Foto- og video-albummene indeholder billeder og videoer af interesse for brugerne på Thailand
Portalen. Fotoalbummet er på hele 4248 billeder, blandt andet med billeder fra begivenheder
og arrangementer.
Thailand Portalen anvender cookies til at huske dine indstillinger. [Læs nærmere omkring sidens cookies].
Klik venligst på Accepter Cookies for at acceptere sidens cookies.
Jeg tror nu det er en god idé at holde sig til 3 flasker rigtig god vin, og så gå lidt på jagt i diverse malls i Thailand. Det er da en smule dyrere end hjemme, men hvad gør det når man er på ferie, og man skal lege ta fat med konen
Hvor skal i opholde jer ? Det kan være jeg kan finde noget i nærheden som har lidt gode varer på hylden.
Ha ha ha........
Nej det jeg tænke på var jo hvad det koster at fortolde f.eks rødvin.
Det kan vel for pokker vel ikke være så dyrt, da det ikke drejer sig om at smugle noget ind?
Jeg hverken ryger eller drikker alkohol mere grundet mit helbred men er alligevel lidt nysgerrig?
Der er "customs tariff" plus "import tariff" begge to 60% eller 120% hertil kommer saa THB 20.- per liter vin.
Der kommer sikkert andre tariffer ovenpaa heriblandt VAT som er 7%.
Hvorfor tager for meget ? Vil man ha ødelagt sin ferie hvis man bliver taget og skal igennem den stor tur for at spare et par håndøre. Er det, det værd ?
Vi er lige kommet til Hua Hin nu, og det gik fint igennem tolden. Havde 3 flasker rødvin plus en flaske bobler med.
Vi har været en del i Thailand og jeg ved man kan købe vinen her, men jeg nyder gerne et par flasker rigtig god amarone, som jeg ikke har fundet i Thailand.
Jeg har tolket informationen således at det koster 4 gange vinens værdi plus lidt afgift, og det tog jeg chancen på.