Se indlæg
 Udskriv debat
Hvor skal jeg hen??? Hjælp søges
Bandytten
Hejsa.
Vi er i den heldige situation at vi skal til Thailand d. 23 April til den 13 Maj. Vi er bare rigtig meget i tvivl om hvor vi bør tag hen, efter at have læst side op og side ned, på både danske og udenlandske hjemmesider. Vi har kun købt flybilletten, og har intet booket. (Min kone er Thai og vi er begge i midten af 30érne)

Her er hvad vi søger.
1. God strand, gerne med mulighed for snorkling uden vi behøver at tag en longtail boat. Altså et sted med klart vand og noget at kigge på. (Hvis det kan lade sig gøre)

2. Det gør intet at det regner lidt, men helst ikke for meget selvfølgelig Smile Og når det er sagt, behøver det heller ikke være det varmeste sted.

3. Der skal være lidt gang i den om aftenen, hvis man har lyst til sjov. Jeg snakker ikke discoteker, men mere noget beach bar eller noget lidt mere roligt. Der kan sagtens være et disco, men vi besøger det nok ikke.

Har været mange steder i Thailand, bare aldrig på denne årstid.

Håber nogen kan hjælpe Smile

Venlig hilsen. Bjørn

Kim Ludvigsen
Jeg husker ikke, hvad der er af snorklingmuligheder, men vejrmæssigt er Samui nok noget bedre end fx Phuket i den periode. Hua Hin bør også være ok vejrmæssigt.
Der er beach bar i Lamai (Samui), men jeg ved ikke, hvor meget gang i den der er i april/maj. Jeg har været der lidt uden for sæsonen på den anden side, i oktober, og der var der forholdsvis stille og roligt, men der var da ildshow.

Tjek evt. siden i min signatur.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
zapper
Bandytten skrev:

Her er hvad vi søger.
1. God strand, gerne med mulighed for snorkling uden vi behøver at tag en longtail boat. Altså et sted med klart vand og noget at kigge på. (Hvis det kan lade sig gøre)
2. Det gør intet at det regner lidt, men helst ikke for meget selvfølgelig Smile Og når det er sagt, behøver det heller ikke være det varmeste sted.
3. Der skal være lidt gang i den om aftenen, hvis man har lyst til sjov. Jeg snakker ikke discoteker, men mere noget beach bar eller noget lidt mere roligt. Der kan sagtens være et disco, men vi besøger det nok ikke.

Venlig hilsen. Bjørn

Ja dit spørgsmål 1 og 3 går ikke lige i spænd sammen.

For det bedste sted og flotteste sted at snorkle er Phi Phi Island, men på selve øen sker der ikke det vilde om aftenen. Men er prioriteringen at det er snorkle I er interesseret i , så er Phi Phi STEDET.
Så kan I selvfølgelig vælge at bo i Phuket, men så er der et par timers sejllads mellem Phuket og Phi Phi.

jh
De dejlige sand strande så er det Phuket,Snorkling ja så er det Phi Phi hvor man altid kan komme til med båd mange angerer ture derud,Hvis ikke det helt vilde skal ske om aftenen ja så er det Kata eller Karon.Hvis i vil opleve vilde aftner så Patong lige noget men der noget for enhver smag i Patong men også lækker strand.Det er det jeg kender til det.

Bandytten
Tak for jeres svar. Hvad jeg kan læse mig til er phuket ikke stedet på denne årstid.
Vi snakker om Koh samui, koh phangan og koh tao, altså lidt ø hob. Syntes bare ikke jeg kan finde noget om høj og lav vande osv. Er der nogen af jer som har været disse steder i April Maj måned?

buick
Hvorfor ikke tage den anden side?? det er ikke så turistet og har alligevel alt og så til en noget bedre pris.

Prøv koh chang, her er der lidt af hvert, også fine ø hop til koh kood og koh maak samt ca 60 andre små øer

white sand er lidt charter præget men en fin strand mange hoteller, et mini pattaya (lady bar), flere live musik steder og et lille diskotek.

Pearl beach lige uden for white sand, dejligt stille sted men stenet strand og et rev tæt på skulle være det bedste sted at snorkle fra stranden.

klong prao og kai bai fine strande ofte hvor man kan finde alene steder på stranden men alligevel restaurenter, hoteller og en walking street.

nederst på øen lonely beach, back packer sted med full moon party osv.

For en natur og en stille nat så book på pearl beach www.tphut.com og lej en motorbike så kan i inden for kort tid komme over alt på øen og får det fulde ud af øen.

Hvis i ikke kan lide dette sted så blot søg på nettet men pas på med hvor hotellet ligger da bagsiden af øen er rimelig død
book white sand, pearl beach, klong prao eller kai bai så går det ikke galt.
http://politiken....-ko-chang/

HOLD JER LANGT VÆK FRA KOH TAO!!! der er sket en masse mord osv hvor turister er blevet myrdet så nok ikke lige det bedste sted
Redigeret af buick d. 12/04-2015 12:42

energy
[quote]Bandytten skrev:

Hejsa.
Vi er i den heldige situation at vi skal til Thailand d. 23 April til den 13 Maj. Vi er bare rigtig meget i tvivl om hvor vi bør tag hen, efter at have læst side op og side ned, på både danske og udenlandske hjemmesider. Vi har kun købt flybilletten, og har intet booket. (Min kone er Thai og vi er begge i midten af 30érne)

Her er hvad vi søger.

Har været mange steder i Thailand, bare aldrig på denne årstid.

Håber nogen kan hjælpe Smile

Venlig hilsen. Bjørn[/

Undersøg hjemmefra hvor i godt kunne tænke jer at tage til. Find flere alternativer. Tag flyveren til BKK og overnat et par dage.
Når i så sidder på hotellet, så kan i checke vejret og booke de forskellige ting, hvor vejret ser ok ud. Der kan være stor forskel på vejret, afhængig af hvor i Thailand det er.
Da vi selv rejser meget i regntiden, så gør vi det altid på den måde, hvis vi gerne vil have sol og strand.
Ja, det koster måske lidt mere på den måde men hellere det end at gå rundt i konstant regn helt op til knæene på f.eks Koh Chang.

Bandytten
Hej Buick.

Tak for dit rigtig gode svar.
Koh chang, Mak og Kood, kunne sagtens være en mulighed. Det der har afholdt mig fra dette er følgende.

Koh Chang
På Koh Chang er sæsonen typisk december - april. Fra maj stopper mange firmaer med at arrangere ture dertil, da det regner en del. Lavsæsonen kan nogle gange ses ved at hoteller har priser som To nætter og få den ene gratis.
Mange butikker og restauranter har sæson åbent og lukket i regntiden.

Det skræmmer mig lidt. Men når det er sagt, har jeg også været på phuket og krabi uden for sæson, hvilket jeg var fint tilfreds med.

Har du været på Koh Chang i slutningen af April / starten af Maj?

Bandytten
Hej Energy.

Hvad er det bedste område du har besøgt i regntiden?
Planen er også at jeg tager min lap top under armen, så jeg kan søge lidt når vi lander i Bangkok. Jeg vil dog gerne have nogle forskellige ideer til hvad vi skal. Så jeg ikke behøver bruge timer på at sidde og tjekke hotteller og steder ud Smile

energy
[quote]
Bandytten skrev:

Hej Energy.

Hvad er det bedste område du har besøgt i regntiden?
Planen er også at jeg tager min lap top under armen, så jeg kan søge lidt når vi lander i Bangkok. Jeg vil dog gerne have nogle forskellige ideer til hvad vi skal. Så jeg ikke behøver bruge timer på at sidde og tjekke hotteller og steder ud Smile
[/

Jamen jeg har både været i Phuket, Hua hin og Pattaya i regntiden og har haft et ok vejr.
Det værste jeg har prøvet i juli var Krabi, hvor det regnede og stormede, så træerne væltede. Der lærte jeg at vente med at booke til jeg sad i Thailand.
I april for 2 år siden var jeg på Koh Samet, som ligger ud for Rayong. Flot vejr. Dejlig og hyggelig Ø. God strand.
Nu er jeg ikke til dykning, så det er ikke det, jeg går efter.
Koh Samui kunne også være en mulighed i regntiden. I det hele taget så er der tit bedre vejr i bugten, hvor BKK ligger i regntiden.
Men som sagt Google alt hvad du kan inden i tager afsted og så bare nøjes med at book hotel i BKK.

zapper
Bandytten I skal afsted april/maj måned.Du skriver hele tiden regntiden, hvad er det du mener med regntiden og hvad er det du frygter. Jeg fornemmer du gør dig for mange bange anelser, for i april/maj måned er ikke regntid, ja bevares der kan komme en regnbyge, men slet ikke noget at regne for noget som helst. Typisk skal du hen i august måned før det regner for alvor, men slet ikke noget der er værd at planlægge efter.

Så mit råd til dig planlæg du bare hvor I vil hen, og så tar I en enkelt eller to regnbyge med.

Så glem du alt om regntiden.

Bandytten
Der er som sådan ikke noget jeg ligefrem frygter Smile . Men når jeg læser om de forskellige steder er der nogen steder lav vandet, så man dårligt kan svømme. Andre steder skriver de at de lukker ned.

Jeg vil bare rigtig gerne have det bedste til den bedste pris. Og med det bedste mener jeg. God strand, med mulighed for snorkling. Hottellet betyder mindre, bare der er en god seng og aircon samt tæt på strand. Gode spise steder, gerne gade køkkener i nærheden. Mulighed for at kunne gå lidt i byen om aftenen/natten. Om der kommer lidt regn er jeg ligeglad med, jeg kan sagtens finde ud af at trække mig i læ, og nyde en kold Leo. Hvor skal jeg tag hen for at finde det jeg søger?

Kim Ludvigsen
Bandytten skrev:

Jeg var på Koh Chang i første halvdel af oktober sidste år. Det var ikke slemt med regn, men der var meget tomt. Det føltes faktisk som om, jeg havde øen mere eller mindre for mig selv. Jeg var rundt til de forskellige strande, og ingen af dem var overfyldte, selv Lonely Beach, hvor backpackerne holder til og som er kendt for strandfester, var meget stille. Jeg kan ikke forestille mig, at der er mere gang i den sidst i april/starten af maj.

Jeg kan ikke afvise, at jeg har ramt uheldige dage til besøg på de forskellige strande, men så er det lige netop lykkedes mig at undgå alt det "sjove". Selv Little Pattaya var tomt - een besøgende ud over mig selv i de ca. 20 barer, da jeg var forbi.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
buick
Koh chang er det vådeste sted i thailand men her skal du hen imod august september for regn i dagevis
ellers så har vi regn som de fleste steder ved kysten en times tid om eftermiddagen/tidlig aften når det regner, enkelte gange en lille byge om formiddagen men der er mange perioder i hele lavsæsonen hvor der er tørt op til 14 dage ad gangen.

Sæsonen her er ca. midt oktober til start juni.

Der er enkelte steder som lukker ned i lav sæsonen men langt de fleste bliver nu ved, huslejen skal jo stadig betales så man lukker ikke men drosler lidt ned på personalet.
Rabat på hoteller er som alle andre steder i thailand hvor du får det billigere i yder sæsonen og billigst i lav sæsonen.
April måned er at regne som absolut høj sæson lig december-januar da mange lægger deres ferie så de er her i løbet af songkran.

Så lad være med at lade regnen bekymre dig og det at der skulle være lidt mindre turister gør jo ikke tingene værre så er der lidt mere fred og det er nemmere at få en god pris.

Bandytten skrev:

Hej Buick.

Tak for dit rigtig gode svar.
Koh chang, Mak og Kood, kunne sagtens være en mulighed. Det der har afholdt mig fra dette er følgende.

Koh Chang
På Koh Chang er sæsonen typisk december - april. Fra maj stopper mange firmaer med at arrangere ture dertil, da det regner en del. Lavsæsonen kan nogle gange ses ved at hoteller har priser som To nætter og få den ene gratis.
Mange butikker og restauranter har sæson åbent og lukket i regntiden.

Det skræmmer mig lidt. Men når det er sagt, har jeg også været på phuket og krabi uden for sæson, hvilket jeg var fint tilfreds med.

Druwor
Jeg har flere gange været på Koh Phangan lige nord for Koh Samui, senest i maj sidste år.
Kan kun anbefale den ø, men nattelivet er ikke det vilde, men man kan sagtens gå i byen og få lidt og drikke og en sving om hvis det er det man vil. Vi gav 800THB pr. værelse på et lille guesthouse 200 meter fra vandet. Det var med morgenmad, A/C og wifi.
Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved...

farao54
Jeg ved ikke hel med vejret i Phuket, men ellers ville det være et fedt sted mht strande og snorkling. Hvis i slår jer ned på Karon Beach, så er der ikke for stille og ikke for larmende. Desuden ligger Paton ikke langt derfra (omend de godt ved hvad de skal afkræve dig for 10 minutters taxi kørsel), og her er der både barer og fest.
Vejret er ingen herre over, så her er du på egen hånd. Jeg ville klart følge Energy's råd mht google og rejs efter vejret on site.
Der er mange fede små øer velegnet til snorkling i området omkring Phuket og Krabi. Og strandene skulle altså være de klart bedste i Thailand...

Girobank
Nu har jeg besøgt Koh Chang i perioden , som i skriver, har aldrig oplevet en dråbe vand fra oven, så jeres oplysninger passer ikke med virkeligheden!
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Bandytten
Jeg har været på Phuket (Karon). Det er fint sted, der er bare ikke rigtig mulighed for snorkling, selvom det er en dejlig strand.

Lige nu kigger jeg på.

1. Koh samui, Koh Phangan, Koh Tao ( Ved godt der er sket nogle kedelige ting på Tao)

2. Krabi Railey beach, phi phi.

3. Koh chang, Koh Mak og Koh kood.

GAMBIT
@Bandytten,

Jeg formoder at i allerede HAR købt billet, og derfor er mit indlæg nok ikke særlig relevant, men der nævnes Koh Chang, Krabi, Phuket, Koh Samui og Phangan.

I forhold til at du er så glad for at snorkel dykke, ville det så ikke være bedre at tage til Philippinerne eller måske nogle af Øerne ud for Cambodia ?

Jeg aner ikke noget om hvor der er godt/flot at snorkel dykke men måske andre ved hvor det er oplagt at tage hen til at dykke.

Hvad med de mere sydlige Øer i Thailand som f.eks. Koh phayam, eller Koh Lipe ?

Koh Lipe ser ud til at have noget for dykkere:
- Link

---------
Utrolig langt link lavet kortere så man ikke skal køre helt ud til siden.
mvh

- Admin -
Redigeret af Webmaster d. 12/04-2015 20:11

GAMBIT
Beklager for off topic - @Web, Er der ikke en måde man kan lave tekst til et link som f. eks - Se her - så man kan blive fri for de lange url adresse visningerHmmmmmm

Spring til debat: