Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Lyver hun.
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 26/10-2015 13:36
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 430 |
Er det rigtigt at en Thai i Thailand der ejer en bil, men hvor der er taget et lån i banken, så der er lån i bilen, ikke kan sælge bilen før banklånet er betalt tilbage. Min kone siger hun ikke kan sælge sin bil før banklånet er betalt. Hmmmmm |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 26/10-2015 13:42
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Ja det lyder rigtigt, da den blå bog sikkert er hos banken. I de mange tilfælde er bilens ejerskab overgået til banken mens lånet er løbende. Men hvis din kone vil sælge bilen, så tal med banken og hvis den nye køber, så indfrier lånet i banken, så kan det nok lade sig gøre. |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 26/10-2015 13:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
Hun lyver nok ikke, for som regel er det sådan at långiveren kræver at bilen er i långiverens navn, eller bilen er registreret sådan at den ikke kan sælges uden om låntageren, og det er det samme om det er bilforhandleren eller banken der er långiveren. Når en thai låner penge i banken med jord som pant, ja så ligger skødet i banken til lånet er betalt tilbage. Med andre ord, der er ingen etableret långiver i Thailand der der låner penge uden 100% sikkerhed. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 26/10-2015 13:47
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
Så vidt jeg ved, så kan hun sælge bilen så tosset som hun vil, bare at der bliver betalt tilbage til den bank som hun skylder pengene til. Altså, banken er kun interesseret i at få deres penge tilbage, forstås. De måneder eller år som hun allerede HAR betalt for bilen, de bliver modregnet i det hun skylder banken/lånefirmaet. Vi ser det hele tiden ske her i Thailand. Folk der har har taget et lån på en ny bil som de i sidste ende ikke kan betale og der er andre der overtager. Om hun så mister penge eller gør status Q er betinget af bilens stand og km når den bliver solgt. Kort svar - ja hun kan sagtens sælge bilen. om hun direkte lyver vil jeg ikke bevæge mig ud i at besvare Redigeret af GAMBIT d. 26/10-2015 13:52 Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 26/10-2015 14:03
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 430 |
Hun skal tage en evt køber med i banken og køber betaler banken og så derpå får bilpapirne. Er det sådan? Men hvem handler sådan.? Hendes datters mand er ellers bilforhandler. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 26/10-2015 14:17
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Forskellige opfattelser her. Den "blaa" bog som Conrad beskriver tilhoerer bilen og skal i princippet vaere i bilen konstant. Det er ogsaa bogen hvor der bliver indfoert den aarlige registreringsafgift. Det er muligt at der i bogen er indfoert en klausul at der er laantagning i den og den bank. Hvorom alting er saa mener jeg ikke hun er i stand til at saelge bilen uden de noedvendige dokumenter, bl.a. bil registreringsdokumentet, hvor der overfoeres til ny ejer. |
|
|
|
| DanTheMan |
Lagt på d. 26/10-2015 14:17
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Det er lige så simpelt som i DK 1. Du sælger bilen og nu køber overdrages ordningen. 2. Du sælger bilen til en pris således du kan afdrage resten og få overskudet (Vis muligt) 3. Du sælger bilen og tager pengene og er ligeglad med myndigheder og afdrag (Kan meget vel ge en tul i spjældet for ikke at betale) Sagt anderledes og meget lige til.. har hun papirer på bilen kan hun sælge den eller give den væk... Præsis som i Danmark... Alt andet er vrøvl.. Håber det gav lidt klarhed :-) Hilsen Dan The Man.... |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 26/10-2015 14:34
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
DanTheMan, Har du indsigt i hvordan lån til køb af en bil eller lån i en allerede ejet bil foregår i Thailand? For dit indlæg bærer ikke præg af dette. For mig gav det ikke megen klarhed. Hilsen Conrad |
|
|
|
| DanTheMan |
Lagt på d. 26/10-2015 14:38
|
Conrad skrev: DanTheMan, Har du indsigt i hvordan lån til køb af en bil eller lån i en allerede ejet bil foregår i Thailand? For dit indlæg bærer ikke præg af dette. For mig gav det ikke megen klarhed. Hilsen Conrad Ja det har jeg fuldt kendskab til... har egentlig ikke meget mere at sige om det :-) Det fungere præcis som beskrevet... |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 26/10-2015 14:41
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
DanTheMan skrev: Det er lige så simpelt som i DK 1. Du sælger bilen og nu køber overdrages ordningen. 2. Du sælger bilen til en pris således du kan afdrage resten og få overskudet (Vis muligt) 3. Du sælger bilen og tager pengene og er ligeglad med myndigheder og afdrag (Kan meget vel ge en tul i spjældet for ikke at betale) Sagt anderledes og meget lige til.. har hun papirer på bilen kan hun sælge den eller give den væk... Præsis som i Danmark... Alt andet er vrøvl.. Håber det gav lidt klarhed :-) Hilsen Dan The Man.... Hvem vroevler her ? Vi er i Thailand og ikke i DK. For oevrigt saa er vores bil i mit navn og mener ikke at konen kan saelge den uden min underskrift som er i registreringsbogen med mindre hun forfalsker min underskrift. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 26/10-2015 14:49
|
|
Jeg ved ikke hvad DanTheMan snakker om, men en ting er het sikkert; du kan sælge din bil til en person der ønsker at overtage dit lån. En kurator kommer og tilser din bil og bedæmmer den - derefter bliver bilens værdi fastlagt TIL AT DE VIL OVERTAGE lånet eller at financiere bilen, undskyld min stavning men jeg har simpelthen ikke tid til det her bavl,
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
|
| DanTheMan |
Lagt på d. 26/10-2015 14:54
|
Thongthai skrev: Er det rigtigt at en Thai i Thailand der ejer en bil, men hvor der er taget et lån i banken, så der er lån i bilen, ikke kan sælge bilen før banklånet er betalt tilbage. Min kone siger hun ikke kan sælge sin bil før banklånet er betalt. Hmmmmm Først det jeg skrev er de muligheder der er for at sælge en bil eller hvad som helst andet.... jeg gav blot 3 senarier af salg.. men vis det er forvirrende beklager jeg dybt.. Nummer to. se citat... NEJ DET ER IKKE SANDT punktum. Edit. Jow vis hun står som dårlig betaler lidt hen efter RKI i Danmark... ellers nej så er banken "Græsk/Katolsk" bare de for deres penge... Dvs. Banken er nummer 1 er der dækning af lån fra salg, så er der ingen kur på isen.. er der ikke dækning ja anden snak :-P (men kan forhandles med banken) Redigeret af DanTheMan d. 26/10-2015 14:59 |
|
|
|
| Nero |
Lagt på d. 26/10-2015 15:49
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 354 |
DanTheMan skrev: Thongthai skrev: Er det rigtigt at en Thai i Thailand der ejer en bil, men hvor der er taget et lån i banken, så der er lån i bilen, ikke kan sælge bilen før banklånet er betalt tilbage. Min kone siger hun ikke kan sælge sin bil før banklånet er betalt. Hmmmmm Først det jeg skrev er de muligheder der er for at sælge en bil eller hvad som helst andet.... jeg gav blot 3 senarier af salg.. men vis det er forvirrende beklager jeg dybt.. Nummer to. se citat... NEJ DET ER IKKE SANDT punktum. Edit. Jow vis hun står som dårlig betaler lidt hen efter RKI i Danmark... ellers nej så er banken "Græsk/Katolsk" bare de for deres penge... Dvs. Banken er nummer 1 er der dækning af lån fra salg, så er der ingen kur på isen.. er der ikke dækning ja anden snak :-P (men kan forhandles med banken) Sorry Dan Marstrand. Tror at du har bevæget dig ind på en boldgade, hvor du ikke har fuldt overblik. |
|
|
|
| DanTheMan |
Lagt på d. 26/10-2015 15:52
|
Nero skrev: DanTheMan skrev: Thongthai skrev: Er det rigtigt at en Thai i Thailand der ejer en bil, men hvor der er taget et lån i banken, så der er lån i bilen, ikke kan sælge bilen før banklånet er betalt tilbage. Min kone siger hun ikke kan sælge sin bil før banklånet er betalt. Hmmmmm Først det jeg skrev er de muligheder der er for at sælge en bil eller hvad som helst andet.... jeg gav blot 3 senarier af salg.. men vis det er forvirrende beklager jeg dybt.. Nummer to. se citat... NEJ DET ER IKKE SANDT punktum. Edit. Jow vis hun står som dårlig betaler lidt hen efter RKI i Danmark... ellers nej så er banken "Græsk/Katolsk" bare de for deres penge... Dvs. Banken er nummer 1 er der dækning af lån fra salg, så er der ingen kur på isen.. er der ikke dækning ja anden snak :-P (men kan forhandles med banken) Sorry Dan Marstrand. Tror at du har bevæget dig ind på en boldgade, hvor du ikke har fuldt overblik. Gå efter bolden ikke efter spilleren :-) |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 26/10-2015 15:54
|
En thailandsk långiver sikrer sig at han har papirerne på bilen huset eller jorden, der er taget lån i så simpelt, og ikke før banken har fået sine penge kan du sælge. Du skal betale banken hvad du skylder, bagefter kan du sælge til en anden, når det du vil sælge står i dit navn. Når du tager et lån i en bil er det også långiveren der dikterer hvad for en forsikring bilen skal have, når lånet er betalt overføres bilen i dit navn og du kan skifte til en billigere forsikring. Det er ikke lige sådan det foregår i Danmark. |
|
|
|
| DanTheMan |
Lagt på d. 26/10-2015 15:57
|
bannok skrev: En thailandsk långiver sikrer sig at han har papirerne på bilen huset eller jorden, der er taget lån i så simpelt, og ikke før banken har fået sine penge kan du sælge. Du skal betale banken hvad du skylder, bagefter kan du sælge til en anden, når det du vil sælge står i dit navn. Når du tager et lån i en bil er det også långiveren der dikterer hvad for en forsikring bilen skal have, når lånet er betalt overføres bilen i dit navn og du kan skifte til en billigere forsikring. Det er ikke lige sådan det foregår i Danmark. Enig |
|
|
|
| Nero |
Lagt på d. 26/10-2015 16:00
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 354 |
DanTheMan skrev: Nero skrev: DanTheMan skrev: Thongthai skrev: Er det rigtigt at en Thai i Thailand der ejer en bil, men hvor der er taget et lån i banken, så der er lån i bilen, ikke kan sælge bilen før banklånet er betalt tilbage. Min kone siger hun ikke kan sælge sin bil før banklånet er betalt. Hmmmmm Først det jeg skrev er de muligheder der er for at sælge en bil eller hvad som helst andet.... jeg gav blot 3 senarier af salg.. men vis det er forvirrende beklager jeg dybt.. Nummer to. se citat... NEJ DET ER IKKE SANDT punktum. Edit. Jow vis hun står som dårlig betaler lidt hen efter RKI i Danmark... ellers nej så er banken "Græsk/Katolsk" bare de for deres penge... Dvs. Banken er nummer 1 er der dækning af lån fra salg, så er der ingen kur på isen.. er der ikke dækning ja anden snak :-P (men kan forhandles med banken) Sorry Dan Marstrand. Tror at du har bevæget dig ind på en boldgade, hvor du ikke har fuldt overblik. Gå efter bolden ikke efter spilleren :-) Ok, Banken bestemmer A L T! Indtil lånet er indfriet. |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 26/10-2015 16:05
|
Og lige en ting mere. Alle Thai ved hvordan dette foregår i Thailand, når en Thai skal købe noget som helst, spørger han efter papirerne, og kan de ikke fremskaffes, ved han eller hun godt hvor papirerne er og så kan der ikke blive nogen handel før papirerne dukker op. |
|
|
|
| DanTheMan |
Lagt på d. 26/10-2015 16:07
|
Nero skrev: DanTheMan skrev: Nero skrev: DanTheMan skrev: Thongthai skrev: Er det rigtigt at en Thai i Thailand der ejer en bil, men hvor der er taget et lån i banken, så der er lån i bilen, ikke kan sælge bilen før banklånet er betalt tilbage. Min kone siger hun ikke kan sælge sin bil før banklånet er betalt. Hmmmmm Først det jeg skrev er de muligheder der er for at sælge en bil eller hvad som helst andet.... jeg gav blot 3 senarier af salg.. men vis det er forvirrende beklager jeg dybt.. Nummer to. se citat... NEJ DET ER IKKE SANDT punktum. Edit. Jow vis hun står som dårlig betaler lidt hen efter RKI i Danmark... ellers nej så er banken "Græsk/Katolsk" bare de for deres penge... Dvs. Banken er nummer 1 er der dækning af lån fra salg, så er der ingen kur på isen.. er der ikke dækning ja anden snak :-P (men kan forhandles med banken) Sorry Dan Marstrand. Tror at du har bevæget dig ind på en boldgade, hvor du ikke har fuldt overblik. Gå efter bolden ikke efter spilleren :-) Ok, Banken bestemmer A L T! Indtil lånet er indfriet. yup pretty mutch - vil jeg tro ![]() |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 26/10-2015 16:10
|
|
sjovt i snakker - men tråden spøeg om. Hun lyver ! Ja det gør hun.
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.