Se indlæg|
Khao Sok
|
|
| Vishnu |
Lagt på d. 05/05-2006 23:21
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 7 |
Vil gerne høre om Khao Sok. Nogle der kender gode reelle at tage på tur med derop fra Krabi. Vi er 2 voksne og 2 børn. Vi vil gerne være der 2 nætter. Men når jeg kigger på nettet er der enorm forskel på prisen men ikke på hvad turene indeholder. [url]www.khaosok.net[/url] se ud til at være fin pris, men har lidt svært ved at greje det. Nogle der har brugbare informationer? Hejsa Khao sok Jeg lavede din henvisning om til et link bamsen Redigeret af d. 06/05-2006 00:39 |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 06/05-2006 06:03
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, [url]www.wildkingdomstours.com[/url] er dansk og har Khao Sok på programmet, både fra Krabi og fra Phuket. /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 06/05-2006 08:03
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Tror sgu man skal passe på myggene derude......
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Vishnu |
Lagt på d. 06/05-2006 08:38
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 7 |
bamsen! Tak for det. Er myggene større og farligere der eller slæber de rundt på noget "skidt"? |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 06/05-2006 08:58
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Vishnu skrev: bamsen! Tak for det. Er myggene større og farligere der eller slæber de rundt på noget "skidt"?Det er jo et kendt problem at man skal beskytte sig mod myggene deude , dvs de fleste myg derude er efterhånden imune over for vores Klorokin tabletter , så at sprøjte rummet før natten og sove under et myggenet det er et must! Ville være lidt kedeligt at få malaria... Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 09/05-2006 07:54
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Hej Vishnu, Jeg kan overhovedet ikke huske at der var myg i Khao Sok, det var ihvertfald ikke så at det var et problem. Men det er jo altid klogt at være på forkant. En ting du skal være opmærksom på, hvis du påtænker at plaske rundt i Sok floden der ligger tæt på de forsk resorts, er at den kun er farbar i regntiden, juni til november. Ellers er den normalt for lavvandet til at sejle på. Jeg ville selv transportere mig til Khao Sok fra Krabi med bussen og evt. have booket et resort på forhånd som fx det du har fundet. Og så tage den derfra. Det er ulige billigere at arrangere treks, sejlture etc derfra, fremfor at benytte et outfit fra fx. Krabi eller Phuket ofte med udenlandske indehavere der beregner sig en solid profit. Fra Krabi tager du med Song Taew til busstationen Talaat Gao 7-8 km fra bymidten ud langs med floden. Herfra bus til Surat Thani og vel ankommen hertil skifter du bus mod Takua Pa mod vest og siger du skal af ved Khao Sok national park indgang, det er ved kilometersten 109 på highway 401. Lyder måske besværligt men det er det nu ikke, og der er hjælpsomme thailændere på busstationerne. Jungle ture kan du med sindsro selv foranstalte, der er et udviklet stisystem hvor der er nemt at finde vej og med talrige små vandløb og vandfald. Og Sok floden ligger lige udenfor døren, og indbyder til svømmeture. Den er både lavvandet og klar. Eller i kan leje oppustelige baderinge/kajakker og plaske rundt i. I bør ikke snyde jer selv for en tur ud på den store opdæmmede sø, Chiaow Lan. Guiderne kender som regel også et sted hvor der gror Rafflesia (Bua Phut) verdens største blomst, temmelig imponerende. Elefant-ture siger ikke rigtigt mig noget, men det er der også muligheder for. Mht indlogering ser det sted du henviser til ikke så ringe ud Der er også et campingområde ved NP Hovedkvarteret, hvor man kan leje telte eller medbringe sit eget.Rigtig god tur mvh rinpoche |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 
















Der er også et campingområde ved NP Hovedkvarteret, hvor man kan leje telte eller medbringe sit eget.