Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Nøgle-generator!
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 29/09-2015 10:20
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Jeg er ved at løbe tør for nøgler på mit nøglekort til nemID-nogen der har erfaring med disse nægle-generatorer??? Hvor købes de osv.? |
|
|
|
| energy |
Lagt på d. 29/09-2015 10:25
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
Den kan du købe her. https://www.medar...egleviser/ |
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 29/09-2015 10:28
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Du kan altså bare bestille mange papkort af gangen. |
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 29/09-2015 10:32
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 393 |
Yonok skrev: Jeg er ved at løbe tør for nøgler på mit nøglekort til nemID-nogen der har erfaring med disse nægle-generatorer??? Hvor købes de osv.? Min nøgleviser har fungeret upåklageligt i mere end 3.5år og jeg bruger stort set ikke andet. Jeg har 2-3 papkort som så bare får lov til at samle støv. |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 29/09-2015 10:59
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Har haft nøgleviser i flere år - ingen problemer. Vær opmærksom på at man ikke helt kan undvære nøgleKORT: (fra https://www.nemid...gleviser/) Smid ikke dit nøglekort væk Du skal beholde dit nøglekort. Du får fx brug for det, hvis du mister nøgleviseren og skal spærre den. Derudover skal du bruge nøglekortet, hvis du vælger at købe en ny nøgleviser, når batteriet løber tør efter mindst 2 år. Når du benytter visse af de funktioner, der ligger i Selvbetjening her på siden, vil du også skulle bruge dit nøglekort. Det gælder fx, hvis du ændrer navn eller e-mail-adresse. |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 29/09-2015 11:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 546 |
Men vær lige opmærksom på at det tager sin tid at få nøgle generatoren sendt herud jeg har bestilt en ny da den gamle ikke ville mere den 3/8 2015 og jeg venter stadig på at den skal komme frem![]() http://www.thaila...ost_232566 Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 29/09-2015 12:17
|
Takker mange gange for hjælpen.Har nu bestilt en. |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 10/10-2015 10:13
|
Ja, jeg har endnu ikke modtaget den og kontakte dem er åbenbart en umuglighed. Så er lidt i vildrede med hvad jeg skal gøre.De spærrer jo ens adgang i og med man bestiller den. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 10/10-2015 10:45
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Yonok skrev: Ja, jeg har endnu ikke modtaget den og kontakte dem er åbenbart en umuglighed. Så er lidt i vildrede med hvad jeg skal gøre.De spærrer jo ens adgang i og med man bestiller den. Du kan stadigvaek bruge dine noeglekort. Der bliver ikke spaerret noget. |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 10/10-2015 11:32
|
Jo der gør altså.Har prøvet. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 10/10-2015 12:27
|
Lyder maerkeligt. Der gik et paent stykke tid foer jeg tog min noegleviser i brug efter modtagelsen saa jeg brugte noeglekort og havde ingen problemer. |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 11/10-2015 04:51
|
|
Ja, jeg har endnu ikke modtaget den og kontakte dem er åbenbart en umuglighed. Så er lidt i vildrede med hvad jeg skal gøre.De spærrer jo ens adgang i og med man bestiller den. Jo der gør altså.Har prøvet. Jeg afventer stadig min som de sendte den 3/8 men jeg kan da sagtens bruge mine nøglekort Men godt nok utroligt nu i morgen har jeg ventet 10 uger på at den skulle nå frem men de har måske send den med cykelbud
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 11/10-2015 06:25
|
De skriver at man skal have modtaget en midlertidig kode-som jeg ikke har modtaget-og så er der lukket jo. |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 13/10-2015 07:47
|
|
Så nåede cykelbudet frem, postmanden var dog på motorbike FANTASTISK efter 10 uger og 1 dag eller 71 dage nåede nøgleviseren frem til min bopæl Vild imponerende ikke, når man tænker på at når min bank sender et nyt kreditkort tager det ikke 10 dage
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 13/10-2015 09:13
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
Jeg har min anden nøglering og jeg har stadigvæk mit første nøgle kort og det virker fint. Og du modtager automatisk et nyt nøglekort inden du har brugt alle nøglerne, det står der i hvert fald på kortet. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 13/10-2015 11:00
|
bannok skrev: Jeg har min anden nøglering og jeg har stadigvæk mit første nøgle kort og det virker fint. Og du modtager automatisk et nyt nøglekort inden du har brugt alle nøglerne, det står der i hvert fald på kortet. Det nye kort kommer ikke automatisk. Jeg tror ikke der er nogen som holder styr paa det. |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 13/10-2015 12:58
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
hugoboerge skrev: bannok skrev: Jeg har min anden nøglering og jeg har stadigvæk mit første nøgle kort og det virker fint. Og du modtager automatisk et nyt nøglekort inden du har brugt alle nøglerne, det står der i hvert fald på kortet. Det nye kort kommer ikke automatisk. Jeg tror ikke der er nogen som holder styr paa det. I Danmark bliver de ihvertfald tilsendt automatisk. Om det også er tilfældet for en thai-adresse ved jeg ikke. Men hvis der er 70+ dages levering til Thailand er det nok en fremragende ide selv at bestille i god tid. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 13/10-2015 13:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Man har i årevis bræget op om Danmark som foregangsland på alle områder, og alt skulle også være tip-top moderne mht. digitale løsninger, internet og computere, men hvad sker der? Man skaber en mastodont som Udbetaling Danmark der er totalt umulig at kommunikere med, og man laver NemID som er noget af det mest elendige bras, jeg mener... koder på et papkort? Er de komplet splittergale de idioter? Endvidere er "servicen" fra begge skod institutioner tæt på at være direkte kriminelt når det drejer sig om danskere i udlandet, man har på fornemmelsen at de betragter os som "low class" borgere der ikke har krav på samme service som danskere i DK. Omvendt når det drejer sig om kontrol af os, så er kommunikationen pludselig helt i top og skarp som en ragekniv, og de har tilladt sig at forlange dokumentation om private forhold fra pensionister der lå på grænsen af det lovlige. Kan man på nogen måde undgå at komme i kontakt med de institutioner og myndigheder, så bør man gøre det.. Redigeret af JohnBKK d. 13/10-2015 13:21 |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 13/10-2015 13:22
|
Jeg erfarede at da jeg skulle checke op paa min e-boks efter jeg havde modtaget besked om at der var "brev" at jeg ikke kunne logge in fordi der er en udloebsdato paa Nem-ID til f.eks. til e-boks men ikke til ens bank forbindelse. Saa jeg maatte igennem en del procedurer og her kunne jeg i foerste omgang ikke benytte noegle-generator men skulle bruge noegle kortet. Heldigvis havde jeg nogle numre tilbage paa kortet. |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 13/10-2015 17:06
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
For et halvt år siden bestilte jeg nye nøglekort, som skulle sendes til min postboks. De kom aldrig frem ! Jeg kunne logge ind hos NemId og se numrene på nøglekortene, men da brevet aldrig nåede frem, måtte jeg spærre kortene. For et par år siden fik jeg også tilsendt nøglekort. Den gang ankom forsendelsen efter 5 dage i en stor gul kuvert fra DHL. Men nu skal man spare, så derfor sendes de med B-post, og det fungerer ikke godt til Thailand. Når man logger ind hos NemId, kan man selv ændre den adresse, nøglekort sendes til, så hvis man skal på ferie i Danmark, kan man få sendt kortene til sin ferieadresse. En anden måde er at få sendt nøglekortene til en person i Danmark, som man kan stole på, og bede vedkommende om at sende nøglekortene videre som A-post eller evt. også anbefalet, så kommer de sikkert frem. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.