Foto- og video-albummene indeholder billeder og videoer af interesse for brugerne på Thailand
Portalen. Fotoalbummet er på hele 4248 billeder, blandt andet med billeder fra begivenheder
og arrangementer.
Thailand Portalen anvender cookies til at huske dine indstillinger. [Læs nærmere omkring sidens cookies].
Klik venligst på Accepter Cookies for at acceptere sidens cookies.
Min bedre thai-halvdel, min mor og hendes veninde, og ut. rejser til LOS i december. Da vi rejser ad andre veje end vi plejer, så har jeg et par spørgsmål!
Vi rejser med det ene af de to ”dry airlines”, der flyver fra CPH. Ruten hedder CPH-CAI-BKK, begge med Egyptair. For at turen ikke skal gå op i tynd juice og tørrede figner, så vil vi handle lidt fornødenheder ind i TaxFree i CPH. Og i separate ”indkøbsposer” købe lidt vi kan spæde sodavanden op med på flyet. Er det korrekt opfattet, at når vi er i transit, så kan man godt medbringe de drikkevarer (til turen CAI-BKK), der fortsat er i forseglede poser? Jeg har ikke oplevet problemer med det før (via AMS og IST), men vil bare høre om det også gælder, når mellemlandingen ligger en tand længere ude. Og ja, vi kunne godt have valgt et flyselskab incl. alkoholiske drikkevarer, men så var rejsetiden og/eller prisen også blevet en ganske anden x 4 personer…
Mit andet spørgsmål går på fruens forhåbentlig problemfri gennemrejse i CAI. Så vidt jeg kan læse mig til, så behøver hverken hun eller vi blege nordboere visum, når vi blot er i transit og denne ikke overstiger 12 timer (ifølge wikipedia). Men er det korrekt? Er der nogen, der har prøvet at rejse via CAI?
Du kan bare købe dine fornødenheder hos købmanden før du rejser, det er billigere end i lufthavnen, du fylder bare drikkevarerene i 100ml beholdere, so skulle det ikke være noget problem, det kan godt være at dine med passegerer kigger lidt når du hælder sådan en 100ml vinduesrens eller perfume ned i løgnhalsen, men det er deres problem. God tur og skål
Du kan bare købe dine fornødenheder hos købmanden før du rejser, det er billigere end i lufthavnen, du fylder bare drikkevarerene i 100ml beholdere, so skulle det ikke være noget problem, det kan godt være at dine med passegerer kigger lidt når du hælder sådan en 100ml vinduesrens eller perfume ned i løgnhalsen, men det er deres problem. God tur og skål
Jeg hælder også til bannok's løsning - Køb sprutten i det lokale supermarked og hæld det på 50 ml / 100 ml plasticflasker.
Men vær opmærksom på reglerne om hvor meget man må medbringe i håndbagagen.
https://www.cph.d...ndbagagen/
http://www.cairo-...curity.asp
Risikoen for at en medpassager får ondt i r*ven over, at du tryller en 3/4 liters sprutflaske frem og servicerer dig selv, kan medføre at kabinepersonalet konfiskerer din dyrt indkøbte lufthavns sprut.
Det skal gøres diskret med små anonyme flasker.
Foreslår derfor at du eksperimenterer med hvor mange flasker a max 100 ml du kan bakse ned i en 1 ltr.
gennemsigtig genlukkelig plastpose.
Vi skulle jo nødigt ha' at du skulle rammes af delirium tremens undervejs
Go' tur
M.v.h. Fotofreak
Redigeret af Fotofreak d. 07/10-2015 20:46