Se indlæg
 Udskriv debat
Chatuchak markedet
latour82
Hej

Der er planlagt besøg på Chatuchak markedet når vi er i Bangkok i starten af Juli.

Lillemor havde hørt et rygte om at der er kommet et både større og mere intressant marked end førnævnte?

Er der nogen som har kenskab til det? evt. belligenhed og åbningstid.

Håber på god info.

Niels
 
Robert Kronberg
Hej,

Det har jeg i al fald ikke hørt om, og det kan jeg helle ikke forestille mig, da JJ er ret stort?

Men Lumpini Night Bazar er begynt at blive godt, men det er dyere end JJ.

/Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
Vishnu
Hvad står JJ for?
Og hvor er det nærmere bestemt end Bangkok?
 
Robert Kronberg
Hej,

Thaierne gider ikke lange ord, så mange kalder Jatujak for JJ. En anden transcription er Chatuchak.

/Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
tuktuk
Hejsa

Et rigtigt godt marked at besøge i Bangkok, er Suan Lom night bazar, som Robert ganske rigtigt skriver er det en anelse dyere men det er også federe ting man finder der, og det er næsten lige så stort, og ikke nært så overrendt, så man kan (hvis man giver sig lidt tid) få lige så gode priser !! og så er det kun om aftenen (men hver aften) hvor JJ mest kun er om søndagen i dagtimerne, så det ene skal ikke udelukke det andet !! Pfft

Jeg kan i øvrigt anbefale at man tager sig lidt tid og ser det "dukketheater" de har derinde (i Suan Lum) det er meget meget flot og ikke kun for børn, det svarer lidt til det kongelige theater for dukkeførere, det er smadderflot !!

God tur til Bangkok

Martin Kaiser-Nielsen
Tuk Tours - Thailand
 
www.tuktours.dk
Vishnu
Hvor finder vi, i hvilke områder disse to interresante markeder (lyder de til).
Vil gerne kigge lidt nærmere på dem til juni når vi er der.
 
Robert Kronberg
Hej,

JJ er ved Mo Chit Skytrain station, og Lumpini Night Bazar ved Sala Daeng Skytrain station.

/Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
Vishnu
Tak"
Er noteret.Pfft
 
tuktuk
Hejsa

Du kan også tage den nye metro den stopper tættere på.
Til Chatuchak markedet skal du køre en sttion længere en den station der hedder chatuchak, (jeg kan ikke lige huske navnet, det kan være en af Bangkokrødderne kan hjælpe her), til Suan Lum markedet kan du tage Metroen til Lumpini sttion, så ligger markdet kun få 100 meter derfra med Sala deang ligger det mindst dobbelt så lang væk !

Hilsen

Martin Kaiser-Nielsen
Tuk Tours - Thailand
 
www.tuktours.dk
prøv at kikke på denne side
http://www.bts.co.../index.asp


der vil du kunne finde alle stationer og ved at klikke på de enkelte stationer vil du se området omkring stationerne og diverse seværdigheder


Hejsa
Jeg lavede den henvisning om til et lin
bamsen
Redigeret af d. 09/05-2006 08:06
 
tuktuk
ahh dejligt !!

Stationen hedder Kamphaeng Phet her kommer du op lige i det ene hjørne af JJ market....

Lumpini er stadig den station der ligger tættest på Suan Lom night Bazar...

Tak for linket, har du også et der virker på Metroen på samme måde ??

hilsen

Martin Kaiser-Nielsen
Tuk Tours - Thailand

 
www.tuktours.dk
rinpoche
Metro? Mener du subway?


http://www.bangko...subway.htm


mvh
rinpoche
 
Robert Kronberg
Hej,

Subways kort kan ses på Skytrains kort:
http://www.bts.co...en/map.asp


Hvis jeg skulle til Lumpini med subway, ville jeg nok stå af på Silom. Men jo, Lumpini er et alternativ.

/Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
Spring til debat: