Se indlæg|
Hjælp til flyskifte
|
|
| mudi |
Lagt på d. 16/10-2015 12:04
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 117 |
Hej til rejsefolket Jeg skal hjem på en enkelt billet fra Chiang Mai til Danmark. Jeg kan få en billet fra Chiang Mai, ca. Kl 07.00 til Bangkok med henholdsvis Bangkok Airways og Thai Airways, hvem er mest pålidelig mhs. Til at flyve til tiden, fordi jeg skal nå Norwegean fra Bangkok til København kl 10.00 - har jeg tid nok til at skifte ???? På forhånd mange tak Mvh Mudi |
|
|
|
| maik |
Lagt på d. 16/10-2015 12:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 582 |
Min erfaring med både Bangkok Airways og Thai Airways er at de flyver til tiden. Men intet er sikkert, personligt ville jeg ikke turde at fortage en rejse som denne uden en margen på mindst to-tre timer i Bangkok. |
|
|
|
| JesperK |
Lagt på d. 16/10-2015 13:55
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 104 |
Min oplevelse er Thai airways. Har prøvet Bangkok airways flere gang og hver 2 gang har der været forsinkelser, men service er i Top :-) Vil sige, for kort tid. Bedre at tag et fly dag før og tag overnatning i BKK. Dyrt at miste sit fly til DK, især når det ikke er et connect fly flight. |
|
|
|
| Nero |
Lagt på d. 16/10-2015 15:23
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 354 |
JesperK skrev: Vil sige, for kort tid. Bedre at tag et fly dag før og tag overnatning i BKK. Dyrt at miste sit fly til DK, især når det ikke er et connect fly flight. Det samme her...Ta' en overnatning i Bkk. Ingen stress, eller nervøsitet for at tids tabellen holder. Og som der skrives, det er dyrt at 'misse' flyet til Dk. |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 16/10-2015 22:20
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 700 |
Thai smile har vi altid når vi rejser Bankok-Udon thani.Nå vi sider i lufthavn i Udon og skal til Bangkok syntes altid en af de andre flyselskaber der flyver derfra er forsinkede.Thai smile flyver jo også til Suvarnabhumi lufthavn.De andre går vel til Don Muang lufthavn. |
|
|
|
| maik |
Lagt på d. 17/10-2015 07:18
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 582 |
Nej, både Thai Airways og Bangkok flyver til Suvarnabhumi. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 17/10-2015 12:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
JesperK skrev: Vil sige, for kort tid. Bedre at tag et fly dag før og tag overnatning i BKK. Dyrt at miste sit fly til DK, især når det ikke er et connect fly flight. God ide - har selv overnattet på et lufthavns hotel, behøver ikke engang at være særligt dyrt. Der var inkluderet van om morgenen over til lufthavnen, så ingen stress og en god nats søvn. |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 17/10-2015 12:32
|
|
vandango skrev: JesperK skrev: Vil sige, for kort tid. Bedre at tag et fly dag før og tag overnatning i BKK. Dyrt at miste sit fly til DK, især når det ikke er et connect fly flight. God ide - har selv overnattet på et lufthavns hotel, behøver ikke engang at være særligt dyrt. Der var inkluderet van om morgenen over til lufthavnen, så ingen stress og en god nats søvn. Har du lidt mere info Vandango,kan da være man bliver udsat for at skulle overnatte ved lufthavnen. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 17/10-2015 13:49
|
|
jh skrev: vandango skrev: JesperK skrev: Vil sige, for kort tid. Bedre at tag et fly dag før og tag overnatning i BKK. Dyrt at miste sit fly til DK, især når det ikke er et connect fly flight. God ide - har selv overnattet på et lufthavns hotel, behøver ikke engang at være særligt dyrt. Der var inkluderet van om morgenen over til lufthavnen, så ingen stress og en god nats søvn. Har du lidt mere info Vandango,kan da være man bliver udsat for at skulle overnatte ved lufthavnen. Jeps - det var "Regent Suvarnabhumi". http://www.regent...abhumi.com Min hustru sagde at vi fik værelset meget billigt, og der var fri opgradering, så vi fik stort værelse med køkken og altan. Ellers var selve hotellet ikke noget særligt, internettet virkede vist heller ikke. Der var ikke morgenmad, så vi har sikkert haft lidt ekstra kaffe med og nogle cellofan boller til morgenmad. Da vi ankom om aftenen på hotellet og var sultne, gik vi på jagt efter et spisested. Hotellet ligger i en sidegade. Vi gik op til den store vej og drejede til venstre. Gik et stykke og forbi en Big C, og herefter kom vi til en thai have/garden restaurant, den vil jeg anbefale at besøge, det var en rigtig god og billig restaurant. Men det med den inkluderede transport funggerede fint, så jo jeg kan anbefale hotellet. Redigeret af vandango d. 17/10-2015 13:56 |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 17/10-2015 14:36
|
|
Det lyder godt Van,altid rart hvis noget skulle ske engang man er nødt til at overnatte ved lufthavnen.Det der lød godt var at der er fri van til lufthavn om morgnen,og som du skriver ingen stres.Den er røget under favoritter på pc nu. |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 11/11-2015 13:13
|
|
vandango skrev: jh skrev: vandango skrev: JesperK skrev: Vil sige, for kort tid. Bedre at tag et fly dag før og tag overnatning i BKK. Dyrt at miste sit fly til DK, især når det ikke er et connect fly flight. God ide - har selv overnattet på et lufthavns hotel, behøver ikke engang at være særligt dyrt. Der var inkluderet van om morgenen over til lufthavnen, så ingen stress og en god nats søvn. Har du lidt mere info Vandango,kan da være man bliver udsat for at skulle overnatte ved lufthavnen. Jeps - det var "Regent Suvarnabhumi". http://www.regent...abhumi.com Min hustru sagde at vi fik værelset meget billigt, og der var fri opgradering, så vi fik stort værelse med køkken og altan. Ellers var selve hotellet ikke noget særligt, internettet virkede vist heller ikke. Der var ikke morgenmad, så vi har sikkert haft lidt ekstra kaffe med og nogle cellofan boller til morgenmad. Da vi ankom om aftenen på hotellet og var sultne, gik vi på jagt efter et spisested. Hotellet ligger i en sidegade. Vi gik op til den store vej og drejede til venstre. Gik et stykke og forbi en Big C, og herefter kom vi til en thai have/garden restaurant, den vil jeg anbefale at besøge, det var en rigtig god og billig restaurant. Men det med den inkluderede transport funggerede fint, så jo jeg kan anbefale hotellet. Sad lige og surfede lidt og fandt en mere med gratis transport fra/til lufthavn.Måske nogle kan bruge dette til noget. http://www.hotels...ngkok.html |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 11/11-2015 13:18
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
http://www.novote...2Bairport] Maaske en dyrere loesning men indenfor lufthavnsomraadet. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 11/11-2015 13:23
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
http://www.summit...dence.com/ Her er en anden mulighed. Skal lige naevne at vaerelserne er rigtig gode. Min soen og hans familie faar en gratis overnatning her af Emirates. Det koster ikke noget at spoerge ens luftfartsselskab. Tidligere var det meget normalt at man fik en gratis overnatning i Bangkok naar man skulle videre naeste dag. |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 11/11-2015 13:51
|
|
hugoboerge skrev: http://www.summit...dence.com/ Her er en anden mulighed. Skal lige naevne at vaerelserne er rigtig gode. Min soen og hans familie faar en gratis overnatning her af Emirates. Det koster ikke noget at spoerge ens luftfartsselskab. Tidligere var det meget normalt at man fik en gratis overnatning i Bangkok naar man skulle videre naeste dag. Ja prøvede det engang med Austrian Airlines det var den billigste billet jeg kunne finde men med 1 overnatning i Bankok nær lufthavnen,men jeg brugte den ikke da vi skyndte os til Pty som vi havde booket værelse. |
|
|
|
| johnhelt |
Lagt på d. 11/11-2015 14:06
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
vandango skrev: jh skrev: vandango skrev: JesperK skrev: Vil sige, for kort tid. Bedre at tag et fly dag før og tag overnatning i BKK. Dyrt at miste sit fly til DK, især når det ikke er et connect fly flight. God ide - har selv overnattet på et lufthavns hotel, behøver ikke engang at være særligt dyrt. Der var inkluderet van om morgenen over til lufthavnen, så ingen stress og en god nats søvn. Har du lidt mere info Vandango,kan da være man bliver udsat for at skulle overnatte ved lufthavnen. Jeps - det var "Regent Suvarnabhumi". http://www.regent...abhumi.com Min hustru sagde at vi fik værelset meget billigt, og der var fri opgradering, så vi fik stort værelse med køkken og altan. Ellers var selve hotellet ikke noget særligt, internettet virkede vist heller ikke. Der var ikke morgenmad, så vi har sikkert haft lidt ekstra kaffe med og nogle cellofan boller til morgenmad. Da vi ankom om aftenen på hotellet og var sultne, gik vi på jagt efter et spisested. Hotellet ligger i en sidegade. Vi gik op til den store vej og drejede til venstre. Gik et stykke og forbi en Big C, og herefter kom vi til en thai have/garden restaurant, den vil jeg anbefale at besøge, det var en rigtig god og billig restaurant. Men det med den inkluderede transport funggerede fint, så jo jeg kan anbefale hotellet. Vandango, du er enten fuld af løgn eller også har du en dårlig hukommelse. Jeg bor 5 minutter fra det hotel og der er INGEN BIG C i miles omkreds. Der er er Pasio Mall, måske er det det du taenker på!!! |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 11/11-2015 16:59
|
|
johnhelt skrev: vandango skrev: jh skrev: vandango skrev: JesperK skrev: Vil sige, for kort tid. Bedre at tag et fly dag før og tag overnatning i BKK. Dyrt at miste sit fly til DK, især når det ikke er et connect fly flight. God ide - har selv overnattet på et lufthavns hotel, behøver ikke engang at være særligt dyrt. Der var inkluderet van om morgenen over til lufthavnen, så ingen stress og en god nats søvn. Har du lidt mere info Vandango,kan da være man bliver udsat for at skulle overnatte ved lufthavnen. Jeps - det var "Regent Suvarnabhumi". http://www.regent...abhumi.com Min hustru sagde at vi fik værelset meget billigt, og der var fri opgradering, så vi fik stort værelse med køkken og altan. Ellers var selve hotellet ikke noget særligt, internettet virkede vist heller ikke. Der var ikke morgenmad, så vi har sikkert haft lidt ekstra kaffe med og nogle cellofan boller til morgenmad. Da vi ankom om aftenen på hotellet og var sultne, gik vi på jagt efter et spisested. Hotellet ligger i en sidegade. Vi gik op til den store vej og drejede til venstre. Gik et stykke og forbi en Big C, og herefter kom vi til en thai have/garden restaurant, den vil jeg anbefale at besøge, det var en rigtig god og billig restaurant. Men det med den inkluderede transport funggerede fint, så jo jeg kan anbefale hotellet. Vandango, du er enten fuld af løgn eller også har du en dårlig hukommelse. Jeg bor 5 minutter fra det hotel og der er INGEN BIG C i miles omkreds. Der er er Pasio Mall, måske er det det du taenker på!!! Woaw sikke en bombastisk melding på mr. Big C, er det i det mindste rigtigt med restaranten så? ![]() |
|
|
|
| johnhelt |
Lagt på d. 12/11-2015 01:57
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
Det må du da bedst selv kunne svare på Vandango. Eftersom der ikke findes nogen Big C er det jo lidt svaert at vide, hvor du faktisk er gået hen. |
|
|
|
| energy |
Lagt på d. 07/04-2016 18:41
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
vandango skrev: jh skrev: vandango skrev: JesperK skrev: Vil sige, for kort tid. Bedre at tag et fly dag før og tag overnatning i BKK. Dyrt at miste sit fly til DK, især når det ikke er et connect fly flight. God ide - har selv overnattet på et lufthavns hotel, behøver ikke engang at være særligt dyrt. Der var inkluderet van om morgenen over til lufthavnen, så ingen stress og en god nats søvn. Har du lidt mere info Vandango,kan da være man bliver udsat for at skulle overnatte ved lufthavnen. Jeps - det var "Regent Suvarnabhumi". http://www.regent...abhumi.com Min hustru sagde at vi fik værelset meget billigt, og der var fri opgradering, så vi fik stort værelse med køkken og altan. Ellers var selve hotellet ikke noget særligt, internettet virkede vist heller ikke. Der var ikke morgenmad, så vi har sikkert haft lidt ekstra kaffe med og nogle cellofan boller til morgenmad. Da vi ankom om aftenen på hotellet og var sultne, gik vi på jagt efter et spisested. Hotellet ligger i en sidegade. Vi gik op til den store vej og drejede til venstre. Gik et stykke og forbi en Big C, og herefter kom vi til en thai have/garden restaurant, den vil jeg anbefale at besøge, det var en rigtig god og billig restaurant. Men det med den inkluderede transport funggerede fint, så jo jeg kan anbefale hotellet. Jeg er lige hjemvendt fra Thailand og vi nappede et værelse på Regent Suvarnaphumi til 980 baht. Når man bor i Pattaya og skal checke ud senest kl 12 og først skal flyve kl. 1.20, så blev vi enige om at bo i nærheden af lufthavnen den sidste dag. Det bliver ikke sidste gang, for det her hotel ligger ganske rigtigt lige i nærheden af det hyggelige Paseo Mall med masser af indkøbsmuligheder og spisesteder . Jeg kan nævne bla Italienske, thai, esaan restauranter. Der er også Kentucky fried Chicken, MacDonald, pizza hut, hvis man er til farang mad. Der er ganske rigtig ikke nogen Big C men der er dog en tesco Lotus og butikker i centret og boder udenfor. Hotellet ligger ca 10 minutter fra lufthavnen , så man kan gå og hygge sig og tage det roligt lige til sidste øjeblik og kan tage i lufthavnen senere end normalt uden at være bange for trafikpropper eller uheld. Tak til Vandango for det gode tip. ![]() |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 07/04-2016 18:51
|
|
Velbekomme energy - jeg sender den videre til min hustru, der var nemlig hendes idé. ![]() Hvad med gratis transport van til lufthavnen, hvordan funggerede det? |
|
|
|
| energy |
Lagt på d. 08/04-2016 04:46
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
vandango skrev: åVelbekomme energy - jeg sender den videre til min hustru, der var nemlig hendes idé. ![]() Hvad med gratis transport van til lufthavnen, hvordan funggerede det? Yes. En stor Van kørte os derud til tiden. ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.