Se indlæg
 Udskriv debat
Smertegrænsen?
Kim Ludvigsen
Webmaster skrev:

Kim Ludvigsen skrev:
Grækenland, der kan udløse et pænt fald i kronens værdi.

Kan vel i teorien også udløse en stigning hvis de bliver vippet ud af €'en.

Det tror jeg ikke. Ryger Grækenland ud, vil det skabe en enorm uro og spekulation om, hvem der ellers skal ryge ud, fordi man nu har fået bevist, at lande godt kan forlade samarbejdet. Det vil skade euroen.

Som jeg forstår det, er det heller ikke Grækenland, der holder euroen langt nede, det er derimod den manglende vækst i EU som helhed. Grækenlands økonomi og gæld udgør kun småpenge i det samlede billede. Desuden vil EU og andre med penge til gode i Grækenland risikere at skulle skyde en hvid pind efter store dele af deres tilgodehavende, hvilket heller ikke ligefrem er en fordel for en stabil euro.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
juj
Tror ikke Grækenland ryger ud, desværre. Vil være dejligt hvis det er begyndelsen til enden for den monetære union, den er et misfoster a rang.

Jeg skal til Phuket December, og jeg venter på at købe. Tror ikke Kr er færdig med at stige i forhold til THB.

Gunter
I bliver ved at ævle om Grækenland, de har ikke en skid med de dårlige valutakurser at gøre !.

Thailand vil med meget stor sandsynlighed, devaluere Baht'en med 10-20 %, indenfor de næste 3 måneder. Smile

Grunden til THB er faldet overfor kronen/EURO'en her på det sidste er at, Thailand har nedsat renten 2 gange den sidste måned, først fra 2.00 % til 1.75 og nu til 1.50 %.

Hovedårsagen til den dårlige kurs vi har set de sidste mange måneder mellem Kroner og Baht, er at Danmark flere gange har nedsat renten plus nationalbanken også har hældt milliarder af kroner på valutamarkedet.

Samtidig hælder den Europæiske centralbank (ECB ) milliarder af Euro ud på markedet, ECB begyndte i Marts med at sende 60 milliarder euro ud om måneden i et program til opkøb af statsobligationer.
I alt vil der frem til September blive sendt 1140 milliarder euro ud til opkøb af statsobligationer - det svarer til 8500 milliarder danske kroner.

Det hele går ud på at svække Euroen (og Kroner) så meget så muligt over for andre valutaer, de "kloge hoveder" kalder det at få gang i hjulene. Sad

Fordi Kronen er bundet til Euroen, går det ud over os fattigrøve, der med pivstik og tilbagestrøget hår, dingler rundt ude i Pussyland. Cool

Mvh. Günter.
Redigeret af Gunter d. 19/06-2015 00:40

JohnBKK
Klar besked fra en sidegade ekspert, yo da man Gynter!

Venter på et re-play af 1997 krisen i LOS, de trænger til en reboot og en portion ydmyghed så deres iboende arrogante nationalistiske, næsten Ariske selvfølelse bliver punkteret. Der er ikke noget farligere end hjernevask af en hel nation, som dybest set er nogle dovne, meget lidt intelligente, arrogante, overlegne, barnlige og umodne drønnerter.

Sung
JohnBBK!

Hvor har du det fra?

Hilsen fra LOS

Anonym Bruger
Gunter skrev:

Det hele går ud på at svække Euroen (og Kroner) så meget så muligt over for andre valutaer, de "kloge hoveder" kalder det at få gang i hjulene. Sad

Fordi Kronen er bundet til Euroen, går det ud over os fattigrøve, der med pivstik og tilbagestrøget hår, dingler rundt ude i Pussyland. Cool

Mvh. Günter.

👍👍👍👍😀😀😀😀😀🎉

Thomas72
Stor eurosvækkelse i Grækenlands 11. time

Den fælleseuropæiske valuta, euro, er for alvor truet af den eskalerede situation i Grækenland og svækkes mandag morgen 1,7 pct. over for dollar og 2,5 pct. overfor yen. En ekspert vurderer, at der er 85 pct. sandsynlighed for, at Grækenland snart er fortid i eurosamarbejdet.

Det skriver Bloomberg News.

Grækenlands premierminister, Alexis Tsipras, afslog i weekenden kreditorernes reformkrav til gengæld for en forlængelse af den økonomiske livline, der står til at udløbe tirsdag.

Selvom Grækenland blot udgør 2 pct. af eurozonens samlede output, kan et græsk exit fra eurozonen ikke blot skade Grækenland, men sætte spørgsmålstegn ved hele valutasamarbejdet og dets integritet. ...

http://marketnews..._time.html

Nu må vi se hvad der sker i morgen tirsdag og Jeg håber på det ender med en "grexit". Jeg er godt klar over det kan svække euro'en kraftig, men på længere sigt tror Jeg det kan betale sig og vi igen kan komme på 1 til 6+ i LOS.

Siden det for alvor begyndte at gå galt for økonomien i Grækenland i starten af 2010, har vi ikke haft en kurs i LOS der har været prangende. Derimod har gældskrisen i Grækenland har holdt euro'en og dermed kronen nede siden da.
I starten af 2014 var vi op at snuse til 1 til 6, men det var balladen imellem de røde og gule der trak baht'en ned dengang.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Thomas72
Det er i dag de i Grækenland skal stemme om internationale långiveres reformkrav.
Jeg håber de stemmer nej, så det en gang for alle kan ende med en "Grexit".
Deres uansvarlighed i Grækenland har kostet andre europæere penge, bla. os der tager på ferie i Thailand.

vandango
Nu er de ude ved valg, og kursen ser bestemt ikke dårlig ud.

Nu kommer de lyse tider for os der rejser eller lever i Thailand.

Herefter mangler vi så:
Irland.
Spanien.
Frankrig.
Italien.
Portugal.

Når de også er ude, vil kursen blive rigtig god igen.
Så vi er på rette vej. Hvis EURO tilhængerne ikke vil acceptere det græske skatte snyder folks valg, og holder dem inde i EUROen.
Er du rigtig på skideren Thomas72.

Så er det spild af tid at skrive flere indlæg i denne tråd.
Redigeret af vandango d. 05/07-2015 22:10

JohnBKK
De slipper aldrig ud af EURO, selvom de stemmer nej, no way, det vil ikke ske.

Varoufakis har selv udtalt dette om EU og EURO:

"Greece is absolutely, irreversibly, committed to staying in the eurozone," he told CNN. "The problem is that once you're in, it goes just like the Eagle's song 'Hotel California' - you can check out any time you like, but you can never leave."

http://www.bbc.co...s-31111905

natty
Grækenland har da ikke stemt på om de vil forlade euroen. Det bliver nogen spændende dage, men jeg tvivler på at det bliver resultatet. Grækenland er medlem af NATO, USA kigger med rædsel på hvad der kan komme til at ske, ustabilt Balkan, hvor Grækenland kigger mere mod putins Rusland osv. Så der er masser af geopolitiske overvejelser igang netop nu.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

vandango
Det er konsekvensen af et nej vi taler om.
Men ja det er ikke en afstemning om ja eller nej til EUROen.

handy
ja ser godt ud DK 5.06 til 4.74 godt jeg er på ferie i Danmark måske jeg skulle bliver her i et par år....Frown

det er godt nok læst på fb fra en anden bruger.....

JohnBKK
Så går det nedad, eller hva´?

Baht sinks to six-year low over global troubles

http://www.bangko...l-troubles

Hjælper ikke meget når DKK også er i bund.

Frown

kiml
Husk nu 1 August kl 13, der behøver du ikke Thai Bath Angel
handy skrev:

ja ser godt ud DK 5.06 til 4.74 godt jeg er på ferie i Danmark måske jeg skulle bliver her i et par år....Frown

det er godt nok læst på fb fra en anden bruger.....

Thomas72
Det har været en fornøjelse at følge kursen de seneste to dage og for første gang i meget lang er kursen under 19. Hvis det fortsætter, får Jeg en billig ferie i Thailand i feb. næste får, især når Phuket vælges fra og nøjes med 30 dage.

Nu er vi heldigvis derhenne at kursen er på den rigtige side af 1 til 5 og under smertegrænsen igen. Forhåbenlig bliver emnet "Smertegrænsen" ikke aktuelt igen. Smile

JohnBKK
Jeg taler af og til om de gode gamle dage, især april 2005. Mener jeg vekslede kontant i Siam City Bank til ca. 6,75 - woohaaaa!!

natty
Thomas72 skrev:

Jeg (får) en billig ferie i Thailand i feb. næste får, især når Phuket vælges fra og nøjes med 30 dage.

Der er lang tid til februar.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Webmaster
Bombeangrebet i Bangkok har ramt de finansielle markeder i Thailand, der i forvejen sammen med de fleste Emerging Markets er presset.

Link: http://www.busine...-aktiefald
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
GAMBIT
Stocks drop most in 8 months; baht falls

http://www.bangko...baht-falls

Spring til debat: