Se indlæg
 Udskriv debat
Juridisk hjælp!
Deaktiveret
Kære alle,

Nogle af Jer er sikkert klar over at jeg har fungeret som juridisk konsulent. Jeg har hjulpet en del thaier med deres ægteskabelige problemer også med at ansøge om opholdstilladelse. Jeg har skåret meget ned på det idet der simpelthen er så meget tumult omkring de nye love og for mig set når jeg ved at en thai ikke kan få lov til at blive føler jeg nederlag og det er ikke en særlig rar følelse, da jeg så gerne vil hjælpe, dels fordi jeg selv er thai. Håber at I bærer over med min beslutning.

Hilsen

Val

amatoeren
Kære val -jeg har fornyligt lært en thaikvinde at kende og det så godt at vi vil finde en form for samliv -enten her eller der -men jeg ville gerne have hende på besøg hos mig idanmark -i den anledning var vi i Bangkok og skrev en ansøgning om visum dagen efter rejste jeg hjem og havde allerede i min post kasse et svar fra udlæn. sty. --jeg skulle bare deponere ca. 50.000 i min bank så var sagen bøf -men jeg skrev et brev til dem at pågældende kvinde havde større tilknytning til sit hjemland idet hun har sin egen frisørforretning nylig indrettet med påfølgende omkostninger samt en ny bil som ville medføre tab ved salg -endvidere har hun tre børn som hun heller kan forladejeg fik alligevel et afslag fordi hun var fraskildt og hendes tilknytning ikke var stor nok-efterfølgende fandt vi ud af at hun havde været her i landet og i hendes gamle pas var et visum udstedt i1997 --hendes besøg dengang var bla.andet i tilknytning til en fagmesse- jeg fik hende til at scanne sit visum hertil og sendte det til udlæ. sty-. men har ikke hørt noget endnu -mit spørgsmål er så-kan de vedblive at forlange at hun skal bevise sin tilknytning endny mere -hvormeget kan de forlange af dokumention og dur det gamle visum stadig?? venlig hilsen jens på forhånd tak for svar

Deaktiveret
Kære Jens,

Tak for din mail. Det eneste jeg kan råde dig til er at vente på Udlst.’s svar. Så kan vi tage det derfra. Men ja, de kan kræve alverdens dokumenter for at spænde ben for Jer. De er fuldstændige kolde. Jeg får lidt insider info og de prøver at lukke for ”adgang af” thaikvinder og pakistanske kvinder.

Jeg kan godt forstå din frustration og det er rigtig belastende især når man har reelle intentioner.

Jeg er ked af at jeg ikke kan hjælpe yderligere, men du er mere end velkommen til at skrive til mig når du har hørt fra dem så skal jeg se hvad jeg kan gøre.

Har prøvet at sende en mail til dig, men får den retur???

jens
Du kan prøve at læse det her
http://www.inm.dk...r_2005.pdf

Jeg mener ikke hun skal stille sikkerhed da hun har været i DK før uden at misbruge visaet, det skulle kones søster ikke her i november 2005.
MVH
Jens

amatoeren
Kære Valentina -Jeg har bedt Tappenut idag om at kontakte ambasaden for der at spørge om hendes gamle visa stadig er gældende--jamen jeg er godt klar over at vi desværre har alle ods imod os fordi jeg også er så gammel at min forsørgerevne er reduceret (på papiret) men planen er at jeg vil flytte til Thailand og tage værdien af mine mursten med såsnart jeg kan få min folkepension-hm-hm- og vores intentioner er gode-jeg var i Thailand for første gang her i foråret og blev positivt overrasket, det virker som et godt samfund (eller ihvertfald som et rart folk)-nu må jeg se ---tak for dit hurtige svar og også tak til Jens fra Horsens for indlægget som jeg vil læse opmærksomt-det er rart at møde hjælpsomme folk -min adresse er afsluttet forkert det er ikke .dk men .com i enden -den er ny fordi den kan indeholde 2,7 gb og er gratis-foreløbig tak for hjælpen v.h. jens

Deaktiveret
Hej igen, det er nok også det helt rigtige at gøre at kontakte ambassaden. Hvis - som Jens skriver - visumet ikke er blevet misbrugt så kan der være mulighed for at hun kan slippe igennem nåleøjet. Men det plejer jo at være gyldig i 90 dage (hvis jeg ikke tager helt fejl)! Men hvis visumet er stilet i 1997 så tror jeg altså den er forældet, men det er altid et godt bevis at man tidligere HAR fået visum. Jeg kan ikke helt svare på det med garanti. Så bliver jeg nok nødt til at grave hovedet ned i nogle § for at finde ud af noget helt konkret til dig!!! Håber at det hjælper bare en lille smule... Smile

lindegaard
Der er åbentbart forskel... Min kones veninde var på ambassaden igår, hun skal besøge os i 3 uger til juni, havde sendt en invitation og kopi af lønseddel som de opfordrede til, og hun fik den besked bare at komme med en retur billet og et forsikringsbevis, så var visaet hjemme.. har lige været i kontakt med dem og den var god nok... nogen gange kan man undre sig....Shock

Deaktiveret
hej igen, det samme skete for min far da vi skulle have ham til vores bryllup sidste år. De skulle se min og min mands lønsedler. Min far skulle også vise en returbillet samt tegne en sygeforsikring. Så var visumet hjemme! Men okay, måske var det fordi at han var en mand???

Deaktiveret
Men de her regler herhjemme, de er til grin. Det er så ærgeligt at det går ud over andre fordi nogle idioter udnytter systemet. Sad Det er fuldstændig hul i hovedet!

lindegaard
VAL, min kones mor har været her et par gange og der har aldrig været problemer med visum til hende, tror også det har noget med vedkommenes alder... min kones mor er nu 62 så chancen for at hun vil tage varigt ophold er ganske lille, de fleste Thaier jeg kender vil tilbage til Thailand på deres gamle dage... det var lige et sidespringGrin
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent"

Spring til debat: