Thailand og har thai ID, ja så skulle det være en smal sag at få pas til børnene.
Der siges at børnene er thai registreret, hvad betyder det, har de et thai ID nummer og thai ID kort, hvis de er er under 7 år så har de ikke et ID kort, men de har et ID nummer, hvis de er registret i Thailand, det har alle thai børn der er født i thailand, med mindre de er født i et hill tribe område eller sådan noget.
Hvis børnene ikke er født i Thailand, har de måske ikke et thai iD nummer.
Min datter er født i Thailand, hun har både thai og dansk pas, hun har thai ID, men ikke dansk personnummer, det får man kun når man registrerer en Adresse i Danmark.
Hvis børnene er registreret i den blå bog som Thai statsborgere, ja så er de thai statsborgere, men men men, hvis de er registreret i den blå bog som værende børn af konen som er registreret i den blå bog, så er de nødvendigvis ikke thai statsborgere.

Jeg er registreret i min kones blå bog, men ikke som thai statsborger ,men som far til min kones datter, men det giver mig ikke ret til at kalde mig thai statsborger.

bannok
Som udgangspunkt til dit spørgsmål, så må svaret være ja, de skal rejse til Thailand med dansk pas som danske statsborgere, men som jeg sagde før, hvis de har thai ID, kan de bare få lavet pas i Thailand mens de er der.
Alternativet er jo at få lavet pas til børnene på den Thailandske ambassade i København.

Dine børn kommer nok til at rejse mange gange til thailand før de bliver voksne, så den bedste løsning vil nok være at få lavet thai pas til børnene så hurtigt som muligt.
Det hele er meget nemmere når de har både dansk og thai pas. og i september i år træder en ny lov i kraft i Danmark som giver lov til dobbelt statsborgerskab.

prasat
HFD skrev:

prasat skrev:

prasat

Når de ikke har Thailandsk pas er de ikke Thailandske statsborgere altså skal de have visum som vi andre en 60 dages turist visum koster vist 400 kr. på den thailandske ambasade i Hellerup. Hvis de skal have lavet Thailandske pas vil det blive meget dyere.

jeg mener nu ikke et pas er ensbetydende med om man er statsborger i et land, så ville 90% af Thaierne ikke være Thailandske statsborgere.
prasat

prasat
HFD skrev:

vandango skrev:

alt dette har vi gjort tidligere, den største dreng er født i Bangkok.
prasat

prasat
bannok skrev:

Hvis børnene er registreret i Thailand og har thai ID, ja så skulle det være en smal sag at få pas til børnene.
Der siges at børnene er thai registreret, hvad betyder det, har de et thai ID nummer og thai ID kort, hvis de er er under 7 år så har de ikke et ID kort, men de har et ID nummer, hvis de er registret i Thailand, det har alle thai børn der er født i thailand, med mindre de er født i et hill tribe område eller sådan noget.
Hvis børnene ikke er født i Thailand, har de måske ikke et thai iD nummer.
Min datter er født i Thailand, hun har både thai og dansk pas, hun har thai ID, men ikke dansk personnummer, det får man kun når man registrerer en Adresse i Danmark.
Hvis børnene er registreret i den blå bog som Thai statsborgere, ja så er de thai statsborgere, men men men, hvis de er registreret i den blå bog som værende børn af konen som er registreret i den blå bog, så er de nødvendigvis ikke thai statsborgere.

Jeg er registreret i min kones blå bog, men ikke som thai statsborger ,men som far til min kones datter, men det giver mig ikke ret til at kalde mig thai statsborger.

de er Thailandske statsborgere, det har ambassaden bekræftet og også fortalt os at de skal til session når den tid kommer med henblik på militærtjeneste, så jeg er helt sikker på de er registreret rigtigt i den blå bog.
prasat

Spring til debat: