Se indlæg|
Tilbagerejsetilladelse
|
|
| Jydekrebsen |
Lagt på d. 20/07-2015 16:19
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 47 |
Jeg er gift med en kvinde fra Thailand, og søger om familiesammenførelse, dvs. sagen er under behandling. Her til oktober vil vi gerne en tur Thailand, jeg har fundet den her http://www.nyidan...age=da-DK, her står der at den skal udfyldes og afleveres til nærmeste politistation (som tager biometri til opholdskort). Men der er et afsnit i dokumentet som jeg ikke helt forstår ’Rejse til andet Schengen-land Vær opmærksom på, at en dansk tilbagerejsetilladelse alene giver dig ret til kortvarigt ophold i et andet Schengen-land’. Jeg ringede til US for at høre hvad det betyder, her sagde de, til min overraskelse, at jeg slet ikke kan bruge denne tilbagerejsetilladelse, da den kun gælder for Schengenlande, men at jeg skal henvende mig til den Thailandske Ambassade i København, er det rigtig?, er reglerne ændret, for jeg har da læst flere steder at man bare skal henvende sig hos politiet? |
|
|
|
| sjusju |
Lagt på d. 20/07-2015 17:16
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 61 |
US telefon service er ikke noget du kan regne med, desværre. Hvis du ringer igen vil du sikkert få et andet svar, selv om dette er simpelt. Den Thailandske Ambassade har ikke noget at gøre med danske tilbage rejse tilladelser. Det giver dig lov til at komme ind i Danmark selv om du ikke har et visum, Derfor kan det ikke rigtigt bruges til andre Schengen lande. Vær opmærksom på at hun næppe vil få en tilladelse med mindre at sagsbehandlings tiden overskrider 3 måneder. Hvis politiet siger at de skal sende den til US, så bed dem om at ringe til US på myndigheds telefonen først. Den sidste tilladelse jeg var indblandet i blev først klaret ved et personligt fremmøde i US (kom fra Lolland). Politiet havde sendt en forespørgsel til US som ikke ville svare da politiet havde kompetence til at give tilladelsen. US sagde at vi skulle bede politiet om at ringe til US. De Efter en snak med US på myndigheds telefonen var det klaret på 10 minutter. Så kunne man haste retur til for at hente passet inde de lukkede for påsken. (skulle rejse påske lørdag) |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 20/07-2015 18:30
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 550 |
Vi er i samme situation som du. Har ansøgt om FS og ville gerne på ferie i Thailand mens sagen blev behandlet. Før 3 måneder var gået udfyldte vi en tilbagerejse formular og konen tog ind til US og fik sit visa i passet. Vi befinder os nu i Thailand. Vi oplevede også en sur madame i US fortælle os at sådan en kunne vi ikke få, og ganske rigtigt... ved næste opringning var beskeden at vi bare skulle komme derind. Nu er vi i sagens natur ikke kommet endnu, men vi forventer bestemt ikke problemer. |
|
|
|
| Jydekrebsen |
Lagt på d. 20/07-2015 19:40
|
farao54 skrev: Vi er i samme situation som du. Har ansøgt om FS og ville gerne på ferie i Thailand mens sagen blev behandlet. Før 3 måneder var gået udfyldte vi en tilbagerejse formular og konen tog ind til US og fik sit visa i passet. Vi befinder os nu i Thailand. Vi oplevede også en sur madame i US fortælle os at sådan en kunne vi ikke få, og ganske rigtigt... ved næste opringning var beskeden at vi bare skulle komme derind. Nu er vi i sagens natur ikke kommet endnu, men vi forventer bestemt ikke problemer. Jeg forstår ikke helt det du skriver, 'konen tog ind til US og fik sit visa i passet', visa er det tilbagerejsetilladelsen du mener? og var hun derinde før eller efter i ringede til US? og hvorfor ringede i til dem igen når hun allerede havde fået det i passet? |
|
|
|
| Jydekrebsen |
Lagt på d. 20/07-2015 20:00
|
sjusju skrev: .... Vær opmærksom på at hun næppe vil få en tilladelse med mindre at sagsbehandlings tiden overskrider 3 måneder. Er det noget du eller andre har oplevet, altså ikke at få tilladelse, det står der ikke noget om, der står derimod 'Hvis du afleverer skemaet i Udlædningestyrelsens Borgerservice, vil du – i de fleste tilfælde – få udstedt din tilbagerejsetilladelse, mens du venter.', så ud fra det burde det være 'nemt'. Og vil lige nævne at den dag hvor vi har planlagt at rejse, vil der være gået lidt mere end 3 måneder, siden ansøgningen blev afleveret, men vi er jo nød til at have en tilladelse allerede nu, for ellers kan vi jo ikke bestille flybillet |
|
|
|
| sjusju |
Lagt på d. 20/07-2015 20:19
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 61 |
Ja egen erfaring. Var inde i US for at få en tilbagerejse tilladelse. Det kunne godt lade sig gøre. Vent 10 minutter så laver vi den. Efter 10 minutter kunne de ikke lave en alligevel.. Den kom 2 dage efter at opholdstilladelsen blev givet (og dagen efter at vi skulle være rejst) ![]() Oplevelsen i mit tidl. indlæg var en af kommentarerne i US at der jo var gået 3 måneder. Der var 2 personer i US informationen samt et opkald (fra US personale) til sagsbehandleren fordi de ikke kunne forstå at politiet ikke allerede havde givet tilladelsen. Denne ansøgning blev indleveret i starten af december og er stadig ikke færdig behandlet. Der manglede et stykke papir fra lejekontrakten og så starter sagen jo forfra og bliver vanskelig = 5 måneders behandlingstid. Det tog dem 3 måneder at finde ud af det. De havde godt fået kopi at skøde på huskøb så det var ikke rigtigt aktuelt, men ![]() |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 20/07-2015 21:08
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Der har været lidt om tilbagerejsetilladelser i dagens nyheder:¨ - http://hsfo.dk/ar.../150729885 - http://www.dr.dk/...gekontoret Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 21/07-2015 12:05
|
|
Jydekrebsen skrev: farao54 skrev: .Vi er i samme situation som du. Har ansøgt om FS og ville gerne på ferie i Thailand mens sagen blev behandlet. Før 3 måneder var gået udfyldte vi en tilbagerejse formular og konen tog ind til US og fik sit visa i passet. Vi befinder os nu i Thailand. Vi oplevede også en sur madame i US fortælle os at sådan en kunne vi ikke få, og ganske rigtigt... ved næste opringning var beskeden at vi bare skulle komme derind. Nu er vi i sagens natur ikke kommet endnu, men vi forventer bestemt ikke problemer. Jeg forstår ikke helt det du skriver, 'konen tog ind til US og fik sit visa i passet', visa er det tilbagerejsetilladelsen du mener? og var hun derinde før eller efter i ringede til US? og hvorfor ringede i til dem igen når hun allerede havde fået det i passet? Tilbagerejse tilladelse hedder reentry visa når hun får det klistret i passet. Hun var derinde Efter vi havde ringet anden gang. |
|
|
|
| Jydekrebsen |
Lagt på d. 21/07-2015 19:32
|
farao54 skrev: Jydekrebsen skrev: farao54 skrev: .Vi er i samme situation som du. Har ansøgt om FS og ville gerne på ferie i Thailand mens sagen blev behandlet. Før 3 måneder var gået udfyldte vi en tilbagerejse formular og konen tog ind til US og fik sit visa i passet. Vi befinder os nu i Thailand. Vi oplevede også en sur madame i US fortælle os at sådan en kunne vi ikke få, og ganske rigtigt... ved næste opringning var beskeden at vi bare skulle komme derind. Nu er vi i sagens natur ikke kommet endnu, men vi forventer bestemt ikke problemer. Jeg forstår ikke helt det du skriver, 'konen tog ind til US og fik sit visa i passet', visa er det tilbagerejsetilladelsen du mener? og var hun derinde før eller efter i ringede til US? og hvorfor ringede i til dem igen når hun allerede havde fået det i passet? Tilbagerejse tilladelse hedder reentry visa når hun får det klistret i passet. Hun var derinde Efter vi havde ringet anden gang. Vil lige høre om jeres situation var/er helt som vores, for vi har lige været på politistationen i Holstebro i dag for at aflevere ansøgningen, og her sagde de at vi ikke skulle regne med at få tilladelsen, fordi min kone ikke har eller har haft opholdstilladelse i Danmark endnu. Så er din kone også kommet til Danmark på besøgs-visum, hvor i så har søgt om FS? |
|
|
|
| Jydekrebsen |
Lagt på d. 22/07-2015 10:42
|
Jeg er åbenbar den eneste der skriver i den her tråd nu, men det er også ligemeget. Har netop fået en besked på at tilbagerejsetilladelsen er godkendt og at vi skal møde op så vi kan få det sat i passet :-) Så god ferie til alle ![]() |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 22/07-2015 19:11
|
|
Du er ikke den eneste der skriver. Vi er blot vågne på forskellige tider. svaret er ja... vi er i nøjagtig samme situation som jer... men god ferie nu i har fået tilladelsen. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.