Se indlæg
 Udskriv debat
Hvor skal jeg hen??? Hjælp søges
Bandytten
Ja, billeten er købt Smile Min kone er Thai, og da vi også lige skal forbi hendes familie et par dage, holder vi os til Thailand. Dykning duer ikke, det skal være snorkling fordi konen ikke har dykker certificat, og vi ikke har lyst til at hun skal bruge 4 dage af vores ferie på det.

Kim Ludvigsen
Girobank skrev:

Nu har jeg besøgt Koh Chang i perioden , som i skriver, har aldrig oplevet en dråbe vand fra oven, så jeres oplysninger passer ikke med virkeligheden!

En ting er regn, en anden "gang i den". Har du oplevet det i april/maj? Der var som sagt utroligt stille i oktober.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Kim Ludvigsen
GAMBIT skrev:

Beklager for off topic - @Web, Er der ikke en måde man kan lave tekst til et link som f. eks - Se her - så man kan blive fri for de lange url adresse visningerHmmmmmm

Sagtens, dit link til Google.

Markér den tekst som du vil lave som link.
Klik på Link-knappen (kloden med en pil)
Der sættes nu url-koder omkring teksten
I den første kode, indsætter du = og linket, altså i dette tilfælde (uden selve kodeklammen, fordi det så ikke vises):
url=http://www.langtlink.net

-------------
Har lige gjort et utrolig langt link lidt kortere da man ellers skulle køre hele siden langt ud til siden.
mvh

- Admin -
Redigeret af Webmaster d. 12/04-2015 20:09
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
energy
Jeg kom til at tænke på at jeg på et tidspunkt sad på stranden på Kata Beach, Phuket og kom i snak med en anden dansker.
Han fortalte at et af de bedste steder for snorkling i Thailand, faktisk var der.
Der ligger nemlig en lille ø lige ud for stranden og der svømmede han ud til og snorklede konstant. Cool
Redigeret af energy d. 12/04-2015 18:51

Bandytten
Koh Lipe ser super cool ud Grin Vil straks tjekke ud med hoteller og priser.
Havde slet ikke tænkt på Lipe, måske fordi man ikke hører så meget om den.

Hvorfor skal jeg pludselig trække i bjælken i bunden af denne side for at kunne læse hele indlægget Angry

Bandytten
Kunne da godt være at man lige skal tjekke Kata ud også Energy Wink

GAMBIT
Tak Kim L,

se her

buick
oktober er generalt en stille måned da vi først skal hen sidst i oktober før regntiden er helt overstået
men her spørges der om april-maj og april er den travleste måned set bort fra januar og februar så jo her sker noget,
det kommer selvfølgelig også an på hvad man mener med gang i den
koh chang er ikke et sex turist sted som pattaya-jomtien og phuket er så den form for gang i den er der ikke
der er dog et mini pattaya og en walking street på under 10 lady bar hver sted,
ellers er gang i den på koh chang typisk dykning, fisketure, snorkling, kajak ture, treaking, ø hop, strandhygge, jungle ture, vandfald, motorbike ture, restaurenter, seefood og live musik steder
i mange år har der hver vinter samlet sig en stor gruppe af verden dygtigste musikere på koh chang og de ynder at tage rundt og jamme på musik stederne

ud over selve koh chang så er camboia, lige ved siden af og mange kompinere ferien med en tur til ankor wat osv i cambodia
Kim Ludvigsen skrev:

Girobank skrev:

Nu har jeg besøgt Koh Chang i perioden , som i skriver, har aldrig oplevet en dråbe vand fra oven, så jeres oplysninger passer ikke med virkeligheden!

En ting er regn, en anden "gang i den". Har du oplevet det i april/maj? Der var som sagt utroligt stille i oktober.

Bandytten
Alligevel imponerende, der er først noget ledigt på Koh lipe fra d. 04 Maj Big eyes

zapper
Der er masser af muligheder tjek selv ud på fx
[url]www.trivago.dk[/url]

Men på det tidspunkt I rejser, er forhåndsreservation altså ikke nødvendigt.

Leif56
Hej
Fra Phuket er der også mulighed for at tage en dagstur til Koral Island, der kan I sidde på standen og så vade ret ud og snorkle, jeg har ikke gjort så meget i snorkling, men jeg var imponeret over forholdene der, og man kan nå meget snorkling på en dagstur!

Leif

buick
Det kommer da helt an på hvad du vil bo i, bedre hoteller, godt populære hoteller osv der skal man booke hjemmefra men hvis du vil bo cheap charlie med beskidte lokaler, sengetøj fra gæsten før dig osv så nej der skal ikke bookes hjemmefra dem er der mange af

zapper skrev:

Der er masser af muligheder tjek selv ud på fx
[url]www.trivago.dk[/url]

Men på det tidspunkt I rejser, er forhåndsreservation altså ikke nødvendigt.

rinpoche
Bandytten skrev:

Alligevel imponerende, der er først noget ledigt på Koh lipe fra d. 04 Maj Big eyes

Hmmm.

Mon ikke der stadig væk er "walk in" steder? Ikke tilgængelige for online booking.
Men det kan du selvfølgelig ikke bruge til noget, hvis du ønsker en fast booking.

Du skal blot vide - at omend Koh Lipe ligger smukt. er det en lillebitte flad ø.
Stort set kun befolket af horder af turister og thailændere fra fastlandet, der driver al forretning der.
Jeg var mildest talt ikke imponeret af tilstandene, og det er endda mange år siden jeg var der. Og tingene har jo med kun at gå en vej på den front.

Koh Lipe`s største attraktion er, at øen ligger indenfor kort sejlafstand til de knejsende øer, Koh Adang og Koh Rawi, der er temmelig uberørte og byder på god snorkling.

For det største og mest varierede udvalg af snorkling direkte fra stranden kommer man i Thailand ikke udenom Koh Tao og Koh Phi Phi.

Phi Phi har nok lidt mere at byde ind med, idet der i arkipelaget befinder sig såvel Koh Yung, Koh Mai Phai og Koh Phi Phi Ley.
Men der skal du selvsagt arrangere bådtransport for at komme dertil.

Min favorit ville dog på trods heraf være Koh Tao, der også har sin egen lillebitte ø. Koh Nang Yuan, man kan svømme dertil når havet er roligt.

Rigtig god "gør-det-selv" snorkling på såvel Koh Tao som Phi Phi.
Og der er også en del selskabsliv om aftenen, for dem der sætter pris herpå.

mvh

buick
Jeg fatter ikke folk stadig tager til koh tao, husk dog på det er ikke altid naboen det går ud over, ind imellem så er vi selv naboen.

jeg vil aldrig sætte mine ben et sådan sted og slet ikke udsætte mine kære for den risiko.

Koh Tao er øen hvor unge mennesker hakkes ihjel på strande, hvor op til flere farangs begår "selvmord" ved drukning eller de hænger sig selv med hænderne bundet bag ryggen.
En familie styre det meste der, de ejer jord hoteller og bare og er så rige at de kan gøre hvad der passer dem uden nogen form for straf

rinpoche
Der er ganske rigtig sket nogle meget tragiske ting på Koh Tao i den seneste tid, ingen tvivl om det.
Efterforskningen heraf lader også efter alt at dømme, en del efter.
På den anden side så forsøger du at få det til at lyde, som om det er noget der nær ligner en rutinemæssig hændelse. Hvilket det ingenlunde er.

Bottomline er dette: Vis mig den turist-destination i Thailand hvor ikke noget der minder herom også engang er hændt? Med den massive turisme, er det simpelthen uundgåeligt, at der ikke engang imellem finder grimme episoder sted.

Nu er Koh Tao episoderne i frisk erindring, og mon ikke der dermed er stor obs på fra de officielle myndigheders sider at tilsikre sig, at noget lignende ikke sker i fremtiden?
Det tror jeg nu. Det ville jo også være tåbeligt at lade upåagtet stå til og dermed slagte øens største indtægtskilde.

Du nævner Koh Chang i Trat?
Well, der har jeg engang opholdt mig i lang tid.
Jeg kunne fortælle "nydelige ting" derfra.
Ting som jeg rent faktisk har forsøgt at fortrænge.

mvh

natty
Har du overvejet Koh Samet?. Der kommer masser af thaier fra bkk for at holde weekend og feriedage. Der er overfyldte strande med gang i den, men tager man strande lidt længere nede på øen, er der skønt og roligt, og så er der er ikke så langt til "gang i den"
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

buick
Det handler ikke så meget om at det ikke kan ske andre steder det handler i mine øjne mere om de sager der nu er sket på koh tao i en jævn strøm den sidste tid og at de intet gør for at forhindre det eller for at efterforske, der var lige de to engelske turister som de var nødt til at se på men den blev jo hurtigt lukket med to tvivlsomme gerningsmænd
resten af sagerne er trods mange ting peger på mord bare fejet af bordet som uheld eller selvmord.

Jo der sker mord osv rundt omkring i thailand, også på koh chang (selv om det er mere end 10 år siden indregnet thailændere) men jeg tvivler på det nogensinde er sket i den omfang,på så kort tid og specielt på faranger som på koh tao.

Det står folk frit for om de vil dertil eller ej og jeg vælger ej for mig og de jeg har kær

rinpoche skrev:

Der er ganske rigtig sket nogle meget tragiske ting på Koh Tao i den seneste tid, ingen tvivl om det.
Efterforskningen heraf lader også efter alt at dømme, en del efter.
På den anden side så forsøger du at få det til at lyde, som om det er noget der nær ligner en rutinemæssig hændelse. Hvilket det ingenlunde er.

Bottomline er dette: Vis mig den turist-destination i Thailand hvor ikke noget der minder herom også engang er hændt? Med den massive turisme, er det simpelthen uundgåeligt, at der ikke engang imellem finder grimme episoder sted.

Nu er Koh Tao episoderne i frisk erindring, og mon ikke der dermed er stor obs på fra de officielle myndigheders sider at tilsikre sig, at noget lignende ikke sker i fremtiden?
Det tror jeg nu. Det ville jo også være tåbeligt at lade upåagtet stå til og dermed slagte øens største indtægtskilde.

Du nævner Koh Chang i Trat?
Well, der har jeg engang opholdt mig i lang tid.
Jeg kunne fortælle "nydelige ting" derfra.
Ting som jeg rent faktisk har forsøgt at fortrænge.

mvh

Bandytten
Jamen vi har jo et rigtig stort luksus problem. Der er så meget at vælge imellem Wink
Valget kommer til at gå på Koh Lipe, Koh samet, Koh phi phi eller Koh tao.

Jeg tør godt at tag chancen på koh tao, det er jo ikke ligefrem hverdags kost, at nogen bliver brutalt myrdet. Når det er sagt, så skal man da tænke sig om, og generelt bare opføre sig ordentligt, så tror jeg personligt at man kan komme rigtig langt alle steder.

Jeg syntes stadig at det er imponerende at alt er udsolgt på Koh Lipe. Først noget ledigt fra d. 3-4 Maj. Har tjekket trivago, booking.com, hotel.com og sawasdee.com

Føler mig ikke helt tryg ved at tag dertil, for derefter at finde ud af at man skal sove et eller andet mærkeligt sted. Skulle man ikke tro at de bedre steder har website? Eller skal man bare sige fuck det, vi prøver lykken Smile
Regner med at vi skal bo for mellem 200kr-500kr.

Hvad med pris niveauet på de forskellige øer? Jeg tænker her mest på mad og drikke, hotellerne kan jeg jo bare slå op.

Hvor er det rart med et forum som dette, hvor så mange ved forskellige ting om fantastiske Thailand.

Dagbogen
Bedre sent end aldrig..

Her er et smart lille trick til at gøre link korte.

Adressen til denne side er

-http://www.thailand-portalen.dk/forum/viewthread.php?thread_id=17653&pid=228309

Ved at bruge Kortlink.dk hvor du bare kopiere adressen ind i en bjælke

http://kortlink.d...

ser dit link nu sådan her ud.

http://kortlink.d...

og

http://kortlink.d...talen/gg2g

Pen.
Redigeret af Dagbogen d. 14/04-2015 11:42

buick
Koh samet ville jeg fravælge, der er meget stille og bestemt ingen gang i den specielt i ydersæson-lav sæson
snorkling og dykninger er der heller ikke meget af.
Så får du mere ud af lipe, phi phi og tao

april er højsæson så ja der er udsolgt mange steder hele april også cheap charlie stederne har udsolgt

på lipe phi phi og tao er priserne høje ala phuket +++ det er ikke her du finder de billige thairestaurenter, gadekøkkener osv.
Samet og koh chang er på linie med pattaya og under, med mange gadekøkkener, autentiske thai restaurenter osv.

Bandytten skrev:

Jamen vi har jo et rigtig stort luksus problem. Der er så meget at vælge imellem Wink
Valget kommer til at gå på Koh Lipe, Koh samet, Koh phi phi eller Koh tao.

Jeg tør godt at tag chancen på koh tao, det er jo ikke ligefrem hverdags kost, at nogen bliver brutalt myrdet. Når det er sagt, så skal man da tænke sig om, og generelt bare opføre sig ordentligt, så tror jeg personligt at man kan komme rigtig langt alle steder.

Jeg syntes stadig at det er imponerende at alt er udsolgt på Koh Lipe. Først noget ledigt fra d. 3-4 Maj. Har tjekket trivago, booking.com, hotel.com og sawasdee.com

Føler mig ikke helt tryg ved at tag dertil, for derefter at finde ud af at man skal sove et eller andet mærkeligt sted. Skulle man ikke tro at de bedre steder har website? Eller skal man bare sige fuck det, vi prøver lykken Smile
Regner med at vi skal bo for mellem 200kr-500kr.

Hvad med pris niveauet på de forskellige øer? Jeg tænker her mest på mad og drikke, hotellerne kan jeg jo bare slå op.

Hvor er det rart med et forum som dette, hvor så mange ved forskellige ting om fantastiske Thailand.

Spring til debat: