Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Thai forhold?
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 03/06-2015 16:00
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Nej. Du skal bare have registreret det allerede indgåede, og juridisk bindende ægteskab her. Men mange vælger, at blive viet her i Danmark for nemheds skyld, idet mange af de dokumenter der skal bruges allerede er tilstede i forbindelse med visum |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 04/06-2015 12:52
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
Nu er jeg gift i Thailand, på et Amphur kontor, men jeg har kun vielsesattesten på Thai, før jeg blev gift i Thailand, sendte jeg nogle papirer til den sidste kommune jeg boede i i Danmark, og fik så papirerne sendt til den danske ambassade i Bangkok, hvor de kunne bekræfte at jeg var kvalificeret til at blive gift i Thailand, altså at jeg ikke var gift i Danmark. Den måde jeg er gift på i Thailand er vel lige efter bogen, og jeg behøver ikke at gøre mere ved den sag, medmindre jeg har planer at flytte til Danmark med konen, så skal jeg få oversat min vielses attest, som så skal godkendes af ambassaden at det er en kopi af min thailandske vielsesattest. Eller hvad?? |
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 04/06-2015 13:51
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Nej din sag er helt ok. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 05/06-2015 07:06
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
@bannok, Nu kender jeg ikke dine personlige forhold, men hvis du f.eks. har pensionsindtaegter fra Danmark og disse indtaegter er mindst 75 % af din indtaegt, saa kan du blive registreret som graensegaenger hos SKAT. Hvis du registrerer i Danmark at du er gift, saa kan du faa personfradrag for din hustru ogsaa selv om hun er Thai og aldrig har vaeret i Danmark, hun maa dog nok ikke have indtaegt. |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 05/06-2015 07:48
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
bannok skrev: Nu er jeg gift i Thailand, på et Amphur kontor, men jeg har kun vielsesattesten på Thai, før jeg blev gift i Thailand, sendte jeg nogle papirer til den sidste kommune jeg boede i i Danmark, og fik så papirerne sendt til den danske ambassade i Bangkok, hvor de kunne bekræfte at jeg var kvalificeret til at blive gift i Thailand, altså at jeg ikke var gift i Danmark. Den måde jeg er gift på i Thailand er vel lige efter bogen, og jeg behøver ikke at gøre mere ved den sag, medmindre jeg har planer at flytte til Danmark med konen, så skal jeg få oversat min vielses attest, som så skal godkendes af ambassaden at det er en kopi af min thailandske vielsesattest. Eller hvad?? du skal vel først ha den over og versificeret på det Thailandske udenrigs ministerium eller hvad det hedder før det går til Ambassaden gog weekend |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

gog weekend