Se indlæg|
Non -Immigrant O M
|
|
| Gunter |
Lagt på d. 20/04-2015 23:18
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 70 |
Nix du ! Den holder ikke en meter, her et copy/paste fra den Thailandske ambassade's uopdateret side. Applicants applying for a non-immigrant O visa for retirement purpose must be at least 50 years of age and above and receive a monthly pension income of 65,000 baht (approximately 11,000 DKK after tax). ( Dagens kurs 65.000 Thb = 13.962 Dkk. ) Günter.
Redigeret af Gunter d. 20/04-2015 23:24 |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 20/04-2015 23:25
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Den "Ambassade" er befolket af uvidende og arrogante fæhoveder, en fatal blanding at være både dum og arrogant, men det er typisk thai overseas. |
|
|
|
| Gunter |
Lagt på d. 20/04-2015 23:33
|
|
JohnBKK skrev: Den "Ambassade" er befolket af uvidende og arrogante fæhoveder, en fatal blanding at være både dum og arrogant, men det er typisk thai overseas. Det eneste ambassaden har med det at gøre, er at de har tilføjet det danske beløb. Det er simpelt hen lovgivningen, som altid har været gældende ifølge Thailands Immigration Bureau. At så, det danske konsulat og ambassade i Thailand har "omgået" den Thailandske lovgivning i årevis, er en anden sag. ![]() Günter. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 20/04-2015 23:42
|
|
Hvorfor spørger du om det? Du har mere fat om facts end selv jeg, men nu er jeg også halfp***ed lige nu, sååååøøøøhhh, ved snart ikke hva jeg skal sige? Tjek Thai Geezer http://www.thaivi...extension/ Redigeret af JohnBKK d. 20/04-2015 23:47 |
|
|
|
| Gunter |
Lagt på d. 20/04-2015 23:47
|
|
JohnBKK skrev: Hvorfor spørger du om det her? Du har mere fat om facts end selv jeg, men nu er jeg også halfpissed lige nu, sååååøøøøhhh, ved snart ikke hva jeg skal sige? Dvs. det brev som man får lavet der dok. at man har 65K - det vurderer Immigration er netto udbetalt? Ja, det er netop hvad de tror ! , men mon ikke der snart er stramninger på vej ?. De løse rygter siger bla. at de rundhåndet stempler på konsulatet i Pattaya, skulle være en stor del af årsagen til lukningen. Günter. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 20/04-2015 23:51
|
|
Ok, tak for info. Gynter - solly mein umlaut fungiert nit - ja, saa må vi være total obs på det fremover, det ender vel med at ingen har råd til at bo der, dyrt, besværligt ad h..... til og en elendig kurs, tøserne blir oss federe og federe, trist...
Redigeret af JohnBKK d. 20/04-2015 23:57 |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 21/04-2015 01:47
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Nu skal det lige smides ind i debatten her, at jeg selv blev bekymret for om de 65 K holdt med den faldende kurs og henvendte mig på Ambasaden,som forklarede mig at de-og imigrations kontorerne bruger en helt anden currency converter end dem på nettet-og hvor jeg opnåede godt 64 K fik de det til 68 K,så det gik lige. Mener iøvrigt også-hvis jeg husker et,at et Non O(retirement) visa idag er inkluderet multi entry. Redigeret af Yonok d. 21/04-2015 01:57 |
|
|
|
| Gunter |
Lagt på d. 21/04-2015 02:03
|
|
Yonok skrev: Nu skal det lige smides ind i debatten her, at jeg selv blev bekymret for om de 65 K holdt med den faldende kurs og henvendte mig på Ambasaden,som forklarede mig at de-og imigrations kontorerne bruger en helt anden currency converter end dem på nettet-og hvor jeg opnåede godt 64 K fik de det til 68 K,så det gik lige. Mener iøvrigt også-hvis jeg husker et,at et Non O(retirement) visa idag er inkluderet multi entry. Hvilken ambassade og hvor henne ? Før eller efter skat ? Mvh Günter. |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 21/04-2015 02:14
|
Det var på den Danske ambasade i Bangkok og som de skrev til mig er det ikke specifiseret nogen steder hvorvidt det er brutto eller netto beløbet der regnes med. For mig har det altid været Brutto-bortset fra en enkelt gang. |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 21/04-2015 02:15
|
Den med multi entry og Non O trækker jeg lige tilbage-kan ikke finde der hvor jweg så det,så intet at henvise til. |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 21/04-2015 02:29
|
Endelig skal det vel tilføjes at flere af de danskere du mener fifler med dokumenteringen af indkomst jo sagtens kan være gift og dermed kun skal bevise en månedlig indkomst på 40 K THB. hvilket de fleste vel kan selv med dagens kurs. |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 21/04-2015 03:52
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
Gunter skrev: JohnBKK skrev: Den "Ambassade" er befolket af uvidende og arrogante fæhoveder, en fatal blanding at være både dum og arrogant, men det er typisk thai overseas. Det eneste ambassaden har med det at gøre, er at de har tilføjet det danske beløb. Det er simpelt hen lovgivningen, som altid har været gældende ifølge Thailands Immigration Bureau. At så, det danske konsulat og ambassade i Thailand har "omgået" den Thailandske lovgivning i årevis, er en anden sag. ![]() Günter. kan du komme med et link til den lovgivning, du skriver om ? |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 21/04-2015 04:39
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
JohnBKK skrev: Den "Ambassade" er befolket af uvidende og arrogante fæhoveder, en fatal blanding at være både dum og arrogant, men det er typisk thai overseas. Mon ikke du burde læse lidt op på det, før sådan en udtales ? Eller føler du at du er en stor mand når du skriver sådan ? Immigration har INTET med Thailandske Ambassader / Konsulater rundt om i verden at gøre. Og bestemme ikke over dem. Ambassader / Konsulater høre under Ministry of Foreign Affairs. Immigration høre under Interior Ministry. Og derfor bestemmer Thailandske Ambassader / Konsulater selv deres retning liner for at udsteder Visa, Og laver de for meget ged i den, får de påbud fra Ministry of Foreign Affairs om hvad de skal. Også derfor du kan se så stor forskel på kravene rundt om i verden. At de så vælge at lægge sig op af Immigration loven, er en anden sag. Så den eneste her der er et Uvidende og arrogante fæhoveder, er nu dig selv. ![]() Omkring indkomst. Står der i Immigration loven ved "retirement" Mindst 65.000 baht i indkomst pr måned. Der står ikke beskrevet om det skal være før eller efter skat, Så hvis Immigration den ene gang godkender før skat, og næste gang ønsker efter skat, er begge dele vil korrekt ? |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 21/04-2015 04:50
|
Fuldstændigt korrekt Bade-dyr- nøjagtigt hvad den danske ambasade svarede mig. |
|
|
|
| Hymmer |
Lagt på d. 21/04-2015 05:00
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
Tak for hjælpe blev lidt klogere ![]() @Kim Immigrationen i Patong ![]() OG Gunter vi er et af de lande hvor indkomst oplysningerne er 100 % pålidelige.Ved godt der stadig er folk der kun har folke/førtidspension som eneste indtægt, men mange har andre indtægter og opfylder derfor rigeligt kravet til visa. Den Danske ambassade og konsulater bruge bla. dine skatteoplysninger til at verificere på. Hvorimod mange andre bare bruger stemplet på det dokument som folk kommer med hvor de anfører hvad de tjener. Ofte beløb der ikke har hold i virkeligheden. Og til sidst retirement.. Når du søger visa fx som mit i Danmark inden indrejse, så bliver det osse søgt på baggrund af retirement. Forlængelse pga. retirement er jo bare et nyt visa, søgt på baggrund af retirement...så same-same. Og jeg vil give Johnbkk ret så langt at en ambassade skal have styr på hvad de laver. I mit tilfælde kommer det " bare" til at koste lidt penge og tid. En ambassade er en minikopi af det land det dækker, så de skal have 100 5 på love og gældende regler i det land. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 21/04-2015 08:30
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Det er jeg klar over, men hvad vil du bruge dem til? De kan ikke give dig ekstra tid på dit Non-Immigrant O. Du har ikke brug for immigration - i Patong eller andre steder - medmindre du vil have et "retirement"-visa eller lignende. Ellers skal du på et visa-run. |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 21/04-2015 08:38
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
Nu er Extension to stay og Visa bare ikke det samme, Derfor det høre under 2 forskellige Ministry. Så at samme lov skulle dække for begge dele, er nu engang forkert. Da de giver tilladelse til 2 forskellige ting. Ved godt folk på siden her, har lidt svært ved at afskille de 2 ting af. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 21/04-2015 09:23
|
|
Badedyr, du kan da bare søge lidt på div. fora og dermed læse om folks erfaringer gennem årene på Thai Amb. i DK, de er da totalt kolde og samtidig arrogante og uvidende, det er en farlig cocktail, men du bryder dig åbenbart ikke om at jeg kritiserer dem, DET er problemet. Som hymmer også skriver i #35, en ambassade skal sgu´ ha´ tjek på hvad de laver, og så er det underordnet om de hører under det ene eller det andet ministerium, det vedkommer ikke mig som kunde i butikken. Redigeret af JohnBKK d. 21/04-2015 09:30 |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 21/04-2015 09:57
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 378 |
JohnBKK skrev: Badedyr, du kan da bare søge lidt på div. fora og dermed læse om folks erfaringer gennem årene på Thai Amb. i DK, de er da totalt kolde og samtidig arrogante og uvidende, det er en farlig cocktail, men du bryder dig åbenbart ikke om at jeg kritiserer dem, DET er problemet. Som hymmer også skriver i #35, en ambassade skal sgu´ ha´ tjek på hvad de laver, og så er det underordnet om de hører under det ene eller det andet ministerium, det vedkommer ikke mig som kunde i butikken. Giver dig fuldstændig ret, men desværre er der mange som eksempelvis Badedyret, som konsekvent følger den snor, nogle med stjerne eller ikke stjerne på skulderen, stikker ham ud.. Det er fint nok, men bare Badedyret vil lade være med hele tiden at påstå, at sådan er det.. Ja for ham måske... Jeg kender også flere her, som ikke kan gøre det samme som jeg, men det skyldes ikke penge under bordet eller andet i den dur. Dette skyldes check på facts, samt at man ikke vil finde sig i de små konger, som nu engang finder ofre over alt... Ja livet er ikke for de svage, men hvis Badedyret er tilfreds, så fred med dette, bare han ikke hele tiden vil pådutte os andre med ordene, sådan er det altså... |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 21/04-2015 10:13
|
|
Hvis man i sit tidligere arbejdsliv har haft med administration, sagsbehandling og offentlige myndigheder at gøre, så er man noget bedre rustet til også at klare embedsvældet i Thailand og på deres ambassader i udlandet, det er MIN erfaring. Kan andre så bruge dette til noget? Næh, egentlig ikke... det handler om job, erfaring og viden, samt check på facts, som Mukke helt korrekt skriver. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.