Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
visum til vores dansk/thai børn
|
|
| vandango |
Lagt på d. 08/04-2015 18:49
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Kunne været en god afslutning på tråden, hvad du vælger at gøre og hvorfor. Savner lidt respons fra trådstarter???? |
|
|
|
| HFD |
Lagt på d. 08/04-2015 19:46
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 196 |
prasat skrev: HFD skrev: prasat skrev: jeg syntes bare det er utroligt man skal betale for et visum når de er thai statsborgere. værnepligt kommer de til at få hvis de ikke vælger thailandsk statsborgerskab fra når de bliver 18, men spørgsmålet er om Thailands militær kan bruge nogle der slet ikke forstår thai. prasat Når de ikke har Thailandsk pas er de ikke Thailandske statsborgere altså skal de have visum som vi andre en 60 dages turist visum koster vist 400 kr. på den thailandske ambasade i Hellerup. Hvis de skal have lavet Thailandske pas vil det blive meget dyere. jeg mener nu ikke et pas er ensbetydende med om man er statsborger i et land, så ville 90% af Thaierne ikke være Thailandske statsborgere. prasat Nej men når de rejser på et Dansk pas må de jo betegnes som Danske statsborgere, såvel de må betegnes som Thailandske statsborgere når de rejser på Thai pas, derfor skal i også altid fremvise begge pas når i skal ud og ind EU da de feks. jo ikke har visum. God ferie dernede. Harry |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 10/04-2015 05:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
vandango skrev: Kunne været en god afslutning på tråden, hvad du vælger at gøre og hvorfor. Savner lidt respons fra trådstarter???? vi har tænkt os at rejse med dem uden at søge visum, og så tage den blå bog med i lufthavnen ved udrejse og hvis det stadig giver problemer, må vi holde os til den Thailandske lov om at børn under 14 år ikke skal betale overstage når de rejser med forældrerne. kommer vi alligevel til at skulle betale overstage må vi bare betale, jeg skal nok fortælle når vi engang kommer hjem hvad resultatet blev ved udrejsen. prasat |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 10/04-2015 11:49
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 549 |
Ikke at det har noget med dit spørgsmål at gøre men du gør virkelig dine børn en bjørnetjenste hvis i ikke lære dem thai, børn har så let ved at lære flere sprog og det er en kæmpe fordel for dem at kunne thai prasat skrev: jeg syntes bare det er utroligt man skal betale for et visum når de er thai statsborgere. værnepligt kommer de til at få hvis de ikke vælger thailandsk statsborgerskab fra når de bliver 18, men spørgsmålet er om Thailands militær kan bruge nogle der slet ikke forstår thai. prasat |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 10/04-2015 15:50
|
|
buick skrev: Ikke at det har noget med dit spørgsmål at gøre men du gør virkelig dine børn en bjørnetjenste hvis i ikke lære dem thai, børn har så let ved at lære flere sprog og det er en kæmpe fordel for dem at kunne thai prasat skrev: jeg syntes bare det er utroligt man skal betale for et visum når de er thai statsborgere. værnepligt kommer de til at få hvis de ikke vælger thailandsk statsborgerskab fra når de bliver 18, men spørgsmålet er om Thailands militær kan bruge nogle der slet ikke forstår thai. prasat hvem siger vi ikke lære dem Thai, de forstår alt på Thai, den store på 7 er begyndt at lære og skrive det også men det er ikke ensbetydende med at de lige kan tale og forstå Thai den dag de skal til session. prasat |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 10/04-2015 18:09
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 549 |
Det er jo svært at vide du skrive det for at bedrage og ikke fordi de ikke kan thai jeg tvivler nu på man kan slippe af den grund, den er nok forsøgt benyttet 1000 vis af gange før der er vist ikke anden udvej en at deltage i lotteriet og vinde/betale sig til at vinde prasat skrev: buick skrev: Ikke at det har noget med dit spørgsmål at gøre men du gør virkelig dine børn en bjørnetjenste hvis i ikke lære dem thai, børn har så let ved at lære flere sprog og det er en kæmpe fordel for dem at kunne thai prasat skrev: jeg syntes bare det er utroligt man skal betale for et visum når de er thai statsborgere. værnepligt kommer de til at få hvis de ikke vælger thailandsk statsborgerskab fra når de bliver 18, men spørgsmålet er om Thailands militær kan bruge nogle der slet ikke forstår thai. prasat hvem siger vi ikke lære dem Thai, de forstår alt på Thai, den store på 7 er begyndt at lære og skrive det også men det er ikke ensbetydende med at de lige kan tale og forstå Thai den dag de skal til session. prasat |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 11/04-2015 19:01
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
Nok værd at bruge et par minutter på at læse http://scandasia.... læs og bliv lidt klogere! Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 03/08-2015 05:11
|
|
så er vi kommet tilbage. børnene slap igennem paskontrol med deres danske pas med 6 dages overstage uden en kommentar, altså skal man ikke søge visum til børn under 14 hvis forældrene har orden i deres egne papirer. de stillede ikke nogle spørgsmål overhovedet. prasat |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 03/08-2015 15:06
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Tak for din feedback, Prasat. Og godt at høre at det gik uden nogen hurlumhej ![]() Jeg havde engang et visa-trip fra Phuket til Pedang Basar i Malaysia for at forny mit 3 måneders multi entry visum. Jeg henvendte mig på Immigration Office i Phuket Town for at spørge om det var nødvendigt, at min dengang 6 måneder søn partout skulle med på visum-trippet. JA, det var det så afgjort! Lød den officielle melding. Det blev dermed en lang, strabadserende tur dertil i bus og med efterfølgende minibus. Ikke så meget for mig, men for junior. Hans "omsorgsfulde" moder gad ikke at tage med, da hun var thailandsk statsborger og dermed ikke så noget behov herfor. Vi landede sent om natten i styrtende regnvejr tæt ved grænsen, og jeg forsøgte at checke ind på mit sædvanlige guest house. Men det var fully packed. Så jeg måtte se mig om efter andre muligheder. Med sønniken på armen fandt jeg et sted hvor de afregnede efter "time basis", men det var da bedre end ingenting, ikke mindst tidspunktet taget i betragtning. (der skete et par ting der, som jeg tidligere har fortalt, så det vil jeg ikke gentage) NÅ, men næste morgen kørte vi glad og fro til Pedang Basar, grænseovergangen til Malaysia for at få vores stempler. Mig med junior på armen, frem og tilbage mellem diverse immigrations officers. Så spørger den ene officer: "Hvor kommer I fra"? Jeg svarer velvilligt, at vi kommer fra Phuket. Og så spørger han: "Hvorfor tager du din stakkels baby med hele den vej fra Phuket for at få et stempel i passet"? Grrrr..! "Det fik jeg ligesom at vide på Immigration Office i Phuket" ! "Det er bullshit, hvis din søn er under 14 år gammel, behøver du ikke at gøre det"! Ja, mange tak, men det er ligesom for sent nu. Minibussen som jeg havde booket en return trip med, arriverede aldrig og jeg måtte finde ud af alternative befordringsmidler. Halleluja, TIT. |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.