Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
3 uger til Phuket i januar 2016
|
|
| friisholm |
Lagt på d. 04/11-2015 11:26
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Hej forum. Min hustru og jeg (seniore) har booket 3 uger til Phuket i januar/februar. Vi har tidligere boet i Kata Beach, men vil gerne besøge Phi Phi øerne. Er der nogen der har gode forslag vedr. tur til øerne m/u overnatning. Findes der ture hvor der kan bookes hotel og ø ture samlet. Hvor vi ellers skal bo på Phuket er ikke planlagt, men ikke for dyrt . Hilsen friisholm Redigeret af friisholm d. 04/11-2015 11:38 |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 04/11-2015 11:39
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 700 |
friisholm skrev: Hej forum. Min hustru og jeg (seniore) har booket 3 uger til Phuket i januar/februar. Vi har tidligere boet i Kata Beach, men vil gerne besøge Phi Phi øerne. Er der nogen der har gode forslag vedr. tur til øerne m/u overnatning. Findes der ture hvor der kan bookes hotel og ø ture samlet. Hvor vi ellers skal bo på Phuket er ikke planlagt, men ikke for dyrt . Hilsen friisholm Da vi var der sidst gik en rundt på stranden og solgte ture til Phi Phi øerne det var med speedbåd en af de større,men mange ombord men alt i alt en fin tur.Det kostede 1800 Baht pr person,det er 6 år siden nu.Ang overnatting prøv at Google lidt på det,men herinde er der nok en del der kender noget til det.Kan huske vi var på den anden side af øen altså Phuket der sejlede vi med Longboat til en ø virkeligt et skønt sted,og de venter derovre ind til i vil hjem. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 04/11-2015 12:00
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Jeg vil kraftigt fraråde speedbåd. Selv i stille vejr kan det være lidt af en bumpetur, og med lidt sø bliver det meget ubehageligt. Det er muligt at rejse frem og tilbage samme dag, men I vil kun have omkring 6 timer på øen, da den sidste færge sejler forholdsvis tidligt. Hvis I vil overnatte, er der ingen grund til at bestille tur og hotel sammen. Det bliver det ikke billigere af, tværtimod. Sejluren kan bestilles i enhver turbod på Phuket. Jeg har ikke tjekket priser for nylig, men mon ikke I kan komme ned på 1.000 baht retur, inklusive fragt fra/til hotel på Phuket. Brug Agoda eller en anden bookingtjeneste til at bestille hotel. Det er billigere end bare at møde op for at få et værelse. I kan evt. læse lidt om Phi Phi på min hjemmeside: http://rejse-til-...hi-islands |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 04/11-2015 12:20
|
|
Kim Ludvigsen skrev: Jeg vil kraftigt fraråde speedbåd. Selv i stille vejr kan det være lidt af en bumpetur, og med lidt sø bliver det meget ubehageligt. Det er muligt at rejse frem og tilbage samme dag, men I vil kun have omkring 6 timer på øen, da den sidste færge sejler forholdsvis tidligt. Hvis I vil overnatte, er der ingen grund til at bestille tur og hotel sammen. Det bliver det ikke billigere af, tværtimod. Sejluren kan bestilles i enhver turbod på Phuket. Jeg har ikke tjekket priser for nylig, men mon ikke I kan komme ned på 1.000 baht retur, inklusive fragt fra/til hotel på Phuket. Brug Agoda eller en anden bookingtjeneste til at bestille hotel. Det er billigere end bare at møde op for at få et værelse. I kan evt. læse lidt om Phi Phi på min hjemmeside: http://rejse-til-...hi-islands Dem du kalder turbåde kalder jeg også speedbåde med motorer fra 300-650 hk påhængsmotorer, så da ikke andet da vi var der der kan sidde 20 personer eller mere i dem.Men vil stadig kalde dem for speedbåde,sejler du ikke i sådan en vil det da tage lang tid for at sejle derover. |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 04/11-2015 14:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
jeg har prøvet at sidde i front på speedbåd i hårdt vejr. Resulterede i to luft ture, hvoraf den sidste var voldsom (ved landingen på sædet igen) Vælger i alligevel speedbåd gælder det om at sidde så langt agter som muligt. Tag i hellere en dagtur med en af færgerne. I kan få fornøjelse af stop på flere øer. Hvis i ikke har prøvet det før. Til JH. Færgerne sejler fra Rassada pier. Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 04/11-2015 16:52
|
|
birkedhoj skrev: jeg har prøvet at sidde i front på speedbåd i hårdt vejr. Resulterede i to luft ture, hvoraf den sidste var voldsom (ved landingen på sædet igen) Vælger i alligevel speedbåd gælder det om at sidde så langt agter som muligt. Tag i hellere en dagtur med en af færgerne. I kan få fornøjelse af stop på flere øer. Hvis i ikke har prøvet det før. Til JH. Færgerne sejler fra Rassada pier. Ja det er rigtig det var nu fint vejr da vi var afsted,men da vi var på sidste ø blev det sku uvejr og vi måtte hoppe på bådene et andet sted på den lille ø.Jeg har lige googlet Rasada.Der er da alt hvad Friisholm skal bruge.ligger på linket. http://www.rassad... |
|
|
|
| friisholm |
Lagt på d. 04/11-2015 20:07
|
Mange tak for jeres info, jeg kan se at der er mange muligheder, måske at når vi er landet på Phuket,tager et hotel i Phuket by,og ser den. Samtidig finder et steder hvor vi kan booke turen til Phi Phi . Jeg ved så ikke om det bedst at booke hotel på Phi Phi , eller bare at tage en tur derover ? |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 04/11-2015 20:32
|
|
friisholm skrev: Jeg ved så ikke om det bedst at booke hotel på Phi Phi , eller bare at tage en tur derover ? Det er svært at svare på uden at kende jer. Hvis I er oppe i alderen, vil I måske kede jer, hvis I bliver flere dage. Phi Phi tiltrækker helt klart et yngre publikum end Phuket. Omvendt, hvis I vil op til udsigtspunkterne og lidt rundt i byen og nyde strandene, kan det være svært at nå på de maksimalt 6-7 timer, I kan komme op på på en dagtur. Med en overnatning får I også mulighed for at opleve lidt mere stilhed, end der er i dagtimerne, når endagsturisterne er der. |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 04/11-2015 20:37
|
|
friisholm skrev: Mange tak for jeres info, jeg kan se at der er mange muligheder, måske at når vi er landet på Phuket,tager et hotel i Phuket by,og ser den. Samtidig finder et steder hvor vi kan booke turen til Phi Phi . Jeg ved så ikke om det bedst at booke hotel på Phi Phi , eller bare at tage en tur derover ? Her på linket er der noget at bo i derovre. https://www.tripa...otels.html |
|
|
|
| friisholm |
Lagt på d. 04/11-2015 20:49
|
Tror helt bestem at vi vil blive på øen et par dage,det er bare med at finde et hotel, ved ikke om det skal bestilles i god tid. Vi er godt nok sidst i tresserne, men er meget mobil, vi camperer det meste af sommeren med campingvogn, her i år 7 uger i Croatien |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 04/11-2015 20:54
|
|
friisholm skrev: Tror helt bestem at vi vil blive på øen et par dage,det er bare med at finde et hotel, ved ikke om det skal bestilles i god tid. Vi er godt nok sidst i tresserne, men er meget mobil, vi camperer det meste af sommeren med campingvogn, her i år 7 uger i Croatien Undskyld jeg spørger men har du ikke klikket på de link jeg sat ind,ang booking af båd og den sidste med hoteller på. |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 04/11-2015 20:58
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
jh skrev: Kim Ludvigsen skrev: Jeg vil kraftigt fraråde speedbåd. Selv i stille vejr kan det være lidt af en bumpetur, og med lidt sø bliver det meget ubehageligt. Det er muligt at rejse frem og tilbage samme dag, men I vil kun have omkring 6 timer på øen, da den sidste færge sejler forholdsvis tidligt. Hvis I vil overnatte, er der ingen grund til at bestille tur og hotel sammen. Det bliver det ikke billigere af, tværtimod. Sejluren kan bestilles i enhver turbod på Phuket. Jeg har ikke tjekket priser for nylig, men mon ikke I kan komme ned på 1.000 baht retur, inklusive fragt fra/til hotel på Phuket. Brug Agoda eller en anden bookingtjeneste til at bestille hotel. Det er billigere end bare at møde op for at få et værelse. I kan evt. læse lidt om Phi Phi på min hjemmeside: http://rejse-til-...hi-islands Dem du kalder turbåde kalder jeg også speedbåde med motorer fra 300-650 hk påhængsmotorer, så da ikke andet da vi var der der kan sidde 20 personer eller mere i dem.Men vil stadig kalde dem for speedbåde,sejler du ikke i sådan en vil det da tage lang tid for at sejle derover. he he, du trænger vist til briller, jh. Det nærmeste, Kim Ludvigsen kommer til at skrive "turbåd" er, at han skriver: "kan bestilles i enhver turbod" Jeg har kastet et meget hurtigt blik på et kort over Phuket og omegn, og vurderer, at afstanden fra Rassada Pier til Phi Phi øerne er ca. 20-25 sømil, og det passer meget godt med fartplanen for færgen fra Rassada Pier til Phi Phi, som kan ses her: http://www.phiphi...hedule.htm Men med den fartplan er der mindre end 4 timer til rådighed, det er næsten for lidt, synes jeg. |
|
|
|
| friisholm |
Lagt på d. 04/11-2015 20:59
|
Jo, mange tak, det har jeg, jeg er bare ikke så sprogkyndig ,så alt skal lige oversættes og forståes. Jeg vil helt klart benytte mig af nogle af mulighederne. |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 04/11-2015 21:46
|
|
friisholm skrev: Jo, mange tak, det har jeg, jeg er bare ikke så sprogkyndig ,så alt skal lige oversættes og forståes. Jeg vil helt klart benytte mig af nogle af mulighederne. Ok håber i får en god tur derned i julen. |
|
|
|
| friisholm |
Lagt på d. 04/11-2015 21:48
|
Mange tak, det nu først den 19/1 2016, 3 uger på slap linie. Fly biletterne er købt. |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 04/11-2015 21:52
|
|
OleH skrev: jh skrev: Kim Ludvigsen skrev: Jeg vil kraftigt fraråde speedbåd. Selv i stille vejr kan det være lidt af en bumpetur, og med lidt sø bliver det meget ubehageligt. Det er muligt at rejse frem og tilbage samme dag, men I vil kun have omkring 6 timer på øen, da den sidste færge sejler forholdsvis tidligt. Hvis I vil overnatte, er der ingen grund til at bestille tur og hotel sammen. Det bliver det ikke billigere af, tværtimod. Sejluren kan bestilles i enhver turbod på Phuket. Jeg har ikke tjekket priser for nylig, men mon ikke I kan komme ned på 1.000 baht retur, inklusive fragt fra/til hotel på Phuket. Brug Agoda eller en anden bookingtjeneste til at bestille hotel. Det er billigere end bare at møde op for at få et værelse. I kan evt. læse lidt om Phi Phi på min hjemmeside: http://rejse-til-...hi-islands Dem du kalder turbåde kalder jeg også speedbåde med motorer fra 300-650 hk påhængsmotorer, så da ikke andet da vi var der der kan sidde 20 personer eller mere i dem.Men vil stadig kalde dem for speedbåde,sejler du ikke i sådan en vil det da tage lang tid for at sejle derover. he he, du trænger vist til briller, jh. Det nærmeste, Kim Ludvigsen kommer til at skrive "turbåd" er, at han skriver: "kan bestilles i enhver turbod" Jeg har kastet et meget hurtigt blik på et kort over Phuket og omegn, og vurderer, at afstanden fra Rassada Pier til Phi Phi øerne er ca. 20-25 sømil, og det passer meget godt med fartplanen for færgen fra Rassada Pier til Phi Phi, som kan ses her: http://www.phiphi...hedule.htm Men med den fartplan er der mindre end 4 timer til rådighed, det er næsten for lidt, synes jeg. Jamen sådan er det jo når man runder de godt og vel de 40. så ser man ikke så godt som da man var 20 he he. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 04/11-2015 23:36
|
|
Jeg tror, én overnatning vil være rigeligt til jer. I kommer sandsynligvis til at føle jer meget gamle på Phi Phi. Ankom tidligt og rejs så med sidste afgang dagen efter. Når det er midt i januar, så ville jeg bestille hotel i god tid. Især, hvis I ikke er helt ligeglade med, hvad I får. Jeg vil anbefale Phi Phi Hotel, der har jeg boet på alle mine besøg på Phi Phi. Du kan se et billede af udsigten i min artikel i det tidligere bragte link. Desværre kan man ikke bestille et bestemt værelse, så det er lidt afhængig af held, om man får den flotte udsigt. Jeg har fået den to ud af tre gange. Ud over udsigten så har hotellet den fordel, at det ligger tæt på kajen. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 05/11-2015 05:25
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Tag ikke til Phi Phi i højsæsonen uden at have reserveret overnatning, ellers kan I risikere at måtte nøjes med et telt eller de er måske også udsolgt og så er der kun to liggestol på stranden tilbage. Det har vi været ude for 2 gange, men da jeg har bekendte på Phi Phi, så rykkede de ud af soveværelset og overlod det til os, så vi klarede den. Tag en af færgerne fra Rassada Pier. Jeg sejler ikke med de store speedbåde i Thailand. Dertil har jeg mit helbred og liv for kært. Mange har fået ryggen ødelagt af hopperiet i bølgerne og så er de krydsfinerkasser med 2-3-4 store påhængsmotorer ikke egnede til det de bruges til. God tur, Pkuket er en dejlig ø, prøv at se noget andet af den end der hvor alle turisterne er. |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 05/11-2015 16:04
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Friisholm -hvad er det du vil opleve på PP island?
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 05/11-2015 17:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
Conrad, jeg fik ikke ryggen ødelagt, men to af vores fire uger gik med smerter i lænden. p.g.a de slemme hop i båden hvor jeg sad ude foran. Årsagen til mit ophold der var, at der var for mange pax på båden så nogle måtte sidde i front. Har tænkt om jeg ikke skulle have haft rejseforsikringen ind over. Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.