Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Dansker død ved trafikulykke i Thailand.
|
|
| Mads_T |
Lagt på d. 09/05-2006 15:39
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 115 |
Hej alle, Det skulle have været en festdag for mig i dag, for i dag modtog jeg en opringning, som betyder, at jeg kan begynde at planlægge flytning til Thailand. Men festen er aflyst, fordi jeg for lidt siden modtog en opringning fra Thailand om, at min ven Sørn Torp, kendt her på siden som Commandertorp, er død ved en trafikulykke. Jeg kender ikke de nærmere omstændigheder, ved kun, at han kørte på en lille motorcykel (han brugte styrthjelm) han døde kun 300 meter fra sit hjem i Khon Kaen. ![]() Til alle, der tænker på at køre på / kører på / motorcykel i Thailand: Vær forsigtig, - og regn ikke med, at andre trafikanter kører ligeså forsigtigt, som du evt. gør. Mads ![]() |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 09/05-2006 16:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
Hejsa Det var en rigtigt kedelig "nyhed", det gør mig ondt på dine vegne, jeg håber at du trods alt stadig kan komme ovenpå igen, og se frem til at komme til Thailand.... Med Venlig hilsen Martin Kaiser-Nielsen Tuk Tours - Thailand |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 09/05-2006 16:59
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Det var sq tragisk Han er blot en af mange - Desværre... Man skal være meget forsigtig hvis man begiver sig ud i trafikken i Thailand, de har ikke samme forsigte kørsel som os i Danmark - Vi er jo så satans nervøse for at vi kommer til at lave buler i noget, det er de mindre opmærksomme på dernede...Håber også at du kommer ovenpå igen og lever drømmen ud... Vores tanker går til hans familie og pårørende |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 09/05-2006 19:26
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Ja, det er lidt uhyggeligt, at stikket kan falde ud så pludseligt, hurtigt og nemt... Må Gud være med ham og hans familie. /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 09/05-2006 20:59
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Mads, Ingen ord kan mildne dit tab, og det gør mig ondt for dig og resten af familien. Sidste år blev en dansk bekendt af mig ligeledes kørt over af en lastbil i Thailand, ligesom han skulle begynde sit otium dernede. Også på motorcykel. rinpoche |
|
|
|
| swaddii |
Lagt på d. 09/05-2006 21:20
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 258 |
kan kun tilslutte mig jer ,var sku synd for comandortorp specielt hans familie og de gode udsiktert han havde. jeg vil gerne her igennem kondolere familien og hans venner på den her måde ,har selv fået gode tips fra ham. mvh.Henning og Sirorat en gang Isaan altid Isaan |
|
|
|
|
Lagt på d. 10/05-2006 02:08
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Ja jeg kan kun tilslutte mig at det var en meget dårlig nyhed, Det gør mig frygtelig ondt at høre Ære være hans minde bamsen |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 10/05-2006 04:45
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Det er jo frygteligt. Meget kedeligt at høre. Jeg vil hermed gerne kondolere famile og venner til Sørn. Ære være hans minde. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Kold |
Lagt på d. 10/05-2006 04:55
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 7 |
Blev selv ringet op af hans kone igaar eftermiddags her i bkk ![]() ![]() Mine tanker gaar til hans famillie hjemme i Danmark og hans nye famillie i Thailand. |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 10/05-2006 06:31
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Jeg vil hermed gerne kondolere famile og venner Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 10/05-2006 07:49
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Stakkels Fam. Meget sørgeligt - ![]() Kondolere. Med venlig hilsen Suk. ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 10/05-2006 08:06
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Det gør mig virkeligt ondt at høre om Sørens pludselige dødsfald. Mine tanker går til hans hustru og efterladte familie. Mine tanker går også til alle jer her på siden, når i køre rundt Thailand på motorcykel – kør forsigtigt for fanden og ikke for stærkt. Den slags kedelige meddelelser skal vi ikke have flere af. Hilsen Rasmus |
|
|
|
| elmajo |
Lagt på d. 10/05-2006 10:39
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 66 |
Det er meget tragisk at Commandertorp ikke er her mere, jeg kondolerer hermed de efterladte ![]() |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 12/05-2006 23:58
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Frygteligt kedeligt at høre - jeg vil savne hans deltagen her i forum'et. Ære være hans minde. Jeg tør dårligt nok køre på en motorcykel-taxi i 5 minutter med de mange historier om ulykker man hører. En af min kones bedste venner, som var "sufflør" til vores bryllup, døde også for nogle måneder siden. Han kan ses helt ude til venstre på dette billede (fra brylluppet): http://www.skjaer...IM1755.jpg En motorcykel med to personer på mødte en lasbil i en landevejskurve - 1 død og 1 hospitalsindlagt. Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| Healer |
Lagt på d. 13/05-2006 21:58
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 85 |
Mødte Søren i oktober '05 i Khon Kaen sammen med hans kone Veena som hjælper mig med at arrangere når jeg er dernede... Har skrevet til hende... Håber da ikke det er sandt det her...
|
| mugge |
Lagt på d. 14/05-2006 00:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 389 |
æret være hans mind...jeg kender til sorgen og det at miste.Han vil blive savnet. |
|
|
|
| Healer |
Lagt på d. 14/05-2006 07:34
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 85 |
D. 20. maj i Danmark vil der være mindehøjtidelighed hos Sørens søster kl. 15 og også samme dag i Khon Kaen kl. 16 i hans hus - hvis nogen vil med til det.
|
| xxxx |
Lagt på d. 14/05-2006 12:57
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hejsa Ja jeg kender jo ogsaa lidt til Soern og nu kan jeg ikke lade vaere med at taenke paa hvad der egentlig er sket. Var det et uheld eller var det endnu et mord. For Soern var rodet ind i nogle problemer og tragisk nok var det med en anden Dansker...... Men jo det kan da have vaeret et haendeligt trafik uheld. Le-si |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 14/05-2006 14:22
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hej igen... Nu har jeg godt nok flere gange faaet at vide jeg opdigter historier om hvad der foregaar her i Thailand.. Men efter at have taenkt lidt over det har jeg besluttet alligevel at fortaelle hvad der skete for mig.. for godt 1 mdr siden... Set i lyset af at Soern doede af det, det gjorde jeg dog ikke. Jeg kender Soerns historie, den er ikke magen til min, men det viser bare at der er mange muligheder for at doe eller komme grusomt galt afsted her ude... Jeg har tidligere naevnt at jeg havde valgt en forkert kone og det lykkedes langt om laenge at faa hende slaebt med paa provins kontoret for at blive skilt. Hvorfor hun ikke ville det maa guderne vide. For hun havde en elsker ( poor noi ) Naa men for godt en mdr siden var jeg i byen paa en af de lokale og jeg anede desvaerre ikke uraad...... Men det var elskerens venner jeg sad sammen med. Efter en times tid foreslog en af dem at vi fortsatte festen hjemme hos ham, det var billigere og han havde mad i huset.. Fedt nok...... Men hold da kaeft mand det blev andet end en fest, jeg ved ikke hvad de brugte til at slaa mig ned med men det gav kraniebrud og saa husker jeg ikke saa meget af hvad der mere skete, men jeg slap med 7 braekkede ribben - braekket naese - braekket haand og div andre skrammer. Men jeg har bare laert at ignorere smerter saa den dumme mand ville stadig staa op, saa efter at de havde taget mine penge koerte jeg paa politi stationen... Det eneste de foretog sig var at koere mig hjem, for jeg var vist fuld. Det er bare Thailand naar man bor uden for de stoerre byer og ikke gider holde sin mund og betale......... Jeg slap billigere end Soern yes, men havde jeg ikke haft min store hund og lys rundt om huset hele natten, ja saa var jeg nok noed til at flytte herfra.... Jeg har naesten altid den dumme hund med mig undtagen hvis jeg skal paa restaurant eller vaertshus, det var saa en fejl den aften. For saa var det ikke mig men andre der var kommet til skade. 65 kg sur hund leger man ikke med. Det er trist i et ellers dejligt land, men vi er KUN faranger og det goer vi klogt i at huske, selvom det kan vaere svaert ind i mellem. Der findes heldigvis nogle faa Thaier som er gode mennesker og goer det vaerd at kaempe for men her ude paa landet er der langt i mellem dem. le-si |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 14/05-2006 16:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Hej le-si. Det var godt nok en grim oplevelse, jeg håber at du har fået det nogenlunde og vil hermed ønske dig fortsat god bedring........... Med venlig hilsen Suk........ ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.