Se indlæg|
Censur i Thailand.
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 25/10-2015 10:17
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
http://www.bangko...sibilities I dagens Brunch tillaeg til Bangkok Post kommer AB ind paa censur i Thailand. Der har vaeret noget snak omkring en film med titlen "Arbat" som skulle beskrive sandheden omkring hvad der foregaar indenfor templernes mure dvs munke som drikker spiritus, gaar i byen om natten eller med andre ord opfoerer sig som man ikke kan forvente af en munk. Men censorerne broed sig ikke om sandheden selv om alle ved hvad der foregaar, saa der blev klippet og saa kom filmen til at hedde "Arpat". Det er muligt jeg bytter rundt med "b" og "p". Det kunne dog vaere interessant at se Kylie Minogue videoen "Spinning Around" som naevnes i artiklen. |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 25/10-2015 11:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
Problemet med lige nøjagtig denne film er, at den rammer for tæt på virkeligheden, med hvad der foregår i dette lands mest hellige steder. Jeg har diskuteret det flere gange med min kone, og hun giver mig ret i at der er brådne kar imellem munkene, men jeg selv tror at der er mere end et par tilfælde af uanstændighed iblandt munkene. Skandalerne ruller på tv jævnligt, både med penge, sex og alcohol, men som min kone siger, de er kun mennesker, men deri er jeg uenig med min kones holdning, de skal vise sig som gode eksemplarer af den thailandske befolkning, ellers har de intet at gøre i templerne, så er det bare ud og arbejde for føden istederfor at fede den af med gratis mad, og almisser fra godtroende thailandske borgere. Jeg har været i alle mulige templer utallige gange, og nogle gange ser man noget som man undrer sig over, der munke der hverken kan læse eller skrive, som giver gode råd til befolkning, hvordan de skal leve deres liv, kan man det, kan analfabeter lede folk på den rigtige vej, og så alle de andre mærkelige typer. Jeg r meget kritisk oppe i mit eget hoved hver gang jeg kommer ind i et tempel, men siger aldrig noget, jeg skal ikke blande mig i ting jeg ikke har forstand på. Men nogen gange synes jeg at thaierne har skyklapper på, de hverken vil eller kan se noget, for deres religion, fordi den overskygger alt. Der er mange ting der bliver tiet ihjel i Thailand og det her er et af dem. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 25/10-2015 11:50
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
Vi har selv haft snakken omkring censuren af denne film og hvor meget mere pinligt det bliver når sandheden som alle véd om, bliver tilbageholdt for befolkningen.. TiT
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 25/10-2015 17:29
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Vi havde også noget debat/polimik her på portalen omkring en jetset munk i privatfly og tykke bundter dollarsedler i hånden. Der er også mange munke i Thailand, plus alle de unge mænd der bliver munk for en tid i forbindelse med god opdragelse. Selvfølgelig er der brådne kar imellem. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.