Se indlæg
 Udskriv debat
Danskere straffes endnu engang for at bo uden for EU
Mukke
Nu er det på tiden, at jeg begynder at svindle med min adresse, for nu vil vi der bor i Thailand blive betragtet som flygtninge hvis man vender hjem..

Sammenføring
Når statsministeren og integrationsministeren er af den opfattelse, at det kun er få udlandsdanskere, der er i klemme i udlændingeloven, virker det helt absurd. Ifølge nogle aviser mener oppositionen, at antallet af ramte par kan tælles i hundreder. Men også det er vist et meget lavt sat tal. Reglerne rammer etnisk ikke-diskriminerende, selv om det åbenlyst er det modsatte, man er ude på, og derfor rammer det økonomisk alle, der opholder sig i udlandet ’i for lang tid’, således at de mister retten til ydelser fra det offentlige i Danmark.
VC-regeringens desintegrationslove rammer også dem, der har gjort karriere i udlandet, og har dygtiggjort sig i udlandet, men hvor et eller andet går galt. Det kan være at deres firma krakker, eller det kan blot være, at de ønsker at ’omplante’ deres familie, eller det kan være at de ønsker at blive behandlet på et hospital i Danmark for den arveligt betingede sygdom, som de eller deres børn får problemer med.
Selv om deres slægt har været danskere i tusinde år, rammes de af reglerne, hvis deres samlever er udlænding og børnene født og opvokset i udlandet. Alene i min egen personlige familie og vennekreds er antallet af ramte personer så mange, at tallet er to-cifret.

Rettænkende Rønn
Når VCO tilsyneladende – med enkelte undtagelser med det altid rettænkende hædersmenneske Birte Rønn Hornbech i spidsen – taler imod bedre vidende og nægter de tragiske konsekvenser for mange udlandsdanskere, er det ekstremt groft overfor de berørte.
Mener man også, at det kun var få danske jøder, der blev ramt af reglerne her i landet efter 9. april 1940, og derfor var det ikke noget problem? Eller er Venstre og konservative blevet klogere siden? Eller bare mere hensynsfulde over for etnisk og religiøst anderledes ?
Reglernes ånd minder om apartheid, og reglernes konsekvens minder om tilstandene under kommunismen i Sovjet og Østeuropa. Berlinmuren er godt nok faldet, men en ny usynlig mur af regler gør livet besværligt for alle, der gerne vil opholde sig i længere tid i udlandet og bruge Danmark som sikkerhedsnet.

Ikke bistandskontor
. De har sikret, at færre danskere spekulerer i altid at kunne vende tilbage til deres fødeland. Danmark kan ikke være bistandskontor for hele verden, og det gælder for såvel afrikanere som bortrejste danskere, synes regeringen og deres støtteparti at tænke.
Fair nok.
Reglerne er blevet over-strammet, synes jeg, men det synes Dansk Folkepartis vælgere næppe, og regeringen har haft sit flertal på plads indtil videre (gud bedre det!). Det må man bøje sig for, men at påstå, at den desintegrerende og uliberale politik man har gennemført vendt hårdt og brutalt mod det frit rejsende og frit tænkende menneske, kun berører få, det er at tale usandt med fuldt overlæg.
Det er hensynsløst og umenneskeligt.

THansen
Hvad er egentlig problemet?

Tænker du på stramningen af 'kontanthjælpen' hvor man nu skal have haft bopæl i landet i mindst 7 af de seneste 8 år?

http://politiken....-i-landet/

Gunter
Mukke.. Din bandit !.. Du har bare copy/pastet og klippet og klistret lidt, fra et debat indlæg i Information fra 2003.. Har du i det hele taget, din egen mening ? Rolll

http://www.inform...n.dk/84442

Her er forfatteren til den oprindelige tekst... LOL LOL

Redigeret af Gunter d. 16/09-2015 17:02

JohnBKK
Mukke skrev: "Nu er det på tiden, at jeg begynder at svindle med min adresse, for nu vil vi der bor i Thailand blive betragtet som flygtninge hvis man vender hjem.."

Vende hjem til hvad? Det lille skod-land er da rask på vej til at smide alt det man i 50 år har kæmpet for direkte på losseren.

Nedskæringerne og ændringerne sker fordi nogle aber fra den nære Orient der ikke selv gider udvikle deres lorte abesamfund nede i ørkenen, synes det er nemmere at komme op nordpå og nasse på de søde, afrettede humane idioter der.

Derfor er afmonteringen af verdens bedste velfærdssystem i fuld gang - FlexiCurity - som er beundret selv i USA, fordi det faktisk er en rigtig, rigtig god idé at folk ikke behøver gå fra hus og hjem, eller arbejde i 3 styk "McJobs" - som i USA og Tyskland, der begge har en kæmpe underklasse af folk der knokler løs på den måde, uden nogensinde at nå op i den eftertragtede middelklasse. Faktisk kom de derfra, men røg ned, ud og væk, måske fordi de ikke var tilstrækkeligt "fleksible, omstillingsparate, globalt orienterede eller måske bare var for gamle" - det er den nye verdensorden: Fjern al solidarisk, social og økonomisk udvikling fra de sidste 50 år, lad dem kæmpe mod hinanden i Neo-Con Liberalismens uhellige navn, så ser vi hvordan de klarer det eksperiment.
Redigeret af JohnBKK d. 16/09-2015 17:57

Mukke
Gunter skrev:

Mukke.. Din bandit !.. Du har bare copy/pastet og klippet og klistret lidt, fra et debat indlæg i Information fra 2003.. Har du i det hele taget, din egen mening ? Rolll

http://www.inform...n.dk/84442

Her er forfatteren til den oprindelige tekst... LOL LOL

Jeg beklager virkelig, for dette har ikke været meningen ikke at nævne kilden. Jeg havde i første omgang kopieret link til siden, men mente historien skulle vises med kilden som overskrift. Kan ikke rette nu, da jeg ikke kan komme ind SORRY

rinpoche
Gunter skrev:

Godt spottet, Gunter Smile

Manse har skam sin egen mening, han kan blot ikke artikulere den. 555

Mukke
rinpoche skrev:

Gunter skrev:

Godt spottet, Gunter Smile

Manse har skam sin egen mening, han kan blot ikke artikulere den. 555

????????????????????????????????????????Sad

Spring til debat: