Se indlæg|
studer i danmark
|
|
| suphanburi |
Lagt på d. 12/05-2006 10:38
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 17 |
hej jeg har et poblem da min pap datter i thailand godt vil til danmark og studere og arbejde hun er færdig på et univasitet i bangkok og har fået gode karater så hun fik afvide af hun hvis hun havde muglihed for af komme til eurpa og studer skulle hun gøre det er der nogle der ved hvordan man skal søge på af få en plads på en skole -universitet i danmark. kan man søge fra danmark eller skal man søge fra thailand hun er 24 år og sluttet skolen med karkter som hun kan arbejde som leder af et firma. så hvis der er nogle der hved noget må i godt skrive det her på siden. |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 12/05-2006 12:10
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Hmm allerførst skal du vel lige igennem det med familiesammenføring ifb med udlændingestyrelsen.......
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 12/05-2006 13:10
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Det er også væsentlig at få klarlagt, om hendes grad fra det pågældende universitet overhovedet kan accepteres af Københavns Universitet eller andre. Der er ingen karakterer, der gør, at man kan blive leder af et firma, og karaktererne er afhængige af universitetets renome. På visse universiteter er det svært at få 2, og på andre er det nemt at få 4. Desuden er der visse krav til sprogkundskaber. Du kan læse mere her: http://www.ku.dk/...l/english/ Men bemærk, at "according to a new university law in Denmark tuition fees will be charged from students from non-EU/EØS countries starting with the academic year 2006/2007." /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Santhumpon |
Lagt på d. 12/05-2006 15:44
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 227 |
Hej suphanburi Uddannelsespapir eller uddannelse fra Universitet i Thailand er svært at få godkendt i Danmark. Uanset hvor høj en uddannelse man har fra Thailand. Min kone har en uddannelse fra Ramkhamhaeng University Bangkok Thailand. (BB.A Money and Banking.) Men kan ikke få den godkendt i Danmark, de vil have hun skal tage den om her i Danmark. Hun sad i en stilling ved Bel - Thai Supermarket Co.,Ltd. Bangkok Thailand som Finansiel funktionær i Finans og regnskabsafdelingens hovedkontor. Hvor hun lavede detaljerede rapporter med indtægter og udgifter og kontrollerede lejekontrakt med firmaers markedsboder, standpladser og forretninger i Bel – Thai Supermarket Co.,Ltd. Bangkok Thailand. Kontakten med banken, lave kvitteringer og skat. Min kones kurser og uddannelser fra Thailand: 1972 - 1978. Primary school in Ban Kharm Nam Porng. Province Khon Kaen. 1979 - 1984. Secondary school in Kanrayanawat Khon Kaen. 1984 - 1986. College commercial school Khon Kaen. 1986 - 1992. Ramkhamhaeng University Bangkok Thailand. (BB.A Money and Banking.) 1993 - 1993. Computer Programmer Word & Excel. Siam Computer in Bangkok Thailand. 1993 - 1993. Accounting Computer. Siam Computer in Bangkok Thailand. 1994 - 1994. Language Centre British America in Bangkok Thailand. (English.) 1997 - 1997. Language Centre British America in Bangkok Thailand. (English.) Men du kan prøve at kigge her med http://www.cvuu.dk/ mvh Torben Santhumpon Jensen. Redigeret af Santhumpon d. 12/05-2006 15:46 |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 12/05-2006 15:55
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Hej. Lad nu vaere med at give op paa forhaand. Faa hendes eksamenspapirer og karekterer fra det universitet hvor hun gik oversat til Engelsk og proev saa et kontakte forskellige universiteter i Danmark. I skal ikke forvente at det er nemt, men siger man ikke at intet er umuligt. Forsoegte i ikke vil det plage jer resten af livet. Redigeret af clydehaumann d. 12/05-2006 15:56 Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 12/05-2006 19:36
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Der er en eller anden officiel instans i DK, som "oversætter" udenlandske uddannelser til danske termer. Fx kender jeg en koptisk pige, som fik certificeret sine papirer og derved fik en officiel bekræftelse på, at hendes ægyptiske uddannelse svarede til HD. Hun fik efterfølgende et job som tallerkenvasker... Hvorom alting er, så kan man i Thailand altid få en engelsk oversættelse af sit eksamensbevis og meritter, og det kan sendes til en uddannelsesinstitution i DK for bedømmelse. Muligvis kan der efterfølgende blive tale om en verification via ambassaden. Jeg er ret sikker på, at KUs indstilling er den samme som alle andre universiteter i DK, idet den bestemmes ved lov. Der må, jf tidl. citat, forventes en egenbetaling. Jeg ser dog nu, at hun gerne vil studere i Danmark, og arbejde. Men nej, det er jeg sikker på, at hun ikke må??? Det kan man i Australien, men mig bekendt ikke i DK? Er der nogen, der har erfaringer med, om udenlandske studerende må arbejde under deres ophold (Jeg tænker ikke på udvekslingsstudenter). /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Pipi |
Lagt på d. 12/05-2006 23:27
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Hej Suphanburi, Du kan prøve at finde informationer hos de 2 hjemmesider. http://www.denmar... http://www.studyi... Min uddannelse er godkendt i DK af CVUU.Men alligevel læser jeg den anden uddannelse på dansk nu. Mvh, Pipi hejsa PIPI Jeg lavede dine henvisninger om til links bamsen Redigeret af d. 13/05-2006 02:22 Thailænder fra København Ø.
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 13/05-2006 10:16
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej Pipi, Det var nogle gode links, og når jeg følger dem, kommer jeg frem til en side, hvor man kan se alle de uddannelser, der er tilgælgelige for udlændinge/engelsktalende: [url]www.ug.dk/Internationalt.aspx[/url]. /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| suphanburi |
Lagt på d. 16/05-2006 11:16
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 17 |
kan hun komme og studer i 2 år og så tage tilbage til thailand da der er mange kinerser der studer på universiteter i danmark hun har ikke planer om af blive i danmark. når hun er færdig med af studer. tak for de svar i har sent, |
|
|
|
| Pipi |
Lagt på d. 16/05-2006 19:35
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Hej Suphanburi, Selvfølgelig må hun tage tilbage til Thailand, når hun er færdig med uddannelsen da hun kun vil få studerende visum i den periode, hvor hun læser i DK. Men jeg har hørt at udlænding skal betale for uddannelsen i DK fra denne september(før det var gratis for alle). Du kan prøve at undersøge på det. Mvh, Thailænder fra København Ø.
|
|
|
|
| lindegaard |
Lagt på d. 17/05-2006 08:32
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 332 |
en god ven har haft konens niece heroppe og studere i 2 omgange.. der er noget med forsørgerpligt, som den eneste hurdle efter det svære med at finde et sted der vil tage dem...
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent" |
|
|
|
| mattidk |
Lagt på d. 24/05-2006 23:28
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 256 |
bemærk at det snart ikke er længere gratis til ikke-EU/EEA borgere (ikke inkludere dem som er gift eller har permanent opholdstilladse) at studere herhje, f.x. fra Tekniske Universitet i Lyngby står Tuition fee - non EU/EEA citizens The tuition fee for non EU/EEA students on the international MSc programmes at DTU will be DKK 102.500 (EURO 13.500) per academic year from the 2006 admissions. Students from non-EU/EEA countries who are already enrolled on the degree programmes at Danish universities in 2005 and before are exempted from tuition fees. |
|
|
|
| suphanburi |
Lagt på d. 14/06-2006 12:45
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 17 |
tak for alle de gode svar. min kone har snakket med skolen i thailand og har aftalt af hun tager 2 år til. ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

















