Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
| Nuværende situation | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Thai forhold?
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 31/05-2015 16:37
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Hvilken kategori passer bedst på din nuværende situation ift. evt. thai forhold. De mest tænkelige skulle være dækket ind, men ellers skriv gerne som kommentar. Afstemningen er af ren nysgerrighed og bruges ikke til noget. Redigeret af Anonym Bruger d. 31/05-2015 16:44 |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 01/06-2015 05:59
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
Jeg bor fast i Thailand sammen med min Thai kone. Måske der mangler et punkt folk kan vælger ? Der er jo nogle her ned der er "Munke Gift". Bare et forslag, pga jeg har mødt nogle Dansker der er det. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 01/06-2015 07:12
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
Bade-Dyr skrev: Jeg bor fast i Thailand sammen med min Thai kone. Måske der mangler et punkt folk kan vælger ? Der er jo nogle her ned der er "Munke Gift". Bare et forslag, pga jeg har mødt nogle Dansker der er det. God pointe, det samme gælder mig |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 01/06-2015 14:39
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Punktet kunne måske være interessant. Men er der nogen, der anser et ægteskab, der er etableret gennem en religiøs ceremoni, for at have en anden status? Her tænker jeg på den "intention" man har ved ægteskabet. Den ændres vel ikke ved en juridisk forpligtelse (registrering på Amphur ) Eller gør den? (Ren nysgerrighed) I Danmark vil den religiøse begivenhed, f.eks. i Folkekirken, have en tilsvarende juridisk konsekvens som en efterfølgende registrering i Thailand (og for religiøse mindretal i Danmark uden disse rettigheder, kræves samme efterfølgende registrering) Jeg blev først gift ved religiøs ceremoni i Thailand, uden efterfølgende registrering, men senere i Danmark blev denne foretaget. I den mellemliggende periode anså både vi, "samfundet" og familien os for lovformeligt gift, trods vi ikke havde indtrådt i de juridiske forpligtelser. Andre, vil jeg tro, har det på samme måde..? |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 02/06-2015 02:48
|
|
Sudsakhon, Min situation er nøjagtig som din var. Selvom vi ikke har amphur ind over anses vi af thai familien og folk i landsbyen som værende gifte. Også af familien fra min side. Vi har været buddhistisk forenede i 2 år nu, og skal faktisk først til at gøre det juridisk på et rådhus eller whatever nå hvor vi skal til DK. Regler siger man skal have det på papir for at have dit og dat af rettigheder, for kristen er og bliver jeg aldrig. Jeg anser det for samme status for intentionen er lige stærk uanset. Juridisk eller ceremoniel Religions giftermål så kommer jeg ikke udenom at jeg er gift. Jeg har tidspunkter jeg skal være hjemme på og hun varetager økonomien ![]() |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 02/06-2015 07:43
|
|
Og for at opdatere ovenstående indlæg er jeg ude skrivende stund på Amphur i Si Khoraphum for at få konens papirer på at hun er ugift.. Så kan vi have det med til DK
Redigeret af GAMBIT d. 02/06-2015 08:04 |
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 02/06-2015 08:39
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Gambit husk at få det legaliseret. Ellers er du på herrens mark. ![]() |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 02/06-2015 09:42
|
|
Tak zapper, men hvad betyder det ? Vi skal åbenbart have enten hendes mor eller far med på Amphur før hun kan få sod beviset. Mener du legaliseret som i oversat fra thai til engelsk? Det fik vi besked om at gøre i Bkk. vi fik lov at lure en anden case hvor farangen er sweizer og der stod hvor meget hans årlige indkomst er på. Skal vi som danskere også det, og er det vigtigt? Vi tager ind igen i morgen med høvdingefar så vi får udleveret sod beviset |
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 02/06-2015 18:44
|
|
Ja det er vigtig at få dokumentet oversat fra Thai til engelsk ellers vil de danske myndigheder ikke anerkende dokumentet. Ja det skal gøres i Bangkok hos udenrigsministeriet. Men er tiden ikke ved at rende lidt fra dig. Når du skal hjem den 7 juni ![]() |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 02/06-2015 19:09
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 550 |
Og et godt råd, som står på ambassadens hjemmeside: Efter Legalisering og oversat til Engelsk, så få det verificeret hos DK ambassaden. Verificeringen går ud på, så vidt vi forstod det, at en Thai på DK ambassaden ringer til det thailandske ministerie, hvor du har fået papirerne, for at verificere at den person der har skrevet under, rent faktisk er den, der har skrevet under, OG at din kones navn er stavet rigtigt på engelsk.. :-) Vi har lige været igennem det (Januar). Kostede os 1.000 Baht |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 02/06-2015 20:41
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 513 |
zapper skrev: Ja det er vigtig at få dokumentet oversat fra Thai til engelsk ellers vil de danske myndigheder ikke anerkende dokumentet. Ja det skal gøres i Bangkok hos udenrigsministeriet. Men er tiden ikke ved at rende lidt fra dig. Når du skal hjem den 7 juni ![]() Øhh, man kan da også få det oversat i Danmark via en af politiet godkendt tolk ??? |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 03/06-2015 05:59
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
Nahm skrev: zapper skrev: Ja det er vigtig at få dokumentet oversat fra Thai til engelsk ellers vil de danske myndigheder ikke anerkende dokumentet. Ja det skal gøres i Bangkok hos udenrigsministeriet. Men er tiden ikke ved at rende lidt fra dig. Når du skal hjem den 7 juni ![]() Øhh, man kan da også få det oversat i Danmark via en af politiet godkendt tolk ??? vi måtte sætte en agent på og betalte os fra det da vi var i tidsnød ag fik det så sendt til Danmark med DHL det havde da været noget nemmere og billigere i DK men man skal jo også over udenrigsministeriet med din vielse attest hvis du er gift i Dk og skal registre det i Thailand ![]() |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 03/06-2015 10:38
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Vil det sige at man både kan få legaliseret og oversat sine dokumenter til engelsk på UM i Bangkok? I givet fald hvad skal den danske ambasade så bruges til? |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 03/06-2015 10:44
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
vandango skrev: Vil det sige at man både kan få legaliseret og oversat sine dokumenter til engelsk på UM i Bangkok? I givet fald hvad skal den danske ambasade så bruges til? jeps, den danske ambassade skal godkende (verificerer) at oversættelsen er korrekt og legaliseret af det thailandske udenrigsministerium. Ellers ville ingen dansk myndighed have godkendt det før papirene havner på et skrivebord i DK. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 03/06-2015 10:57
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
JS skrev: vandango skrev: Vil det sige at man både kan få legaliseret og oversat sine dokumenter til engelsk på UM i Bangkok? I givet fald hvad skal den danske ambasade så bruges til? jeps, den danske ambassade skal godkende (verificerer) at oversættelsen er korrekt og legaliseret af det thailandske udenrigsministerium. Ellers ville ingen dansk myndighed have godkendt det før papirene havner på et skrivebord i DK. Takker. |
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 03/06-2015 11:58
|
|
Nahm Øhh, man kan da også få det oversat i Danmark via en af politiet godkendt tolk ??? #14 JS svarede på dit spørgsmål ![]() |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 03/06-2015 12:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Verificering: Det er ikke helt korrekt, idet en verificering ikke forholder sig til dokumentets indhold, men alene bekræfter, at der er tale om en tro kopi. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 03/06-2015 14:33
|
|
Tak for gode råd, vi bliver for presset tidsmæssigt så vi gør det at jeg klarer mine papirer når vi er hjemme, dernæst hendes når vi er tilbage i Thailand, og så bliver registreret som giftebi Thailand. Når så vi er i DK næste gang kan vi blive gift i rådhuset eller lignende. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 03/06-2015 15:35
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
GAMBIT skrev: Tak for gode råd, vi bliver for presset tidsmæssigt så vi gør det at jeg klarer mine papirer når vi er hjemme, dernæst hendes når vi er tilbage i Thailand, og så bliver registreret som giftebi Thailand. Når så vi er i DK næste gang kan vi blive gift i rådhuset eller lignende. Når så vi er i DK næste gang kan vi blive gift i rådhuset eller lignende Hvis i er registreret i Thailand er der vel ingen grund til at blive gift igen ? |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 03/06-2015 15:40
|
|
God pointe, troede man skulle i begge lande.. ![]() |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.